MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Trehány munkaszervezés és emiatt állandó késések

2010. február 22. - georgejr

Olvasónk teljesen kiakadt azon, hogy a 9407-es vonat kesese miatt a 4827-es vonat mindig kesve indul. A 4827-es kesese abbol adodik, hogy a szemelyzet a 9407-essel érkezik. Nem lehetne átszervezni a fordákat? Miért olyan nehéz megoldani a logisztikai feladatokat a MÁV-nál? Látszik a feldarabolás haszna: Még több egységet kell koordinálni és az egyik kéz nem tudja mit csinál a másik... Őszintén kérdezem: van olyan ember a tisztelt MÁV vezetői között, aki ért a logisztikához és a forgalomirányításhoz? Mert nem úgy tűnik...
 
Tisztelt MÁV-Start!
 
Mélységesen felháborít amit az utóbbi pár hétben a Hegyeshalom - Budapest vasútvonalon művelnek  a 9407-s  és 4827-s vonattal. A mai napon már betelt a pohár ezért is írok Önöknek, de ha nem lesz érdemi válasz a Személyszállítási Igazgatótól (és nem a panaszirodától), akkor a felügyeleti szervet keresem meg. Kérem vizsgálják meg  a kártérítési felelősségüket is.
 
Nem először fordul elő, hogy 30 percet meghaladó késése van a 9407-s vonatnak (indul Hegyeshalom 6:02) és emiatt személyzeti problémák adódnak a 4827-s vonaton (indul Komárom 7:10).
Számomra egyenesen megfejthetetlen, hogy miképp történik a vezénylés és miért nincs tartalék személyzet, ami igen csak elvárható és talán kötelező is lenne egy ilyen vasútvonalon!
 
Mai nap is a 9407-s 50 perc késéssel érkezik Tatabányára és emiatt nem tud elindulni 7:41-kor a 4827-s, mert a Hegyeshalmi vonattal nem érkezik meg a mozdonyvezető és a másiknak Tatabányán lejár a szolgálati ideje. Ilyen szervezetlenség egyenesen megengedhetetlen, hogy egy vonatnak az 1/3 távja után mozdonyvezetőt kelljen cserélnie. Ezt másképp kell megszervezni. Mindezt azért sem értem, mert a 9407-s elvileg 7:00-kor van Komáromban és a 4827 7:10-kor indul el, azaz Komáromban (az induló állomáson) kellene megoldani a mozdonyvezető cserét. Ha pedig késik a 9407-s, akkor teljesen felesleges elindítani a 4827-st, várhatná a mozdonyvezetőt Komáromban is. Vagy ha mindenképpen Tatabányán kell cserélni, akkor úgy kell megoldani, hogy a mozdonyvezető már ott legyen és ne mondjuk 60km-rel messzebbről jöjjön. Ez csak egy kis szakmai és szervezési hozzáértés kérdése lenne, azaz aki a vezénylést készíti alkalmatlan a feladata elvégzésére ezért mindenképpen felelősségre kell vonni és meg kell tőle válni.
Egyébként megjegyzem, hogy a helyes és utasbarát viselkedés az lenne és lett volna, hogy a Traubi IC (indul Sopron 6:15) ingyen, helyjegy nélkül vigye el a Tatabányán várakozó utasokat. Ez humánus és utasbarát viselkedés lenne, és költséggel sem jár (maximum az elégedett utas legközelebb is utazik és nem vált más közlekedési eszközre, ami Önöknek bevételkiesést okoz) ugyanis az IC-nek olyan mindegy, hogy félig kihasználva vagy teljesen kihasználva megy, a költségei ugyan akkorák!
Kérem, hogy haladéktalanul vizsgálják ki az ügyet, járjanak el a felelősökkel szemben a leghatározottabban és a választ ne a panasziroda küldje, hanem a személyszállítási igazgató megnevezve, hogy milyen lépéseket tett meg a felelősségre vonás tárgyában és mit tesz azért, hogy ez többet ne fordulhasson elő.
 
