MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

2 perc sokat jelent

2009. december 14. - georgejr

A cegléden soha nem várja meg az IC a záhonyi vonatot. 2 perc különbséggel indulnak/érkeznek ezzel ellehetetlenítik 150 ember átszállását.... Pedig 2 percen már múlik a vonat "pontossága". Bezzeg ha visszatérítésről van szó még a másodpercet is megfelezik, de az utasokat nem lehet megvárni, annyira ütemes a menetrend... Egyszer valaki ésszel alkotja meg a menetrendet végre?

Tisztelt MÁV-figyelő és olvasók!

 

Egyszer már írtam ide egy történetet, ami meg is jelent. Nem vagyok egy elégedetlen utas aki folyton panaszkodik, de azóta is nagyon sokat vonatozok és szeretek is vonattal utazni, de most vasárnap történt velem egy olyan eset, amit úgy érzem, hogy meg kell osztani veletek, mert nem egyedi, hanem nagyon sok emberrel fordul elő nap, mint nap.
 
Szolnokon szálltam fel a Záhonyból érkező gyorsvonatra, amire 5 perc késés volt kíírva, nem aggódtam, mert gondoltam, hogy Ceglédig behozza és elérem a szegedi csatlakozást. Nem így történt, ami benne van a pakliban, mert előfordulnak problémák, de most nem volt semmi, egyszerűen csak az, hogy amikor érkezett be a vonatom Ceglédre 16:50-kor a szegedi vonatot éppen láttam elhúzni. (16:48-kor kell indulnia)
 
Az egészben az a felháborító, hogy 2 perc különbség miatt kellett kb. 150 embernek várni a következő vonatra. (17:48) Nem hiszem el, hogy nem lehetett megvárni volna megvárni azt a vonatot, ha megvárta volna a másik, akkor maximum 5 perc késéssel indul el, amit a következő állomásig be is hoz, tehát még azt sem mondhatják, hogy akkor az IC-s utasoknak vissza kell fizetni a helyjegy árát.
 
Meg a MÁV ezt majdnem mindennap megcsinálja a ceglédi állomáson, ugyanis nem egyszer voltam szemtanúja, hogy az egyik vagy másik irányba induló vonat nem várta be az éppen érkező másikat. Ez ugye az összes utas utazását 1 órával meghosszabítja, nem túl olcsó jegyárak mellett ez kimondottan idegesítő.
 
Történetemet elmeséltem a kalauznak, udvariasan, mondtam, hogy nem őt hibáztatom, meg nem akarok bunkó lenni és ő nagyon normálisan mondta, hogy ismeri ezt a problémát és ő is szembesül vele folyamatosan és megkér rá, hogy tegyek panaszt, mert szerinte sem normális ez. A pénztárosnál, mire panaszt teszek az elég sok időbe telik, ráadásul pont leszarják, ezért választottam ezt a formát, mert szerintem így több emberhez eljut, remélem néhány illetékeshez is.
 
 
Üdv: Zsolti

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr461595999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.12.14. 12:21:17

Cegléd híres erről, mintha direkt csinálnák. Engem is többször hagyott ott a vonat Cegléden mikor még rendszeresen jártam arra. A negatív rekord az az volt mikor 10 mp-et sem bírtak várni. Szegedi vonat gurul be, Szolnoki a peron túloldalán áll. Szegedi megáll ajtó kinyit szállok le szolnoki lassan elindul. még integethettünk neki. Sok átszálló lett volna, anyáztak is rendesen. Meg is írtam anno sztem még kint is van a történet. Ha 10 mp-et sem vár mert ilyenkor fontos a pontosság akkor 2 percet sem fog. Pedig még 2 percet is be lehet hozni, hát még 10 mp-et. Akkoriban is mondták ,h jó, de ha mindenhol csak 1 percet várna akkor a végállomásra már 10-15 perc késéssel érne. Na ,de ha 10 mp-et? Még akkor is 100-150 mp jön ki, ami kevesebb mint 3 perc azt észre se veszi egy átlagos utas. Ráadásul nincs ám mindenhol csomópont, ahol várni kell az átszállókra, sőt kisebb mh-en ahol 1 perc várakozás van beszámítva és nincs sok felszálló elmehet hamarabb is.

