MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Használhatatlan kerékpár szállító kocsik

2010. március 22. - georgejr

A jó idő közeledtével a bringások előveszik paripáikat és nyeregbe pattannak. Ugye kedvenc kötöttpályás intallációnk biztosít(ana) kerékpárszállításra alkalmas kocsikat. Ezek a legtöbbször tényleg csak kerék pár szállítására jók, mert maximum 2 bringa fér el bennük, már ha egyáltalán ki lehet nyitni... 


Üdv,

3 hónapja vagyok kénytelen a lajosmizsei vonalon ingázni.
Tapasztalataim igazolják az előfeltevéseimet, de ezek közül most csak a bicikliszállítást emelem ki. A vezérlőkocsi (amiből vezetik a vonatot, amikor hátul van a mozdony) egy része a bicikliszállító. Ez valójában egy közönséges poggyászkocsi, amit a MÁV átalakított kerékpárszállításra. Az átalakítás lényege, hogy a vagon oldalára jókora kerékpár ábrát festettek. 
Egyéb átalakítás nem történt. Az oldalsó ajtók kizárólag belülről nyithatók. A vagon padlószintje kívülről mellmagasságban van, három egymás alatt elhelyezett lépcsőfokon lehet feljutni, vagyis ez inkább létra, mint lépcső. Bent nincs semmi, ami a kerékpár szállítást megkönnyítené, a bringát a falhoz kell támasztani. Az raktér két hosszabb falán vannak az oldalajtók, az egyik rövidebbik falon ajtó az utastérbe, másikon két ajtó az kalauzok (tudom: jegyvizsgáló) fülkéjébe, ill. a vezetőfülkébe. Ha nem akarjuk zavarni
az ajtók nyitását a falnak támasztott biciklivel, akkor 28-as bringából max. 2, kisebből legfeljebb 4 tehető be. Ha kitámasztónk van, akkor sem felhőtlen a boldogság, mert a vonat olyan mozgásokat végez, amitől garantáltan eldől a bicikli. A felszállás elég kalandos: amikor megáll a vonat, a kerékpárt leállítom a poggyászkocsi oldalánál. Felrohanok a középső peronon (ha nem állják el az utamat), hangos "elnézést, bocsánat" felkiáltások között félrelökök 1-2 tétova tinit, majd berontok az utastérbe, átrohanok, belököm az átjáró ajtaját (már ha nincs zárva, erről kicsit lejjebb), félrehúzom a nehéz és gyakran akadozva mozgó oldaajtót, megfogom az ajtónyílás peremét (kapaszkodó nincs), lelépek egy létrafokot, lehajolok, hogy a fejem kb. a derekamnál legyen, lenyúlok a
bicikliért és megpróbálom felhúzni. Amikor a pedál beleakad az alsó létrafokba,
kicsit (nagyon) megrángatom. Kizártnak tartom, hogy erre egy átlagos fizikumú nő, vagy
gyengébb férfi képes legyen. Tekinthetjük-e megoldottnak a bicikliszállítást, ha
azt a lakosság nagyobbik fele nem lenne képes igénybe venni. Jó kérdés...
És most a hab a tortán: eddig kb. 5-ször vittem be a kerékpáromat Pestre
(ez 10 utazás), ebből 2 alkalommal zárva volt az átjáró ajtaja. Első alkalommal
épp az volt a vonat eleje, lerohantam a kocsiból, felkiabáltam a vezetőknek,
akik belülről kinyitották az oldalajtót. Második alkalommal a kalauz éppen ebben a
vagonban volt és kölcsönadta a nyitóját. Mindkét eset szerencsésen megoldódott,
de azért elég neccesek voltak, és az embernek nincs mindig szerencséje.
Az átjárót egyébként azért szokták bezárni, mert a tinédzserek oda járnak cigizni.
Tehát a MÁV alkalmazottai tipikus magyar megoldást találtak a problémára.
A lehető legkevesebb szellemi és munkaráfordítással megszüntették a jelenséget.
Az, hogy ezáltal a vagon a meghirdetett (és amúgy is erősen korlátozott használhatóságú)
funkciójára teljesen alkalmatlanná vált, nem volt szempont.

