MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Csalóka kijelző 2.0

2010. január 07. - georgejr

Kedden volt egy post, amiben FayeFaye panaszkodott a Nyugatiban lévő vizuális utastájékoztató táblára. Ő "csak" a taxit bukta emiatt. Olvasónk viszont a szilvesztert szívta meg ugyanígy. A kiírt vonat nem 0:41-kor indult, hanem hajnali ötkor. Ráadásul majdnem meg is késelték a jóarcok a Nyugatiban, amolyan újévi ajándékként. Miért nem lehet normálisan tájékoztatni az utasokat? Hol a tüdőben vannak ilyenkor a vasútőrök és a rendőrök??????

 Hello!


Csodálatosnak induló, végül derékba tört szilveszterem történetét szeretném veled megosztani.
Rögtön bele is csapok a közepébe: 0:30 kor Január elsején, ezen a szép esős estén ott álldogáltam a peronon, 
ahogy kb 20 éve csinálom és vártam a vonatra. Az elektronyos kijelzőn vagy min a következőt olvashattuk:0:41 Személy Vác-Szob 6os vágány késik 10 percet. Biztosan így volt, emlékszem, nem ittam csak egy pohár pezsgőt a koccintáshoz.
Mondom semmi baj... felszállok a vonatra, egy büdös lélek nem volt benne, ami nem teljesen meglepő tekintve az időpontot...
0:55 kor kezdett gyanús lenni a dolog, oda sétálok a mozdonyhoz, bekopogok. Semmi válasz... Bekopogok megint.
És a kedves vonatvezető végre felemelte a fejét, ott alszik vagy én nem tudom, de kérdezem tőle, hogy mikor indul ez a vonat,
erre azt mondja, hogy hajnali 5 kor. Kicsit elkerekedtek a szemem, kinyögtem valami "Mi van? az volt ki írva, hogy 0:41 kor megy." erre a vezető int a kezével, hogy takarodjak, ő aludni szeretne.

Azt gondoltam, hogy ez csak egy vicc, hogy lehetne, hogy reggel 5 kor indul? Itt voltam időben a késés miatt megnéztem kétszer, melyik vágányról megy, vagy több hatos vágány van? Egyszerűen magamon kívül voltam elkapott az a rombolhatnék érzés, de inkább csak naivan üldögéltem a vonaton, hogy biztos mindjárt elindul, hiszen minek lenne benne a vezető, ha csak reggel megy?

Hajnali kettőkor kezdett lecsüggedni a reménykedésem, már épp azon gondolkoztam, hogy elindulok valamerre világot  látni végül is még volt nálam ezer forint meg egy bontatlan üveg vodka amit barátaimhoz vittem volna dunakeszire, ahol terveztem eltölteni az újév első napját, hát nem jött össze... 

Tudom a következő események már nem a MÁV hibáji közvetlenül, de még is felmerül bennem: ha elindul a vonat... Egyszóval úgy érzem illik még hozzá tennem a történethez:
Már kászálódok lefele, amikor megjelent 8-9, hogy is fogalmazzak, gangsta meg egy-két hajléktalan... 
Végül is nem voltak olyan rossz fiúk, mert az ezresért és a vodkáért cserébe nem késeltek meg, de majdnem...

Szerencsére sok barátom van, így meghúzhattam magam az árpád-híd közelében, laza sprint a  nyugatitól üres zsebbel, a szakadó esőben, minden nemű beugró nélkül, kis bojongás után végülis oda találtam és egész szépen alakult az este.
 
Boldog Új Évet Kívánok neked, és az olvasóknak ha pulikálod...
És SIKEREKBEN GAZDAG ÚJ ÉVET A MÁVNAK, már ha az enyém nem jött össze!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr491653459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 10:43:20

Ismét egy kedves utas, akinek bár feltűnt, hogy rajta kívül egy lélek nincs a vonaton, és ez még hajnal' 1-kor is igen furcsa, mégis teljes lelki nyugaklommal felült a vonatra, ahelyett, hogy megkérdezzen valakit. És jelen esetben még a rutintalanságra sem lehet fogni, hisz 20 éve küldi ezen a vonalon...