Ákibard! 2009.12.14. 12:45:45

Épp akartam írni, mikor jön Adani a sokat ismételt történetével, de látom már megvolt... :)

@kukac@ 2009.12.14. 12:55:04

Sajnos még azt sem mondhatjuk, hogy ez az egyetlen hely. Sőt, én azt hittem, Székesfehérvárnál nincsen rosszabb! Már jelent meg arról is post úgy emlékszem, viszont most ugye új a menetrend. Egyik ismerősöm hívott, hogy hogy járt tegnap, én pedig az Elvirában csekkoltam az adatokat: 17:34-kor futna be MENETREND SZERINT a személyvonat Veszprém felől, 17:39-kor pedig lenne egy gyorsvonat Budapestre. Azonban mi történt a valóságban? A Veszprém felől érkező vonat csak 17:45-re ért be. Eközben a Nagykanizsa-Budapest gyors: 17:39 helyett 17:40-kor érkezett, ezt követően 4 percet állt Székesfehérváron. Magyarul: 17:44-kor indult el! A veszprém felől érkező személyvonat pedig 17:45-kor ért be, mint írtam. Azt hiszem, ez nem igényel különösebb kommentárt. Erre ne mondja senki, hogy nem direkt csinálják. Terepasztalnak nézik a vasúti közlekedést, az utasokkal a legkevésbé sem törődnek. Ez az eset mindent elmond. Azt meg ne mondja senki, hogy akkor a gyorsvonat még többet késik, stb. stb. Amilyen késések vannak arrafelé, szerintem 1-2 perc már nem oszt-nem szoroz. Hozzáállás kérdése az egész. És ez csak egy példa a sok közül, ez most a legfrissebb! A székesfehérváriak közül valakit nagyon elő kellene venni és elbeszélgetni vele vagy szimplán lecserélni az embereket. Most úgyis több állomás is megszűnt, azon a környéken is, biztos vannak a kisebb állomásokon utasközpontú gondolkodásúak, pár hónap alatt betanulnának, és mindenki jól járna.
Egy viszont biztos: EZ ÍGY NEM MARADHAT!!!

Adani 2009.12.14. 12:55:49

@Ákibard!:

Hát ja a mellékelt ábra szerint még mindig aktuális. 2 éve történt az én történetem, de azóta sem változott semmi.

Adani 2009.12.14. 12:57:56

@@kukac@:

Békéscsabán is terveztek már 2 perces átszállásra menetrendet Gyula felöl aztán mivel ennyit sűrűn késett ment a sok panasz. Ráadásul IC-hez csatlakozáskor bukod az IC jegyet is 2 perc meg kevés, h vegyél ha netán mégis eléred.

qdiace 2009.12.14. 14:01:09

A siralmas az egészben, hogy ha 2 perc is az átszállás, ez Elvira akkor is kidobja, mint lehetséges kombót.

Pedig ha aluljárós az állomás, képtelenség az átszállás még akkor is, ha pontosan érkezik a járat.

Georgejr, majd ha lesz egy kis időm, dobok mailt egy ezzel rokon problémáról.

Adani 2009.12.14. 14:23:19

Ha közös peronra fogadják a két vonatot akkor igen. Cegléden pl. így csinálják. Legalábbis így kéne aztán van mikor nem így sikerül. Akkor pedig ha közös peronon van csak a másik oldalon lévő vonathoz kell szaladni.

Kopi3.14 2009.12.14. 15:15:43

@qdiace: Persze, mert papíron működik. És te mérlegelsz, reális az opció, vagy sem. A kedves utasnak ennyit magától csak sikerül kitalálni.

