MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ceglédi buli - zéró tájékoztatás...

2010. május 17. - Ashi Valkoinen

Ceglédi üzemzavar, két levél alant.

Kedves Blogger!

Tegnap volt egy kis kalandom, első felindulásomban írtam is egy aranyos levélkét a Mávnak. Nem az bosszant, hogy baleset van, hanem az, hogy senki sem képes egyértelmű tájékoztatást adni, és a vasutas munkatársak segítőkészsége finoman szólva is a béka segge alatt van. Pedig úgy szerettem vonatozni, de már sajnálom az e havi bérletem árát.
Levél alant:

"Tisztelt MÁV-Start Zrt.!

Nagyjából hat éve használom rendszeresen az Önök szolgáltatását, jelenleg a CIV00313201. számú bérlet tulajdonosa vagyok.

Tegnap este a Nyugati Pályaudvarról 18.53-kor induló 766-os számú Intercity járatukkal kívántam eljutni Kecskemétre, amelyre 2010. május 12. napján délelőtt 9 óra 31 perckor Kecskemét állomáson megváltott IC pót- és helyjeggyel rendelkeztem (száma:CIV00313203, 21-es kocsi, 42-es hely).
Sajnos a vonat nem közlekedett, és csak a 6108-as számú, Cegléd-Szolnok-Debrecen irányába közlekedő gyorsvonattal tudtam - jelentős késéssel eljutni Ceglédig, ugyanis munkatársaik tájékoztatása alapján onnan vonatpótló autóbusz közlekedett (volna), ám pontosabb információt sem a Nyugatiban megkérdezett dolgozóik, sem pedig a hangosbemondó, illetve az információs tábla sem nyújtott.
A szerelvény Ceglédre érkezése után a vonatpótló autóbusz indulásáról információt nem nyújtottak, ott tájékoztatás sem a kalauz, sem a hangosbemondó, sem pedig a tábla útján sem történt. Az állomás előtti  - vélhetően felújítás miatt felbontott - területen álldogáló kollégájuk jelezte, hogy "busz nincs, lemondtuk", majd a személypénztárban munkatársuk kérdésre jelezte, hogy jönni fog egy vonat, az elvisz Kecskemétre, ám pontos időpontot megadni még hozzávetőlegesen sem tudott.
Az érkező szerelvénnyel 22 óra 30 perc körül érkeztem meg Kecskemét állomásra.
A szolgálatban lévő pénztáros az IC pótjegy árának visszatérítésétől elzárkózott.

Fentiek alapján a szabályszerű határidőn belül
p a n a s s z a l

kívánok élni Önök felé, figyelemmel az alábbiakra:

A az országos működési engedély alapján végzett vasúti személyszállítás részletes feltételeiről szóló 271/2009. (XII. 1.) számú Korm. rendelet 17.§ (2) bekezdése értelmében a vasútnak az utas felé a forgalmi akadályról tájékoztatási kötelezettsége van, illetve ugyanezen jogszabályhely (1) bekezdése szerint pedig köteles gondoskodni az utas elhelyezéséről és biztonságáról.

A Máv-Start Zrt. az üzletszabályzata III. fejezet 2.1.4.pontjában foglalt tájékoztatási kötelezettségét nem teljesítette.

A korm. rendelet, illetve az Önök üzletszabályzata III. fejezetének 1.1 és 1.1.3. pontjai alapján eltérő minőségű szolgáltatás esetén a vasútnak térítési kötelezettsége van.

Fentiek alapján továbbá kártérítési, illetve minimálisan visszatérítési igényt kívánok bejelenteni az üzletszabályzat III. fej. 2.2.2, 2.2.3., és 2.2.5. pontjai, illetve az Európai Parlament és a Tanács 1371/2007/EK rendelete, illetve a 271/2009. (XII. 1.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai alapján.

Tájékoztatom, hogy jelen panaszom elutasítása, illetőleg a válaszadásra nyitvaálló, legfeljebb 15 napos határidő be nem tartása esetén az ügyben hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz kívánok fordulni.

Tisztelettel:

H.L."

Üdv,
KicsiSáti

Másik levél:

Kedves Donát!
 