Üdv:  Sz. Ferenc

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr801858700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.22. 12:24:26

Alapvetően nem értem mi a problémája azzal a postolónak, hogy szerinte 2 kerékpár fér ott el. (Szerintem elférne ott több is, de ez az én bajon...)
Ezek nem kerékpárszállító kocsik (Ellentétben a "hozzáértő" címválasztással) ezek többcélú térrel rendelkező kerékpárszállítsára is alkalmas kocsik!
Ezeken kialakítástól függően 2-4-6-8 bringa fér el.
A problémát azért sem értem, mert rengeteg olyan vonat van, amin a kerékpárszállítás úgy van megoldva, hogy egy személykocsi egyik végén elbontották a WC-t és az így keletkezett előtér 1-1 sarkában kampót helyeztek el. Ezeken ugyancsak 2 bringa szállítható. (Plusz az első-hátsó peronon még 1-1 ha nem 1.o. van ott.

Most hogy ezekre hogy kell felpakolni? Megint szubjektív.... A fent említett személykocsikra meg egy ajtón kell feladni, amit egy emberre terveztek nem ember+bringa méretre. Mégis utaznak vele az emberek.
Igen ezek poggyászterek voltak, de biztosítják a kerékpár elhelyezés lehetőségét...
Kérdem, jobb lenne, ha az a tér állandóanm zárvatartott lenne, és "helo, bringaszállítás a vonat végén, de csak 1 db!"? Ugye hogy nem...

A poggyásztér lezárásával nem értek egyet, mert valóban akadály, azonban tényleg a dohányos kisköcsögök miatt lett így megcsinálva, sajnos... Mondjkuk az ilyennek a seggébe kellene dugni az égő cigarettát, de ez már más tészta...

VJV Man 2010.03.22. 15:22:48

A poggyászteret elvileg tilos lezárni.
Ha a jövő dohányzik, akkor szépen el kell magyarázni, hogy rákos lesz és meghal, és a remek egészségügyi rendszernek köszönhetően, baromi sokat fog szenvedni és senki nem fog rajta segíteni.

Ha ez nem működik, akkor marad az utasleadási, ami amúgy nincs, de a fenyítés simán működik, mindennemű vita nélkül. Esetleg az utazásból való kizárás lehetőségének megemlítése.

Én a poggyászkocsik ajtaját mindig kinyitom indulás előtt, és úgy akasztom ki, hogy lentről is nyitható legyen.
Persze nagy hidegekben én is zárva tartom, mert nagyon hűti a kocsit, ilyenkor figyelni kell, hogy van e bringás.
Én az a fajta vagyok, hogy igyekszem segíteni még a poggyászoknál is, pedig azt szokták mondani, mindenki annyit vigyen amit elbír.

Én ilyen esetekben az első peronra, vagy az utolsó peronra tenném a bringát és nem kínlódnék. Esetleg feltenném az ajtón és hátratolnám.

Sajnos a kocsi nem tökéletes, mert kényelmetlen felrángatni a toló ajtón a bringát, nem tudom "idegenáiában" ezt hogy oldják meg..

VJV Man 2010.03.22. 16:05:20

Én még olyat nem nagyon láttam, hogy ne lett volna az ilyen kocsiba kerékpár tárolásra alkalmas eszköz. Állvány, vagy kampó. Gondolom az azért nem a vasút hibája, hogy lefeszegetik, tönkre teszik. (persze a pótlás a máv feladata, de ez meg olyan messzire vezetne, hogy kiderül az egész fennálló rendszer szar)

chachi 2010.03.22. 17:00:21

Aki még időben az 'Utolsó 20'-ra kattint,megtekintheti georgejr és PhilipR pengeváltását.Érdemes elolvasni a kultúrált vitát,és ezáltal a vitakultúra megteremtését hiánylóknak./de ki ez a PhilipR?/

petya.bacsi 2010.03.22. 17:22:46

@chachi: Elolvastam az utolsó 20-as párbeszédet. Próbálok pártatlan maradni, de nem fog menni :D Szerintem sem kell minden napra poszt, mivel nem ez a blog célja. Vannak témák, amik több napra elegendő beszédtémát garantálnak, és vannak olyanok, amik hamar kifulladnak.

