MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Meg-nem-büntetés

2010. május 05. - Ashi Valkoinen
Lehet, hogy a jegyvizsgáló jóindulatú akart lenni az említett utassal, utóbbi pedig kihasználta ezt. Mert ha Dunántúlra jár iskolába, nincsen diákigazolványra matricája, és közben Egerbe utazik félárú jeggyel... ennyit nem lehet félrenézni naivitásból, bepróbálkozott az ártatlansággal és sikerült.

 
Helló!

Május elsejei tapasztalatomat szeretném megosztani. A délelőtti órákban Egerbe tartottam hazafelé és a vasutat választottam, mivel ha időben nem is, de pénzben ez a legkedvezőbb megoldás számomra a hazajutás szempontjából. Jelenleg passzív féléven vagyok, nincsen érvényes diákom, ezért a szokásos 26 év alatti fiatal jeggyel utaztam. A vonat megtelik, május 1. van, mégis a kevés férőhelyes elővárosi vonattal utazunk ismét Egerbe (én nem bírom azt a vonatot, mert mindig full-house van rajta), de nem is ez a lényeg. Kaller jön, jegyeket csekkolja, enyémmel minden rendben, mellettem ülő hölgyét nagyon nézi. Mondja neki, hogy levelezős és a diákkedvezményt itt nem is vehetné igénybe (2 Dunántúli települést mondott, hogy ott utazhatna 50%-kal), plusz maga a diákmatrica a második félévre nem is volt meg neki. A csaj azt mondta, hogy még nem osztották ki a matricát (márc 31-ig kiosztották mindenütt, mert eddig érvényes az előző félévi), illetve nem tudta, hogy itt nem utazhat 50%-kal, megúszta a dolgot!!! Annyit kapott, hogy legközelebb erre figyeljen, mert drága mulatság ez.

Ha én utaznék nappalis diákommal matrica nélkül tuti nem kivételeznének... A büntetés ez esetben igaz, hogy nem egy nagy tétel (430Ft) miatt lenne, mert 1020 Ft a diákjegy, a csaj 26 alatti volt, tehát 1450-ért ő is vehetett volna ilyen jegyet. Én meg megveszem a teljes jegyet, ha hétköznap kell hazamennem, Bp-n meg a teljesárú bérletet.

Hol az igazság?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr401975821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VJV Man 2010.05.06. 21:34:18

Az igazság az, hogy a Kolléga elnéző volt. A hölgynek meg szerencséje. Ha most ezt komolyan veszik, akkor az jegykiegészítés + 6000 ft (jogtalan használat).

Az a baj, hogy az már soha nem fog kiderülni, hogy mi lett volna ha megbüntetik az utast, akkor is jött volna egy levél, hogy a szemét kaller direkt a kiscsajba kötött bele...

:-)

Szerintem már csak ezért sem szabad kivételezni, mert a többi utassal nem tisztességes. (azon kívül, hogy az utas persze hanyag munkavégzésnek tudja be addig, míg nem vele történik meg)

A Gyula 2010.05.06. 21:38:54

Ezért nem kivételezünk... ;:D

A Gyula 2010.05.06. 21:45:04

Az ilyen postoknak amúgy mi értelme van?

Adani 2010.05.06. 22:15:44

Az előfordul néha, h nem jönnek meg a matricák időre én is jártam így, de elvileg a sulinak értesítenie kéne a MÁV-ot erről. Az más ,h akkor sem tették meg. De több mint egy hónapot tuti nem késik, max. pár napot vagy 1-2 hetet.

Elnéző volt a kaller és megúszta, de szabály szerint tényleg bünti jár érte.

Véletlenül ennyi dolgot meg tényleg nem lehet benézni ez szándékos véletlen volt, ez 99.99999% :)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.06. 22:38:40

@Adani:
Nekünk február első hetében ragasztották rá a 2. félévit...
Szerintem csak jól tudott hazudni, és a jegyvágóban partnerére talált... :(

Tegnap is megyek pestre, mögöttem a srác "Tatától kérek egy diákot Tatabányára". Jv mondja: Tudja, hogy 2000 ft plusz menetdíj mert van pénztár? Szó szót követett, persze jött az aduász duma, neki egyzser azt mondták a vonaton is lehet venni bla-bla-bla. Előadta az egész életét, hogy ő mindig utazik és bla-bla-bla.
A jv már ottvolt h kiadja neki Győr-Gyárvárostól, persze a nagypofájúnak ez nem jött be, mert drága lett volna, így felállt, és diplomatikusan leszállt Komáromban...
Nagyszentjánostól meg egy diák pöcsfej utazott ingyen, nincs pénzem nincs igazolványom, nem veszekk jegyet, mindent otthonhagytam nem emlékszem a nevemre sem, nem szálíthat le, tanköteles vagyok.
Hát esküszöm járt volna neki két baszottnagy pofon... És nyakamat rá, hogy ezt minden nap eljátssza... Szülei meg lehet adják neki a zsét, fiam vedd meg a mávbérleted, nem is tudnak róla, hogy jegy nélkül utazik...

Ashi Valkoinen 2010.05.06. 23:25:38

@A Gyula: Hogy teljes legyen a kép, és ne 100%-ban az legyen, hogy a MÁV a hibás. A kalauz itt elnéző volt, mindenkinek lejött, hogy itt bizony a kedves utas volt a hunyó.

Egyébként meg szerintem minden tisztességes, bérletet/jegyet vásárló utasnak fáj, ha mások trükkökkel, csalással ingyen vagy olcsóbban utaznak.

