MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Otthagyta az utasokat a vonat....

2009. december 22. - georgejr

Azt még megértem, hogy esetleg valamiért egy-két embert nem vesz észre a vezér, illetve a jegyvágó, de ha tudja, hogy túlszaladt a peronon, legalábbis a letakarított részen, akkor jobban körül kellene néznie a jv-nek, hogy fel akar-e valaki szállni... De nem hiszem, hogy gondosan körülnézett volna, mert egy tucat rohanó ember csak feltűnt volna.... Mindenképpen hivatalos panasz és szembesítés. A jv azt fogja mondani, hogy nem látott senkit, úgyhogy utastársak tessék együtt menni!

 

Helló MÁV-Blog!

Szorgos olvasója vagyok blogotoknak, sokszor meg sem lep, amiket olvasok, hiszen a munkába járás elengedhetetlen kelléke a vonat, és ezzel együtt kell
élnem :)
A mai eset viszont kiverte a biztosítékot nálam és utastársaimnál is.
Egyszerûen a peronon hagytak minket. 

Helyszín: Tatabánya - Alsógalla vasútállomás 08:45. járatszám: 4837.

Barátommal vártuk a vonatot, majd látjuk hogy jön is egy, de intettünk, hogy ez nem az lesz, mert olyan nagy sebességgel érkezik... Ameddig hatalmasannem fékezett, és a peron legvégén megállt, kb a kiépített várótól 80-100 méterre, ajtajai nyitnak, mi meg elindulunk a vonat felé, kb 12-15en. Mikor mindenki leszállt a vonatról, hallottuk az automata ajtó pittyegését, én elkezdtem rohanni, mire becsapódott az ajtó elöttem, pont oda is értem.
Ahol a vonat megállt, ott már a peron le sem volt takarítva, így csak nekem volt esélyem a rohanásra bakancsban, hölgy utastársaimnak nôi csizmában esélytelen. A gombot hiába nyomkodtam, egyszer csak a vonat elindult és otthagyott minket. Kb. 15 integetô-kiabáló utas a peronon senkit sem érdekelt.

Hivatalos panaszt tettünk, most a fejleményeket várjuk...

...szerintetek?

üdv:
Bifi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1001615670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.12.22. 13:34:59

Mint a buszsofőr bibliában, aki fut sportol ,aki integet az köszön, csak az számít utasnak, aki egy helyben áll a peronon.

qdiace 2009.12.22. 13:47:33

Hát, Adani, amit írsz, szódával elmenne, ha ott állt volna meg, ahol kell.

De ha egyszer észrevette, hogy hoppácska, meg kéne állni, meg túlfutás esete forog fenn, akkor illett volna a tükörbe/monitorra is nézni...

Érdemes lenne utánajárni, hogy nem-e ugyanaz a balf@sz vezér volt, aki anno nem állt meg Mosonban (keressetek rá a "vészfék" kulcsszóra, első találat).

Adani 2009.12.22. 14:00:29

Viccnek szántam az első beírást, valóban várhattak volna. De hát a kaller hogy meneszthette el a vonatot? A vezér lehet ,h nem észlelt semmit, a kaller menesztett ő meg ment, de azért szétnézhetett volna túlszaladás esetén okkal gondolhatja, h maradtak utasok pl. a peron elején.

2009.12.22. 17:49:53

Most mit kell ezen csodálkozni? Amikor a faleveleken megcsuszott és nem tudott megállni, akkor sem volt semmi belöle. Most pedig hó esett és az jobban csuszik, mint a falevél.A MÁV beadhatná találmánynak, hogy ne csak a havon, hanem a faleveleken csuszva is rendezzenek si, szánkó, bob versenyeket. Ez lenne az öszi olimpia. De komolyan ,ez a mostani MÁV szinvonal vetekszik, az indiaival. Ott is a masiniszta munkaideje letelte után otthagyta a vonatot a nyilt pályán. Mert letelt a munkaideje. Hát szerintem itt is ez történt!Elzavarni, az összes vezetöt és odavinni egy hozzáértö szakembert. Aki pedig nem akar ott dolgozni, mehet kapálni.