És még egy kérdés: Ha nem volt senki a vonaton, akkor a többi utas hogyan találta meg a helyes vonatot??
Nem lehet, hogy egy pezsinél több volt már...?

Amúgy igen, a mozdonyvezető (vonatvezető nincs) ott aludt, ráadásul ilyenkor fizetést sem kap, csak egy csekély jelenléti pénzt... Ott van a mozdonyon, mert fűtve, világítva nem lehet otthagyni. Noéspersze a beosztása is ilyen, hogy egy késő éjjeli vonattal érkzik meg oda, és a hajnalit viszi vissza.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.07. 10:51:06

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Az nem zavar, hogy kétszer is ellenőrízte, hogy honnan indul, milyen késéssel a vonat? egyből megint az utas a hülye? biztos nem vagy te vasutas?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 11:22:57

@georgejr:
Hol van leírva, hogy 2x is ellenőrizte? Mert az általad publikált verzóban nincs, csak ennyi:
"Az elektronyos kijelzőn vagy min a következőt olvashattuk:0:41 Személy Vác-Szob 6os vágány késik 10 percet. Biztosan így volt, emlékszem, nem ittam csak egy pohár pezsgőt a koccintáshoz."

Vagy már meg nem történt eseményeket is odalátunk a fikázáshoz? :)

Nem, nem vagyok vasutas, csak tudok gondolkodni. Kicsit fura nem, hogy egyedül volt azon a vonaton, fel is tűnt neki, hogy hoppá, ez így kevés, mégsem gondolkodott el azon, hogy valami nem stimmel.
És érdekes, csak ő látta akkor azt a vágányt indulónak az összes többi utas a helyes vágányhoz ment.
Nyilván az összes többi utas volt a hüye nem?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.07. 11:24:08

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "itt voltam időben a késés miatt megnéztem kétszer, melyik vágányról megy, " olvass pls

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 11:32:14

@georgejr:
Ok, igaz az elején kerestem.
Ettől függetlenül továbbra is pöppet furcsa, hogy a többi utas megtalálta a helyes vonatot, csak főhősünk nem.
Hasonlóan a másik levélhez is, bár ott 2-en is voltak még, kérdés valós személyek voltak-e vagy csak a meggyőzést szolgálták...

Mondtam nem egyszer utaztam ilyen késői vonattal és nem 1-3 ember van rajta.
Vagyon furcsa hogy mindenki megtalálja a vonatát csak a postló nem, ez nekem valamiért nem a máv/többi utas hibájára utal...

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.07. 11:37:41

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: szilveszter ejfel utan fel oraval igenis valos lehet, hogy nincs ember a vonaton... de vegyuk az alap szitut: ejjel fel egy van, szilveszter ejszakaja, a vizualis utastajekoztato kiirja az indulas helyet, idejet, es meg a kesest is. ketszer ellenorzod, velhetoen egy teremtett lelket nem találsz (vasutas) a kozelben. Akkor meg indulj el egyinformacios pulthoz kerdezoskodni, hogy ize ez biztosan onnan indul? most gondolj bele, ha felteszi a kerdest nagy az esely, hogy azt a valszt kapja, ha az van kiirva akkor igen. Ha pedig felszallsz a vonatra akkor nyilvan nem fogsz indulas elott leugralni, hogy megegyszer ellenorizd... Egyszeruen hibas volt a tajekoztatas, es ez nem az utas hibaja! Es nem ez az elso ilyen eset a Nyugatiban, kvazi nem lehet veletlen... (ja a ket level eltero idopontban jott es ez korabban mint a keddi)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 11:45:45

@georgejr:
Szilveszter éjjel sem hiszem el, hogy egyedül ő volt a vonaton, de ok, tegyük fel elhiszem.
Ettől függetlenül nem áll fenn az "egyetlen vasutast nem lát" hiszen a mozdonyvezető ottvolt ahogyan írja is.
Ha már felszálláskor feltűnt neki, hogy valami nincsen rendben, miért nem kérdezett? Ott volt az mv.!