@Adani: és ezért muszáj midnen egyes ceglédi történethez leírnod? Nem unod még?

@@kukac@: A 4 perc várakozás nem ok nélküli volt valószínűleg, hanem csak így tudott továbbhaladni -amennyiben még mindig fel van robbantva a Velencei-tó melletti szakasz- s lehetséges szembeforgalmi ok a másik öt perc késésére. Ha pedig megvárta volna, akkor esélyes, hogy sokkal többet kellett volna várnia, mert nem lett volna hova betenni.

Adani 2009.12.14. 15:36:47

@Kopi3.14:

Hány ceglédi történet volt már itt? Annyira sok még nem. Nem hiszem ,h bárkit is zavarna ha leírom, meghát ugye igaz történet akkor miért ne írhatnám le? És ugye egy újszülöttnek minden vicc új elhiszem, h pl. Ákibard és te már unod, mert ti már akkor is itt voltatok a blogon mikor először kikerült, de nem mindenki ismeri.

Kopi3.14 2009.12.14. 16:50:36

@Adani: mindegyikhez beírtad már, de nem csak Ceglédinél, hanem pl. az Orosháza és környéki vonalak leépítése cikknél is. majd mindenki elolvassa, aki újonnan idekerül, ha visszakeresi a régebbi híreket.

George: tőled is kérdezem: nem unalmas mindig a ceglédi leveleket kirakosgatni? Gyűjtsd inkább őket össze, s postázd a MÁv felé, de ezeregyedszer is ugyanazt leírni és olvasni teljesen értelmetlen.

Ákibard! 2009.12.14. 16:53:54

@Adani:
Igaza van kopinak, szerinted miért baszogatlak ezzel állandóan??
Ha ezen a blogon nem ítad még le 12x, akkor egyszer sem. Aztán az Indexen is ezt a történetet fújod vagy hetente, de mindig más időadatokkal...

Amikor elkezdted akkor még 2 percet keleltt volna várnia a vonatnak mostmár 10 mp-nél jársz.
Kicsit unalmas már ez a történet, meg az Urban Legendjeid, de ezt már más is többször megmondta...

Adani 2009.12.14. 17:24:51

Jó akkor többet nem írom be, amúgy nem 2 perc az másra vonatkozik, a 10 mp meg relatív ebben igazad van. A peron túloldalára átszaladni mennyi idő? Annál tuti nem több. Nekem még annyi se, aki esetleg nem tud már szaladni annak több, de neki se 2 perc.

A MÁV-nak kellene már elolvasni egyszer, h lássák ,h ez így nagyon nem jó. Az kéne, amit Kopi is írt, az összes ilyen levelet elküldeni a MÁV-nak, és ha valakivel hasonló történik akkor tegyen panaszt, a legjobb ha írásban akkor nyoma marad, és csatlakozás lekésésnél úgyis lesz rá ideje.

Kocsivizsgáló80 2009.12.14. 21:02:56

@Adani: Ez jó. Elmehet hamarabb. Akkor jön egy olyan ember mint te és akkor azt írja, hogy a k*cs*g vasút nem várta meg.

Gyerekek. Ezért van kitalálva az ütemes menetrend. Kitalálták a nagyjaink Pestiában. Tessék szeretni.

Adani 2009.12.14. 21:42:17

@Kocsivizsgáló80:

Azért tegyünk már különbséget Pusztaközepe alsó megállóhely és egy csomópont között. Mert ugye Pusztaközepe alsón nincs átszállás, ha az ember utazni akar akkor odamegy időben. Pár éve még sok gyorsvonat mikor pályafelújítás volt Pusztapón és Csugaron is megálltak. Szökőévente van ezeken felszálló. Ha az üres peront látja csak a vezér és van pár perc késése kár kivárnia az 1 percet, elmehet fél perc után is így farag a késésből és hát aki menetrend szerint odaért az se fog szívni elvégre már ott van.