2009.12.22. 19:43:01

És íme a vonaton szolgálatot teljesítők tömény balfaszsága... Na de már az 1-es vonalon is ez van? :(
De majd Ákibard úgyis kimagyarázza, hogy az nem úgy van ám, a vezér úrnak hascsikarása volt, vagy a rég eltávozott rokonairól álmodozott, így karácsony környékén. Esetleg a jegyvizsgáló úrhölgynek most jött meg a menzesze/folyása és nem tudott kellőképpen (sehogyan) odafigyelni a fizető (!), rohangáló (balesetveszély), "hülyebaromfaszkalap" utasokra. Magyarország, (mindjárt) 2010. GIGALOL!!!

2009.12.22. 19:47:01

@jános515:
Fékezni tudni kéne a vezérnek. Még ilyen helyzetben is felismerhetné a fékezés lehetőségeit, az a szakmája, nem?
Komolyan mondom, nekem a Kontroll c. film jut erről az eszembe, mikor Béla bá az alagútban áll meg a metróval, mert kicsit sok volt neki a reggeli tütüke. De ő legalább visszatolatott! Hatalmas film! :DDD

gyik-680 (törölt) 2009.12.22. 21:06:56

@Selkath:Te meg hülye vagy a vasúthoz!Én biztos,visszatoltam volna,pont a nyakincádra...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.12.22. 23:21:26

Most akkor Tatabánya vagy Alsógalla? Olyan állomás nincs, ami mindkét nevet egyszerre viselni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.12.22. 23:23:18

Nekem is volt olyan, hogy vészfékkel álltunk meg, mert túl gyorsan jött a peron, de épp jó helyen álltunk meg :) Egyébként szintén 1-es vonal szintén Flirt volt valahol Komárom környékén.

rickyramirez 2009.12.22. 23:54:02

@Peti817172M:
Peti! Ez a kérdés ugye nem komoly? Alsógalla Tatabánya városrésze, az illető nem azt írta, hogy Tatabánya-Alsógalla állomás (szerintem megállóhely, de ez most mindegy), hanem Tatabánya városa, és azon belül Alsógalla megállóhely, csak a város szót nem írta ki. A kötőjel előtt és után szóköz van hagyva! Van például olyan, hogy Ménfőcsanak megállóhely, de ilyen nevű (önálló) település nincs, mert Győr része, de a megállóhely "hivatalos" nevében mégsincs benne a Győr szó.

vanek ur 2009.12.23. 08:41:58

@Selkath: Nincs ezen mit magyarázni, nem végezték jól a dolgukat, mondhatni elkúrták, nem is kicsit. Pont.
Bifi meg majd kap egy levélkét, hogy "munkavállalónk figyelmét felhívtuk a gondosabb munkavégzésre." Ennyit enged a szakszervezet, ahelyett, hogy az ilyen eseteknek komoly szankciója (fizetésből való levonás, többszöri előfordulásnál kirugás) lenne.
Ha majd megérzi a dolgozó, hogy az ilyen hibáknak következménye van, kevésbé fog előfordulni.

2009.12.23. 10:33:05

@Vészfékváltót alaphelyzetbe állító kalauzhölgy:
Ja, én vagyok a seggfej, mert szóvá mertem tenni, hogy mások szarul végzik a munkájukat, köszönöm szépen. Nem te voltál szolgálatban véletlenül az ominózus vonaton?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.12.23. 14:26:03

@rickyramirez: Jó tudni :) Én azt hittem Alsógalla önáló település. Egyébként valóban megállóhely.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2009.12.23. 16:25:44

@Peti817172M:
Te annyi mindent hiszel, ezzel ellentétben tényként közlöd ezeket, és emiatt annyian annyiszor szóltak már, hogy a számuk a végtelenhez tart, mégsem mutatsz hajlandóságot arra, hogy ezen változtass...

2009.12.23. 19:27:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Huhh, jó a nicked! :) Utána is nézek az F1-esben! :)))

gyik-680 (törölt) 2009.12.23. 22:45:11

@Selkath: Másnak is utána nézhetnél,mielőtt irogatni támad kedved...