Továbbra sem láom egyértelműen a máv hibáját, mindkét esetnél egyértelműen látható volt hogy az nem induló vonat amire felszáll... (Ráadásul a tegnapinál makksötét vonatra szálltak fel.... (Egy kocsi pislákolt jajaja... )
Néma gyereknek anyja sem látja a fától az erdőt, azért teremtettek szájat az embernek, hogy használja ha szüksége van rá. Ha felmerül benne, hogy hopp, ez lehet nem a helyes vonat, akkor kérdezzen...
Illetve a másik esetnél még mindi nem derült ki, hogy a többi utas hogyan találta meg a helyes vonatot...? (Vagy akkor is mindenki előszilveszterezett és nem volt senki?)

qdiace 2010.01.07. 12:11:47

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: A helyedben 'va sok sok pénzt elkérnék a MÁV-tól, amiért magyarázod a bizonyítványukat helyettük.

A postban vázolt szitu messze nem lehetetlen, Győrben is fordult már elő, hogy kiírták a 20:43-as vonatot az első vágányra, aztán meg a hetedikről indult, és a 21:43-as volt, amit idejekorán betoltak az elsőre.

Namost ha egyedül lettem volna, azt mondanám, f@sz voltam, és benéztem a dolgot; de hogy egy csomóan...

Azóta egyébként ha épp nálam van fényképezőgépem, mindig lefotózom a kijelzőt, hogy aztán ilyen félresiklás esetén legyen jogalapom a reklamációra.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 12:20:12

@qdiace:
nem magyarázom, és nem is kérek pénzt, pusztán a véleményemet mondom el.

Győrrel teljes mértékben igazad van, ha ott történt volna az eset, azt mondom, igen megtörténik ott. Főleg ha az úriember a hangoskezelő, ha az egy agyrém...
Meg asszem a 6. vagy 7. vágány mellett rosszul tekeri ki a vonatokat, rendszeresen indul onnan személyvonat Dortmundba 25:79 perckor :D

a Lojalista 2010.01.07. 13:54:33

@qdiace: Már én is kihúztam a gyufát egy másik postban (a hóhelyzet miatti):)), mert én is úgy feltételeztem a MÁVhoz van köze Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző -nek, mivel állandóan, minden hozzászólásában a MÁVot védi és az utasokat ostorozza. Abba is hagytam, mert ugye okos enged...

Törzsgyökeres szentesi 2010.01.07. 14:10:02

"Hol a tüdőben vannak ilyenkor a vasútőrök és a rendőrök??????"

A vonatfotósokat b****gatják...

Kopi3.14 2010.01.07. 14:57:43

Namármost, tájékozódni kellett volna a vonatindulásokról a pályaudvarra kimenetel előtt. mert most, utólag Elvirával sokra már nem megyünk, még ha ír is ilyen vonatot, amit a posztoló akart, de már nem ellenőrizhető, hogy voltak-e speciális szabályozások akkorra. vagyis első körben nem a kijelzéssel van a gond, hanem valami akármi mással, szervezési, műszaki probléma áll a háttérben a jelek szerint.

jocee (törölt) 2010.01.07. 15:06:39

Mielőtt felszállok a vonatra,mindíg megkérdezem másoktól,hogy hova megy!Ehez nem kell nagy agy,és nem szopok órákat egy üres vonaton!

x-101 2010.01.07. 15:28:55

Ja a hajnali 5-kor induló vonat vezetője valszeg éjjel 1-kor épp a "pilótafülkében" fog aludni. Ekkora kamut bazz!