Válaszukat köszönöm egy már 17 éve naponta utazó és bérletre havonta több 10000 Ft-t kifizető, de az egyre romló szolgáltatásuk ellenére is kitartó utas.
 
O.P:

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr771780156

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyereményjáték: Ki kerüljön Gyurcsány helyére? 2010.03.03. 07:30:04

Nagy Zoltán az MSZP komáromi képviselőjelöltje felháborodott. Még januárban lepték el a postaládákat ország szerte a Fidesz által kiadott szórólapok. A röpcédulákon mindig az aktuális képviselőjelölt fotója mellett Gyurcsány Ferenc volt látható. A képe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Gyula 2010.02.22. 09:56:32

"Egyébként megjegyzem, hogy a helyes és utasbarát viselkedés az lenne és lett volna, hogy a Traubi IC (indul Sopron 6:15) ingyen, helyjegy nélkül vigye el a Tatabányán várakozó utasokat. Ez humánus és utasbarát viselkedés lenne, és költséggel sem jár (maximum az elégedett utas legközelebb is utazik és nem vált más közlekedési eszközre, ami Önöknek bevételkiesést okoz) ugyanis az IC-nek olyan mindegy, hogy félig kihasználva vagy teljesen kihasználva megy, a költségei ugyan akkorák!"

Magának lehet, hogy humánus és utasbarát megoldásnak tűnt volna, viszont nem lett volna jó és korrekt megoldás azokkal szemben, akik megvették erre a vonatra az IC pót- és helyjegyeket. Nem azért fizetnek 540 Ft-tal többet, hogy esetlegesen előforduló álló utasok között nyomorogva üljenek.

A probléma többi részében igaza van.

A Gyula 2010.02.22. 10:08:07

"bérletre havonta több 10000 Ft-t kifizető"

Annyi megjegyzésem lenne erre, ha jól néztem 36000 (Tatabánya-Kelenföld) vagy 42000 (Tatabánya-Déli) Ft-ot fizet ki havonta a bérletre, addig egy IC-re jegyet váltó utas egy menettérti útra fizet ki 2.o.-on 9620 Ft-ot, 1.o.-on 10580 Ft-ot, így joggal várja el azt, hogy ne egy heringes dobozban utazza le a 2×243 km-t, mint ahogy Ön is joggal várja el, hogy vonata pontosan közlekedjen.

zengo682 2010.02.22. 11:25:34

Bocs de a mozd.vez vezényléséhez a Start-nak semmi köze,tessék a Trakcionak panasz levelet irni.(bár a felvetés és a reklamáció jogos)

A Gyula 2010.02.22. 11:28:06

@zengo682: Annyi köze viszont van hozzá, ha ez rendszeresen előforduló jelenség, hogy a Start igazán a sarkába léphetne a Trakciónak és megkövetelhetné a megrendelt szolgáltatás maradéktalan betartását.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.02.22. 11:40:13

@zengo682: Te ezt tudod, Gyula tudja, en tudom, de az utasok nagy resze nem tudja. Sot az utas kozvetlenul a Starttal van szerzodesben es nyilvan neki fog irni. Ot nem erdekli, h a Start "alvallalkozoja"-e a hibas, az o szemeben a Start a hibas. Ezert hivom en kirakatcegnek a Startot. Mert mindig minden esetben rajtuk csattan az ostor.

chachi 2010.02.22. 12:13:25

@georgejr: Abszolút.Ezért is próbáljuk páran az utas szemszögéből megközelíteni a konkrét eseteket,némi empátiával,nem pedig szabályzatok egyes bekezdéseit bemásolva megmondani a frankót.