Gondoltam megírom az észrevételeimet a tegnapi (május 12.) felfordulásról Cegléden. Szolnokról tartottam haza Szegedre, mikor is a vihar miatt Cegléd és Nyársapát között tudomásunk szerint felsővezeték szakadás történt.
A furcsa csak az volt számomra, hogy - mint utólag megtudtam - már egy órája állt a Szegedre tartó vonat Cegléden. Mikor én 17:35 körül leszálltam a Záhonyi vonatról, csodálkoztam is, hogy már bent van a szegedi vonat, hiszen csak 48-kor szokott érkezni. Gyanútlanul felszálltunk a vonatra senki nem értette hogy hogy itt a vonat, de felszálltunk, hiszen még csak véletlenül sem mondták be a hangosba, hogy nem közlekedik a vonat. Végül a vagonban tudtam meg pár fiataltól, hogy már egy órája ott állnak. Ezek után megérkezett a következő vonat, és mindenki feszült csendben hallgatta, hogy mit mondanak be. Hát csak a szokásos szövegre futotta és kiemelném, hogy 2x is bemondták, hogy a 7. vágányról a vonat 17:48 perckor továbbindul Szegedre! Néhányan elindultunk, remélve, hogy talán közben mehetnek tovább a vonatok de persze semmi nem történt. Síri csönd, ha valakitől mertünk kérdezni valamit, akkor csak a rendkívüli ellenszenvet katuk, hogy ne kérdezgessünk ők sem tudják. A forgalmi irodában is túltengett a bunkóság. Másfél órája nem mentek a vonatok Szeged felé, mikor csodák csodájára közölték a hangosbemondóban, hogy bizonytalan időre megszűnt a közlekedés, eddig a pontig a tájékoztatás nulla volt. Ezek után valamikor 7 órakor szóltak, hogy fáradjunk át a buszpályaudvarra, majd ott érdeklőjünk, mert lesznek kisegítő járatok Nagykőrösig. Talán felesleges megemlítenem, hogy a buszpályánál senki nem tudott semmiről, hozzájuk egy telefon sem ért el a MÁVtól, hogy odacsődítettek - addigra már 3 teli vonatnyi embert... Azt már nem a MÁV számlájára írom, hogy a bunkóság fogadott minket ott is, főleg az egyik sofőrtől aki rácsukta a felszállókra az ajtót, mondván a busz megtelt. Elvileg 3 busz volt, én 2-őt láttam és többszáz embert. Reménytelennek láttam, hogy valaha felszállhatok egy buszra, ráadásul Cegléd szó szerint víz alatt volt, az utcákon bokáig ért a víz. Tehát már vizesek és fáradtak voltunk, senki nem mondott nekünk semmit és reménytelennek tűnt minden. Főleg, hogy egy fiatal lányhoz hozzá vágták még a vonat állomáson, hogy lehet, hogy kb egy órás késést mondtak be, de ez csak hasraütés szerűen mondták, hogy legyen valami, és jobb lesz ha más utat keres haza mert inenn ma már úgy sem megy vonat... Természetesen Ceglédről még csak busz sem közlekedik Szegedre. Én végül megunva a csurom vizes cipőben való várakozást felszálltam fél8kor a Kecskemétre induló helyközis buszra és szerencsém volt, hogy az édesapám el tudott jönni értem oda - hiszen Kecskemétről sem volt már busz Szegedre... Ha a MÁV hajlandó lett volna időben közölni velünk a tényeket elérhettem volna egy Szegedi buszt még 6 óra előtt, de neeeeeem. A tájékoztatás LUXUS! Értem én, hogy erről a hibáról nem tehettek, de arról igen, hogy több százan vártunk a semmire és egy kedves szóra sem futotta. Rendszeresen utazom vonattal, mert muszáj. Sajnos.
 
Tisztelettel
N.A.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr212008904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.05.17. 08:02:38

Már az is nagy szó lenne ilyenkor ha azt elérnék ,h ilyenkor forduljon vissza a vonat az állomástól. Jelen esetben Nagykőrösön a bp-i vonat visszafordulhatott volna Szegedre Cegléden a szegedi Bp-re. Így csak azok járnak szarul akik átutaztak volna a két állomás között, aki onnan akar utazni az nem.

