MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV -2.0

2010. április 08. - georgejr

Ismét az IC-kocsik konnektorairól van szó. De mostmár bevezette a MÁV a matricát, hogy oda bizony laptopot dugni tilos. Bennem egyébként továbbra is az merül fel, hogy ha a Transsylvania IC-n mindenhol van konnektor es oda be lehet dugni mobilt, laptopot, akkor a magyar IC-kben ez miért tilos? Azért mert mondjuk ki szar feszültséget ad le, vagy mert ezért nem fizettünk és ez nem jár?


Húsvét vasárnapján sajnos nem volt megfelelő telekocsi ajánlat az Oszkáron, ezért jobb híján vonattal próbáltam legyőzni a Budapest és Szombathely közti távot.

A Keleti jegypénztárnál egész kellemes meglepetés ért, nyugati (és felettébb ésszerű) mintára sikerült kialakítaniuk a jegypénztárnál az egy soros rendszert: egy hosszú sorban várakoznak a jegypénztárhoz az utasok, melynek elején ügyfélhívó rendszer az épp felszabaduló ablakhoz irányít. Ezzel ki lehet küszöbölni, hogy pár számát kérő vagy problémás ügyfél az egész sort feltartsa, pörög a dolog, nagyon dicséretes. És még egy sárga mellényes úriember is segített a kiigazodásban, ki hova menjen. (nem is értem miért nem lehetett előbb bevezetni, a befektetésigénye szinte elhanyagolható, de jelentős javulást hoz az utaskényelembe. Biztos valami tanácsadó találta fel a spanyol viaszt pár millióért, de mindegy is, lényeg hogy ez tényleg pozitív változás)

Szóval hamar sorra kerültem. A pénztárcához nem túl barátságos mértékű áron nem lepődtem meg, bár mindig utánagondolok, hogy mit is kapok ezért cserébe, de alapvetően jó hangulatban haladtam a vonatom felé.

Gondoltam, a három órás út közben lesz időm elintézni pár dolgot a számítógépemen, ezért a kocsi elejét céloztam meg. Arról hogy minden ülésnél konnektor legyen, már rég lemondtam, mióta használt német kocsikat kapott a szombathelyi IC. Majd elcserélem a helyem valakivel, általában ez könnyen szokott menni.

Erre sokként ért a következő látvány:

 

 

 

 

 

Gyakran volt, hogy nem volt áramellátás az adott kocsiban, ahol ültem. Még olyat is láttam, hogy nincs konnektor. De hogy az összes konnektor fölött az adott piktogram (az én értelmezésem szerint: "Hordozható számítógépet bedugni tilos") virított, ez új volt.

Elgondolkodtam, az ember mire másra is szeretné használni a konnektort? Mondjuk a mosogépet bedugni, kimosni a üléshuzatokat. Vagy felporszívózni a padlót?

Végül, amíg az aksim bírta, elintéztem a dolgaim, aztán nézegettem, sőt, még egy ismerőssel is beszélgettem. Lehet hogy ez a MÁV célja? Közelebb hozni az embereket egymáshoz? Ha igen, jelentem sikerült: Nagyon sok jó fej emberrel megismerkedtem már, mióta úgymond rávezetett a MÁV, hogy inkább, ha tehetem, telekocsival utazzak.

(Ha valaki tud értelmes okot a fenti matricára, kérem írja meg kommentben tényleg érdekel. Egyetlenegy dologra tudok gondolni: az ingadozó feszültség tönkreteheti a gépet, és nem szeretnének kártéríteni? Vagy?) 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr51903817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.04.08. 12:00:01