A Gyula 2010.02.22. 12:39:34

@chachi: Jól fogalmazol. Te csak próbálkozol megközelíteni a konkrét eseteket, de mint mindig érdemi megjegyzés ismét nem született tőled. :D

A Gyula 2010.02.22. 12:49:56

@chachi: Amúgy ezt a postot teljesen az utasok szemszögéből kommentáltam. Már az InterCity utasainak szemszögéből, ahol 440 IC pót- és helyjeggyel rendelkező közé akart az illető felszállítani pár tíz főt, IC pót- és helyjegy nélküli elszállítással. Szerinted, ha így történt volna, korrekt lett volna az IC utasaival szemben?

chachi 2010.02.22. 12:51:47

@A Gyula: Osztod az észt ma is,csináld csak,biztos van,akit érdekel,szerintem szánalmas..

A Gyula 2010.02.22. 12:54:20

@chachi: Érdekes mindig csak neked ez a véleményed. Nem tartod inkább magad szánalmasnak? :D

A Gyula 2010.02.22. 12:57:59

georgejr Össze kellene hasonlítanod pár kommentelő hozzászólását! Nem azt kellene véletlenül eltávolítanod, aki érdemi tartalom nélküli hozzászólásokat írogat, "enyhe" személyeskedéssel fűszerezve, azt meg aki véletlen belevisz az amúgy tartalommal is bíró hozzászólásaiba némi politikát, azt meg ki akarod tiltani?

chachi 2010.02.22. 13:00:15

@A Gyula: A szomszéd topicban írtak alapján tartalak szánalmasnak,nem is értem Georgejrt,miért engedte meg,ő tudja...

A Gyula 2010.02.22. 13:04:18

@chachi: Mert gondolom, nem egy post pár hozzászólásából ítéli meg az illetőt. Mikor írsz a témában érdemben pár mondatot és békén hagynál már végre?

chachi 2010.02.22. 13:08:47

@A Gyula: Megítélt:"és ha a magadfajta tudna olvasni,és nem csak kiragadni...",ezt írta rólad.

A Gyula 2010.02.22. 13:11:17

@chachi: Még mindig nem látom a témába vágó érdemi megjegyzéseidet, csak folyton a személyeskedés megy. Ha elolvasnád, amit reagáltam rá, akkor nem kellett volna azzal fáradnod, hogy ezt a részt kimásolod és beilleszted ide.

chachi 2010.02.22. 13:22:02

@A Gyula: Az IC utasok szemszögéből nézted,én pedig annak a 10-15 utasnak a szempontjából akik közül többen elkéshettek munkából,lekéshettek vizsgákat,és amikor megvették a jegyüket vagy bérletüket,joggal vártak ezért pontos szolgáltatást.El kellett volna vinni őket az IC-vel.Ez a véleményem.

A Gyula 2010.02.22. 13:37:18

@chachi: Igen te biztosan elvitted volna őket, mert nem neked kell tartani a hátad, ha netán kap egy ellenőrzést a jegyvizsgáló, hogy pótjegy nélkül elfurikáztat utasokat, felsőbb rendelkezés nélkül. Nem feltétlen kell fővizsgálónak jönnie, elég egy olyan vasutas a vonaton, aki bejelenti ezért a jegyvizsgálót és nem fogják azért megdícsérni, hogy milyen utasbarát módon viselkedett, hanem "megdícsérik" (pl. bércsökkentés formájában), hogy pótjegy és pótdíjmentesen elvitte az utasokat.

A Gyula 2010.02.22. 13:40:18

@A Gyula: Lemaradt: ... te is biztos bevállalnál egy 10%-os bércsökkentést, eme nemes cselekedetért mondjuk fél évre, igaz?

mizrolist 2010.02.22. 13:50:39

@A Gyula: akkor tegye meg. Jelenleg a komplett MÁV-csoport annyira hatékony, mint egy döglött hering, és kb. annyit is ér.

A Gyula 2010.02.22. 13:52:58

@mizrolist: Mit tegyen meg?

