MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Otthagyta az utasokat a vonat

2010. február 01. - georgejr

Olvasónk csütörtökön a 2628-as vonattal utazott. Az első ajtó leszállás közben majdnem rácsukódott. Az egyik legnagyobb bibi az volt, hogy a felszállni már nem lehetett. Az utasokat a vonat egyszerűen otthagyta. Pedig a vezérnek a első ajtónál felszállni próbáló utasokat látnia kellett volna. Sőt a jegyvágónak is. Ha kinézett volna, biztosan látja a felszállni akaró utas jelölteket, de gyanús, hogy nem megfelelően menesztett....

 

Tisztelt MÁV!

 

A mai napon (2010. január 28.)  a Nyugati pályaudvaron szálltam fel a 2628. sz. vonatra, ami menetrend szerint 19:08-kor indult Monorra. Vecsés-Kertekalján némi késéssel 19:50-kor meg is érkezett.  Nem tudom, hogy ez a 12 perces késés indokolta-e azt, ami a megállás után történt.

 

A vonat legelső ajtaján próbáltam leszállni, ami épphogy sikerült mivel utolsó leszálló voltam, de az ajtó már „csipogott” és kezdett bezáródni.  Annyira, hogy én már mozgó vonatról szálltam le.

 

Ahogy ebből elképzelhető, a vonatra felszállni már nem lehetett, pedig azon az ajtón csak ketten akartak felszállni. Szegények kiabáltak torkaszakadtukból, hogy álljon meg a vonat, de természetesen ilyen egyszerű módszerekkel nem lehetett megállítani a vonatot.

 

Teljesen nyilvánvalóan se a mozdonyvezető ki nem nézett, hogy az utasok le- és felszállása megtörtént-e, se kalauz (utaskísérő?) nem állt a peronon és jelzett, hogy minden rendben lett volna.

 

Végülis nem történt tragédia, nem történt személyi sérülés, de úgy gondolom, hogy a fel nem engedett utasoknak feleslegesen okozott egy órás várakozáson túlmenően nemcsak apró figyelmetlenségről, hanem a vonaton szolgálatot teljesítők részéről felelőtlen magatartásról van szó, amivel szemben egyszerű utasként szeretném kifejezni mély felháborodásomat.

 

Egy korábbi panaszomra azt válaszolták, hogy az utasok észrevételeit komolyan veszik és kivizsgálják. Nem tudom, az érintett „utasok” (mondhatnám utas-jelöltek) tesznek-e panaszt, de kíváncsian várom, hogy az általam megemlített esetre vonatkozóan végeznek-e bármilyen vizsgálatot és annak lesz-e bármilyen eredménye.

 

Tisztelettel:

 egy felháborodott utas 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr491718905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigway 2010.02.01. 10:43:56

Túl szakszerű a levél megfogalmazása!

timla 2010.02.01. 10:53:07

Ha a leszallas folyamatban van, es zarodik az ajto, indul a vonta, akkor be kell huzni a veszfeket.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.02.01. 11:06:31

Számomra evidens, ha az első ajtón leszállnak, akkor nem menesztik a vonatot... De gondolom "nem látta" őket sem a jegyvágó, sem a vezér

srácz 2010.02.01. 11:14:07

Máv: 15%-kal több ár, 15%-kal több kaland! :D

changebug (törölt) 2010.02.01. 11:52:46

az első ajtó a mozdonyvezetőé - nemdebár? mit kerestél te ott?
amúgy sem kiabálni kell, hanem lefogni a vonatot :)

mindig az utas a hibás :)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.01. 12:20:23

Nálunk is tanítani kellene a "Megállj!" jelzés adását az utasoknak, az oroszok megtették.
Nem kimondottan a megállóban maradó utasok miatt, hanem legfőképp balesetelhárítás céljából is fontos lenne.
Az illetékesek miért nem érzik fontosnak...?

Picsasereghajtó 2010.02.01. 12:23:51

Én a négyeshatoson jártam így egyszer. Valami gebasz volt a vonalon és hosszú kihagyás (úgy negyed óra) után jött csak egy villamos, ezren préselődtek össze rajta. A Nyugatinál bemondta a villamosvezető, hogy túl nagy a tömeg, de mögöttünk jön egy teljesen üres villamos, így ő bezárja az ajtókat. Az nem zavarta hogy a leszállni szándékozók fele a szerelvényen volt még... :)

qdiace 2010.02.01. 12:58:18

"a vonaton szolgálatot teljesítők részéről felelőtlen magatartásról van szó, amivel szemben egyszerű utasként szeretném kifejezni mély felháborodásomat."

Exfőnököm ott lett volna, beficcent volna egy feljelentés gondatlan veszélyeztetésért...

