MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kaller, aki csak a 'kislánnyal' kukacoskodott

2010. február 24. - georgejr

Olvasónk és édesanyja Szolnok-Vác viszonylaton utazott. Retúr jegyüket csak a visszaúton használták. Jött a kalauz kezelte a jegyeket. Az anyuka jegyével minden rendben volt, viszont a lány jegyével már korántsem, mert a jegy szerint érinteniük kellett volna Fót-ot. A kalauz ekkor megjegyezte, hogy ez így nem jó és meg kellene őt büntetnie, igaz többe is került a jegy mint az a viszonylat, de a szabály az szabály. Majd nagy kegyesen elengedte a büntit. Később kiderült, hogy az anyuka jegye is ugyanerre a viszonylatra szólt.  Neki vajon miért nem emberkedett? Fiatal lányok előtt jobb a "hatalom" villogtatása? Az eset pikantériája, hogy a jegyet eredetileg a Nyugatin keresztül kérték és kifejezetten nem Fót-on keresztül...

 Üdv!

 
Gondoltam, én is elmesélem eddigi "legérdekesebb" vonatozós élményemet. (igaz, ez még ősszel történt, de attól még el lehet mesélni) Édesanyámmal Vácra utaztunk, mert a testvéremnek versenye volt ott. Megvettük a jegyet Szolnok-Vác oda-vissza, nekem diák, neki sima teljesárút. Közben befutottak a versenyre érkezők is, és felajánlották, h elvisznek autóval, mi meg nem utasitottuk vissza, bár már megvettük a jegyet, de ugye, egy kényelmes autó/ MÁV-os átszállós vonatozós buli...kiváncsi vagyok, ki választotta volna a vonatot, ugye. Megnéztük a versenyt, de mivel még tartott egy ideig miután tesóm dobott, mi úgy döntöttünk, a visszautat megoldjuk vonattal, ha már jegyünk van. Vác állomáson felszálltunk egy olyan hiper-szuper piros vonatra (nekem ez olyan csodaféle számba megy, Szolnok-Mezőtúr vonalon utazom mindennap, ott meg elég tré az állapot). Szóval, felszálltunk és mentünk vele a Nyugatiba. Jön a kaller, megnézi anya jegyét: OK. Megnézi az enyém: itt bajok vannak. Kérdem, miért is? Mert ez Fóton keresztül szól. Mi van?? Szerinte ezért meg kellene büntetnie, mert nem azon a vonalon utazom, amire a jegyem szól...Szóval, volt egy Szolnok-Vác jegyem, amire valamilyen rejtélye okból rákerült, h Fóton keresztül. Megnéztük, Szolnok-Vác 134 km. Szolnok-Fót  116+Fót-Vác 33 km. (149 km). Végül is nem büntetett meg, Ez rendes volt tőle. Viszont: megnéztük és anyának ugyanilyen jegye volt, neki meg azt sem mondta, h bú. Akkor most mi van? Fiatal lányokat lehet ijesztgetni, h rossz a jegy (bár ha tényleg olyan rossz lett volna, szerintem megbüntet, mert látszott, h csak kekeckedik), de a vele szemben ugyanazzal a jeggyel utazó idősebb nőt nem? És amúgy is, a jegyen az állt, h Szolnok-Vác, mindegy, h Karakószörcsögön vagy Bivalybasznádon át, mert ettől függetlenül csak ezen a vonalon utaztam, és még kevesebb kilómétert is. Akkor most én orvul kevesebbet utaztam, mint amiért fizettem (noha eszemben sem volt Fótra menni) és még meg is akarnak büntetni. Anya elmondta, h a pénztárban Szolnok-Vácra kért jegyet, a nő meg megkérdezte, h Nyugatin keresztül? Miért, lehet máshogy is? Mármint ésszerűen? És mi ez a Fót cucc benne? Ok, most aztán megvágtak minket vagy 10 km-rel, huh. Máskor is utaztunk már Vácra és sosem volt semmi baj. Nekem csak magával az eljárással van bajom. Naponta hány embert vágnak át + km-ekkel, amik fel sem tűnnek, mert kisbetűvel irják rá, h XY-on keresztül.
 
Köszönöm, ha közzéteszitek.
 
Üdv: Kata

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr651786072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.02.24. 12:18:46

Ezt én se értem, elvégre Fót nem elágazó állomás, akkor meg minek van benne. Ráadásul máshogy már nem is lehet menni Szolnokról tudtommal mióta az Aszód-Vác vonalat bezárták.