A Tékozló Homáron tényleg kint volt a levél, és baromi sok hozzászólást szült, az hogy arra a blogra is kikerül, ami a MÁV-val foglalkozik, az szerintem nem probléma.

Témával foglalkozzunk inkább :D

VJV 2010.03.22. 18:29:02

Jön a nyár és a Balatonra megint megy a sok-sok biciklis, játszahtjuk a hordárt, mert egyébként bukó kalauz vagy, ha nem segítesz...
Persze ritka az, hogy annyi "csomagot" hoz az utas amit elbír (üzletszabályzat)
A bicikliszállítás SINCS megoldva normálisan.

Törzsgyökeres szentesi 2010.03.22. 19:16:32

Az eggyel lentebb levő postot miért nem lehet kommentelni?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.22. 19:48:13

@Törzsgyökeres szentesi: Mar lehet.@chachi: szerintem Misi, hasonlo stilusban kostolt be tegnap twitteren... de nem erdekel en a reszemrol lezartam a temat. nem tomegmediumot gyartok, hanem egy blogot, amivel segitek, ahol tudok

min 2010.03.22. 20:32:35

Nem, tudom hol éltek de Bp-Fehérvár között járó stadler kocsikon remekül megoldható a bringaszállítás. Minden második kocsi kerékpár szállításra alkalmas

2010.03.22. 20:35:04

@VJV Man: Idegeniaban ugy oldjak meg, hogy az alacsonypadlos kocsira a peron szintjeben fel lehet tolni a biciklit, az ajtotol rogton jobbra (vagy balra...) egy nagy ter van lehajthato ulesekkel, ahol a bringakat is el lehet helyezni. Az utasok a bringak mellett, illetve az emeleten foglalnak helyet, nem is feltetlenul a bicaj mellett, mert ugysem tolja el mas. Dania, 2008.

min 2010.03.22. 20:46:29

@TaZ: Ugyanez van itthon is emelet nélkül. A lehajtható ülésekhez használható biztonsági övvel rögzíteni is tudom a bringát.

2010.03.22. 20:49:54

Haverral mentünk egyszer régebben Sárbogárdról Székesfehérvárra. Haver vitte a biciklijét is magával. BDt vezérlőkocsi, hasonló poggyásztérrel, mint a posztban. Az ablakok fölött csomagtartó rácsok felszerelve. Na, a marhája kitalálta, hogy "felzárja" a biciklilánccal a kerót a rácsra. Mondom, ez nem lesz nyerő ötlet, de addig erősködött, amíg ráhagytam. Nos, a nem éppen jó állapotú 45-ös (R.I.P.) vonalon dobálták a vonatot a hevederes sínillesztések, a vonatban meg a fellógatott keró baszódott mindennek neki a poggyásztérben. De valami kegyetlen módon zörgött, mondanom se kell, a jegyvizsgáló is kiszúrta és leszedette vele az addigra össze-vissza állítódott kormányú - meg még mittoménmi - bicajt. Na, sok eszed van, kisbarátom - mondtam neki, de nem érdekelte. Ott állítgatta a fehérvári peronon az összeverődött gépet. LOL...
Biciklizni márpedig kell! :DDD

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.03.22. 21:09:50

Az tény, hogy a "nagy ajtó" teljesen alkalmatlan egy emberes felszállásra, ilyen kocsin simán be kell tolni a kis ajtón, nem nehéz. BDbt sorozatún meg még könnyebb, mert a kis szakaszon az egyik oldalon csak 1-es ülések vannak.
Mondjuk ezekre fel-letenni a bringát tényleg kínszenvedés, főleg olyan helyen, ahol nincs magas peron (vagy semmilyen, lásd Kőbánya felső...)

Viszont egy pozitív dolog, a felújított BDt vezérlők baromi jól össze lettek hozva bringás szempontból.

Iridium 2010.03.22. 22:12:08

Nem akarom offolni, mert jó ez a blog, de nem lehetne a leveleket csak sima betűtípussal írni dőlt helyett? Kifolyt a szemem a felénél tartva, sosem tudom meg, hogy heppiend lett-e...

