MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Halmozott élvezetek

2010. január 14. - georgejr

A MÁV Figyelőnek címzett levelet olvashatjátok alant. A MÁV a decemberi hidegek után nem tudott tanulni a hibájából, sem a megfelelő intézkedéseket sem tudta megtenni, hogy viszonylag enyhe időben ne fagyjon be a váltó... Hab a tortán, hogy a levélíró előbb azért szívott, mert nem volt petró a felsővezetékben, majd azért mert befagyott a váltó....


Január 3-án Forró-Encs állomásról indultam Budapest-Keleti felé. A vonat 18:53-kor pontosan elindult, néha furcsa volt, hogy nem úgy "száguld" , ahogyan azt megszoktuk, de azért haladtunk...egészen Gödöllőig...21 óra körül megálltunk, nem tudtuk, hogy pontosan hol, de mivel kb. 5 éve ezen a vonalon utazom voltak sejtéseim, és be is igazolódtak, mikor kb. 1 óra várakozás után elindult a vonat és 2 perc után megállt a Gödöllői állomáson. Tájékoztatás persze semmi, telefonon sikerült annyit megtudnom a Keletiben várakozó páromtól, hogy Rákosnál történt valami a váltóval, másnak azt mondták, hogy nincs áram a felsővezetékben. A végre nemcsak kétségbeesetten telefonáló és fel-alá rohangáló kalauztól megtudtuk, nem volt feszültség a felsővezetékben viszont ne örüljünk, mert Rákosnál befagyott a váltó és még áll előttünk 2-3 vonat , a közlekedés bizonytalan. Jól kezdődik az év...Viszont szerencse a szerencsétlenségben, hogy pont Gödöllőnél állunk, így még átszállhatunk az utolsó HÉV-re:) Remek.Szerintem ennyien még soha nem utaztak az utolsó vasárnap esti (éjjeli) gödöllői hévvel, mint tegnap.Végül sikerült 23:35-re megérkeznem az Örsre majd onnan -mivel a metro már nem járt-taxizhattunk haza. Ahhoz képest, hogy 21:27-re kellett volna a Keletibe érnem, azért ez kicsit erős.Kíváncsi vagyok, hogy a vonat mikor érte el a végállomást.Mindenesetre mindenki boldogan szállt le a HÉV-ről, ha nem is a Keletibe, de legalább megérkeztünk...

Nem értem, hogy egy kis hó és nem extrém, hanem teljesen normális (sőt viszonylag enyhe) januári hideg, hogy viselheti meg ennyire a MÁV-ot. A karácsony előtti hasonló helyzet (amiből akkor szerencsésen kimaradtam), nem volt elég ahhoz, hogy megoldást találjanak, hogy ne bénítsa meg a közlekedést egy lefagyott váltó.

Boldog új évet! És sok sikert a bloghoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr101671273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2010.01.14. 23:14:17

Utánakérdeztem: Rákoson akkor nem fagyott be váltó, viszont a vezetékkel tényleg baj volt. Este 9 körül szakadt el, és jó nagy zárlatot csinált. A vezetékszakadás nem az időjárástól függ, bár erős szélben gyakoribb.
Még a honlapra is kitették a hírt, ezt már saját kezűleg kerestem: mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=vezet%E9k&mid=14b4107a286164
és
mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=vezet%E9k&mid=14b410f530e4c9
Ez persze mit sem változtat azon, hogy a helyszíni tájékoztatás a fentebb írtak szerint igencsak színvonal alatti volt.

vanek ur 2010.01.14. 23:15:59

"A MÁV a decemberi hidegek után nem tudott tanulni a hibájából, sem a megfelelő intézkedéseket sem tudta megtenni, hogy viszonylag enyhe időben ne fagyjon be a váltó..."

Szóval a jó hír: a viszonylag enyhe időben nem fagyott be a váltó...