Manyizga (törölt) 2010.05.17. 10:36:45

"Sajnos" a posztíróknak nincs teljesen igazuk. A hangosbemondó bemondta, a fülem hallatára, hogy Cegléd-Nagykőrös között nem járnak a vonatok, helyettük vonatpótló autóbuszok járnak...

Az más kérdés, hogy az út túloldalán levő buszokhoz úszni kellett volna. :)

shiden-san.blogspot.com/2010/05/felhoszakadas-cegleden-2010-majus-12.html

blackthorne 2010.05.17. 11:23:51

A posztíróknak tökéletesen igazuk van, mert az említett napon magam is Szegedre próbáltam lejutni és mivel nem volt sok cuccom átúsztam az út túloldalára ahol azonban egy darab busz nem állt. A jegypénztárban utána azt mondták, hogy busz nincs, de szaladjak, mert megy a vonat. Na, hát szaladtam, aztán még több, mint egy órát ültem az álló vonaton.
Mára már én is alább adtam az igényekből, úgy vagyok vele a MÁV kapcsán, hogy történhet fönnakadás, persze, nekem az sem baj, ha megoldani nem tudják, csak MONDJÁK MEG. El sem indultam volna Pestről, ha egy csöppet is normálisabban tájékoztatnak. Az idős néniről nem is beszélve, aki nem hallotta a hangosbemondót, és este 10 órakor aztán Cegléden állt a cókmókjával tökéletesen tehetetlenül...

MagyarZizzi (törölt) 2010.05.17. 11:25:28

Hatalmas szerencsém volt tegnap, hogy még azelőtt elhagytam vonattal Szegedet, hogy odért volna a vihar. Így csak negyed óra késéssel értem Budapestre, ami mondhatni mindennapos. Nem is szokták tájékoztatni róla az embert, de azért ilyen ítéletidőben nem ártana valami támpontot adni a közlekedéshez.

blackthorne 2010.05.17. 11:27:14

Ja, és sok sikert kívánok az első posztírónak, remélem eléri amit szeretne, mert ez egy korrekt levél amit írt, nem fölösleges fölháborodás.

lkjpoi 2010.05.17. 11:42:41

""Sajnos" a posztíróknak nincs teljesen igazuk. A hangosbemondó bemondta, a fülem hallatára, hogy Cegléd-Nagykőrös között nem járnak a vonatok, helyettük vonatpótló autóbuszok járnak..."

Aha, bemondta, este 7-kor, én a 15.53-assal indultam a Nyugatiból, azaz több, mint 2 órája álltunk Cegléden, mire bemondták. Elsőre azzal hitegettek, hogy 3/4 óra múlva indul tovább a vonat.

@Adani: vissza is fordult, csak minderre 4 órát kellett várni... és igen sok ember utazott a két állomás között, szóval ne csak a saját érdekeidet nézd. Úgy kellett volna visszafordítani őket, hogy közben busszal hordják át az embereket a két állomás között. De hát ehhez túl töketlenek.

Manyizga (törölt) 2010.05.17. 11:53:44

@lkjpoi: Amivel én utaztam, azzal bemondták. Ez van. :)

Egyébként elég buszt lehetetlen szervezni ennyi utasra ésszerű időn belül.

A normál vasúti jegy pedig csak arra kötelezi a MÁV-ot, hogy a viteldíjért cserébe elvigyen A-ból B-be. Az, hogy mennyi idő alatt, már nincs deklarálva. :(

sssey 2010.05.17. 11:53:47

"Ezek után megérkezett a következő vonat, és mindenki feszült csendben hallgatta, hogy mit mondanak be. Hát csak a szokásos szövegre futotta és kiemelném, hogy 2x is bemondták, hogy a 7. vágányról a vonat 17:48 perckor továbbindul Szegedre! Néhányan elindultunk, remélve, hogy talán közben mehetnek tovább a vonatok de persze semmi nem történt. Síri csönd, ha valakitől mertünk kérdezni valamit, akkor csak a rendkívüli ellenszenvet katuk, hogy ne kérdezgessünk ők sem tudják."