rickyramirez 2010.02.24. 12:21:34

Azt megteheti az utas, hogy (a jegyen lévő útvonalon) közbeeső állomáson száll fel. Ehhez joga van, de itt nem ez történt, hanem az, hogy más útvonalon utaztak, mint amerre a jegyük szólt. Most milyen jelentősége van ebből a szempontból, hogy a jegyen lévő útvonal volt hosszabb 15 km-rel (és így nyilván drágább is)? Nem arra utaztak, nem véletlenül tüntetik fel a közbeeső állomásokat is a jegyen, és akár pénztárban, akár jegyvizsgálónál, akár interneten vásárol valaki, mindig meg kell adni a közbeeső állomást vagy állomásokat is, ha többféle útirány is elképzelhető.
Itt valószínűleg az történt, hogy Szolnokon valamilyen ok miatt (tévedés valószínűleg) Fóton keresztül adták ki a jegyet, holott az utas ezt külön nem kérte. Márpedig ekkor - a megítélésem szerint - az alapértelmezés a legrövidebb út kell hogy legyen. Ha például valaki Budapest valamelyik pályaudvarán Győrig kér jegyet és nem tesz hozzá egyebet, akkor a Budapest-Hegyeshalom vonalon való utazást kell hogy feltételezzék, pedig elmehetne mondjuk először Pécsre, aztán Kaposvárra, Szombathelyre, stb... Ezt is megteheti, de akkor jeleznie kell az útriányt, illetve az interneten be kell írnia a közbeeső állomásokat. Tehát hibázott a jegypénztáros, viszont hibázott az utas is, mert neki kötelessége ellenőrizni a jegyen szereplő adatokat, és a vásárlás időpontjában még reklamálhat, utána a vonaton már nem.
Úgyhogy kedves utas: NEM mindegy, hogy milyen útirányon át utazik, nincs igaza ebben, a kiindulási- és a végállomás lehet, hogy azonos, de az útirány is számít. És nem hiszem, hogy bárkit átvágnának, itt tévedés történhetett, amit önnek észre kellett volna vennie, ha a jegyváltáskor megnézi a kiszolgáltatott menetjegyet.
Arra a jegyvizsgáló tudna válaszolni, hogy az (útirányát tekintve) két ugyanolyan jegy közül miért csak az egyiket találta nem megfelelőnek, mindenesetre nem értem, hogy miért nem számított fel pótdíjat. Ha egyszer fel kell, akkor számítson fel, ne legyen ez a "jószívű leszek, most az egyszer elengedem a büntit" hozzáállás, mert az ilyen felfogás miatt tart többek között ott ez az ország, ahol.

rickyramirez 2010.02.24. 12:30:49

@Adani:
Bocsáss meg, de a Budapest-Vácrátót-Vác vonalat viszont nem zárták be, és elvileg ezen is utazhat valaki. Hogy miért menne erre, ha ez nem racionális? Az mindegy, mert ezt nem kell megindokolni sem a jegyváltáskor, sem a vonaton. Senkinek semmi köze hozzá. Egyébként pedig írok egy példát: ott lakik egy ismerőse, aki valamelyik (azon az útirányon lévő) állomáson fog felszállni, a vonaton találkoznak, és együtt mennek onnantól Vácra. Csak egy példa. Vagy gyönyörködni akar az ottani tájban. Mindegy.
Még egyszer mondom: szerintem tévedés történt a fóti útirányra szóló jegy kiszolgáltatásakor.

Adani 2010.02.24. 13:40:39

@rickyramirez:

Akkor szokott ebből gond lenni ahogy látom, ha az egyik út hosszabb és a jegy rövidebbre szól.

Pl. Kecskemét-Békéscsaba között elvileg lehet 3 féle út is. A legalapvetőbb, h Cegléd-Szolnok, de lehet Szeged felé is ez kicsit hosszabb. Vagy lehet a legrövidebb úton Kiskunfélegyháza-Szentes-Orosháza felé, ez a legrövidebb de nincs jó csatlakozás ezért erre csak a fanatikusok vagy a mazochisták mennek ( én megtettem, kétszer először és utoljára:). Ha rövidebb úton mész és hosszabbra kaptál jegyet az nem értem miért baj, a vasutat nem károsítod meg sőt. A normálisabb kallerek nem is problémáznak ezen.

Egyébként hogy lehetne még menni Szolnokról Vácra? Először a Nyugatiba onnan pedig Vácra így Fót útbaesik. Van más út? Az Aszód-Vác vonal bezárása előtt lehetett még Hatvan-Aszód-Vác vonalon is.

Majd utánanézek, de most nincs időm, mer mindjárt húzok Windowst telepíteni ezért pár óráig nem lesz gép és net mire mindent újra beállítok.

A Gyula 2010.02.24. 16:17:20

Mivel hosszabb útvonalú jeggyel rövidebb útvonalon utazott az utas, ezért ez az az eset, amikor a jegyvizsgálónak szó nélkül le kellett volna kezelnie a jegyet és jó utat kívánni.

A Gyula 2010.02.24. 16:19:53

@Adani: Budapest-Nyugatiból Vácra két útvonalon lehet eljutni. A 70-es számú Budapest-Nyugati - Dunakeszi - Göd - Vác vonalon, ami 34 km és a 71-es számú Budapest-Nyugati - Fót - Veresegyház - Vác vonalon, ami 49 km. Az alapértelmezett útvonal a 70-es vonal mind km, mind menetidő szempontjából!