Kopi3.14 2010.01.07. 15:42:17

@x-101: kivéve, ha azt az utasítást kapja, a gépen kell lennie.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 16:55:06

@x-101:
Egáltalán nem kamu. Vannak ilyen fordák. Pl. amíg volt Rajkai gyorsvonat, addig úgy ment hogy van Keleti-> Rajka, éjjel gépen -> hajnalban vissza Rajkáról Keleti.
Ha nem a Gyorssal ment le Rajkára akkor tehervonattal vagy sajnos az utóbbi időkben Gépmenetben...

De igen, a gépen kell tartózkodnia, mert a szerelvényt fűteni kell, és bekapcsolt főmeggel, fűtéssel nem hagyhatod őrizet nélkül a gépet.
Most az, hogy közben alszik, dugja a kalauznőt, rejszol, olvas, stb az az ő dolga, a lényeg, hogy a feszültség alatt tartott gépen kell tartózkodnia.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.07. 16:56:06

@jocee:
Na vannak itt értelmes emberek :-) Gondolkodni gondolkodni gondolkodni, ez (is) tesz minket emberré!

2010.01.07. 17:32:06

@Törzsgyökeres szentesi:
>>"Hol a tüdőben vannak ilyenkor a vasútőrök és a rendőrök??????"
A vonatfotósokat b****gatják...<<

Na ezt simán el tudom képzelni - persze, nem szilveszterkor, de máskor tanúja voltam ilyen jelenetnek...

Szegény posztoló meg örülhet, hogy ennyivel megúszta, a Nyugati és környéke egy kib...ott fertő, egy rácsok, meg kerítés nélküli fegyház (a hozzá tartozó börtöntöltelékekkel).

Adani 2010.01.07. 17:59:43

Pláne az aluljáró a Nyugatinál. Nappal is félelmetes képzelem este mi lehet ott.

Egyébként valószínűleg nem volt nagy népszaporulat este a Nyugatiban mégis kit kérdezett volna meg? Elvégre ki volt írva, h megy a vonat.

magocska 2010.01.08. 12:13:56

Tegye fel a kezét (Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelzőn kívül), aki kérdezett volna. Ja, van szám. És ja, azért van, hogy használjam. De minek, ha nem érzem szükségességét.
Szerintem nem szokatlan abban az időpontban, hogy nem volt senki a vonaton. És gondolom a posztoló sem járta végig a vonatot, csak mondjuk abban a kocsiban nem látott senkit.

Az még érdekelne azért, hogy volt-e hangosbemondó és mit mondott. Ha nem vagyok benne biztos, hogy jó vonatra szálltam fel mindig azt figyelem.

És mostmár nem zárják be a nyugatit? Vagy aki a vonaton van azt békén hagyják? Igaz már pár éve volt, de jártunk úgy, hogy csak reggel volt csatlakozásunk és gondoltuk majd ott éjszakázunk. De kitereltek minket.. :( De szidtam akkor Vácot, oda kb. félóránként mentek a vonatok :))

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.08. 18:01:00

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ki kell kapcsolni a vonatot, és akkor otthagyhatja. Nem kell órákkal indulás előtt felengedni az utasokat.

jocee (törölt) 2010.01.08. 19:07:21

@Peti817172M: Hiába,aki szakember az szakember!"Kikapcsolni a vonatot".A mozd.vez pedig az állásideje alatt elmegy kaszinózni!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.08. 23:05:19

@Peti817172M:
Drága Pesti annyiszor megmondták már neked, hogy amihez nem értesz ne beszélj faszságokat róla!! :(
Mi az hogy "kikapcsolni a vonatot" bazz?!
Az előfűtésnek van egy normaideje, amit órákban mérnek, 2-3 óra mire rendben felmelegszik az álló szerelvény, ezért a Start fizet. Nem lehet csak úgy önkéntes eltávozást adni magadnak. Ez nem játszótér, munkahely, oda vagy vezényelve ott kell lenned...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.08. 23:06:59

@magocska:
Más is írta, hogy kérdezett volna...
De igen ha nekem gyanús valami inkább kérdezek, de nem is bas_ok rá mint a kedves utas...
És estére zárva a Nyugati nagyon helyesen... Lehet nem vették észre vagy gondolták fenntmaradhat ha nincs baj vele.

