Olvasónk Pozsonyból jött haza vonattal. És beszámolója szerint hatalmas kontraszt van a szlovák és a magyar személyzet megjelenésében, viselkedésében. Míg a szlovák kalauz megjelenése bizalomgerjesztő volt, kis fényképes azonosítót hordott, szlovákul, angolul tájékoztatta az utasokat, addig a magyar kalauz, csak a jegyekkel foglalkozott, semmilyen tájékoztatást nem adott, és még a büfékocsi is borzalmasan szakadtnak tűnt. Kérdem én, mikor lesz Magyarországon olyan szolgáltatás, mint kint? Egy mosoly, egy kedves szó nem kerül semmibe.
Kedves Georgejr!
Ma jöttem haza Pozsonyból, vonattal. nem olyasmire akarok panaszkodni, amire itt szoktak. Igen, ezen a vonaton is az első vécé, amibe bementem, rossz volt, nem folyt le, a szomszéd kocsiban pedig kabátban ültek - gondolom nem ment a fűtés. A vonat pedig késett. Sokat. Jelzem, az utasok szerint már Németországból jött késve, és a kalauz bocsánatot kért. (Németországot csak azoknak írtam, akik azt hiszik, az ottani vasút csodát tenne nálunk.)
Az én kocsimban volt fűtés, volt világítás, tisztaság, és a jegy is olcsó volt, szerintem ennyi pénzért a szolgáltatás igazán rendben van - csak hogy ne mindig a panaszkodás menjen. ha ilyen szép vonatok járnának mindenütt, sokkal elégedettebb lenne mindenki.
Ami miatt írok az a magyar kalauz. Mint mondtam, a szlovák nagyon kedves volt, kezelte a jegyeket, angolul és szlovákul mondta be a dolgokat, hol járunk, mi következik, normálisan, jó kiejtéssel. Jó megjelenésű, elegáns volt, fényképes azonosítót hordott a ruháján.
Amikor Magyarországra értünk, csend lett. Megálltunk az első állomáson, és sokan azt se tudták, a kb, 40 percet késő vonat hol jár. Mikor elindult a vonat, kiderült, Szobon álltunk meg, de az nem is volt benne a vonaton a németek által kiosztott szórólapon a menetrendben, így megzavarta a külföldieket. Egymás után jöttek a megállók, és senki sem mondta, merre járunk, pedig ekkor már sötét volt. A magyar kalauz csak a jegyekkel foglalkozott. Nem akarom bántani, de sokkal kevésébé nézett ki bizalomgerjesztően, mint a szlovák kalauz. Semmiből nem derült ki, hogy ő kicsoda, egy ronda kék kabát lógott rajta, és egy MÁV-emblémás táskát vitt.
A Keletibe érve én szóltam a szomszéd fülkében ülőknek, hogy végállomás, szálljanak le. Addigra a kalauzt már csak elmenni láttam.
A kérdés költői: Vajon a szlovák kalauzt jobban fizetik vagy ellenőrzik, hogy jobban dolgozik? Nem ez az első utam ugyanis, és mindig hasonló a tapasztalatom. Mikor érjük utol a szlovák vasutat?
Üdv: egy utas
U.i. Az étkezőkocsi magyar személyzete se nézett ki bizalomgerjesztően, pl. nejlonzacskós szendvicset kínálgattak egy kocsiról, egy kézzel írott lap volt az ártábla.
U.i.2. Szégyen, ahogy a Rákospalota-Újpest állomás kinéz. Azt is ki kellene írni, hogy ez az állomás Budapesten van, mert a külföldiek nem értették, hol járunk. Persze több helyen fel kellene tüntetni az állomás nevét. Egy összegraffitizett, sötét állomás fogadja a turistákat. (Berlinből és Prágából jött a vonat.)
Ui: 3 éve volt egy kísérlet a fényképes azonosító bevezetésére, de a szakszervezetek megvétózták mondván módosítani kell az egyenruha szabályzatot....