Mostanában majdnem minden konnektoron ott van. Mondjuk én dugtam már be telefontöltőt és laptopot is ilyenbe és sosem lett baja max. nem volt áram benne. Néha elmegy egy pár mp-re az áram ilyenkor a laptop és a telefon is jelzi, nem jön a delej, de ez minden. A laptopot magát nehéz tönkretenni erre való a tápcsati előtt lévő műanyag doboz a kábelen. Túláramvédelem mindegyikben van, valamint a nagyon fosósak bedughatnak a konnektorba egy túlfeszvédőt is max. 8-10 ezer ft-ba kerül.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 12:09:22

"Ha valaki tud értelmes okot a fenti matricára, kérem írja meg kommentben tényleg érdekel. Egyetlenegy dologra tudok gondolni: az ingadozó feszültség tönkreteheti a gépet, és nem szeretnének kártéríteni? "

Ez a konnektor arra van méretezve, hogy a jármű álló helyzetében energiát biztosítson a takarítógépek számára. Takarító aljzat a neve.
Ezáltal nem szerencsés menet közben használni, amikor a fűtési energia ki-be van kapcsolgatva (A főmegszakító ki-be kapcsolásával)fázishatároknál, kocsik összeakasztásánál.
Ilyenkor megeshet, hogy egy áramlökés megy végig, feszültségingadozás is gondot okozhat, illetve a legjobb, hogy nem feltétlenül szép szinuszjel jön ki belőle, ezt a laptop töltő nem feltétlenül szereti.

És igen volt már ilyen gond, hogy megrongált töltőt, ezért lett kitéve, hogy ez az alj nem arra való.

A Transsylvanián bizonyára van rendes aljzat ami nem a folyosó végén legalulra van elrejtve, hanem rendesen az üléseknél van, és nyilván olyan elektronika van mögötte ami bírja a terhelést, illetve szabályozott feszt ad le.

Ilyen a MÁV kocsikon is van, egyre többet szerelnek fel vele, ezeken sajnos még nincsen ilyen alj.
De pl. a FLIRT-eken is takarítóaljzatnak vannak kirakva, de ott minden további nélkül hazsnálható, a MÁV bemérte szép szabvány szinuszjel jön belőle.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 12:11:06

A konnektort meg gondolom ellopták :-(
Rendszeres sajnos.
A mostani fővizsgákkor már rendes Kontavill meg Legrand aljzatokat, kapcsolókat raknak fel, egész esztétikusan néz ki, amíg el nem lopják.
Cserébe már úgy szerelik fel, hogy belevésnek (nem túl esztétikussan) egy MÁV feliratot, így viszont már nem lopják el...
Ha elfelejtenénk, hogy Mo-n vagyunk mindig emlékeztet rá valami...

Adani 2010.04.08. 12:34:00

A Flirteken hol van konnektor? Én sehol sem találtam a múltkor. Merrefelé kell keresni?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 13:15:27

@Adani:
Az ajtók melletti kék oslop alján fém lecsapós fedél alatt.
Nincs min den ajtónál, de úgy a 70-80%-nál van.

Lásd:

imagerz.com/QEMXUUtvAwJVBQhEGAVR

Adani 2010.04.08. 13:51:22

Köszi, legközelebb kipróbálom, h működik-e.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 14:36:51

@Adani:
Én amikor próbáltam az első egységen nem működött, a hátsóban viszont igen.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.08. 17:28:59

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Én használtam laptophoz és működött. Igaz álló vonaton használtam. De működött az utastéri és a fülkében levő is.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.08. 17:30:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ha le van kapcsolva a biztosítékja, akkor nem fog működni. Viszont minden konnektornak saját biztije van, nem tudom, hogy kocsiszinten lehet-e kapcsolni, vagy csak egyszerűen mindegyik le volt nyomva.