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2009.12.24. 10:03:33

@vanek ur:
Ha kapok egy ilyen levélkét, akkor tuti továbbmegyek valamilyen fórumon. Egy barátom szerint, aki szintén jv, idézem: "Az ilyen kalauzt ki kellene baszni"
Ugyanis senki nem látott peronon álló kallert, ami (ha jól tudom) kötelező :(

Kopi3.14 2009.12.24. 13:09:21

@Selkath: Bocs, egetverő baromságot írsz. A vezérnek tudni kell fékezni, ő azt megtette. Van a megállóhelyeken egy cuki kis fém cső, amikre rábiggyesztenek egy nagyon mókás táblácskát, fekete alapon fehér Á betűvel. Na, a vezérnek ott KELL megállni, nem ott, ahol az utasnak jólesik. Magyarul most azt szidod, aki a elírás alapján semmi hibát nem követett el. Aki hibázott- jv, s akik a peront takarították. Őket kéne talán szidnod, nem eszetlenül okádni a marhaságokat.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2009.12.24. 18:52:11

@Kopi3.14:
Emlékeim szerint nincs kitűzve Á bötű, de van egy vezérállás felvételem, visszanéztem, tényleg nincs kitéve.

Ilyenkor pedig úgy kell megállni, hogy a vonat a peron mellett álljon meg, azt hiszem, ez teljesült.

gyik-680 (törölt) 2009.12.25. 11:57:25

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Amúgy,utasitás szerint a kiépitett peronvége,és az utasok elhelyezkedése a mérvadó,ha nincs A tábla.Amúgy meg ahol sikerül.Mert ugyebár,az utasmak könyebb a 80 kilós testét odébb helyezni,mint nekünk a 200 tonnás vonattal 140 ről pont előtte megállni...

_ng_ 2009.12.26. 16:54:03

Egy mai hír: "Új gyorsvonat szállít szombattól utasokat Kínában, amely három óra alatt tette meg az első ezer kilométeres utat."
Nálunk három óra alatt gyorsvonattal Budapestről Fónyódra lehet leérni. Az 160 kilométer...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2009.12.26. 17:39:14

@_ng_:
Most hogy így mondod egész korrekt az összehasonlítás, lényegében Kína egy gazdasági és társadalmi színvonalon áll Magyarországgal...

kp69 2009.12.26. 23:29:20

Alsógallán a peron végén van a vasútállomás mini épülete. A normálisan megálló vonatnak pont ott az utolsó kocsijának a hátulja. Csak ki kell menni a váróból - és nyilván ott vár az ember, mert bent hiába van büdös,kinn viszont kutya hideg van -, és felszáll a vonatra, aminek a váróból lehet látni az érkezését, mert a megálló előtt van egy nagy és jól belátható kanyar.
A féket nagyon szeretik a mozdonyvezetők ezen a részen, különösen a visszafele úton, Szárligetnél iszonyatos sebességre kapcsolnak, aztán az utolsó szakaszon pedig füstöl a fék, és választhatsz, vagy felöltözöl Szárlitenél, vagy kabáttal a kezedben ugrálsz le a vonatról, mert ha nem kapaszkodsz jó erősen, elszállsz mint a győzelmi zászló.
Ezen az állomáson 15 évvel ezelőtt én is beírtam a panaszkönyvbe, azóta sem kaptam választ, gondolom összegyűjtik, és minden századik évben kiadnak egy válasz-összest.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.12.27. 00:16:30

@_ng_: Az szép 330 km/h-s átlagsebesség. Ráadásul a max. sebesség is csak 350 km/h, tehát elég szép átlagot megy. A TGV 250 km/h-s átlagot megy megállás nélkül 300 km/h max. sebességgel.

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.12.28. 20:32:52

azért ezt álmaimban sem gondoltam volna...

Utazgatóó 2010.01.03. 10:17:40

Más fővonalakon sem nagyon volt eltakarítva a hó még másnap sem!!!!!!!!
Kinek a felelőssége ez?Régen meg lehetett szervezni???
Mint a fenti példa is mutatja,balesetveszélyes,és szabálytalan a havas,csúszós peron.
Utasnak,vasutasnak egyaránt balesetveszélyes !!!
süti beállítások módosítása