A komplett MÁV-csoport annyira hatékony, mint maga az állam, ami egy döglött hering és jelenleg kb. annyit is ér.

chachi 2010.02.22. 13:53:55

@A Gyula:Én sem úgy gondoltam,hogy az IC személyzete szívességet tegyen,és ezáltal esetleg később gondja származzon belőle.Olyanról viszont tudok,hogy a forgalmista adhat rendelkezést,hogy X.állomástól pótdíj nélküli elszámolás,vagy valami hasonló,nem ismerem pontosan a szöveget.

A Gyula 2010.02.22. 13:55:06

@mizrolist: Szerinted a csapnivaló hatékonyságról kik tehetnek?

A Gyula 2010.02.22. 13:59:50

@chachi: A pénztár adhat ki űrjegyet pótdíjmentes jegykiadásról, ha az állomáson valamilyen technikai ok miatt szünetel a jegykiadás. Az űrjegyen engedélyezik a vonaton a pótdíjmentes jegykiadást, az űrjegyet leszámoláskor le kell adni, ha később visszaellenőrzés történik miért lett pótdíjmentesen elszámolva valami, ezzel van védve a jegyvizsgáló. Ennek hiányában, ha a jelenlegi történetnél maradunk és az a 10-15 utas úgy dönt, hogy felszáll az IC-re a jegyvizsgáló jogosan adta volna ki nekik a pótjegyet pótdíjjal 720 Ft-ért.

chachi 2010.02.22. 14:11:04

@A Gyula: Teljesen érthető az IC személyzetének álláspontja is,de az,hogy az eset rendszeresen megtörténik,szerintem elfogadhatatlan.

A Gyula 2010.02.22. 14:14:05

@chachi: Ebben nem is volt köztünk véleménybeli különbség. Örülök, hogy azért tudunk mi normálisan is diskurálni... :D

filmekaneten 2010.02.22. 16:40:33

"miért nincs tartalék személyzet"

Ha lenne tartalék személyzet, akkor meg az lenne baj, hogy egy ember minden nap csak lógatja a lábát, és ha valami gond van, akkor dolgozik csak. Jönnének a megjegyzések, hogy de jól megy a vasút, hogy van aki a semmire kap pénzt.

A gond az, hogy a vezénylést próbálják úgy megcsinálni, hogy a lehető legtöbb időt tengelyen töltse az dolgozó. Inkább vállalják a kését, mintsem 5 perc feleslegbe menjen.
Én eben látom a problémát.

(meg persze abban amit A Gyula itt leírt:
A Gyula 2010.02.22. 13:52:58 )

gozos 2010.02.22. 23:58:49

A jó munkáért értelmes fizetést a vasútasnak. A felszínre bukkanó trehányságért, vonat elverésért, késésért LEVONÁS az összes trehányságot illetve késést előidézőnek.

Mindezt 5 percet meghaladó késésenként. De azért is, ha a menetrendet "hanyagságból" túl lazára vette a tervezője - hiszen nem sétavonat, hanem GYORS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ lenne a cél.

No ekkor rend és fegyelem lenne, hiszen a felelősségnek anyagi kihatása lenne.

A majomketrecet őrzők esetén pedig a ketrecen belül főellenőrökkel szúrópróbás ellenőrzés -- és "fogás" esetén fogásonként az őrök bérének X százaléka ugrott. Ott is fegyelem lenne elég hamar.

Pretoryan 2010.02.23. 10:57:53

@gozos: tökéletesen egyetértek!

Ezenkívül lehetnek nem büntető hanem jutalmazó célprémiumok is:

Ha a vonat 1 hónapon keresztül minden nap pontosan érkezik jutalom
Ha a vonat 1 hónapon belül nem robban le (értsd: minden ajtaja nyílik, és el tud indulni a cél felé időben) jutalom
Ha a jegykezelők/ügyeletesek/információsok pontosan és jól tájékoztatják az utazó közönséget nincsenek hiányosságok 1 hónapon keresztül akkor jutalom!