Mondjuk személy példa: egyszer elaludtam vonaton, és Tatabánya helyett Komáromig mentem. Akkor ébredtem fel, amikor már visszafelé indult el a vonat, de a jegyvizsgáló, aki már pár éve lát közlekedni a vonalon, nem büntetett meg.

Ashi Valkoinen 2010.05.07. 10:14:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Be, este válaszoltam még, amikor nem jelent meg, hagytam a fenébe. Most meg már itt díszeleg.

Adani 2010.05.07. 17:01:55

@Ashi Valkoinen:

Én egyszer Bp-ről mentem Gödöllőre és bealudtam elmentem Hatvanig. Átszálltam egy másik vonatra, ami visszafelé jött és a kaller adott jegyet Hort-Csánytól.

A Gyula 2010.05.07. 20:23:52

@Adani: Igen, ismerjük ezt a sztoridat is.

Csigorin 2010.05.13. 12:04:24

Egyébként meg szerintem minden tisztességes, bérletet/jegyet vásárló utasnak fáj, ha mások trükkökkel, csalással ingyen vagy olcsóbban utaznak.

Na ez a tipikus magyar mentalitás: dögöljön meg a szomszéd tehene is!
Miért esett volna az neked jól, ha őt megbüntetik? Mennyiben? Vagy csak az a baj, hogy dehátakkornekemisszabad? Hát próbáld meg, ugyanannyi eséllyel fogsz ki egy rendes kallert mint a csaj, csak ezzel kockázatot vállalsz... Az eszem megáll hogy van akinek a jóindulat esik rosszul...

Mondjuk személy példa: egyszer elaludtam vonaton, és Tatabánya helyett Komáromig mentem. Akkor ébredtem fel, amikor már visszafelé indult el a vonat, de a jegyvizsgáló, aki már pár éve lát közlekedni a vonalon, nem büntetett meg.

Az persze ugye jólesik ha veled elnézőek? Valami más rosszmájú embernek meg lehet h ez szúrta az oldalát...

Ashi Valkoinen 2010.05.13. 13:23:43

@Csigorin: Fedezd fel a különbséget a két esemény között:

1. Eset: majdnem nyilvánvalóan rájátszik arra, hogy olcsóbban, ingyen utazzon. Nemcsak ebben a helyzetben, hanem pl. X állomáson száll fel jegy nélkül, és a kalauztól Y jegykiadással nem rendelkező megállóhelytől kér jegyet.

2. Eset: Csalásnak, megkárosításnak szándéka sincsen. Egyébként, ha érdekel a témában a véleményem, akkor olvasd el ezt a posztot is:

megintallunkvazze.blog.hu/2007/08/21/pozitivumok

Személyes véleményem, hogy azokkal szemben, akik csalni próbálnak, lépjenek fel, akik pedig véletlenül, tévedésből kerültek szorult helyzetbe, ne kelljen súlyos pénzeket fizetniük. Az esetek egymástól való elválasztásának egyáltalán nem könnyű feladata pedig a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálóé. Lehet valaki szigorú, aki mindig pótdíjaztat, és lehet valaki olyan is, hogy nyilvánvaló helyzetben nem pótdíjaztat meg (pl. az én esetem).

Ashi Valkoinen 2010.05.13. 13:25:17

@Ashi Valkoinen: A fentebb linkelt posztnál pedig nem szorult ökölbe a kezem hogy "árgh herceghalomig ingyé utaztak".

Adani 2010.05.13. 15:10:05

@Ashi Valkoinen:

De nem mindig lehet eldönteni, h melyik áll fenn. Én is jártam úgy ( postot is küldtem be), h rossz jegyet adott a pénztáros 33% helyett 50-est és mivel siettem nem néztem meg mit kapok, de nem büntetett meg hanem elhitte, h én tényleg azt kértem és tényleg rosszat kaptam és, h Hatvanig nincs baj majd azért Hatvanban vegyek tovább Gödöllőig jegyet, mert nehogy megbüntessenek.

Nem tudhatta, h tényleg rossz jegyet kaptam nem tudtam volna bizonyítani sem ,h tényleg így volt meg is büntethetett volna.

Nehéz eldönteni. Főleg akkor ha jegykiadás nélküli állomástól kér jegyet. A kaller akkor sem tud mit csinálni ha emlékszik, h nem szállt ott fel senki. Mondhatja pl. azt, h a túloldalon szállt fel mert sietett, vagy egyszerűen azt, h pedig ott szállt fel, a kaller nem tehet mást minthogy kiadja a jegyet.

A Gyula 2010.05.13. 16:43:34

@Adani: Mondjuk ez szomorú, mert ha tudsz olvasni és feltételezhető, hogy igen. Gyakran utazol, nagyjából tudod mit és hol kell nézni egy menetjegyen, amíg visszapörgetik a visszajárót, annyi idő alatt illene tudni meglesni mit kaptál és még mindig van idő cselekedni.

Utolsó bekezdésben leírtak meg jellemző felelőtlen magatartás. Mert mi van, ha épp kapaszkodsz felfele és akkor indítják a vonatot. Aztán megint azt a szerencsétlen ostoba kalauzt fogják meghúzkodni, aki nem tehet az egészről semmit se. Aki nem is sejtheti, hogy nem a szabályos oldalon kísérletezik valaki a fel és vagy a leszállással.

Mindegy tőled már megszoktuk ezeket a szokásos elképzeléseket.

Adani 2010.05.13. 17:09:54

@A Gyula:

Na igen egyszer elfelejtettem megnézni, és máris kész volt a baj. Amúgy megszoktam azóta is mindig megnézem akkor is ha kioszkból veszem. Akkor éppen késve értem ki és sietni kellett a vonathoz, ráadásul nem is gépi jegy volt hanem kéreg, bár azon is rajtavan.
süti beállítások módosítása