Mozvez 2010.04.08. 19:46:09

Ez azért van oda ragasztva, mert senki nem fog a károdért felelösséget vállani, ha tönkre megy valamid. Ismerve a mai állapotokat, nem biztos, hogy stabil azaz áram föleg fázishatárok esetében, úgyanis akkor van benne csak áram, ha mozdony 1500V-os fütési távvezetéke feszültség alatt áll.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.08. 20:20:30

Ha a bekapcsoláskori lökést hatástalanítani tudja a táp, vagy az elé bedugott túlfeszvédő, akkor az áramkimaradás nem okoz problémát.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.08. 20:21:25

@Mozvez: Egyébként érdekes a dolog, mert a fénycsöves lámpák is 230V-tal működnek, mégis meg van oldva, hogy kis ideig még világítson, ha elmegy az áram.

jankasara 2010.04.08. 21:55:47

A Transsylvania IC nem a Korona véletlenül? Nemrég azzal utaztam és óriási volt a meglepetés, hogy minden üléspár mellet dupla konnektor van és minden simám működik, igaz, ez román szerelvény volt.

EMU 2010.04.08. 22:09:43

Azért nem, mert magyar és mindenkinél különb, okosabb és tehetségesebb. És mindenre a magyar tanította meg a világot, mint köztudott. Arra is, hogy a konnektor dísznek van. Irigyel is az univerzum érte bennünket, nem csoda, hogy eltaposni igyekszik mindenki a magyart az ő hatalmas nagy eszéért, mert retteg tőle a világ, hiszen mindenkinél bölcsebb és tehetségesebb.

Átvitel honvéd 2010.04.08. 22:10:26

A kockázat valójában nem "túl nagy". Túlfeszre van valamennyi kockázat, hullámformára (egy notebooknál) nemigen. Ezek ui. mind kapcstáppal mennek, ahol a folyamat első pontja mindig a bejövő váltófesz közvetlen egyenirányítása és pufferelése (azaz végsősoron így is, úgy is pufferelt, stabilizálatlan egyenfesz lesz belőle, az a nyersfeszültség, amiből a szabályozott step-down táp ténylegesen majd dolgozik). Hacsak nincs huzamosabb ideig (vagy rövid ideig nagyon nagy) túlfesz, túl nagy veszély nincs. Paranoidabb beállítottságú egyedek használjanak túlfeszvédőt...

balazsman 2010.04.08. 22:17:43

a MÁVnak alapvető érdeke lenne ilyen aljzatok felszerelése, hiszen ez egy jó érve lehetne a vonattal való utazás mellett - mármint, lehet, hogy autóval kevesebb idő az út, de nem tudsz közben dolgozni...

Adani 2010.04.08. 22:25:37

@balazsman:

Sofőrként valóban nem, utasként is körülményesebb, de ott már lehet elvégre szivargyújtó tápot lehet szerezni

álmosvezír 2010.04.08. 22:41:23

egy beszédesebb kalauz nekem -kérdés nélkül- megadta a választ: (ő csak egy esetről mesélt, de) előfordult, hogy vert szét laptopot az áram, és utána ugye szokás szerint kezdődött a herce-hurca. ezért ő mondta, hogy nem ajánlja, hogy bedugjam, de egyébként áram sem volt már akkor benne.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.08. 22:53:02

@álmosvezír:
Nem kell ehhez beszédes kalauz, megmondjuk mi is, hogy volt már laptopkinyírós eset, amiért megy a huzavona... Nem véletlenül hisz mint mondtam az az alj nem azért van ott hogy oda bármit bedugdoss... :)
Amúgy parancskönyvileg meg van tiltva egyes kocsikon, hogy ha azok utasok által el vannak foglalva nem szabad feszültség alatt tartani az aljzatokat.

tutti 2010.04.08. 23:03:16

én amikor sokat vonatoztam Nyíregyháza-Bp vonalon régebben, akkor az akkumulátorom teljesen kikészült, és lecsökkent az élettartama. Az 5 perces áramszünetek nem igazán tesznek jót neki. Azt tanácsolják, hogy ha már elkezdjük lemeríteni, akkor meritsük le rendesen.
Amúgy érdekes, mert volt olyan pl., hogy akkor ment el az áram, ha valaki bezárkózott a wc-be, aztán visszajött, amikor kijött :)

milanovics 2010.04.08. 23:19:09

@Adani:

A tápcsati előtt lévő műanyag "doboz" sajnos nem arra van:) Egy egyszerű mágnes mindössze. Hogy miért van most nem mennék bele.
A túláram védelem egy dolog(biztosíték), de ha 220V helyett jön mondjuk 280V akkor semmi sem fog megmenteni egy új töltő vásárlásától:) Esetleg a laptop megússza.