Szarul hangzik ugyan hogy ha valaki csinálja rendesen a melóját jutalmat kap (mondjuk én 1 havi hibátlan munkáért megkapom a fizumat és nem is várnék el többet), de a teljesítmény előremozdításáért lehetne tenni valamit!

nekemirj 2010.02.24. 15:42:38

Megjött a MÁV-STart elfogadhatatlan válasza a levélre:
Tisztelt Utasunk! (Gy.69-3249/2010.)

Köszönettel vettük február 10-én kelt Társaságunkhoz küldött elektronikus levelét mellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk:

Őszintén sajnáljuk a történteket és engedje meg, hogy a késés okozta kellemetlenség miatt Társaságunk nevében szíves elnézését kérjük.

A jelzett napon a 9407 sz. vonatból Hegyeshalom állomáson indulás előtt, fűtési hiba miatt kocsit kellett kisorozni és ez okozta a vonat késését.

A mozdonyszemélyzet vezénylésével kapcsolatos észrevételét továbbítottuk az ügyben illetékes MÁV-TRAKCIÓ Zrt. munkatársaihoz.

A késés okozta kellemetlenség mérséklésére vonatkozó javaslatával kapcsolatban, tájékoztatjuk, hogy az IC vonat utasainak komfortérzetét jelentősen rontotta volna, ha a 9407 sz. vonat utasait ezen a vonaton helyezzük el. Mindazonáltal rendkívüli helyzetekben az bevett gyakorlat, hogy az útját tovább folytatni nem tudó vonat utasait egy másik alkalmas, azonos irányba közlekedő vonatra szállítjuk át.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy az Ügyfélszolgálatunk elérhetőségére és a MÁV-START címére érkező észrevételeket Ügyfélszolgálatunk feladata megválaszolni.

Megértésében bízva megkeresését köszönjük.

nekemirj 2010.02.24. 15:49:12

A következő válasz ment nekik és Hónig Péter Miniszter Úrnak:

Tisztelt ... Úr!

Válaszukat több okból sem tudom elfogadni, ezért levelüket továbbítom a Közlekedési Miniszter Úrnak és az Államtitkárságnak is, hogy tájékoztatást kapjanak arról, milyen slendrián módon próbálják a havi jegyre több mint 40000 Ft-t kifizető utasok problémáját kezelni.

1. Kifejezetten kértem, mivel ismétlődő eseményekről volt szó, hogy a személyszállításért felelős vezető válaszoljon a tett intézkedéseket felsorolva és nem az ügyfélszolgálat. Ha egy ekkora cég ilyen hatáskörrel rendelkező vezetője ezt nem engedheti meg magának, akkor ott súlyos szervezeti és működési hiányosságok vannak. Kérem továbbítsák neki ezt az észrevételt.

2. A vasúti kocsik műszaki állapotáért vannak felelős személyek. Nem értem, hogy egy este még műszakilag alkalmas kocsi lejutott Hegyeshalomba, hogyan tudott az éjszaka folyamán úgy meghibásodni a fűtése, hogy emiatt 50 perc késés adódjon. Ha rossz volt a fűtés az már indulás előtt legalább 30 perccel ki kellett, hogy derüljön - feltéve, hogy bekapcsolták azt, ahogy illik- és ha kiderült, akkor nem tudom milyen műszaki és vasút üzemi feladat tartott addig, hogy egy rutin szerű kisorozás miatt 50 perc késés keletkezzen. A művelet nem több normális esetben 20 percnél.