.p33T 2010.01.09. 00:01:40

HellO!
Én vagyok az az utas, aki így járt.
Azért néztem meg többször is, és ezért vagyok benne biztos, hogy jól láttam mi van a kijelzőn,
mert a nagy kijelző felől sétáltam be, megnéztem először azon, oda sétáltam a 6 os vágányhoz, és megnéztem ott a kis kijelzőn is.
Ezért, teljes lelki nyugalommal ültem az üres, nyitott, kivilágított vonaton. Amikor oda értem még volt pár ember a nyugatiban és ha megkérdeztem volna őket, hogy honnan megy a vonat, valószínűleg azt mondták volna, hogy oda van írva, nem látod, de nem kérdeztem meg mivel -mint azt mondtam- ki volt írva...

Elmehettem volna az információhoz, mikor?
Amikor felszálltam? Miért mentem volna, minden ki volt írva, vagy egy perccel azután, hogy a vonatnak el kellett volna indulnia? Már tapasztaltam olyat, hogy egy-két perccel később indult a vonat, nem mertem leszállni.

Végül amikor leszálltam (amikor a mozdonyvezetőhöz is oda mentem) oda sétáltam egy néni-bácsihoz, aki azt mondta, hogy az a vonat ami nekem kéne a hetes vágányról fog indulni perceken belül, mivel nem ez volt ki írva nem tápláltam túl nagy reményeket, de azért oda sétáltam(már a mozdonyvezető után) (ott is bent állt a vonat, csak ott zárva is volt)
Másrészről a pályaudvar nyitva volt egész éjjel.

HerrDoom 2010.01.09. 17:53:29

Mondjuk az is furcsa, hogy én Rákospalotán felszálltam erre a vonatra és jópáran (vagyis nem is kevesen voltak rajta). Január 1-én éjjel 1-kor...
Milyen furcsa....

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.09. 21:37:28

@HerrDoom:
Biztosan hazudsz! 100% Tuti nem így volt! Nem lehet! Csak képzelődtél. Te voltál ott egyedül. :D Jan 1. éjjel 1-kor senki nem utazik!! :D

.p33T 2010.01.10. 13:30:53

HerrDoom ez az a vonat volt ami Veresegyháza felé ment tovább?

magocska 2010.01.11. 11:51:34

@.p33T: És a hangosbemondó? Nem mondta be honnan indul a vonat?

.p33T 2010.01.11. 16:40:37

Nem volt hangosbemondó.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.11. 20:42:37

@.p33T:
Rögtön gondoltuk, hogy nem volt :)
Csak az a bibi, hogy ha van kiírás a táblán, akkor van bemondás 30, 20 10 5 3 és esetenként azonnalinduló bemondásként.
Úgyhogy a hiba benned... (És mint egy másik tanú is látta, mindenki más megtalálta a helyes vonatot, rajtad kívül :))) )

.p33T 2010.01.11. 21:20:41

Ki ne találd még hogy volt bemondás is, de tegyük fel, hogy nem hallottam a bemondást, (am ezt még simán ellehet képzelni ebben igazad van...) valamilyen furcsa ideiglenes vakság miatt többször is rosszul láttam, mi van ki írva.

Biztos, hogy amire HerrDom felszállt nem az a vonat volt ami Vác-Veresegyházára megy tovább?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.12. 08:41:41

@.p33T:
Pedig így van, ha van kiírás, bemondás is...

Veresegyházit nem láthatta, mert az 00:00-kor indul, Ő pedig Rákospalotán látta a vonatot 1-kor. A Te helyes vonatod ért oda menetrend szerint 00:53-kor, de ha 10-et késett 01:03-kor... Elég egybeeső.
Tehát a vonat közlekedett utasokkal, a hiba benned van szerintem...

HerrDoom 2010.01.15. 05:08:15

A tárgyalást berekesztem... :D
süti beállítások módosítása