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2010.03.22. 22:22:13

Csak hogy megtudd, hepiend lett-e:

Üdv,

3 hónapja vagyok kénytelen a lajosmizsei vonalon ingázni.
Tapasztalataim igazolják az előfeltevéseimet, de ezek közül most csak a bicikliszállítást emelem ki. A vezérlőkocsi (amiből vezetik a vonatot, amikor hátul van a mozdony) egy része a bicikliszállító. Ez valójában egy közönséges poggyászkocsi, amit a MÁV átalakított kerékpárszállításra. Az átalakítás lényege, hogy a vagon oldalára jókora kerékpár ábrát festettek.
Egyéb átalakítás nem történt. Az oldalsó ajtók kizárólag belülről nyithatók. A vagon padlószintje kívülről mellmagasságban van, három egymás alatt elhelyezett lépcsőfokon lehet feljutni, vagyis ez inkább létra, mint lépcső. Bent nincs semmi, ami a kerékpár szállítást megkönnyítené, a bringát a falhoz kell támasztani. Az raktér két hosszabb falán vannak az oldalajtók, az egyik rövidebbik falon ajtó az utastérbe, másikon két ajtó az kalauzok (tudom: jegyvizsgáló) fülkéjébe, ill. a vezetőfülkébe. Ha nem akarjuk zavarni
az ajtók nyitását a falnak támasztott biciklivel, akkor 28-as bringából max. 2, kisebből legfeljebb 4 tehető be. Ha kitámasztónk van, akkor sem felhőtlen a boldogság, mert a vonat olyan mozgásokat végez, amitől garantáltan eldől a bicikli. A felszállás elég kalandos: amikor megáll a vonat, a kerékpárt leállítom a poggyászkocsi oldalánál. Felrohanok a középső peronon (ha nem állják el az utamat), hangos "elnézést, bocsánat" felkiáltások között félrelökök 1-2 tétova tinit, majd berontok az utastérbe, átrohanok, belököm az átjáró ajtaját (már ha nincs zárva, erről kicsit lejjebb), félrehúzom a nehéz és gyakran akadozva mozgó oldaajtót, megfogom az ajtónyílás peremét (kapaszkodó nincs), lelépek egy létrafokot, lehajolok, hogy a fejem kb. a derekamnál legyen, lenyúlok a
bicikliért és megpróbálom felhúzni. Amikor a pedál beleakad az alsó létrafokba,
kicsit (nagyon) megrángatom. Kizártnak tartom, hogy erre egy átlagos fizikumú nő, vagy
gyengébb férfi képes legyen. Tekinthetjük-e megoldottnak a bicikliszállítást, ha
azt a lakosság nagyobbik fele nem lenne képes igénybe venni. Jó kérdés...
És most a hab a tortán: eddig kb. 5-ször vittem be a kerékpáromat Pestre
(ez 10 utazás), ebből 2 alkalommal zárva volt az átjáró ajtaja. Első alkalommal
épp az volt a vonat eleje, lerohantam a kocsiból, felkiabáltam a vezetőknek,
akik belülről kinyitották az oldalajtót. Második alkalommal a kalauz éppen ebben a
vagonban volt és kölcsönadta a nyitóját. Mindkét eset szerencsésen megoldódott,
de azért elég neccesek voltak, és az embernek nincs mindig szerencséje.
Az átjárót egyébként azért szokták bezárni, mert a tinédzserek oda járnak cigizni.
Tehát a MÁV alkalmazottai tipikus magyar megoldást találtak a problémára.
A lehető legkevesebb szellemi és munkaráfordítással megszüntették a jelenséget.
Az, hogy ezáltal a vagon a meghirdetett (és amúgy is erősen korlátozott használhatóságú)
funkciójára teljesen alkalmatlanná vált, nem volt szempont.

