A poszt kapcsán átböngésztem az új üzletszabályzat visszatérítésekre vonatkozó részét, de csak a feláras vonatokkal kapcsoaltban találtam érdemi információt. A sima vonatok késése után továbbra sem jár kártérítés, vagy elsiklottam felette?
A tegnapi, június 7-i vonatos utazásommal kapcsolatban irom le "élményemet". A helyzet kiindulópontja az, hogy a Balaton északi partjára régóta nehezebb lett a közlekedés azzal hogy Székesfehérváron át kell szállni (többnyire egy déli partra haladó gyorsvonatról) és külön kell tájékozodni a csatlakozás helyéről gyerekekkel és csomagokkal rohangászva, amelyre sokszor csak 5-6 perc áll rendelkezésre. Ehhez hozzáadódnak a késések és váratlan helyzetek, amelyek gyakran elöfordulnak, bár a tegnapi, általam átélt 100 perces késés, -amely egy kivételesen "nem átszállós", hanem direkt járattal történt-, talán ritkábban szerencsére. Ez esetben a mozdony robbant le Érd közelében, de kb. 1 óra állás után sikerült tájékozódni erről....
Ez alapján is az ember többször meggondolja mikor látogassa meg a nyaralóját, de a másik nyilvánvaló ok az, hogy 2 gyermek után járó 33%-os kedvezménnyel és a gyerekek félárú jegyével együtt egy 4 tagu család hétvégi kiruccanása a Balaton innenső részére (Kenese) potom 10 ezer forintba kerül!
Hasznos lenne az, - mert ugy tudom ez nincs a gyakorlatban - hogy pl. jelentős, 1 órát meghaladó késések esetében a menetjegyek árát rutinosan visszatérítenék. Én ugy tudom hogy ennek komoly kritériumai vannak, komoly utánajárást igényel és egy "egyszerü" másodosztályi utazésra nem is vonatkozik. Mért nem? Pedig, ilyen jegyárak mellett ez a minimum ami elvárható lenne ha azutazás kényelme nem mindig biztosított...
Üdvözlettel,
Mária