3. Nem igaz az, hogy egy másik azonos irányba közlekedő vonatra át szállították volna az utasokat amikor lett volna erre lehetőség - 17 éve utazom, de ilyen még soha nem történt, pedig elég sok késést, kalandot átéltem már-, hiszen éppen ezt kifogásoltam meg, hogy az IC-re nem lehetett felszállni, ahogy normális szolgáltató esetén kellett volna, másrészt éppen a 9407 vonat 50 perces késése miatt az ugyan azonos irányba közlekedő és Tatabányán várakozó személyvonat sem tudott indulni ezáltal arra sem tudtak felszállni azok, akik a 9407-st várták. Azokról a -15 fokban várakozó utasokról nem is beszélve, akik pl. Szár megállóhelyen fagyoskodtak egy fűtetlen bádogbódéban ami ott a "várótermet" szolgálja. Ez nem engedhető meg sem az 1-s sem bármelyik másik vasútvonalon sem 2010-ben.

4. Az nem válasz, hogy továbbították a panaszt a MÁV-Trakció felé, hanem az lenne a normális eljárás, hogy saját cégcsoporton belül azonnali kimerítő tájékoztatást kérnek tőlük és tájékoztatnak a válaszukról.

Kérem az ügy alapos és kimerítő kivizsgálását, a felelősök példás megbüntetését és tájékoztatást arról, hogy milyen intézkedések születtek az ilyen esetek jövőbeli megakadályozására.

Válaszukat előre is köszönöm.

nekemirj 2010.02.24. 15:55:26

@gozos: Ezt én már többször megírtam, hogy 5 percnél több késés esetén a késést okozók és főnökeik netto fizetését annyi %-kal kell csökkenteni ahány perc a késés. És akinél egy késés havonta többször fordul elő mint 3 az el van bocsátva.

Mozvez 2010.02.25. 12:12:57

Tudod a legnagyobb ciki mindeben, hogy hiába füt estéttől az mv este leellenörzik hogy megy e a fütés, ha megy békén hagyják. De volt rá példa hogy éjjel tönkre ment, vagy indulás elött pár perccel. Az utasítás azt irja elő, hogy nem mehet el igy a vonat. akkor úgye: mozdonnyal vonat szétszed, mozdony le, rossz kocsira rá, rossz kocsi el, félre állított kocsikra rá, vonat összerak. Ez kb így 20 perc. És ha még volt forgalom is... Egyébként tényleg ezek a kocsik már csak vashulladéknak jók... még ha felújítják is.

nekemirj 2010.02.26. 11:37:04

A közlekedési minisztérium megkapta a levelet és már válaszoltak is rá. Hatáskör hiányában intézkedés és válaszadás céljából a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz utalták a feladatot. Kíváncsi leszek a fejleményekre és a válaszra.

nekemirj 2010.03.17. 12:59:23

Megjött a MÁV Start ismételten semmitmondó válasza.
Tisztelt Utasunk! (Gy.69-3249/2010-2.)

Köszönettel vettük Társaságunkhoz, február 10-én kelt levelével kapcsolatos válaszunkra küldött észrevételét, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

Ismételten köszönjük, hogy a jelzett hiányosságokra felhívta figyelmünket, mint bizonyára Ön is tudja a MÁV-START Zrt. által nyújtott és tisztelt Utasaink által igénybevett szolgáltatást a MÁV Csoport tagjai úgymint a MÁV Zrt. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. valamint a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. állítja elő. Az említett társaságok között az elégtelen szolgáltatásra, vonatkozóan szerződések által rögzített kompenzációk biztosítják a felelősségből eredő kártérítést.

Természetesen Tisztelt Utasainkkal szemben Társaságunk Ügyfélszolgálata illetékes az Üzletszabályzatunkban leírtak szerint az elégtelen szolgáltatásból adódóan visszatérítést, kártérítést, kompenzációt megítélni. Erre az Ön esetében sajnos nem volt lehetőség.

A személykocsi műszaki meghibásodásával kapcsolatos felvetésével természetesen egyetértünk és biztosítani szeretnénk, hogy munkatársaink ezzel kapcsolatban a szükséges intézkedéseket megtették. Mindazon által a kisorozás az ott és akkor rendelkezésre álló személyi és tárgyi feltételekkel így valósult meg.