Interlock (törölt) 2010.04.08. 23:21:25

@balazsman: Lehet, hogy néhány embernél ez bejönne, de akinek annyira sürgős vagy fontos a munkája, hogy a vonaton is dolgozna, az szerintem kocsival utazik az idő miatt. Kivételek persze biztosan vannak, de én valószínűbbnek tartom, hogy a vasúti laptopozás többnyire unaloműzőként szolgál.

Amit viszont nem értek: ha az említett aljzatok a takarítógépek számára vannak fenntartva, miért nem azt jelzik a matricával? Piktogram se kéne, írják ki szövegesen, egy-két sorban még az instabil tápellátásra is figyelmeztethetnének. Vagy építsenek be speciális, villásdugót nem fogadó aljzatokat, én pedig jó pénzért bevállalom a takarítógépek dugóinak cseréjét :-)

vidi-master 2010.04.09. 00:23:07

egyébként ezt a szolgáltatást az elvira is jelezhetné kis piktogrammal (mint például a kerékpárszállítási lehetőséget stb.).

Sanyix 2010.04.09. 03:45:06

1, Múltkor utaztam a FLIRT-tel (Bp.-Eger), a notit bedugtam, de akksi nélkül, ki is volt véve, ott sem volt. Kb. 20 percenként vagy, amikor használták a vákuumvc-t elment az áram, és nem is jött meg csak 1 perc után. :-P
fuckoltam hogy minden adatom elveszik ha nem mentegetem + újra is kellett mindig indítani:-(

2,Az autóbuszon ( Eger-Bp: AgriaVolán) meg van Wifi! Qrva jó de oda is konnektor is kellene!

józan ész 2010.04.09. 07:00:00

Csak említésképpen: Washington - New York WIFI is a buszon .( Utazás ára 8 dollár volt.Kb. 1hónappal előre rendelve - egyébként valamivel drágább beeső utasoknak.Állami támogatás nélkül!!!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.04.09. 07:42:53

Nem veletlenul irtak ki ra, hogy ne hasznald.
Kap a laptop tolto egy nagyobb aramtusket es ugrott a tolto a levesbe.
A jobbik esetben... ...a rosszabikban az egesz gep.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.09. 07:43:20

@jankasara: Szerintem a Korona az tökmás, én tavaly nyáron utaztam vele majdnem Brassóig és nem hogy konnektor nem volt (reménykedtem benne) de a kocsiban, ahol utaztam, a 10 fülkéből két olyan volt, ahol le lehetett húzni az ablakot. Egy élmény volt a 40 fokos másodfokú hőségriadós melegben...

Ha idén nyáron is megyek Tusnádfürdőre, akkor WizzAir Marosvásárhelyig, ott pedig kölcsönzök egy autót. Árban szinte ugyanott van a vonat és a repülő, ami azért valahol röhej... Jövőre már, ha jól tudom, megnyitják a brassói repteret is, akkor aztán végképp annyi a Koronának, ha nem változik a színvonal.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 07:43:50

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
ejjen!
Nyugati es keleti vonalak kozott tilos hasznalni az elektromossagot az aljzatbol! Hogy nezne mar az ki, hogy a 2000. ev utan csak ugy bedugjak a fogyasztoikat az utasok a konnektorba felelotlenul, tudva, hogy a MAV keptelen megbizhato aramellatast biztositani a kocsijaiban.
Erre mindenkinek keszulnie kell!
Aki nem, annak kiirjak egy kis piktogramban: 'ide ne dugd be, mert mi keptelenek vagyunk megfelelo arammal ellatni ezt, meg ha elektromos is a halozat es modern a vonal'.
Magyarazod a szanalmat? Mashol rutin a megbizhato aljzat. Megsugom.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 07:49:20

@milanovics:
"Egy egyszerű mágnes mindössze. Hogy miért van most nem mennék bele."