Üdv: Sz. Ferenc

:-))))

L'c · http://jacsita.blog.hu/2010/12/05/fagy_i_1 2010.03.22. 22:31:40

A nyafogás az megy. Sportembert játszani tetszik, de amint problémát kell megoldani rögvest posztolunk. Azért, mert fizetsz érte nem jelenti azt, hogy meg is oldják helyetted.
Növessz tököt,légy kreatív és ne nyafogj.
Ez SPORT!!

romesz 2010.03.22. 23:45:15

@justismagyar: latod ez az fizetsz erte, de nem adnak semmit. Tipikus magyaros megoldas.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.03.23. 02:32:57

Micsoda nyafogás, vazze. Adjunk zsepit?

kilobike 2010.03.23. 07:01:24

Majd ha taknyod-nyálad összefolyna 0 fokban, meg a töködról is dőlne a víz 40-ben a 200-dik kilométernél, akkor átértékelődnének a dolgok benned is kedves posztoló. Jelenleg örülünk, hogy egyáltalán el tudunk valahogy jutni az ország azon részeire, ahol még beszívható a levegő, és érdemi szinten lehet kerekezni. A bringázás nem piperepolc, ezt megmondta a Sipi is.
Egyébként meg azokat a kocsikat nem gyártják már, helyettük olyan kerékpárszállító részleg(ek) vannak némely vonalon, amitől az agyad eldobod. Miért nem ínkább arról írunk? Nem kell mindig hisztizni!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.23. 08:38:06

@kilobike:
No igen...!
Nemhogy nem gyártják, majd' 60 darab átlényegült új BDt-é, illetve egyre többet selejteznek is.

Nomeg Sátoraljaújhelyről (MÁV járműbontó) meg Szolnokról hoztak vissza leselejtezett poggyászkocsikat, és éppen újítják fel a bringásoknak, hogy minél színvonalasabb legyen a kerékpárosok kiszolgálása...
Inkább erről kellene írni!

http://www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=kerékpár&mid=14b504e57c8d7e

színesgumilabda 2010.03.23. 09:09:54

Nyafogás, amikor valaki felhívja a figyelmet egy létező problémára? Csak gratulálni tudok...
Igen, tök jó szállítási lehetőségek vannak néhány vonalon. És igen, van néhány vonal, amin kis változtatásokkal jó lehetőségek lennének, de ezek hiányában szenvedés az egész. Ha kinyitod a szád, pont, hogy teszel valamit a változásért. De persze csöndben otthon ülni kényelmesebb.

színesgumilabda 2010.03.23. 09:13:36

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Ez jó hír, szerintem tényleg megérdemli, hogy írjanak róla. :)

2010.03.23. 09:48:49

Hát amúgyis, köcsög bringások, úgy kell neki :)

2010.03.23. 10:05:30

@gumicukor1:
Te beteg vagy, öregem... Remélem, te is jókat szopsz majd valami mással!

Laciii 2010.03.23. 10:14:29

3 hónapja ingázik, egyes hozzászólóknak fel kellene fogni, hogy a kerékpár valakinek nem sport hanem közlekedési eszköz.

VJV Man: a lentről nyitható kiakasztásért köszi!

chachi 2010.03.23. 10:25:59

Ideje lenne mindenkinek beszereznie egy szakaszkulcsot.Én pár éve a PECSA bolhapiacán tudtam venni egyet.Kerékpárral utazóknak elengedhetetlen.

Arilian 2010.03.23. 10:29:03

Tragikusan szar az említett kocsi, de a levélíró is picit béna. Ez a felszállási mód kissé burleszkbe illik.

Ha valaki nyitja az ajtót akkor egy kézben megfogod a bringát, megemeled és határozottan felszállsz.
Nem szabad tökölni mert visszaránt a bringa - de nem kell hozza nagy erő.

Ha nincs aki nyitja a lépcsőn fel kell szállni és az utastéren áttolni a kocsit. (3 ülés pár)

Muszka (törölt) 2010.03.23. 10:46:00

Én eddig egyszer szállítottam biciklit vonaton. Megérdeklődtem, h is műkszik ez, az információnál. Ha nincs kijelölt cajgaszállitó rész, akkor első vagon eleje vagy utolsó vagon hátulja, h ne akadályozd a forgalmat a vonaton és végig a gép mellett kell utazni. Na,nekem is ez jött ki, utolsóba fel, bicaj letámaszt, álldogálás mellette. Aztán , az út felénél, mikor az ég tudja mennyivel száguld egy gyorsvonat, a rohadt vonatajtó egyszer csak kibaszkódott engem meg majdnem kivitt a huzat bicajjal együtt. Még jó, h az ajtó melletti kapaszkodóra fontam a karom és úgy olvastam.
A legszebb, h egyszer egy ugyanilyen vonatajtó miatt ragadtam fent néhány emberrel, mert nem nyílt ki. A vasutas fickó szerint azért, mert menet közben nem nyílik, mi meg biztos feszegettük. Jah, láttam a saját szememmel h még a Jóisten sem nyitja ki menet közben...