_Totty_ 2010.02.24. 18:05:27

ha csak azt nézzük h nyugati-(göd)-vác zónázoval 25 perc személlyel 45 perc, addig nyugati-fót-vác személlyel 1és fél óra. Nem hiszem hogy van olyan fanatikus aki inkább fót fele menne. Fót felé hosszabb 15 kilométerrel... Szerintem a mávnak a jelen körülméyekhez kpest örülnie kéne hogy van az a hülye aki igénybe veszi és még fizet is érte mer azzal hogy msot megbünteti 500 forintra azt éri el hogy következöleg inkább megvárják a többieket és együtt mennek...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 18:09:13

"Az eset pikantériája, hogy a jegyet eredetileg a Nyugatin keresztül kérték és kifejezetten nem Fót-on keresztül..."

Az eset pikantériája, hogy a kapott menetjegyet és visszajárót az utasnak kell elenőriznie a péntárnál....

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 18:30:58

@rickyramirez:
"Ha egyszer fel kell, akkor számítson fel, ne legyen ez a "jószívű leszek, most az egyszer elengedem a büntit" hozzáállás, mert az ilyen felfogás miatt tart többek között ott ez az ország, ahol."

Egyetértek. Ma a vonaton volt főellenőr is. Ami vicces, hogy pont indulás előtt az előttemlévő kb 15 éves pöcs hencegett a barátainak, hogy már legutóbb a 12.-én lejárt bérletét mutatta és elfogadta a kalauz, de szólt neki, hogy ez már lejárt, de most elengedi. Na jött a fővizsgáló (én tudtam, hogy az, mert már korábban felszálltam, és már többször végigment) nézi a pöcsök jegyeit. Odaér kedvencünkhöz. Felmutatja a lejárt bérletet, a fővizsg mintha elfogadná kéri a diákigazolványt. Az sincs nála, hát mily' meglepő. És persze a fővizsg. mondja hogy a bérlet is lejárt, így a TÁ menetjegy, plusz 2000 ft pótdíj. Vagy lehet leszállni. (Közben elindultunk, persze kiül a vigyor a zsíros pofájára: a következőnél úgyis leszállnék...!!)
Rendben akkor most elengedlek, de legközelebb nem lesz megúszva a bűntetés.
Bűnbánó vigyot, fővizsg elmegy.

Nekem meg leesik az állam, egyre erősebben szorítom a 9500 ft-os bérletem...
Amikor következő körre is jött, megállítottam, hogy mégis mi volt ez a mutatvány a gyerekkel, ott hencegett előtte, hogy nem az első jegyvizsgáló ette meg a lejárt bérletet...
Erre: Hát nem tudok vele mit csinálni, helyszínen pótdíjat úgysem fizet, köv megállónál úgyis leszáll, utasleadásihoz meg nem ad papírt.
Na hát ez vicc mondom, nekem lenne ötletem mit kellene tenni ilyenkor, mondjuk 1-2 pofáncsapás pl... Ezekszerint köv hónapban én is utazgathatok lejárt bérlettel?
Azt nem ajánlja, mert kamera van a vonaton. Meg amúgy is van bérletem, miért kötözködöm ezen...?

Állam a padlón, én vagyok a hülye, elismerem...

Tényleg azért tartunk itt ahol, mert ez a kispöcs lassan két hete eljátssza a szépenmosolygós-pislogós megoldást és utazik bérlet nélkül...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.02.24. 19:30:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Befosok rajtad, ennyire ős vasutas nem lehetsz. :) Hogy a francban tudod kihozni mindenből, hogy az utas a hülye? Valószínűleg simán így sikerült kiadni a jegyet, hogy miért, nem tudom. A pénztáros amúgy tuti nem vert át senkit, mert nem érdeke, a bevétel nem az övé, a fizetése annyi amennyi. Ha én szolnoki lennék, és nem ez lenne az érdeklődési köröm, illetve leendő szakmám, valószínűleg rohadtul nem tűnne fel, hogy Fót nem az "optimális" útvonalon van. ("Kiad egy legyet, hogy Fóton át, hát, ő a pénztáros, csak tudja, azt sem tudom hol van Fót.") Ha csak annyit tudsz, hogy Szolnok-Vác és kapsz egy jegyet ami Szolnok Vác akkor te reklamálnál? Valószínűleg a tisztelt utas nem tudja, hogy mi az a 70esmeg 71es vonal. Nem, ez nem az ő dolga, hanem a pénztárosé.

