MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kedvezményes jegy problémák

2010. május 03. - Ashi Valkoinen

Jó példa a helyszínen dolgozó vasutasok és a MÁV Direkt egyet nem értésére, kedvezményeket illetően. Levél alant.



Szia!

A történet 2010.04.25.-én történt Szolnok állomáson.

Előzmény: A Munkaügyi Központon keresztül járok tanfolyamra Szolnokra elméletre,gyakorlatra Budapestre.Állandó lakcímem Jászkisér,ideiglenes Budapest,ezért Jászkisér-Szolnok és Szolnok-Budapest viszonylatban is megkaptam a 90%os kedvezményre való igazolványt.

Azt történt,hogy 2010.04.24.-én (szombat)egyik barátnőmmel,aki szintén a kedvezményre jogosult,a Jászkisérről 20:14kor Szolnokra induló vonattal mentünk.Jászkisér állomáson nem volt jegykiadás,ezért a vonaton kellett megvenni a kalauztól,aki az igazolvány megnézése,és rendben találása után kiadta a 90% os jegyet.
Szolnokról Jászkisérre 2010.04.25.-én(vasárnap) reggel 5:02es (Szolnok-Budapest-Keleti) vonattal mentünk el Újszászig,mert ott volt csatlakozás tovább Jászkisérre.
Szolnokon odamentünk a 2es pénztárhoz,ahol egy hölgy volt a pénztáros.Kértünk tőle 2 db 90%os jegyet,megkérdezte milyen kedvezménnyel.Mondtuk neki,hogy képzés.Azt mondta,hogy ő nem adja ki a jegyet,mert korán reggel biztos nem a suliból jövünk,meg amúgy is hétvége van.Megkérdezte a 3as pénztárnál lévő szintén hölgy véleményét,aki szerint sem jár a kedvezményes jegy,mivel hétvége is van,és korán!Mondtam neki,hogy de nincs ráírva semmi,hogy csak hétköznap vehető igénybe,és van amikor hétvégén is be kell menni gyakorlatra,megmutattam neki az igazolányt,de annak ellenére is azt mondta,hogy nem adja ki.Barátnőm azt mondta,hogy hagyjuk rá ,vegyük meg a teljesárú jegyet,mivel úgy sem adja ki,így megvettük a teljesárú jegyet ( 90%os jegy 75Ft a teljesárú 735Ft).Engem nagyon bántott,mert tudtam h ki lehet adni,meg nem ez az első alaklom h hétvégn a kedvezménnyel utazok,és amúgy meg mi van akkor,hogy ha csak annyi pénzünk lett volna,hogy 90%ossal hazatudjuk menni?! Megbüntet a kalauz?!Az információ nem volt nyitva,mert reggel 6tól este 8ig van.Kerestem egy tájékoztató plakátot,amin rajta volt a  Máv-direkt telefonszáma,ami 0-24 óráig hívható.Felhívtam,majd elmondtam a hölgynek a panaszomat,ő azt mondta,hogy hétfőn kérdezzem meg az iskolát,hogy jár e hétvégén is a kedvezmény vagy sem,ha igen,akkor menjek vissza hétfőn és tegyek panaszt.Mondtam neki,hogy nem én vagyok az egyetlen akinek nem adták ki a jegyét.Mondta,hogy tartsam a vonalat felhívja Szolnokot,hogy miért nem adták ki a jegyet,tartottam kb 2 percig,majd visszakapcsolt,hogy Szolnok nem vette fel a telefont,de megkérdezte Miskolcot,és Miskolc azt mondta ,hogy ki kellett volna adni Szolnoknak a jegyet.Azt javasolta menjek oda,és tegyek panaszt,kérjem el a panaszkönyvet.Kérdeztem mi van ha nem  adja ide? Azt mondta,hogy ilyen nincs.Kötelessége ideadnia.De mégis van ilyen! Mert nem kaptam meg a könyvet! Visszamentem a 2es pénztáros hölgyhöz,aki nem adta ki a jegyet,közöltem vele,hogy panaszt szeretnék tenni.Ő megkérdezte,hogy miért? Mondtam,hogy nem vagyok köteles elmondani,azt mondták a Máv direktnél,erre ő csak annyit mondott,hogy "azok azt sem tudják h milyen kedvezményhez milyen jegy jár" és hogy menjek vissza reggel 6kor,mert akkor van információ.Mondtam neki,hogy ugye ezt nem gondolja komolyan,hogy azért jöjjek vissza,hogy panaszt tegyek.Mondta,hogy akkor kicseréli a jegyemet,ekkor megvoltam győződve arról,hogy azt akarja,hogy ne tegyek panaszt.Mondtam neki,hogy akkor is panszt szeretnék tenni,de ő tovább erősködött,hogy nem tart semeddig még visszacseréli,de vállaljam a következményeket,ha a kalauz a vonaton megbüntet,és hogy akkor ő is panaszt tesz,hogy felajánlotta a jegycserét,de én nem fogadtam el.Mondtam,hogy rendben,de akkor is panaszt szeretnék tenni,ekkor már kezdtem ideges lenni.Azt mondta várjak,majd kikapcsolta a mikrofonját,gondolom,hogy ne halljak semmit,és a 3as pénztárnál lévő hölgyhöz beszélt.Visszakapcsolta és azt mondta,hogy várjak még ,mert hív egy jegyizsgálót,és majd az megmondja,hogy jogosult vagyok e vagy sem a kedvezményre,kb 2 percet vártam és jött 2 jegyvizsgáló,az egyik odajött és megkérdezte,hogy mi a gond? Elmondtam neki,hogy mi a problémám.Megmutattam neki,hogy az igazolványt,amiben le van írva,hogy "...képzésen részt vesz,ezért korlátlan számú kedvezményes menetjegy igénybevételére jogosult....85/2007. (IV. 25.) Kormányrendelet alapján." Azt mondta a jegyvizsgáló,hogy akkor sem fogják ma már kiadni nekem a 90%os jegyet,mert hétvége van,és túl korán,majd elment,de a könyvet akkor sem kaptam meg!Felhívtam szintén a Máv direktet,a hölgy már tudta miről van szó.Elmondtam neki,hogy mi történt,és hogy nem kaptam meg a panaszkönyvet,akkor kicsit fel volt háborodva,azt mondta akkor majd ő felveszi a jegyzőkönyvet és továbbítja,majd felvette azt.Kérdezte van e tanúm,mondtam neki,hogy van,egyik ismerősöm,aki szintén nem kapta meg a kedvezményes jegyet.Azt mondta az ügyintéző,hogy 15 napon belül tájékoztatnak.Kíváncsi leszek mi lesz a következménye!A teljesárú jegyemet a biztonság kedvéért megtartottam.