papugaja 2010.03.23. 10:55:13

@justismagyar:

A posztoló nem sportolni akar, hanem közlekedni.
Ésszerű, kombinált módon. Mert bármily fura, a kerékpár elsősorban közlekedési eszköz.

kombi 2010.03.23. 10:57:30

Hát sajnos az a helyzet, hogy jelenleg (még)nem mind arany, ami fénylik, azaz nem minden kocsi tényleg bringaszállító, még akkor sem, ha a bicaj piktogramja ott virít a kocsi oldalán.

A classic BDt-k között sajnos akad még néhány olyan jószág, ahol semmilyen bicajakasztó sincs a poggyásztérben.

Ennél a kocsitípusnál alacsony peron esetén egyébként a le- és pláne a felszállás valóban igényel némi találékonyságot. Többféle technika létezik, ezt valóban ki kell tapasztalni, hogy kinek melyik a legmegfelelőbb.

Ugyanakkor, az említett oldalajtó, ha többen akarnak egyszerre le és felszállni, rendkívül előnyös is tud lenni, mert nagyon gyors le és felrakodást tesz lehetővé.

Ha pedig megjön a meleg, ez a fránya tolóajtó majd valóságos áldássá fog válni a most még morgolódó posztíró szemében.

Nyáron ugyanis a kis mértékben is nyitható (és persze a kallantyúval így is rögzíthető) tolóajtó ugyanis lényegesen kellemesebb klimatikus viszonyokat tud varázsolni a paklitér meghitt magányában ücsörgő bringásnak, mint amilyet a kocsi hátsó részében tömörülő (és persze izzadó) plebsz élvez.

A bringa rögzítésére (ha nincs a paklitérben benne bicajakasztó) pedig érdemes egy erősebb gumipókot, vagy valamilyen spirállakatot vinni. Ezek segítségével az oldalablak rácsozatához a bringa kikötözhető, és így a szeretett masinát meg tudjuk óvni a feldőléstől.

Persze nem árt figyelembe venni azt is, tolt vonat esetén, a menetirány szerint jobboldalon elöl található ablakhoz ne támasszunk semmit, nehogy elzárjuk el a mozdonyvezető-állás bejárati ajtaját mert ez veszélyhelyzet esetén a mozdonyvezetőnek vészkijáratul szolgál.

A le és felszállás macerái pedig szvsz. hamarosan enyhülni fognak, mert a jó idő beköszöntével egyre több lesz a bringás, és így amellett, hogy segítő kéz is könnyebben akad, az utazás sem lesz olyan unalmas.

papugaja 2010.03.23. 11:32:26

@kombi:
A jó idő beköszöntével egyre több lesz a bringás turista is, akik a felmálházott drótszamarat szeretik vállmagasságig emelgetni.
A segítő kéz mindenképpen jól jön.

Apropó:
Még decemberben szeretem volna bicajjal Szegedről utazni. Aznap tört ránk a hóesés, de előtte még Dorozsmánál leszakadt a felső vezeték.
A pénztárnál érdeklődésemre elmondták, hogy kerékpárral sajnos nem vehetem igénybe a vonatpótló buszt, meg kell várnom a (kitudja mikor induló) vonatot.
Eszembe jutott, hogy kitekerek Szatymazra, de ekkor már erősen szakadt a hó. Tettem hát egy próbát. És láss csodát, a buszsofőr engedte betenni a bicajt a busz csomagterébe, de még az utastérbe is engedte volna. Azt már azért túlzásnak tartottam, és szerencsére be is fért alulra. Erre is jó egy 24"-os Csepel City.
Az már más téma, hogy azután megtalálta a lehető leghosszabb utat Szatymazra, de nem késtünk le semmit, és nem estünk az árokba sem, pedig ehhez minden körülmény adott volt.

albert1 2010.03.23. 11:50:40

Szerintem a posztoló még jól járt, mert volt, aki kinyitotta neki a tolóajtót.