VJV Man 2010.02.24. 20:26:33

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Egy diákkal sok mindent nem lehet csinálni a vonaton. 18 évalattit nem is rakhatsz le a vonatról, hiába nincs jegye, és nem ad papírt. Esetleg rendőrt hívhatsz, de úgy sem ér oda időben, a vonatot meg nem várakoztathatod meg miatta. Ha meg a következőn leszáll, akkor meg nem tarthatod ott.
Szóval ez szívás mindenképp...
Valami rendes szabályozás kéne.
Ha jól megy lesz csendőrség, és a vonaton puskatussal verik ki a bliccelőkből a menetjegy árát.
Akkor mondhatjuk megálljunk, mert itt van már a Kánaán.

lurkó 2010.02.24. 20:40:36

@VJV Man: Te mekkora marha vagy!!!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 20:59:17

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Csezeg, ő mondta, hogy nem Fóton át kérte, mégis ott vigyorgott rá a jegyen, hogy FÓT, csakl észreveszi ha megnézi nem???
Amúgy pedig az utas felelőssége ezeket megnézni, még akkor is ha neked ez nem tetszik, sajnos. Legyek ős vasutas vagy nem ős vasutas...
Egyszerű eldöntött játszma, utas nem nézte meg a jegyét, hibás volt, ezt szóvátették.

Persze már érdekes, hogy ezt miért nem vette észre a kaller az anyuka jegyénél is, úgyhogy ő is megéri a pénzét...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 21:03:05

@lurkó:
:-)
Elég radikálisan hangzik (nomeg értem is hogy mire céloz ezzel...) de ha azt nézzük, valahol igaza van.
Jelenleg semmi tekintélye nincs az ellenőrzést végző személynek legyen jegyvizsgáló, vagy BKV ellenőr. Örül, ha nem köpik szembe, kis túlzással.
Valójában nekem is feszült az izmom, hogy pofánverjem, amikor megláttam azt az ocsmány hájas vigyorgó pofáját, amikor közölte: a következőnél leszállok!!

A jelen helyzet akárhogy nézem a fizető utasokat helyezi hátrányos helyzetbe...

Tehát még ha radikális is, legyszívesebben én is engedélyezném az ilyeneket 3x pofánverni, és a következőnél páros lábbal lerúgni a vonatról, ha tanköteles ha nem...
Ha 18 év alatti a moziba is besétálhat ingyen, és közölheti: A film végén kimegyek??

Adani 2010.02.24. 21:44:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Az utasnak miért lenen gyanús? Ott van ,h Szolnok-Vác őt az érdekli, h oda eljusson, és valóban nem kötelesi ismerni az összes vasútvonalat meg minden állomást. Lehet, h azt se tudja hol van Fót gondolhatja, h biztos útbaesik azért kell ráírni a jegyre. Ő csak el akar jutni A-ból B-be és nem érdekli a vonat hogyan megy oda, nem is köteles tudnia.

Az viszont tény, h itt ennél az esetnél a kallernek nem kellett volna szívózni ,hiszen hosszabb útvonalra kapta a jegyet, nem is használta ki teljesen, tehát nemhogy kár nem érte a MÁV-ot még jól is járt. Inkább az utas érezhetné becsapva magát mivel többet fizetett mint amennyit utazott.

_Totty_ 2010.02.24. 22:12:34

7.én járt le a bérletem :DDDD 21.én vette észre elöször valaki egyáltalán monta h lejárt mondom a vonat meg késik hát ő erröl nem tehet mondom én meg pláne nem és tovább ment. csicska itt mindenki...

Ashi Valkoinen 2010.02.24. 22:21:00

Vörösbe esettnek igaza van.

Meg kell nézni azt a nyomorult jegyet!!!
Sima menetjegynél három vagy négy adat, amit kb. 2 mp alatt fel lehet dolgozni a 3 vagy négy bit adatot.
Indulási állomás: nagy betűkkel rajta van, jó, nem jó.
Célállomás: nagy betűkkel rajta van, jó, nem jó.
Kezdődátum: nagy betűkkel rajta van, jó, nem jó.
Átmenő állomás (opcionális): indulási és célállomás között, látható helyen, megnéz, jó, nem jó.
2 mp odafigyeléssel el lehet kerülni a bajt. Ennyi.

A Gyula 2010.02.24. 22:21:08

@_Totty_: "csicska itt mindenki... " jól mondod, a mindenkiben te is benne vagy. :D

A Gyula 2010.02.24. 22:23:17

@Ashi Valkoinen: Ennyi. Olvasni mindenkit megtanítottak, nem függ a betűmérettől, nem függ a betűtípustól, az hogy Magyarország földrajzi ismereteiből egyesek tendálnak a 0 fele az meg az illetőre nézve szégyen.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 22:30:26

@Adani:
Ennyire nem lehetsz retardált...
Az utas kiemelte, hogy NEM FÓTON KERESZTÜL! Ottvan a bevezetőben is!!
A jegyén viszont SZEREPEL FÓT.

Tehát ha megnézi, észre is veszi a furcsaságot, miszerint ő nem kért Fótot, mégis kapott Fótot.
Innentől mindenféle nem tudja hol van Fót asse tudja mi a Fót, asse tudja útba esik-e Fót felesleges faszság mert tudja hol van fót és azt is tudta, hogy nem akarja érinteni.
Stimmel??

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 22:32:01

@_Totty_:
Hát látod, igen, csicska itt mindenki, te is, apád is az volt, amikor nem húzta ki időben :-(

Georgejr!!

