MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ha a lottó ötösben lennék ennyire biztos

2009. november 25. - georgejr

Akkor nem foglalkoznék semmivel, végre vehetnék egy lakást, esetleg egy kertes házat. De az ötösben nem vagyok olyan biztos, mint amennyire borítékolni tudtam, hogy a VDSS megint cirkuszi turnéba kezd.

GI JOE és hős harcosai picsognak, hogy 40 milliárd forintot vonnának el a MÁV-tól jövőre, és huszonkilen és fél vonalat be akarnak zárni. Persze az már nem zavarja, hogy ennek az összegnek eddig minimum az 5 százalékát gördítették el. 

Persze közeledik a választási kampány, erősíteni kell a pozíciónkat, hogy majd esetlegesen jópontokat szerezhessünk a következő kormánynál. Annyira undorító ez az egész. Bocs most biztos sokan azt mondják köcsög, bunkó vagyok de.
 

Ideje, hogy a gazdasági válságból, és annak hatásából a MÁV is kivegye a részét. 
Azon vonalakat, amelyet nem gazdaságos üzemeltetni illetve a vasúti közlekedésre van alternatíva igenis be kell zárni.
Ideje lenne, ha kedves GI és holdudvara elgondolkozna kinek milyen kárt okoznak ezzel a hisztivel...


Mindegy nem pörgetem magam tovább, csak egy kérdésem van:

Mennyire hiteles vasutasok, édekvédők azok az emberek, akik több mint egy milliót keresnek havonta, plusz még felveszik a felügyelőbizottsági tagdíjat is és vélhetően évek óta nem ültek másodosztályon?

Végül álljon itt egy hócipő remekmű, csak feszültség oldás végett:)

 

Megasztrájk!

BKV-s és vasutas tehetségkutató a TV2-n!

 

– Itt áll mellettem szürke nadrágban, fehér ingben és világos színű zoknira húzott sötétbarna keresztpántos műbőr szandálban a verseny titkos favoritja, Sanya, a 7-es busz sofőrje!

 – Figyelj mán! Én nem buszsofőr vagyok, hanem menetalista! Én vagyok a BKV Neója! Figyelj! Kettes ajtó nyílj ki!

– Miért döntöttél úgy, hogy benevezel a versenyre?

– Mert igazi sztrájkolónak születtem. Már a születésemnél is fél napot késtem, mert nem tudtam megegyezni a dokival a hálapénzben.

– A zsűri elnöke, Gaskó István azt mondta rád, nagyon tehetséges vagy, és hogy a sztrájkod neki átjött.

– Ja, mert nem húztam be a kéziféket, és a buszom meg szépen legurult egészen a Móricz Zsigmod körtérig…

– Nagyon egyedi követelésekkel álltál elő.

– Igen, az a követelésem, hogy Demszky Gábor fusson a buszom után, már épp felszállna, amikor én az orra előtt becsukom az ajtót…  

– Milyen további sztrájklehetőségek vannak még?

– A vasutasok például jelezték, hogy szolidárisak velünk, így nem riadnak vissza a sztrájk hazánkban eddig ismeretlen formáitól sem... Például kitakarítják a vasúti kocsikat, lemossák a graffitiket, sőt, ha kell, a mosdókba szappant és WC-papírt  is tesznek.

– Hogy sikerült az eddigi verseny?

– Eddig nagyon jól állok. A fél brigádot megvertem már sakkban, és ultiban is kaszáltam. Enyém már a sofőrök, a jegyszedők három havi kávépénze is. Egy dolog zavar csak, a fenekemet  már teljesen kockásra ültem.

– És most mihez fogsz kezdeni?

– Azt hiszem, amőbázunk rajta egyet!

– Ha nem sikerül megállapodni, milyen új produkcióval készülsz a következő sztrájkra?

– Be fogom mutatni a puszta hetest!

– Puszta hetes? Az hogy néz ki? 

– Egy busz tetején állva, 7 darab 7-es buszt fogok elvezetni egyszerre a Rákóczi úton!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr271550902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmore 2009.11.25. 09:58:14

Márpedig most jogosan sztrájkolnak. A vonalbezárásokkal nemcsak sok vasutas veszti el az állását, de számos falu életét is ellehetetlenítik. Az más kérdés, h úgyse érnek el semmit a sztrájkkal, a kormánynak feltett szándéka a vidék megsemmisítése.

Manyizga (törölt) 2009.11.25. 10:21:54

@Blackmore, ne általánosíts.
Nem minden vonalbezárás okoz gondot vidéken. Sőt, a többség nem oszt, nem szoroz.

Ha rajtad múlna még mindig lenne haditengerészetünk, mert mi lesz a szegény tengerészekkel, ha leállítják/eladják a hajókat? :))