Kapcsolódó blogbejegyzés: jelen post URL-jében a "2010/02/01" cserélendő "2009/12/22"-re.

lyken 2010.02.01. 13:03:06

@srácz: Tavaly ilyenkorhoz képest 33%-ot emeltek. Csak szólok.

bigway 2010.02.01. 13:21:49

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Nálunk is tanítani kellene..."
Hát igen! Egy oktató ismerősöm mondta ,hogy ha sz@roslapáttal adják a megállj-jelzést a mozdonyvezetőnek akkor is kutyakötelessége megállni.

S. Annyi 2010.02.01. 13:25:00

@srácz: Akár... ki ne felejtsd.

bigway 2010.02.01. 13:36:38

"...de az ajtó már „csipogott” és kezdett bezáródni. Annyira, hogy én már mozgó vonatról..."
Szerintem ez sántít!
Úgy tudom hogy a v43 2000 sorozatú mozdony "20-05" kocsikkal kombinálva ingavonatként közlekedtetve el se bír indulni addig míg az ajtók reteszelése meg nem történik.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.01. 13:44:58

@bigway:
Csak akkor, ha nem egyedire van álítva a kocsi.
Elvileg leszállhatott pittyogó-záródó ajtónál, menet közben, ellenben akkor nagy valószínűséggel a kerekek alatt landol. Elvileg 5 km-nél kezd bezárni gyakorlatilag ennél több.

Pöttyös Bálna 2010.02.01. 13:46:22

@bigway: Nem értek sem a lovakhoz, sem a vonatokhoz, de én gyakran látok olyat, hogy az ajtó csipogó és csukódás akkor kezdődik meg, mikor a vonat már elindult...

bigway 2010.02.01. 14:33:46

@Jernee: "...de én gyakran látok olyat..." Vonatról vagy peronról?

Pöttyös Bálna 2010.02.01. 14:35:48

@bigway: Is-is... Vagy rajta ülök, vagy épp integetek neki... :)

Manyizga (törölt) 2010.02.01. 15:01:39

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Megállj!" jelzést tanítani?
HAHAHA. Itt a vezér NEM LÁTTA a fel-leszálló utasokat, és NEM HALLOTTA a kiabálást.

A "Megállj!" jelzést az észrevette volna? :))

iTink 2010.02.01. 15:16:13

majd jön a szokásos MÁV-reakció, 1000 forint utalványban, amit csak bizonyos pénztáraknál lehet beváltani.

Adani 2010.02.01. 15:51:26

DE tényleg hol volt a kaller és hol volt a vezér? Nem nézték a tükröt? A kallernek kéne menesztenie. Menesztett? Hogyhogy nem látta a felszállókat?

Egyébként való igaz ilyen esetben vészfék.

_Totty_ 2010.02.01. 19:59:41

hasonló velem is volt. dunakeszi-gyártelep 14:46 gyorsitott bp-szob.nem nyiltak az ajtok. a kalauz gondolom egyböl vésznyitozott,de mire az utasok is ráéreztek(1 perc)addigra indult a vonat igy gyártelepen csak én és még egy utas tudtunk leszállni a 10-12böl, de mire leléptünk a ovnat már elindult...(elsö kocsi, elsö ajtó) bmx kocsik voltak.a peronon kiabáltak, integettek, egy bácsi futott a vezetöhöz de a vonat elindult. a lényeg hogy a máv és dolgozói utasközpontúak ;)

VJV Man 2010.02.01. 23:19:51

Ha így történt ahogy le van írva, akkor a jv és a vezér is hibázott.

Már csak azért sem, mert a vonat nyitott ajtóval nem közlekedik. (közlekedhetne)

Amúgy megjegyezném, hogy előfordul olyan, hogy az utas akkor kap észbe, mikor már indul a vonat. Nem egyszer láttam olyat, hogy a már menesztették a vonatot, mikor nyílt az ajtó, és az utas akkor kezdett lelépni a szerelvényről...
Persze háttal a menetiránynak...

Micimacko 2010.02.04. 00:45:21

Márpedig így történt ... ezért írtam le.
5 éve elővárosizok, de ilyet még errefelé nem tapasztaltam. Nem elaludtam, hanem utolsó voltam a leszállók sorában. A vészfék nekem is eszembejutott, de szerencsére már túl voltam a "holtponton" és örültem, hogy még le tudtam szállni. A masiniszták többnyire ki szoktak nézni - nemcsak tükörből. Gondoltam, hogy észreveszi magát, megáll és újra kinyitja az ajtót. Nem tette. Nem voltam/vagyok teljesen szakszerű, de van közlekedésmérnök hallgató a családban, aki később elmesélte, hogy is kéne a vonatnak indulnia.

A Gyula 2010.02.04. 11:08:02

@Micimacko: Csak gratulálni tudok, ha ehhez közlekedésmérnöknek kell lenni... :D

Micimacko 2010.02.04. 13:40:26

Még nem mérnök, csak hallgató, de így legalább kicsit megismerkedhetek az elméleti alapokkal. Legalább árnyaltabb képet kap az ember: elméletileg ki van itt minden találva. Csak az utasként szerzett MÁV-tapasztalat megerősíti, hogy az elméletileg és a gyakorlatilag közt elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag van.