Agyulát mint szakmai embert ki akarod tiltani mert Jobbikimádó, de az ilyen kreténeket itthagyod, akiből csak a mávosok csicskázása jön ki? :-/

Adani 2010.02.24. 23:01:41

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Jó akkor egy dolgot magyarázz már el légyszives.

Ha több útvonalon is le tudok jutni A-ból B-be és az egyik hosszabb a másik rövidebb, és én a hosszabb útra veszek jegyet és mégis a rövidebbet választom, azzal kinek ártok és miért? Miért olyan nagy vétek ez, h ezért büntetni lehet?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.24. 23:12:07

@Adani:
Azért mert ez a szabály..... Ennyi erővel bárki bármilyen útirányon vehet jegyet, aztán utazik ahogyan akar, maximum majd kidumálja a kalauzzal...

Arra az útirányra, viszonylatra vegyél jegyet, amelyen utazni akarsz...

A Gyula 2010.02.24. 23:20:24

@Adani: Ennyire nem lehet hülye a felfogásod, egyértelműen leírtam, hogy itt a jegyvizsgáló feleslegesen keltette a feszkót, de "Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző"-nek is igazat kell adnom, nem azért találták ki a viszonylati jegyeket, hogy arra utazz vele, amerre kedved tartja. És továbbra is tartom: "az hogy Magyarország földrajzi ismereteiből egyesek tendálnak a 0 fele az meg az illetőre nézve szégyen."

Adani 2010.02.25. 08:07:37

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Pedig egyszerű volna a képlet. Ha belefér km-ben a jegyébe az út akkor nincs gond. Ha nem akkor meg fizessen rá és egészítsék ki a vonaton. De ha belefér akkor no problem.

Józan paraszti ésszel is be lehet látni.

A Gyula 2010.02.25. 08:11:09

@Adani: Szelektíven olvasol?

VJV Man 2010.02.25. 08:50:26

@Adani: A józan paraszti ész annyit tesz, hogy arra utazz, amerre a jegyed szól.
Ennyi.
Ha nem így teszel akkor a jegyvizsgáló szóvá foglya tenni. Jogosan. Ha nem teszi szóvá és a fővizsgáló köt bele, akkor a jv is megütheti a bokáját.

VJV Man 2010.02.25. 08:56:37

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"Ha 18 év alatti a moziba is besétálhat ingyen, és közölheti: A film végén kimegyek??"

A vasúton nem teheted le a 18 éven alulit a vonatról. Ez a szabály.

Persze ilyenkor is van kiskapu (pl. ha ad papírt megy az utasleadási, ha nem akkor meg honnan tudjam, hogy nincs még 18 és már meg is kérem, hogy fáradjon le), de ha leszáll úgy is a következőn, akkor vajmi keveset tehet a jv.

A Gyula 2010.02.25. 09:13:04

@VJV Man: Megkéred, hogy szálljon le. Nem te pakolod le, saját elhatározásából száll le, azt nem tiltja a szabályzat... :D

Adani 2010.02.25. 10:29:45

@A Gyula:

Na igen akár pusztaközepe alsón is, ha személyről van szó, jó távol minden civilizációtól, aztán gondolkodjon, h érdemes-e máskor is jegy nélkül utazni. Meg ugye lehet, h csak órák múlna jön arra megint egy vonat, ami ott megáll, vannak az országban ilyen kis megállóhelyek, ahol alig pár vonat áll meg és távol van mindentől. Még fővonalon is most hirtelen Csugar jut eszembe. Esetleg még Csorvás-alsó, de ilyen volt pl. Sóshalom vagy Szabadkígyós is, de ezeken már nem áll meg egy vonat se.

chachi 2010.02.25. 10:37:57

@Adani: Nem szállsz le,és kész.Pontosan szabályozva van,mit tehet,és meddig mehet jv.Hidd el,ezt ők is nagyon jól tudják.

A Gyula 2010.02.25. 10:42:21

@chachi: A jogaikat követelő és a kötelezettségeket nem ismerő emberek miatt tart itt ez az ország...

chachi 2010.02.25. 10:51:35

@A Gyula: Hát persze.Meg azoktól,akik febr.1-től végzik a munkát a SZÜSZ alapján.Eddig mi a faszom szerint végezted,SZAKEMBER?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.25. 10:52:55

@chachi:
Egyetértek A Gyulával.
Jellemző, hogy ismered a jogaidat, neked jogod van fentmaradni a vonaton, mert ez szabályozva van stb stb.
Csak ne felejtsd el, hogy jogai annak vannak, aki kötelességét teljesítette.
Vettél jegyet? Nem. Teljesítetted a kötelességet, hogy jogokhoz jussál? Nem.
Akkor számodra a végállomás a következő megálló.
Ezért tartunk ott ahol, mert mindenki csak azon fröcsög, hogy neki milyen jogai vannak, de kötelességeiről még csak hírből sem hallott...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.25. 10:54:42

@chachi:
Tényleg ennyire gyökér vagy?!
Előtte is a szüsz szerint dolgozott, de adott esetben a vasút kárára de AZ UTAS MEGELÉGEDÉSÉRE attól eltért. Nem pótdíjazott, amit amúgy se fizet be az utas, mert mint mondtad jogai vannak, hanem inkább adott jegyet onnan ahonnan tud...
Utas jól jár, és ami legfontosabb: A VASÚT NEM INGYEN FUVAROZTA AZ UTAST, hanem beszedte tőle a jogos bevételt.
Miért olyan nehéz ezt megérteni?

chachi 2010.02.25. 10:58:32

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Mint régebben is írtam,megértem a lojalitást.Azt viszont nem értem,amikor valaki hirtelen lesz következetes.

