Ceglédi üzemzavar, két levél alant.
Kedves Blogger!
Tegnap volt egy kis kalandom, első felindulásomban írtam is egy aranyos levélkét a Mávnak. Nem az bosszant, hogy baleset van, hanem az, hogy senki sem képes egyértelmű tájékoztatást adni, és a vasutas munkatársak segítőkészsége finoman szólva is a béka segge alatt van. Pedig úgy szerettem vonatozni, de már sajnálom az e havi bérletem árát.
Levél alant:
"Tisztelt MÁV-Start Zrt.!
Nagyjából hat éve használom rendszeresen az Önök szolgáltatását, jelenleg a CIV00313201. számú bérlet tulajdonosa vagyok.
Tegnap este a Nyugati Pályaudvarról 18.53-kor induló 766-os számú Intercity járatukkal kívántam eljutni Kecskemétre, amelyre 2010. május 12. napján délelőtt 9 óra 31 perckor Kecskemét állomáson megváltott IC pót- és helyjeggyel rendelkeztem (száma:CIV00313203, 21-es kocsi, 42-es hely).
Sajnos a vonat nem közlekedett, és csak a 6108-as számú, Cegléd-Szolnok-Debrecen irányába közlekedő gyorsvonattal tudtam - jelentős késéssel eljutni Ceglédig, ugyanis munkatársaik tájékoztatása alapján onnan vonatpótló autóbusz közlekedett (volna), ám pontosabb információt sem a Nyugatiban megkérdezett dolgozóik, sem pedig a hangosbemondó, illetve az információs tábla sem nyújtott.
A szerelvény Ceglédre érkezése után a vonatpótló autóbusz indulásáról információt nem nyújtottak, ott tájékoztatás sem a kalauz, sem a hangosbemondó, sem pedig a tábla útján sem történt. Az állomás előtti - vélhetően felújítás miatt felbontott - területen álldogáló kollégájuk jelezte, hogy "busz nincs, lemondtuk", majd a személypénztárban munkatársuk kérdésre jelezte, hogy jönni fog egy vonat, az elvisz Kecskemétre, ám pontos időpontot megadni még hozzávetőlegesen sem tudott.
Az érkező szerelvénnyel 22 óra 30 perc körül érkeztem meg Kecskemét állomásra.
A szolgálatban lévő pénztáros az IC pótjegy árának visszatérítésétől elzárkózott.
Fentiek alapján a szabályszerű határidőn belül
p a n a s s z a l
kívánok élni Önök felé, figyelemmel az alábbiakra:
A az országos működési engedély alapján végzett vasúti személyszállítás részletes feltételeiről szóló 271/2009. (XII. 1.) számú Korm. rendelet 17.§ (2) bekezdése értelmében a vasútnak az utas felé a forgalmi akadályról tájékoztatási kötelezettsége van, illetve ugyanezen jogszabályhely (1) bekezdése szerint pedig köteles gondoskodni az utas elhelyezéséről és biztonságáról.
A Máv-Start Zrt. az üzletszabályzata III. fejezet 2.1.4.pontjában foglalt tájékoztatási kötelezettségét nem teljesítette.
A korm. rendelet, illetve az Önök üzletszabályzata III. fejezetének 1.1 és 1.1.3. pontjai alapján eltérő minőségű szolgáltatás esetén a vasútnak térítési kötelezettsége van.
Fentiek alapján továbbá kártérítési, illetve minimálisan visszatérítési igényt kívánok bejelenteni az üzletszabályzat III. fej. 2.2.2, 2.2.3., és 2.2.5. pontjai, illetve az Európai Parlament és a Tanács 1371/2007/EK rendelete, illetve a 271/2009. (XII. 1.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai alapján.
Tájékoztatom, hogy jelen panaszom elutasítása, illetőleg a válaszadásra nyitvaálló, legfeljebb 15 napos határidő be nem tartása esetén az ügyben hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz kívánok fordulni.