Köszönöm!
Üdv.: Dani

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr551970417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.03. 09:22:17

Én még mindig nem értem, hogy a pénztáros milyen alapon tagadja meg bármilyen jegy kiadását. Amíg nem használja az utas, addig nem szabálytalan, ha kedvezményes jegye van. Ha meg mégis utazni akar vele, akkor a kaller úgyis megbünteti, tehát épeszű ember nem vállalna be jogosulatlan kedvezménnyel való utazást.

Amúgy nekem a második bekezdés nem tiszta:

"Szolnokról Jászkisérre 2010.04.25.-én(vasárnap) reggel 5:02es (Szolnok-Budapest-Keleti) vonattal mentünk el Újszászig,mert ott volt csatlakozás tovább Jászkisérre.
Szolnokon odamentünk a 2es pénztárhoz,ahol..."

Most akkor Szolnokról Jászkisérre, vagy Szolnokról Újszászra mentetek. És ha Újszászig mentetek, akkor hogy kerültetek a Szolnoki pénzzáthoz?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.03. 09:24:03

@Peti817172M: Közbe rájöttem. Újszászon ágazik el a vonal.

A Gyula 2010.05.03. 09:27:57

Személyszállítási Üzletszabályzat II. Rész

IV. Képzésben résztvevő munkanélküliek kedvezménye

Igényjogosultság
1./ A Munkaerőpiaci Alapból vagy Európai Uniós forrásból támogatott képzésben résztvevő munkanélküli korlátlan számú kedvezményes menetjegy váltására jogosult a területileg illetékes Munkaügyi Központ kirendeltsége által kiadott igazolás alapján, az igazolásban feltüntetett időtartam alatt.

Kedvezmény
2./ Az igényjogosult 90%-os mérséklésű kedvezményes menetjegyet válthat.

Utazási viszonylat
3./ A kedvezményes árú menetjegy a képzésben résztvevő lakóhelye (tartózkodási helye) és a képzés helye közötti utazásra vehető igénybe.

Útmegszakítás
4./ A kedvezményes árú menetjeggyel az utazás nem szakítható meg.

Úgyhogy Üzletszabályzat szerint Neked és jelenleg kivételes esetben a MÁV Direktnek volt igaza. Jó tanács nemcsak Neked, ha legközelebb se hajlandó kiadni valaki olyan jegyet, ami megilletne ne a panaszkönyvet kérd el, hanem kérd meg, hogy mutassa meg hol van az leírva, ami alapján neki van igaza. Mutassa meg az Üzletszabályzatban.