A Gyula 2010.02.25. 10:59:53

@chachi: SZÜSZ-től kissé eltérve az utas számára kedvező módon alkalmazva, a vasutat nem érte kár... Ha ez neked fáj, az nem az én gondom. Valószínűleg valamelyest érthetek hozzá, mert bármely témában meg tudok nyilvánulni szakmai szempontból és nem kell elővennem hozzá a SZÜSZ-t... :D

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.25. 11:04:51

@chachi:
Én viszont megértem.
Ha a lojalitásom ellenére is csak a folyamatos ócsárlást kapom, én is azt mondanám, szarok bele, végzem a munkám előírásszerűen, úgy hogy a munkámba ne lehessen belekötni, az utas meg fizessen, vagy szálljon le...
Minek legyen az ember lojális, szabályoktól eltérő, ha ez a köszönet?

A Gyula 2010.02.25. 11:05:39

@chachi: Az olyanok miatt mint te, mert azt látja az ember, hogy próbál jót tenni, nem tetszik, akkor szerinted mi alapján maradjon az ember lojális?

chachi 2010.02.25. 11:10:52

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: @A Gyula: "Kissé eltérve","majd más megoldást keresek",ezek miatt is tart ott a MÁV,ahol,felszáll az ember egy vonatra,és attól függ mi vár rá,hogy január vége van,vagy már február.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.25. 11:13:35

@chachi:
Basszus... Mi várhat rá?
Lássuk:
Vagy egy SZÜSZ-t betartó kalauz, vagy attól az utas számára poztívan eltérő jegyvágó.
Ez a kettő várhat rá.
Ha negatívan térne el, abból balhé lenne...
Ha a SZÜSZ szerint jár el, az utas szája befogva, a JV utasításszerűen járt el.
Ha az utas számára pozitívan eltérő JV van, akkor pedig az utas szája megint befogva, mert jobban járt mintha utasításszerűen dolgozik, emellett a vasút is jobban járt, mert megkapta a biztos jogos bevételét.
Nehéz megérteni?

chachi 2010.02.25. 11:17:56

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Végülis ennél rosszabb nem.Ha ez így szerinted rendben van,akkor jó.

chachi 2010.02.25. 11:30:23

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Lemegyek,iszom egy sört.Teljesen felidegesítettetek.Kettő egy ellen.Így könnyű.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.02.25. 18:17:16

Visszatérnék még kicsit a Fóthoz, ha szabad. Tehát adott az egységsugarú utas. Állomási kijelzőn, busz tábláján, itt-ott lát olyanokat, hogy az adott vonat/buszjárat útvonala fel van sorolva, nem csak a végállomás. Fótról annyit tud, hogy valahol Budapest északi határán van. Tudja nagyjából, hogy van vonat BP-Vác között. Azt is tudja Vác a Nagyfalutól északra van, de hogy létezik 70es és 71es vonal is azt nem tudja. Nem jár arrafelé, meg amúgy is leszarja a vasutat. Bemegy Szolnokon a pénztárba, és kér 2 jegyet Vácig. Nyugatin át? (Nem droid a kérdés, a történet idején még lehetett volna Hatvan felé is) Öööö... Biztos. Megkapja. Rajta van, hogy Szolnok-Fót-Vác. Megnyugszik, hogy Fót valahol útközben arrafelé van, de legalábbis Miskolc nem szerepel a jegyen. :) A pénztáros szemszögéből két lehetséges eset van. Ad jegyet a rövidebbre, mert épeszű ember a 70esen megy zónázóval. A másik, hogy ad jegyet a 71esre, mert az a hosszabb, úgy biztos nem lesz gond. Persze mióta viszonylati menetjegy van, az is gond, nem viccből találták ki. Szóval az utas nem tudja, hogy pontosan mit kéne kapnia, ő csak el akar jutni Vácra. (Opcionális átirata a történetnek a Magyarországon először járó mexikói turistával, ha magyar emberből nem nézitek ki, hogy nem ismeri a magyar vasutat) A pénztáros meg nem szarakodott, adott valamit. Gondolom nem volt hangulata elmagyarázni a teljes magyar vasúthálózat felépítését, hogy milyen jegy kell, ha merre megy. Tehát az utas semmiképp sem hibázott itt. Ha pedig földrajzból hülye mint a segg, és az se tűnne fel neki, ha Pécsen át kapja a jegyét, sajnos akkor is ugyanannyit ér az ő forintja mint másé, a pénztáros akkor is azt kéne, hogy adja amit a tisztelt utas kért. Mert ha a földrajzból hülye utast egyébként jogosan megvágja a kaller, akkor akármilyen hülye is földrajzból, legközelebb kocsival, vagy busszal megy. Ha pedig nincs utas akkor vasút sem kell, a pénztáros pedig, aki Szolnok és Vác között a földrajzból segghülye utasnak Pécsen át adott jegyet, úgy ki lesz rúgva, hogy csak porzik. (Na jó, valószínűleg annyi utast még a MÁV sem tud elriasztani, hogy egy Szolok fontosságú állomáson meg kelljen szüntetni a pénztárat.) Mert ugye a vasút célja nem önmagában az, hogy legyen vasút. :)