Tisztelettel:
H.L."
Üdv,
KicsiSáti
Másik levél:
Kedves Donát!
Gondoltam megírom az észrevételeimet a tegnapi (május 12.) felfordulásról Cegléden. Szolnokról tartottam haza Szegedre, mikor is a vihar miatt Cegléd és Nyársapát között tudomásunk szerint felsővezeték szakadás történt.
A furcsa csak az volt számomra, hogy - mint utólag megtudtam - már egy órája állt a Szegedre tartó vonat Cegléden. Mikor én 17:35 körül leszálltam a Záhonyi vonatról, csodálkoztam is, hogy már bent van a szegedi vonat, hiszen csak 48-kor szokott érkezni. Gyanútlanul felszálltunk a vonatra senki nem értette hogy hogy itt a vonat, de felszálltunk, hiszen még csak véletlenül sem mondták be a hangosba, hogy nem közlekedik a vonat. Végül a vagonban tudtam meg pár fiataltól, hogy már egy órája ott állnak. Ezek után megérkezett a következő vonat, és mindenki feszült csendben hallgatta, hogy mit mondanak be. Hát csak a szokásos szövegre futotta és kiemelném, hogy 2x is bemondták, hogy a 7. vágányról a vonat 17:48 perckor továbbindul Szegedre! Néhányan elindultunk, remélve, hogy talán közben mehetnek tovább a vonatok de persze semmi nem történt. Síri csönd, ha valakitől mertünk kérdezni valamit, akkor csak a rendkívüli ellenszenvet katuk, hogy ne kérdezgessünk ők sem tudják. A forgalmi irodában is túltengett a bunkóság. Másfél órája nem mentek a vonatok Szeged felé, mikor csodák csodájára közölték a hangosbemondóban, hogy bizonytalan időre megszűnt a közlekedés, eddig a pontig a tájékoztatás nulla volt. Ezek után valamikor 7 órakor szóltak, hogy fáradjunk át a buszpályaudvarra, majd ott érdeklőjünk, mert lesznek kisegítő járatok Nagykőrösig. Talán felesleges megemlítenem, hogy a buszpályánál senki nem tudott semmiről, hozzájuk egy telefon sem ért el a MÁVtól, hogy odacsődítettek - addigra már 3 teli vonatnyi embert... Azt már nem a MÁV számlájára írom, hogy a bunkóság fogadott minket ott is, főleg az egyik sofőrtől aki rácsukta a felszállókra az ajtót, mondván a busz megtelt. Elvileg 3 busz volt, én 2-őt láttam és többszáz embert. Reménytelennek láttam, hogy valaha felszállhatok egy buszra, ráadásul Cegléd szó szerint víz alatt volt, az utcákon bokáig ért a víz. Tehát már vizesek és fáradtak voltunk, senki nem mondott nekünk semmit és reménytelennek tűnt minden. Főleg, hogy egy fiatal lányhoz hozzá vágták még a vonat állomáson, hogy lehet, hogy kb egy órás késést mondtak be, de ez csak hasraütés szerűen mondták, hogy legyen valami, és jobb lesz ha más utat keres haza mert inenn ma már úgy sem megy vonat... Természetesen Ceglédről még csak busz sem közlekedik Szegedre. Én végül megunva a csurom vizes cipőben való várakozást felszálltam fél8kor a Kecskemétre induló helyközis buszra és szerencsém volt, hogy az édesapám el tudott jönni értem oda - hiszen Kecskemétről sem volt már busz Szegedre... Ha a MÁV hajlandó lett volna időben közölni velünk a tényeket elérhettem volna egy Szegedi buszt még 6 óra előtt, de neeeeeem. A tájékoztatás LUXUS! Értem én, hogy erről a hibáról nem tehettek, de arról igen, hogy több százan vártunk a semmire és egy kedves szóra sem futotta. Rendszeresen utazom vonattal, mert muszáj. Sajnos.
Tisztelettel
N.A.