Adani 2010.05.03. 11:52:47

Eleve milyen alapon tagadja meg a kiadást? A pénztárosnak az a dolga, h kiadja, amit kérnek. Max. felvilágosíthat ,h ez nem lesz jó. De mi van ha én azt mondom ,h bocs, de nem nekem lesz a jegy hanem az ismerősömnek ,aki jogosult rá.

Próbálná egyszer nem kiadni, amit kérek mondván nem vagyok rá jogosult. Nem az ő dolga eldönteni majd a kaller eldönti ,h igen vagy nem. Végső soron azt kellett volna tenni ,h ok nem adod ki ,de akkor adj erről egy írást, vagyis fogjon egy papírt és körmölje rá ,h alulírott XY pénztáros nem adtam ki két 90%-os jegyet, mert szerintem nem adhatom ki stb. Aztán majd megmutatod a kallernek, h én akartam jegyet venni, de nem adott.

Egyébként meg a személlyel mentetek Újszászig akkor a legegyszerűbb az lett volna ha megvárjátok Abonyi út vagy Zagyvarékas mh-et vmelyiken biztosan megáll és honnan kéritek.

záporjózsi 2010.05.03. 13:11:01

A vasútnak - ha ez rendeletileg nincs másképp szabályozva - semmi köze ahhoz, hogy az adott oktatási intézménynek milyen képzéséhez milyen gyakorlatok tartoznak. Lehet, hogy pl. hajnalban lett vége egy terepi gyakorlatnak.

mildi 2010.05.04. 15:30:00

@Adani: azon az alapon, hogy ha jön a kaller és megvágja, akkor a kedves nekiáll sipítozni, hogy a pénztáros nem mondta, nem ezt mondta, nem így mondta. és akkor persze pénztároshiba :( ha nyilvánvaló, hogy nem jár neki a kedvezmény, akkor én se szoktam kiadni.

Edömér 2010.05.05. 16:37:03

@mildi: Megteheti a pénztáros, hogy nem ad ki jegyet?
Ugyanis elég sokszor problémát okoz, hogy a kollegáid nincsenek tisztában vele, hogy kinek milyen kedvezmény jár. Persze, néha nem csodálom, mert iszonyúan bonyolult, nem elég egyértelmű a törvényi háttér sem és a SZÜSZ sem.

A Gyula 2010.05.06. 12:31:46

@Adani: A sztoriban Szolnok - Jászkisér viszonylatot a 3339 - 35719 kombinációban vették igénybe. A 3339 Szolnok - Újszász között csak Zagyvarékas TM-es mh-en áll meg. Lehet onnan kérni a jegyet kettő darab bökkenővel:

1/ nincs felszálló a megállóban akkor ez érdekesen festene, hogy onnan kéred, ha szemfüles kollégával van dolgod (ez a kisebbik gond),

2/ a 90%-os kedvezményes menetjegy csak a lakhely és a képzés helye (székhelye) között vehető igénybe, ha a példában szereplő így tett volna, két lehetőség lehetett volna:

a/ a jegyvizsgáló jóhiszeműen elhiszi, hogy ott szállt fel teljesárú Zagyvarékas - Jászkisér pótdíjmentesen vagy

b/ Szolnok - Jászkisér 90%-os menetjegy + 2000 Ft pótdíj.

(Számtalanszor leírtam szakmai oldalról ne próbálj tanácsot adni senkinek, mert az "ötleteiddel" mindenki csak rosszul járhat.)

Adani 2010.05.06. 13:17:48

@A Gyula:

Az tényleg lehet gond ha a kaller emlékszik ,h csak az üres peront látta, de hát bizonyítani nem tudja, ezért a legtöbb kiadja.

A HÉV-en láttam olyat, h jött a kaller és egy ajtóban álló társaság nem nagyon akart jegyet venni. A kaller kérdezi:
-Hol szálltak fel?
-Mi is volt az előző megálló, na ott.
-És meddig mennek?
-Mi is a következő megálló? Addig.
De aztán tényleg le is szálltak és a kaller résen volt ,h ha visszaszállnak elkapja őket, de nem tették.

A Gyula 2010.05.06. 13:31:34

@Adani: Bizonyítani ő se tudja, hol szállt fel.

A Gyula 2010.05.06. 13:35:38

@Adani: A 3 kocsis HÉV-et ne hasonlítsd már össze egy 6-7 kocsis ingával.

Adani 2010.05.06. 14:26:37

@A Gyula:

A HÉV is 6 kocsis volt.

kissio2 2010.05.09. 17:52:23

Ez az eset velem történt.Pénteken kaptam meg a levelet a MÁV-tól.Vizsgálat indult.El kell küldenem postán az akkor váltott menetjegy-és a kedvezményre jogosító igazolvány fénymásolatát,amire holnap fog sor kerülni.
süti beállítások módosítása