Trehány munkaszervezés és emiatt állandó késések
Olvasónk teljesen kiakadt azon, hogy a 9407-es vonat kesese miatt a 4827-es vonat mindig kesve indul. A 4827-es kesese abbol adodik, hogy a szemelyzet a 9407-essel érkezik. Nem lehetne átszervezni a fordákat? Miért olyan nehéz megoldani a logisztikai feladatokat a MÁV-nál? Látszik a feldarabolás haszna: Még több egységet kell koordinálni és az egyik kéz nem tudja mit csinál a másik... Őszintén kérdezem: van olyan ember a tisztelt MÁV vezetői között, aki ért a logisztikához és a forgalomirányításhoz? Mert nem úgy tűnik...
Tisztelt MÁV-Start!
Mélységesen felháborít amit az utóbbi pár hétben a Hegyeshalom - Budapest vasútvonalon művelnek a 9407-s és 4827-s vonattal. A mai napon már betelt a pohár ezért is írok Önöknek, de ha nem lesz érdemi válasz a Személyszállítási Igazgatótól (és nem a panaszirodától), akkor a felügyeleti szervet keresem meg. Kérem vizsgálják meg a kártérítési felelősségüket is.
Nem először fordul elő, hogy 30 percet meghaladó késése van a 9407-s vonatnak (indul Hegyeshalom 6:02) és emiatt személyzeti problémák adódnak a 4827-s vonaton (indul Komárom 7:10).
Számomra egyenesen megfejthetetlen, hogy miképp történik a vezénylés és miért nincs tartalék személyzet, ami igen csak elvárható és talán kötelező is lenne egy ilyen vasútvonalon!
Mai nap is a 9407-s 50 perc késéssel érkezik Tatabányára és emiatt nem tud elindulni 7:41-kor a 4827-s, mert a Hegyeshalmi vonattal nem érkezik meg a mozdonyvezető és a másiknak Tatabányán lejár a szolgálati ideje. Ilyen szervezetlenség egyenesen megengedhetetlen, hogy egy vonatnak az 1/3 távja után mozdonyvezetőt kelljen cserélnie. Ezt másképp kell megszervezni. Mindezt azért sem értem, mert a 9407-s elvileg 7:00-kor van Komáromban és a 4827 7:10-kor indul el, azaz Komáromban (az induló állomáson) kellene megoldani a mozdonyvezető cserét. Ha pedig késik a 9407-s, akkor teljesen felesleges elindítani a 4827-st, várhatná a mozdonyvezetőt Komáromban is. Vagy ha mindenképpen Tatabányán kell cserélni, akkor úgy kell megoldani, hogy a mozdonyvezető már ott legyen és ne mondjuk 60km-rel messzebbről jöjjön. Ez csak egy kis szakmai és szervezési hozzáértés kérdése lenne, azaz aki a vezénylést készíti alkalmatlan a feladata elvégzésére ezért mindenképpen felelősségre kell vonni és meg kell tőle válni.
Egyébként megjegyzem, hogy a helyes és utasbarát viselkedés az lenne és lett volna, hogy a Traubi IC (indul Sopron 6:15) ingyen, helyjegy nélkül vigye el a Tatabányán várakozó utasokat. Ez humánus és utasbarát viselkedés lenne, és költséggel sem jár (maximum az elégedett utas legközelebb is utazik és nem vált más közlekedési eszközre, ami Önöknek bevételkiesést okoz) ugyanis az IC-nek olyan mindegy, hogy félig kihasználva vagy teljesen kihasználva megy, a költségei ugyan akkorák!
Kérem, hogy haladéktalanul vizsgálják ki az ügyet, járjanak el a felelősökkel szemben a leghatározottabban és a választ ne a panasziroda küldje, hanem a személyszállítási igazgató megnevezve, hogy milyen lépéseket tett meg a felelősségre vonás tárgyában és mit tesz azért, hogy ez többet ne fordulhasson elő.
Válaszukat köszönöm egy már 17 éve naponta utazó és bérletre havonta több 10000 Ft-t kifizető, de az egyre romló szolgáltatásuk ellenére is kitartó utas.