Adani 2010.02.25. 21:35:24

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Na igen, ez igaz.

Valahogy beugrott a régi vicc mikor az érdi ember nyer a lottón és el akar menni Tokióba ahová régóta vágyik ,de mivel a repüléstől fél vonattal. Az érdi pénztárban viszont csak Budapestig kap jegyet mondván majd ott érdeklődjön tovább. ott kap Záhonyig majd ott Moszkváig, de végül eljut Tokióba. Körülnéz a városban eltölt pár napot és elindul haza a Tokiói vasútállomáson pénztárban meg közli ,h Érdre kéri a jegyet, bár tudja, h nem lesz egyszerű. Mire a pénztáros: Dehogynem egyszerű csak az mondja meg, Érdre vagy Érd alsóra kéri a jegyet.

A Gyula 2010.02.25. 23:49:49

@chachi: Igen, biztos ezért tart ott a MÁV ahol.

A Gyula 2010.02.25. 23:50:42

@A Gyula: Mert a folyamatok 4 éve kezdődtek, ezalatt sikerült tönkretennem, igaz?

rickyramirez 2010.02.25. 23:53:21

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Annyi igazság van ebben a fejtegetésben (amelynek a lényege, hogy a MÁV jaj de hogyan elbánt szegény utassal, ők szúrták el, aztán még meg is akarják büntetni, pedig nekik szolgáltatni kellene, mert elfogynak az utasok, aztán lehúzhatják a rolót), hogy a jegypénztáros hibázott (amit már az írás megjelenése után rögtön le is írtam, lásd feljebb), mert - ha valóban így történt - csak annyit kértek, hogy Bp.-n át Vácra, akkor a 70-esen át kellett volna adnia a jegyet, mert ez kell hogy legyen az "alapértelmezés", vagy legalábbis megkérdezni, hogy melyik legyen, mert egyrészt lehetett volna Hatvan és Bp. felé is, de Bp. felé meg még megint kétféle lehetőség van, szóval nem mondja senki, hogy a pénztáros nem hibázott.
De az már nem értem, hogy miért nem lehet elvárni az utastól (is), hogy tájékozott legyen? Én vasutas vagyok? Nem. Utánanézek az utazási lehetőségeknek, mielőtt utazom (főleg, ha kevésbé ismerős helyekre megyek)? Igen. Miért teszem ezt meg? Mert szuper ember vagyok? Nem. Nem vagyok, de előrelátó, gondos az igen. Ez pedig elvárható igenis bárkitől! Nem túl bonyolult dolog utánanézni ezeknek a dolgoknak, és ha valaki erre nem képes, akkor viselje is a következményeit. Ilyen esetekben nem földrajzból kell, hogy ne legyen valaki "segghülye", hanem kell hogy legyen benne egy kis előrelátás, hogy utánanézek, hogy mégis merre fogok menni. Kata például (az eset "elszenvedője") ide tudott levelet küldeni, igaz? Akkor van internet-hozzáférése, és simán utána tudott volna nézni a dolgoknak, csak nem használja ki ezeket a lehetőségeket. Megtalálható minden, ami a pontos jegyvásárláshoz szükséges. De mondok jobbat: miért nem vette igénybe az internetes jegyvásárlási lehetőséget, és akkor aztán teljes mértékben ellenőrizhette volna, hogy merre meg hogyan, illetve csak saját magát okolhatta volna, ha mégis rosszfelé vesz jegyet.

rickyramirez 2010.02.25. 23:59:54

@Adani:
Hú, ez fantasztikus! Akkor javasolom, hogy költözz Japánba, mert ott ilyen szuper rendszer meg szuper pénztárosok vannak, Magyarországon meg mindenki ostoba, tájékozatlan, csak az utas nem.