Én nem vagyok egy bringanáci, de tavaly kipróbáltuk a szállítást egyszer. Kevesen, elbírtuk, nem csúcsban, nem kirándulóidőben.

Tolt sittes inga (300-as vezérlő) oldalajtaja nem nyítható, csörtetünk fel a középperonon. Vezér kijön a fülkéből a poggyásztérbe, megnézni. A vasúton tapasztalatlan kollégám volt hozzá közelebb, és jogalap nélkül megszólította, segítséget kérve az ajtónyításhoz.

Válasz: "És ez engem hol érdekel, barátom?" majd vissza a fülkébe.

Szerintem ezt ellehetetlenítésnek mondják. Azt tudom, hogy nem panaszkodhatom érte, de engedtessék megállapítani.

Jó látni, hogy vannak rendes jv-k.

100 ekm MÁV. 2 éve nem ültem vonaton. Boldog ember. Úgy, hogy engem amúgy lenyűgöznek a gépek és csodálom a vasút világát.

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2010.03.23. 14:30:51

Tavaly nekem is megvolt ez a téma, georgejr le is közölte itt a blogon...

A vezérkocsinál én is a személy-ajtón dobtam fel a bringát, de akkor a láncos kampót is beakasztották az ajtónyitó reteszbe... Ez van...

Remélem idén is lesz START kártyával ingyen bringaszállítós móka...

rickyramirez 2010.03.23. 15:08:58

@kombi:
"az oldalablak rácsozatához a bringa kikötözhető"
Igen, akkor, ha nincs még egy kerékpár sem ott. De ha már van (és szokott, főleg jó időben, ugye), akkor ez nem megoldás.

rickyramirez 2010.03.23. 15:14:05

@Lun_Istar:
A véleményem az, hogy a START-kártyásoknak egész évben kellene az ingyenes kerékpárszállítási lehetőséget biztosítani (természetesen a kártya érvényességi idején belül). Mert azért az nem helyes, hogy az állandó utasok még ennyit sem kapnak, bezzeg akik autókáznak egész évben, azok szeptember 22-én ingyen utazhatnak a forgalmijukkal, az állandó utas, aki pedig ráadásul rendszeresen kerékpárt is szállít, az meg csak fizessen a jegyért még ezen a napon is!

kombi 2010.03.23. 15:43:30

@rickyramirez:

NO igen, de ki mondta, hogy egy ablakhoz csak egy bringa köthető?
Ezért jó, ha van nálad egy gumipók,
Rátámasztod a bringát a másikra, utána pedig a pókkal rögzíted a bicajt.

kombi 2010.03.23. 15:49:00

@papugaja:

Tanulságos a sztori több szempontból is. Egyrészt ugye, tényleg nem árt tudni, hogy a vasúti díjszabás a pótlóbusz esetén valóban kizárja a bringafuvarozást.
Tehát ha előre láthatóan vágányzáras buli és buszozás van az útvonalon, akkor az bringával bizony kerülendő, más megoldást kell keresni.

Másrészt meg azért tanulságos a dolog, mert ez is bizonyítja, hogy jó szóval, esetleg egy mosollyal olyasmit is meg lehet oldani, amit a szabályzat nem is tenne lehetővé.

Pretoryan 2010.03.24. 16:55:52

@justismagyar: Húbazz te mekkora troll vagy, viszont kifelejtetted a "köcsög bringásokat", de a klónod @gumicukor1 helyetted is beírta. Kedves barátaim ezt a mentalitást kellene elfelejteni, azzal hogy biciklizünk nektek sokkal több helyetek van autózni higgyétek el!

A váci vonalról úgy néz ki ezeket a régi kiskoszosokat kivonták végre valahára, bár a WC eltávolításával keletkezett biciklitárolót hiányolni fogom, de ez a legkevesebb, nagyobb bajom hogy az új... izé felújított vagonok dupla ajtaja csak az esetek 70-80%-ban működnek, és egyre több romlik el.

Új piros vontatot szeretnék már főműsoridőben, alacsony padló és kellemes tárolási lehetőség FTW!
süti beállítások módosítása