Tudtommal nem mágnes, hanem ferritgyűrű, és zavarszűrés céljából figyeg minden ilyen berendezésen.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 07:53:42

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
vajon miert csak itthon van huzavona ezzel meg 'parancskonyv'? He?
Talan mert itthon inkompetens es alapvetoen hanyag a rendszer?
Inkabb megmagyarazzak utolag miert nem megy, minthogy elkerulnek a problemat? Mint a kisiklasokat ket eve?
Ha ilyen kibaszottul okos a ceg, akkor vajon miert nem tesz a problema ellen?
Talan mert csak utolag okos? Mint akarmelyikunk?
Mint kisvarosok forgalomiranyitoi a 30 eves majdnemszeteso technikikkal?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 07:58:21

@neurotikk!:

Tudjuk-tudjuk máshol még a szar is rózsaillatú, és nem húzzák le a WC-n...:)
Nekem spec az első konnektor nemműködős esetem egy osztrák ÖBB szerelvényen volt, ami ráadásul Münchenből jött.
Aztán a Rákóczi IC nemzetközi vonaton a Szlovák kocsikon sem műköfdött az aljzat, pedig tenni akartam egy kis szuflát az akksikba.

Tehát sokkal bosszantóbb volt, hogy minde ülésnél volt alj, csak nem működött...

Amúgy meg mint mondtam az az aljzat nem arra van, hogy az utas oda dugdosson valamit. Ennyi. Ha arra lenne odatennék az ülés mellé, vagy elérhető helyre. Ez az alj a kocsi két végén majdnem padlószinten van eldugva. Nem arra van kész.
Az a baj, hogy az utasok néha késztetést éreznek arra, hogy mindent kipróbáljanak, és sajnos néha nem úgy sikerül, ahogy szeretnék...
Meséltek már olyat, aki a borotva aljzatba próbálta a laptopját beletuszkolni, ami ráadásul a WC-ben volt elhelyezve, és fölé volt írva 4 nyelven: CSAK BOROTVA RÉSZÉRE!

Holnap már szétszedik az elektromos szekrényt és kapcsolgatják a kismegszakítókat, mert olyan otthon is van, jól értenek hozzá??? :-((((((((

Amúgy én is állandóan laptopozok a vonaton és én is rengeteget utaztam ilyen kocsin, ami a képen is van, ugyanis a Wiener Walzeren is ilyen kocsi volt.
Mégsem volt ingerenciám oda bedugdosni, mert tudtam, nem annyira szerencsés. Félúton lemerült a laptop, vége lett a mókának, ennyi.

Adani 2010.04.09. 08:00:44

Szerintem a felelősséget hárítják el ezzel. Ha akarod bedugod a lapost nem hiszem ,h a kaller erőszakkal tépné ki amolyan nem látod vazze, h nem szabad? szólamok kíséretében. Arról szól a történet, h saját felelősségedre teszed ha elfüstöl a géped akkor kapsz egy együttérző mosolyt meg egy IJ kártyát és passz.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 08:02:04

@neurotikk!:
Máshol is vannak olyan kocsik, ahol az első/utolsó ülés alá van elrejtve az aljzat, és biza ki van írva fölé, hogy csak takarítógépek részére vagy valami ilyesmi.
Jaaa, tudom ez hazugság, ez nemlétezik, fogjam be meg egyebek :D

Annyira bírom, amikor könnyelműen kijelentik: "Máshol ez nem gond"
Hányszor próbáltad ezt a másholt? Egyzsr felszálltál egy IC-re és ott működött, ebből automatice levontad, hogy máshol ez nem gond?
Hát máshol is gond, személyes tpasztalatból mondva... :-(

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 08:04:20

@Adani:
Így van. Aki nem érti, hogy az a konnektor nem arra való, mindenáron dugdosni akar, az lehet rosszul jár.