Ezzel csak az a gond, hogy 17:45-kor szálltam le az idézett vonatról és 1 percen belül legalább 2x bemondták, hogy viharkárok miatt bizonytalan ideig nem megy tovább. Az idézet többi részét nem ismerhetem...

lkjpoi 2010.05.17. 12:01:36

@Manyizga: nem, nem. Először közölték, 17.00-kor, hogy 3/4 óra késés várható, majd valamikor 6 és 7 között kezdték mondogatni, hogy bizonytalan ideig nem járnak a vonatok Cegléd és Nagykőrös között, és 7 óra körül mondták be, hogy vannak buszok. Azaz két óra telt el, mire buszt bemondtak.
Előtte csak a jegyvizsgálók próbáltak mobilon valami információhoz jutni, és ezt megosztották az utasokkal...
Az A-ból B-be dologról annyit, hogy ezek 1 órát töketlenkedtek csak azzal, hogy eldöntsék mi legyen, azaz 1 órán keresztül el sem döntötték, hogy buszokat küldenek.
Aztán még másfél óra ment el arra, hogy Nagykőrösön összekapcsoltak két vonatot (minek?!?!?! úgyis mindegyiket el kell húzni mozdonyostul a végállomásra, mert másnap reggel indulniuk kell), és meg kellett várni, míg a buszok kétszer fordulva három vonatnyi utast áthordanak, és emiatt másfél órát ültem Nagykőrösön, továbbá akik Nagykőrösről vagy Kecskemétről mentek volna Szegedre, feleslegesen vártak órákat. Nagyon nagy ész volt, aki az összekapcsolást, és az emiatti további 1 óra késést kitalálta.

Adani 2010.05.17. 12:07:54

@lkjpoi:

De az ,h a vonat visszafordul ha tudják h, a két állomás között nem fog tudni egyhamar átmenni, mert pl. gázolás vagy felsővezeték szakadás van, ami nem két perc elhárítani akkor az gyors megoldás lehet, h mozdony körüljár vonat fordul vissza. Ha nem így történik hanem áll ott órákig akkor mindenki szív. Ha azonnal visszamegy csak az, aki átutazna. Aztán még midig van idő buszt keresni, de hát nem biztos, h állnak készenlétben hátha mégis kell. És mivel ott óránként járnak a vonatok lehet, h mire odaér a másik vonat már elhárítják a bajt, de mindenképpen jobb ha nem feltorlódnak hanem ami, lehet megfordul.

Természetesen úgy megoldva, h akkor induljon el vissza Bp-re mikor a Szegedről jövőnek kéne menetrend szerint. Csak szemléletváltás kéne, h ne az legyen az elsődleges, h a vonatot célba kell juttatni bármi áron hanem az, h az utast. Hasonló eset még az mikor több órás késések vannak és a sűrűn rohangáló zónázókat meg a személyeket nem mondják le, így torlódás lesz. Pedig ilyenkor nem kéne félni attól ,h lemondják a vonatokat.

lkjpoi 2010.05.17. 12:14:11

@Adani: szerintem nagyjából egyetértünk, csak furcsán vette ki magát az első beírásod :)
Valóban, valahogy nekem is az az érzésem, hogy szarnak az utasra, az utas majd eljut a célba még aznap, az mindegy, hogy 2 óra helyett 4 órás késéssel, csak mert nem képesek a megfelelő döntéseket a megfelelő időben meghozni.

Kukurusnyák Rémus 2010.05.17. 12:16:40

Teszem hozzá hogy Ceglédről elindítottak akkor két összekapcsolt vonatot Szegedre, de csak szerelvényként, utasokat nem szállított, nem is engedték hogy felszálljunk. Kíváncsi lennék hogy azok akik átverekedték magukat a tengeren, a felháborodott tömegen, túlélték a tömegnyomort a buszon is, azok mikorra értek le Szegedre végül..Én megoldottam máshogy. 9körül jött még egy vonat Pestről, az se indult tovább, de akik azzal mentek volna le Szegedre, azokkal nem tudom mi lett, felháborodva konstatálták hogy vonatpótlóra már ne számítsanak....
Én amúgy a 17:53as vonattal indultam el a Nyugatiból, de Cegléden dekkoltak még azok is, akik 2!órával előbb szálltak fel a vonatra. Kérdés, nem tudták volna bemondani a Nyugatiban, hogy a vonatok-jelenlegi állás- szerint csak Ceglédig mennek? Mert 5óra után már nyilvánvaló volt, hogy akadt egy kis gond.. Akkor lehet el se indulok.