Az Ön által jelzett és az ismételt levél 3. pontjában leírtakkal kapcsolatban a korábbi válaszunkat továbbra is fenntartjuk, elismerve azt, hogy a várakozó utasoknak így további kellemetlenséget okozhatunk.

A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a mozdonyvezetők vezénylését egy egyedi esetnek betudható késés miatt nem áll szándékában megváltoztatni.

Az üggyel kapcsolatban Társaságunk és a szolgáltatásaink előállításában résztvevő társaságok illetékes munkavállalói a szükséges tanulságokat levonták és minden tőlük telhetőt elkövetnek annak érdekében, hogy a jövőben ilyen helyzet ne állhasson elő.

Bízunk benne, hogy a MÁV START Zrt. Tulajdonosa címére küldött észrevétele is elősegíti a szolgáltatásaink minőségének javítását és egyben jelzi a szükséges fejlesztések szükségességét.

Megértésében bízva megkeresését köszönjük.

nekemirj 2010.03.17. 14:42:46

Újabb észrevétel
az „utasbarát”
MÁV-ról
Kisebbik fiammal utaztam
a Keletiből egyik
szombat reggel Sopron
felé, hogy meglátogassuk
a másik két, egyetemista
gyermeket. Kelenföldön
meghibásodás miatt
lekapcsolták az első
kocsit, és elvontatták
a mozdony. Többszöri
10 perces intervallumok
után érdeklődtem a kalauznál,
de ő semmi felvilágosítást
nem tudott adni
arra vonatkozóan, hogy
mikor indul tovább
a szerelvény, és bevárja-e
a Győrtől Sopronig közlekedő
GYSEV-személyvonat.
M
ivel már nem volt
idő, átszálltam a fiammal
és még néhány utassal az
érkező IC Railjetre azzal,
hogy a kalauznál veszek
helyjegyet. Na nem megy
olyan egyszerűen!
Először 2x900 forintot,
majd 6400-at akart a kalauz
fizettetni, mikor erre
sem voltam hajlandó,
visszajött egy őrmestermodorú
kalauznővel és
egy civil ruhás férfival.
Az „őrmesternő” is azt
hajtogatta, hogy az elromlott
vonatról nem kapott
írásos értesítést, és
megfenyegetett, hogy Tatabányáról
rendőri intézkedést
kér, és még több
pénzbe fog kerülni
nekem. Ezt már nem vállaltam,
főként, mert fiamat
nem akartam ilyen
cirkusznak kitenni, kifizettem
a 2x900 forintot.
Felháborító az eset, ahelyett,
hogy elnézést kértek
volna a műszaki hiba
miatt, még engem vegzáltak,
és nem engedték,
hogy csak a helyjegyek
árát fizessem ki.

És még azt írták, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek...

Aurum08 2010.08.15. 22:01:03

@nekemirj: Rugalmas problémakezelés... Ez hiányzik a Mávból. Ha jól értem egy ICvel szerettél volna utazni X helyre. Az 1esen közlekedő belföldi IC-k ráadást helyjegykötelesek is, a RailJet csak pótjegyes (röhej: jobb vonat és olcsóbb is... Maradjon is így!)

Most a kaller valószínű hogy nem teheti, de egy normális cégtől elvárható lenne, hogy ha a pótjegyet kifizetted egy másik vonatra, akkor azt használhatnád a másikra...

Megértem a kvótákat, azt is hogy a pótjegy sem erre a vonatra szólt, de Istenem, tartana a MÁVnál a problémakezelés ilyen szinten!

Mikor? Reálisan gondolkodva 2024től... Előbb nem hinném

Ákibard! 2010.08.16. 10:51:57

@Tyky8:
"(röhej: jobb vonat és olcsóbb is... Maradjon is így!)"

Nem olcsóbb.
Az IC-re kedvezményes pót-és helyjegy kell 350-ért, a railjetre pótjegy 400-ért.
süti beállítások módosítása