Amúgy a vasútállomáson is bedugogatja abba a konnektorba, aminek a fele törött, és kilóg a falból? Vagy arra azt mondja, nem túl bizalomgerjesztő, nem dugja bele... A kocsin egy láthatóan nem utascélra kitett konnektorba miért kell dugdosni? :S

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 08:07:50

@neurotikk!:
Amúgy pedig megsúgom (hű de menő így írni) a MÁV is felszereli ezeket kociskat aljzattal a főjavítás során. Azonban 5-600 kocsi nem kerül be egyszerre műhelybe emiatt, mert akkor azért megy a sipákolás, jajj X.Y. egyetemista lemaradt a latinórájáról mert nincskocccssssiiii....
Amelyik kocsi fővizsgára megyaz általában megkapja, és azok bátran használhatóak.

Ja mégalami: Pár hete a GySEV Intercity kocsijában nem volt áram pedig 2 ülésenkét volt aljzat.
Azt mondta a jegyizsgáló, hogy hátt, nemmműködik....

De mint tudjuk "Máshol kolbászból a kerítés" :)

WildBear 2010.04.09. 08:20:10

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nincs máshol sem kolbászból a kerítés, viszont a BKV/MÁV jegyárak elérték a nyugati szintet, jó lenne ha a szinvonal is elindulna arrafelé..
Így is rohadt sok pénzünkbe kerül mindkét cég.

záporjózsi 2010.04.09. 08:20:51

@Interlock: Az autó és a vonat között van időbeli különbség. Mondjuk autóval 2 óra, vonattal 3-4. Az autóban vezetsz és nem dolgozol, a vonaton dolgozol. 3-4 óra alatt egész jól lehet dolgozni, különösen ha van neted is.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem az elmúlt 10 évben készült egy pár kocsifelújítás. Normális tápok is vannak legalább 10 éve. Akkor meg miért nem lehetett már eddig is beépíteni azokat?! (Tudom, nem megy be átépítésre 10 évente egy-egy kocsi. És mi van pl. a csíkos Bhv-kkal?)

záporjózsi 2010.04.09. 08:22:22

@WildBear: A támogatás is elérte a nyugati szintet? Mennyi belső, forintosítható, de fegyelembe nem vett adóssága van ezeknek a cégeknek a pálya és jármű fronton? (leharcoltság)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 08:26:35

@záporjózsi:
Mondom mégegyzser, de utoljára:
A fővizsgára, főjavításra bemenő kocsik nagy része táppal, konnektorral jön ki.

A postaBhv-val mi lenne? Az a projekt befejeződött.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 08:37:54

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Nos. Mashol kolbaszbol van a kerites.
Svedorszagban 30+ orat vonatoztam konnektorbol. 2 alkalommal.
Gond nelkul. Felkeszules nelkul. A nelkul hogy tudnom kellet volna a modernizalasi hullamot. Fizettem, mukodott. Kesz.
Fura mi?
Akarsz meg kotozkodni es magyarazni a bizonyitvanyt?!
Szerintem ne tedd, max kerjel elnezest.

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 08:39:21

@neurotikk!: jah. az egyik alkalommal az internet is hozzatartozott az uzlethez.

záporjózsi 2010.04.09. 08:39:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: NEM arról beszéltem, hogy most mi van, hanem hogy ezt 10 éve is el lehetett volna kezdeni, a technika adott volt.