Mondom akkor menjen hamarabb ha késésben van és nincs felszálló vagy nem sok és fölöslegesen állna. Akkor egyébként is el szokott menni. Annyi késése tuti van. Csugaron pl.többször mértem az időt volt mikor 18 mp után már indult is, minek várjon ha egyszer nincs senki? Ha mégis minuszba kerül akkor majd a következő állomáson kivárja az indulási időt.

Más az, h csomóponti állomáson nem vár akár csak fél percet a csatlakozásra pláne, pókállomáson, ahol pont úgy van kitalálva, h mindenhonnan mindenfelé át lehessen szállni pl. Cegléd. Ott eleve úgy van meghirdetve, h át lehet minden irányból szállni.

greggrant 2009.12.14. 23:19:16

Az is túlzás viszont, hogy Cegléden semmi vonat nem vár a másikra. Saját tapasztalat, szoktam egy hónapban egyszer arrafelé utazni a 20:28-as Nyugatiból Debrecen felé tartó vonattal. Ez a gyors simán megvárja a Szeged felől érkező vonatot Cegléden az átszállók miatt, és volt, hogy emiatt 30 percet dekkoltunk ott. Természetesen a mi peronunkon nem volt kiírva semmi késés, csak a mellettünk lévő oldalon, ahova a szegedi érkezett. Ami mondjuk a kevesebbet utazóknak abszolút de nem mond semmit, mert honnan kellene kiszopnia, hogy arra a vonatra várunk?

Kocsivizsgáló80 2009.12.15. 08:57:09

Azért szerintem nem olyan vészes a helyzet mint ahogyan itt az egész blogon leírják az emberek.

Van egy pár vasútbarát (vagy mazoista? :-)), akik 3 nap alatt több mint 500km-ert utaztak vonattal. Direkt úgy szervezve, hogy csak csatlakozásokkal, 3 perces átszállásokkal. Mindenhol elérték.

Saját tapasztalatom is ezt mutatja, hogy a vonatok általában pontosak.

@kukac@ 2009.12.15. 09:03:57

@Kocsivizsgáló80: Ha tényleg így lenne, lehet, hogy nem is létezne ez a blog. Mivel mi is itt élünk, és használjuk a MÁV járatait, sajnos tudjuk, hogy ez nem igaz. Ugyanakkor nem azzal van a gond, ha egy vonat 2-3 percet késik, hanem amikor rossz döntések miatt több tíz percet, vagy órákat. Azaz (nekem legalábbis) a hozzáállással van bajom legtöbbször, pl. a korábban említett székesfehérvári utasellenességgel, vagy éppen a postban szereplő esettel.

Adani 2009.12.15. 09:19:15

@@kukac@:

Meg azért akik 500+-oznak azoknak is van vészforgatókönyvük ha esetleg lekésik. De való igaz sokszor segít, ha szólsz a kallernak, h itt és itt át szeretnél szállni. Van mikor tud segíteni. Nekem is sikerült már így csatlakozást elérni. Áttelefonált mobilról a csatlakozó állomásra, h vannak átszállók, ha lehet várjanak meg minket, és megvártak. Azt nem tudom ,h saját mobiltelefon volt vagy céges.

Ákibard! 2009.12.15. 09:22:19

@Adani:
Nekem speciel egy 500+ -omon sem volt vészforgatókönyv, mert értelmetlen csinálni. A helyzet szüli a megoldást.

Hozzá is teszem, hogy nem késtünk még le vonatot MÁV hibából, de volt már kavarodás. (És azért ez 4 utazáson 120-130 vonat amiből egyet sem késtünk le máv hibából.)

Adani 2009.12.15. 10:32:08

@Ákibard!:

Érdekes lehet 500+-ozni is, ehhez már nagyon nagy elhivatottság kell, ezt pedig még nem értem el, de érdekes lehet az biztos.
süti beállítások módosítása