Adani 2010.02.26. 08:43:16

@rickyramirez:

Az utashoz pedig úgy kéne hozzáállni, ahogy a versenyszférában szokás. A vevőnek mindig igaza van az az érdekünk ,h máskor is visszajöjjön ezért törekedni kell arra, h elégedett legyen és alapvetően jóhiszeműen kell eljárni. Itt is ezt kellett volna tenni. Akkor ez a poszt nem születik meg, elégedett lett volna az utas és talán máskor is a vonatot választja. Így viszont nem biztos.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.02.26. 09:20:27

@rickyramirez:
www.mav-start.hu
Keresd meg a vasúti térképet, légy szíves. :) Nalátod. B) lehetőség, hogy elvirában nézgeted a vonatokat, hogy miket dobál ki. Összevissza (azaz indulási idő sorrendjében, de úgy, hogy a korábban induló de később érkező vonatokat nem mutatja, és mindezt a közbenső útvonaltól függetlenül vagy valami hasonló algoritmussal) Hatvan, Nyugati, Nyugati felé is kétféle km-t ír, franc se érti. Térkép. Na itt akad el, aki nem tudja, hogy ilyen hol van. Nekem mondjuk könyvjelzőben 2 is, plusz egy 1910-20 körüli a nagy-Magyarországról, ha a határátmenetek "túloldala" érdekel, de az én vagyok. :) Az én nézetem szerint a vasút van az utasért, és nem fordítva. Nézze meg az utas a térképen, sőt a legjobb ha otthon meg is veszi a jegyet neten, persze. De toljuk az orra alá azt a rohadt térképet 72-es betűmérettel. Ha bejön a pénztárba, kérdezzünk. Merre tetszik menni kedves fizető utas? :) Magából élünk, mondja bátran. Nagy kólával adhatom?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.26. 10:15:40

@Adani:
Danika.
Csak az idióta sohanemvolt urbanlegendedet kritizálta, ha nem vetted volna észre...
Mert hogy Tokioban nem ad jegyet senki Érdig az is biztos.
De nembaj meséld el még 20x hátha van akit érdekel, minket annyira már nem...

Pubi a professzor 2010.02.26. 11:13:05

Ahelyett, hogy a posztíró hülyeségeken háborodik fel inkább tájékozódjon utazás előtt. Bár ha már többször is járt arra akkor nem tűnt fel még, hogy egyszer 25 perc alatt Vácott van egyszer meg 45 perc? Amúgy ha hosszabb útra szóló menetjegye van és az induló meg a célállomás ugyanaz akkor nem büntetik meg, ha a rövidebb útun utazik. Ebben az esetben nem elégtelen a menetjegy.

rickyramirez 2010.02.26. 12:45:53

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Csak nagyon röviden hadd válaszoljak az előző hozzászólásra. Nem kizárólag a Máv-Start hivatalos honlapján lehet tájékozódni akár a vasúti térképről, akár más, az utazással kapcsolatos információkról. Igenis pár pillanat alatt máshol megtalálható ez a bizonyos térkép, csak akarni kell. Illetve nekem megvannak a régebbi menetrendkönyvek is, nem dobtam ki őket, és mindegyikben benne van (természetesen figyelembe kell venni, hogy azóta szüntettek is meg vonalakat, de hát ez egyértelmű). Szoktam is használni, ha valamilyen kevésbé ismert helyre szeretnék menni, hogy vázlatosan áttekintsem, merre lehet menni, milyen lehetőségeim vannak, és így ki tudom választani a legoptimálisabbat. Sok állomáson is ki van függesztve, sőt, vasúti kocsikban is nem egy helyen találkoztam velük (az más kérdés, hogy a vonalbezárások miatt jelenleg nem üzemelő vonalak is megtalálhatóak rajtuk, ezt figyelembe kell venni, de legalább ott vannak). Továbbá a menetrend minden további nélkül letölthető vagy megvásárolható, és ha megnézi az egyes vonalakat, akkor ott minden állomás és megállóhely fel van sorolva.

Adani 2010.02.26. 15:24:38

@rickyramirez:

Ez igaz, de az egyszeri utas fogja az Elvirát és beüti, h innen ide aztán majd megmondja hogyan lehetséges.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.02.26. 15:24:39

@rickyramirez:
Egy szóval nem mondtam, hogy nem lehet mentrendkönyvet kapni, meg hogy a neten máshol nem lehet megtalálni. De kéremszépen, 2010et írunk. Nehogymár az utasnak kelljen utánanézni, hogy hogyan lehet teljesíteni egy "iszonyatosan hosszú" 134 km-es utat. Azt tudja, hogy Szolnokon van vasútállomás, Vácon van vasútállomás, a kettő közt meg van valamerre sin. Ha a pénztárnál azt mondom, hogy Csókolom, Vácra szeretnék menni, akkor a pénztáros dolga, hogy olyan jegyet ad amivel én odajutok. A többit leszarom. Kifizetem, elvisznek oda, ennyi. Szolgáltatói szemlélet vagy mi a rosseb. :) Nem az északi sark a célpont, hogy 3 hetes felkészülő tréninget nyomjak le előtte. Nem tudom, hogy egy ilyen rövid távú utazás manapság miért ilyen misztikus, felkészülést igénylő dolog. Hidd el, hogy van akinek nincs vasúti térképe, nincs régi menetrendje, ellenben van forintja amit a vasútnak akar adni. :) Mellesleg a 71-es vonal annyira "nem éri meg", hogy az Elvira ki sem dob olyan találatot Szolnok-Vác közé ami a 71-esen megy.
süti beállítások módosítása