"Az a projekt befejeződött. "Csak azért nem tudok kitörő módon örülni, mert már eddig is tudtam róla. :)) A kezdetekor is hülyeség volt.

záporjózsi 2010.04.09. 08:41:38

@neurotikk!: Nem bizonyítvány magyarázás az, hogy a tényeket leírja. Itt is tehetsz hasonlókat, csak még nem mindenütt. Szerintem a 7-es buszra is követeld, lehetőleg az asztalt csapkodva, mert úgy hatásosabb...

Douwe 2010.04.09. 08:48:21

azért nem dughatod be mert szar az áram, már egy csomó mobilt és laptopot tönkrevágott, a te érdeked szolgálja

neurotikk! (törölt) 2010.04.09. 08:50:17

@záporjózsi: Hozzad ki szolt? Szarul erint az amire en meg csak nem is celoztami?
Ki nem a tenyeket irta baromarcu?!
Es mit emberkedsz itt a BKV-val, eltevedtel?
Mert en itt lofaszt sem irtam BKV dolgot, ha nem vetted volna eszre. Vasutrol van szo itt. Jobb lenne ha megkeresned azt amihez hozza is tudsz szolni.

Adani 2010.04.09. 10:35:07

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Lehet mindenáron dugdosni, nem rossz az, de ne laptop tápot és ne konnektorokba. :)))))

De szerintem egy mezei túlfeszvédő elég a biztonsághoz, legrosszabb esetben azt nyírja ki a túláram, de önfeláldozással megvédi a rákötött masinát.

WildBear 2010.04.09. 11:26:35

Szánalmas cég a MÁV.
A dolgozók felét ki kellene rúgni, a másik felét meg rendesen megfizetni.
meg kellene hogy értsék, hogy AZ ÜGYFÉL AZ ELSŐ, abból élnek.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.09. 13:30:15

@neurotikk!:
Záporjózsi által elmondottaka tundám én is ismételni.
A tények közlése nem magyarázkodás. Ez van, ezt kell szeretni.

Az elnézéskérésre tőlem várhatsz, nincs miért megtennem.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.04.14. 23:38:32

@neurotikk!: Csakhogy a német másodosztályú vonatjegy, személyvonatra kb kétszer annyi, mint nálunk. Ergo mondjuk, ha a járművásárlásra fordított összeg aránya hasonló, akkor ott sokkal újabb járművek lesznek...

Felújításra, stb. is hasonló igaz.

De elárulom: A vasút állami támogatása is alacsonyabb nálunk a máshol megszokottnál.

Remélem nem sértelek meg: De normális támogatásból, normális jegyárakkal, kevés magukkal cipelt problémával, ahol kevés megy el a legrosszabb kocsik cseréjére kevésbé rosszra, egyszerűen vesznek újat (ami a korábbi legjobbnál is jobb) és selejtezik a gyengébbet... no ott nem csoda hogy van áram. Az a szégyen, hogy ott nincs WiFi

Mozvez 2010.04.19. 10:07:54

@Peti817172M: Petike a vasúton csak 220 alatti voltok vannak általánosságba. Akkuról megy egy ideig a plafon fény aztán átmegy takarékba.

charlie 2010.06.20. 19:30:22

@tutti: ez a NiCd, NiMH (és egyéb nikkel alapú) akkumulátorokra volt igaz, Li-ion (és más lítium* alapú) akkumulátoroknál egyenesen hátrány (a lítium a túltöltést nem szereti, de ezt ma már a legbutább eszköz is le tudja kezelni)

charlie 2010.06.20. 19:32:24

@milanovics: a mai univerzális töltők 100-300 V-okig elmennek (papír szerint, gagyi kínai ennyit nem bír, normális márkás ennél többet is), nem a feszültség ami szétbassza ezeket, hanem az ingadozó frekvencia, és a túláram lökések

charlie 2010.06.20. 19:38:52

@Peti817172M: a világítás akkumulátorról megy. vész esetére, azért ha megáll a vonat valami miatt a puszta közepén ne legyél tök sötétbe.