A cegléden soha nem várja meg az IC a záhonyi vonatot. 2 perc különbséggel indulnak/érkeznek ezzel ellehetetlenítik 150 ember átszállását.... Pedig 2 percen már múlik a vonat "pontossága". Bezzeg ha visszatérítésről van szó még a másodpercet is megfelezik, de az utasokat nem lehet megvárni, annyira ütemes a menetrend... Egyszer valaki ésszel alkotja meg a menetrendet végre?
Tisztelt MÁV-figyelő és olvasók!
Egyszer már írtam ide egy történetet, ami meg is jelent. Nem vagyok egy elégedetlen utas aki folyton panaszkodik, de azóta is nagyon sokat vonatozok és szeretek is vonattal utazni, de most vasárnap történt velem egy olyan eset, amit úgy érzem, hogy meg kell osztani veletek, mert nem egyedi, hanem nagyon sok emberrel fordul elő nap, mint nap.
Szolnokon szálltam fel a Záhonyból érkező gyorsvonatra, amire 5 perc késés volt kíírva, nem aggódtam, mert gondoltam, hogy Ceglédig behozza és elérem a szegedi csatlakozást. Nem így történt, ami benne van a pakliban, mert előfordulnak problémák, de most nem volt semmi, egyszerűen csak az, hogy amikor érkezett be a vonatom Ceglédre 16:50-kor a szegedi vonatot éppen láttam elhúzni. (16:48-kor kell indulnia)
Az egészben az a felháborító, hogy 2 perc különbség miatt kellett kb. 150 embernek várni a következő vonatra. (17:48) Nem hiszem el, hogy nem lehetett megvárni volna megvárni azt a vonatot, ha megvárta volna a másik, akkor maximum 5 perc késéssel indul el, amit a következő állomásig be is hoz, tehát még azt sem mondhatják, hogy akkor az IC-s utasoknak vissza kell fizetni a helyjegy árát.
Meg a MÁV ezt majdnem mindennap megcsinálja a ceglédi állomáson, ugyanis nem egyszer voltam szemtanúja, hogy az egyik vagy másik irányba induló vonat nem várta be az éppen érkező másikat. Ez ugye az összes utas utazását 1 órával meghosszabítja, nem túl olcsó jegyárak mellett ez kimondottan idegesítő.
Történetemet elmeséltem a kalauznak, udvariasan, mondtam, hogy nem őt hibáztatom, meg nem akarok bunkó lenni és ő nagyon normálisan mondta, hogy ismeri ezt a problémát és ő is szembesül vele folyamatosan és megkér rá, hogy tegyek panaszt, mert szerinte sem normális ez. A pénztárosnál, mire panaszt teszek az elég sok időbe telik, ráadásul pont leszarják, ezért választottam ezt a formát, mert szerintem így több emberhez eljut, remélem néhány illetékeshez is.
Üdv: Zsolti