Még 2010 januárjában elkezdtem vezetni egy excel-táblázatot vasúti utazásaimmal kapcsolatos dolgokról (bérlet- és jegyárak, megtett kilométerek és beutazott viszonylatok, illetve késések), és most, hogy elérkeztünk az első harmadévhez, meg is osztom ezeket a blog közönségével.
Annyiban talán mindenképpen szerencsém van, hogy az 1-es vonal mentén (Tatabányán) lakom, saját és mások tapasztalatait összevetve errefelé azért jobb a helyzet, mint más vonalakon (főleg a 2-es).
Nade, akkor lássuk a Tatabánya-BP-Kelenföld viszonylatban megtett utakat és ezek költségét:
A következő táblázat már tartalmazza az összes vasúton megtett kilométert és a BKV-bérlet is benne van (*korrigált költség: BKV-bérletenként 100 Ft, nem a teljes ár):
Legvégül a késések. A késés mértékét a saját órámon ellenőriztem, az adatokat semmilyen módon nem kozmetikáztam, az 5 perc késés 5 perc, a 4 pedig 4.
Grafikonnal:
Aki esetleg mégis úgy gondolja, hogy itt is sokszor van nagy késés (index fórumán hangoztatják páran), kezdjen el vezetni egy hasonló táblázatot, egy-egy vonatot beírni mindennap nem olyan megterhelő feladat. Persze tény, pont kimaradtam a keréktöréses baleset utáni késésekből. Általában reggel utazta BP felé, délután visszafelé.
A teljes táblázat megtalálható itt: http://ashi.web.elte.hu/utazasok.xls
A csatlakozás Oroszlány és Győr között maradt ugyanolyan, mint volt, vagyis a Győrbe (Komáromba) tartó személyvonat pár perccel azelőtt elmegy, hogy az oroszlányi inga megérkezne. A másik elég meglepő dolog éppen a héten történt velem, a Déli Pályaudvarról menetrend szerint 14:51-kor induló vonattal mentem haza, ez az órás ütemen felül jár hétköznaponként. 15:42-re ér Tatabányára, az oroszlányi inga meg 15:41-kor megy el. Amint leszálltam a vonatról, akkor indult el Oroszlány felé a másik.
Szóval azért lenne mit javítani, viszont menetidő és megbízhatóság szempontjából jeles.