Szeretnék gratulálni a posztolónak, több ilyen is kellene. (Úgyis nemrég tették közzé a 100 leggazdagabb magyar listáját, elgondolkodhatnának, hogy ennyi pénzből mennyit lehetne tenni az országért...)
Hello!
A Magyar Közlekedési Klub akcióján (Fogadj örökbe egy megállóhelyet!) részt vettem, ennek keretében a szentmártonkátai megállóhely megszépült.
Örülnék, ha a blogon is helyet kaphatna ez a hír egy poszt erejéig. Egy vázlatot küldenék 4 képpel, teljes egészében rád bízom.
Nevemet nyugodtan feltüntetheted (egyedül vettem részt az akcióban).
Köszönöm: Papp Tamás {vasutassrac}
Megszépült Szentmártonkáta
Szentmártonkáta a 120a számú, Budapest-Keleti–Újszász-Szolnok vasútvonal mentén fekszik, Budapesttől és Szolnoktól is 50 kilométerre. A település szélén található a vasútállomás, aminek sajnos konkurenciát biztosít a központot átszelő 31-es főút a buszjáratokkal.
Az önkormányzat által finanszírozott helyi járat ugyan ráhordást biztosít a vasútvonalra, a kötött pálya népszerűségét lehetne még fokozni. A tervek szerint május végére készül el az állomás melletti P+R parkoló is.
A Magyar Közlekedési Klub által nyújtott lehetőséggel éltem, aminek keretében 2010. április 24-én és 25-én a szentmártonkátai megállóhely megszépült. Két zsáknyi szemét került összegyűjtésre a peronról, ez a mennyiség főképp annak köszönhető, hogy csak a váróteremben és azelőtt vannak kihelyezett hulladékgyűjtők. Így természetesen az utas nem sétál akár száz-százötven métert, hanem a „kényelmesebb” megoldást választja.
További probléma még az állomásnévtáblák kivilágítatlansága: nem csak erre a megállóra vonatkozik, hanem szinte az egész vonalra. Egy alkalmi utasnak (de akár a rendszeresnek is) problémát jelent a sötétben közlekedő vonatról a tájékozódás.
Ennek megoldására szorgalmazni kellene a fedélzeti utastájékoztató berendezések használatát.
Az országos program határideje változott, továbbra is lehet csatlakozni az örökbefogadáshoz egy jelentkezési lap kitöltése ellenében. Védjük környezetünket!