Amúgy majdnem 1000 emberre 3busz..hát:)

Adani 2010.05.17. 15:13:48

@Kukurusnyák Rémus:

Volt mikor előre meg volt hirdetve a vágányzár és,h vonatpótlózni kell Nyársapátig. akkor előre tudtak rá készülni és jött 4 Ikarus, éppen elég volt, voltak álló utasok is, de mindenki felfért.

@lkjpoi:

Ilyenkor szokott olyasmi előjönni ,h szabály tiltja, meg bürökrácia, h a vezérnek át kell ülnie, de azt a gépet nem vezetheti csak a sajátját stb. Jó könnyű erre fogni ,de megoldást találni mindezekre már nehezebb, de nem lehetetlen mégse csinálják.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.17. 15:29:04

@Adani:
Teljesen természetes dolog, szinte napi rutin a mozdonyvezető-csere.
Főleg amikor az egyik vezérnek lejárna az ideje, és akkor a szembejövő vonat mozdonyvezetőjével megcserélnek, hogy a hamarosan lejáró munkaidejűnek lehetőleg a végállomáson járjon le az ideje, és ne félúton. Elég sűrűn előfordulnak ilyenek. (Persze csak ha adottak a feltételek, pl van típusismerete a vezérnek arra a géptípusra is. )

Pretoryan 2010.05.17. 15:38:45

A MÁV legnagyobb hibája a kommunikáció mellőzése! Azért ma elég vicces volt kimentem a szokásos időben a gödi állomásra, és vártam hogy mi lesz. 2x bemondták hogy Pestről Vácra és vissza bizonytalan időben közlekednek a vonatok, majd 10 perc múlva hogy a vonatok 6-8 perccel később jönnek, erre befutott időben. Nem mondom nem volt rossz száraz kocsiban ülni, de azon járt az agyam hogy vajon milyen infókat ad a MÁV a saját dolgozóinak?!

Manyizga (törölt) 2010.05.17. 16:56:14

@Kukurusnyák Rémus: "Amúgy majdnem 1000 emberre 3busz..hát:)
"
Már írtam: nem lehet ennyi utashoz buszt szervezni belátható időn belül, mert NINCS ennyi szabad busz. A Volánoknak nincs. Magánzóknak nincs. 1000 emberre kellene 20 busz, ha azok 50 személyesek. (+csomagok...)
Az utastájékoztatás ettől még kriminális lehetett 19:00 előtt, de az ettől független.

Nem védem a MÁV-ot, de tudom, hogy nem lehet ennyi buszt keríteni 2 órán belül reálisan.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.17. 17:07:48

@Manyizga:
Igen, sajnos a legtöbb havariánál azért nincs busz, mert nincs honnan szerezni, és nem azért mert a vasutasok szarnak az utasokra...
A Volánoknak is van valamennyi tartalékuk leginkább a saját járataikon lerohadó buszok pótlására, plusz van 1-2 mozgósítható emberük, de ők is otthon vannak készenlétben.

Tudom nehéz megérteni, de nem várja ugrásra készen minden volán mikor hívja a máv őket, hogy segíteni kell...
Leginkább ezért nincs vagy lassú a pótlás legtöbbször.

lkjpoi 2010.05.17. 17:44:03

Ugyan már!
3 busz jött végül, és bőven elég is volt, 2x kellett fordulniuk, csak 1 óra ment el azzal a fasz döntéssel, hogy két vonatot összekapcsoltak, ahelyett, h a buszok első fordulása után az egyik vonat egyből indult volna vissza Szegedre Nagykőrösről.
Az, h 2 órába telt azt a 3 buszt előkeríteni...komolyan?!?!?! Szerintem simán 1 óra eltel, mire egyáltalán eldöntötték, hogy buszokat hívnak, mert addig még azt mondogatták, hogy a vonat fog továbbmenni.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.05.31. 10:59:35

Sziasztok,
én írtam az első levelet ( kskozlony.blog.hu/2010/05/13/mavkaland ), és ma megjött a MÁV válasza.
Hivatkoznak a vis majorra, de tekintettel a körülményekre felajánlották, hogy az IC pótjegy árát utazási utalványban visszatérítik.
Igazából ezzel elégedett is vagyok.
süti beállítások módosítása