rickyramirez 2009.11.25. 11:45:17

Érdekes, amikor a korábbi sztrájkok voltak, georgejr azt mondta, hogy az jogtalan, értelmetlen (igaza is volt), de ha értelmes célokért folyna a sztrájk, akkor azt ő is támogatná. Hát tessék: ennél inkább sztrájkra okot adó dolgot nehéz elképzelni, minthogy szétverik a magyar vasutat. Ez a negyven milliárd forintos dolog nem egy szakmailag megalapozott valami, hanem pusztán egy, a nemzetközi pénzvilág által (amely megmentette egy éve az országot az államcsődtől) az országra kényszerített dolog. Nem probléma a sok vonalbezárás, illetve járatritkítás, ugye georgejr, mert amerre te utazol rendszeresen, ott nem szűnik meg a közlekedés, nem is ritkul a járatsűrűség, a többi meg kit érdekel? Csak azt nem értem, hogy miért szerkeszt valaki MÁV-blogot, ha ennyire vasút- és vasutasellenes? Ilyen demagóg szöveget fenntartás nélkül átvenni, hogy a MÁV igenis vegye ki a részét a gazdasági válságból, anélkül, hogy a mögöttes okokat megvizsgálnánk, egyszerűen hihetetlen!
Itt nem arról kell most beszélni, hogy egy-két szakszervezeti vezető havonta egy-másfél millió forintot keres (bruttó!) - megjegyzem, érdekes módon az nem zavar, hogy egyes felsővezetők, akiknek semmiféle érzelmi kötődése nincs a vasúthoz, százmilliós (!) jutalmakat vesznek fel, csak a Gaskó ahhoz képest szerénynek nevezhető másfél milliója -, ez most mellékkörülmény. Arról kellene beszélni, hogy legalább ők végzik a dolgukat, amire vállalkoztak: VALÓS érdekvédő tevékenységet folytatnak, szemben sok más szakszervezettel, akik az érdekvédelem fogalmát hírből sem ismerik. Továbbá a VDSZSZ elnöke korábban többször is kijelentette, hogy nem ambicionál semmilyen kormányzati pozíciót, és politikai irányultságára nézve szociáldemokrata érzelmű.
Szóval nem védeni akarom itt fenntartások nélkül a sztrájkolókat, de miért evidencia az, hogy az autóbuszos közlekedés szinte mindig a jobb alternatíva? Talán mert erős a buszlobbi? Buszmegszüntetés mikor lesz? Mellesleg az elbocsátások (mert lesznek, ezt senki ne mondja!) rövid távon éppen hogy nem hoznak megtakarítást, mert pl. végkielégítést kell fizetni, továbbá ha elküldenek tapasztalt vasutasokat, az szinte lehetetlenné teheti a bezárt vonalak jövőben történő újbóli megnyitását, illetve azokon a vonalakon, ahol ésszerűtlenül ritkították a járatokat, a normál járatsűrűség visszaállítását, hiszen nem lesz képzett személyzet.

greggrant 2009.11.25. 12:02:42

Igenis zárják be az olyan szárnyvonalakat, ahol egy-két utas van egész nap. Az államnak van egyéb jóléti intézménye is, ami a segélyeken-támogatásokon-járulékokon alapul. Nem kell, hogy a máv személyében legyen még egy.
Igen, lehet ezt érdekvédelemnek nevezni, viszont biztosan nem az enyém, sőt: azon a 10-20 vasutason kívül, akik ellátják az adott szárnyvonal üzemeltetésének feladatait, mindenki ellenérdekelt ebben az ügyben. Adófizetőként az én pénzemet herdálják, állampolgárként kevesebb jut más területekre, mert a vasútba kell pumpálni felesleges milliárdokat, vasutasként pedig át kellene gondolni, hogy más területekre is több juthat, ha az ilyen rossz hatékonyságú részek leválnak a nagy mammutról.

petya.bacsi 2009.11.25. 12:35:23

Nehéz dolog ez, de Gaskóval már tele a padlás.

Biztos majd megint Karácsony előtt fesztiválozik, meg vizsgaidőszakban.

mizrolist 2009.11.25. 14:33:44

@rickyramirez: olyan vonalon, ahol naponta összesen nincs annyi utas, ahány ülőhely egy BZ-ben van, felesleges a vonat és megteszi a busz is. Ez cseppet sem eretnek elképzelés...
Ugyanakkor ha valahol telt ház van (lásd az utóbbi napok "alig fértem fel, mert kevesebb kocsi jött a szokásosnál" posztjait), oda vonat kell, mert az a leghatékonyabb.

Adani 2009.11.25. 19:27:02

Van olyan vonal, amit be kell zárni, de nem 29-et ahogy most tervezik. Sokszor csak az elkúrt menetrend miatt nincs utas pl. 08:10-re beérő vonatok reggel, meg a csatlakozás előtt percekkel elmenő Bzmot vonatok.
Ráadásul éppen most folyik a mellékvonalak tudatos lezüllesztése. Lásd pl. Az Orosháza-Szentes vonalon, ahol mivel felszedtek egy állomást nem lehetett ott rakodni hiába volt ott 6000 tonna cukorrépa, amit vasúton is lehetett volna szállítani. Ezért teherautó vitte be Szentesre ahonnan kerülőúton vitték Kaposvárra nehogy már mellékvonalon teherszállítás legyen.

Több másik vonalon is állomásfelszedéseket terveznek, akár 30-35 km-es állomásközöket csinálva, ennek pedig folyománya, h nem lehet majd normális menetrendet szerkeszteni, mert nincs hol keresztezni, emiatt 15-30 perces várakozások lesznek a keresztre és így már persze ,h nem lesz utas. Mindezt pár fillérért, amit meg lehet spórolni vele. Állomás felszedése az tudatos rombolás, ráadásul értelmetlen is. Az még ok, h ha most nincs rá szükség akkor bezárják, hiszen azt még lehet, spórolás nem kell oda személyzet. Kb. fél óra munka lezárni az állomást kiszögelni a váltókat és szabadra állítani a jelzőket. Felszedni viszont sok pénzbe kerül, ami kidobott pénz, mert a felszedett anyagok a tizedét sem érik annak amennyibe a felszedés kerül. Ellenben ha hagyják a francba bezárás után az 0 ft-ba kerül és bármikor újra megnyitható. Sőt csavarjunk egyet a dolgokon. Egy állomást MEFI-ssé alakítani is olcsóbb mint felszedni. Márpedig így személyzet nélkül üzemeltethető, rugós váltókat kell beépíteni és még keresztezésre is alkalmas lesz.

Ezért is lehetne sztrájkolni az értelmetlen és szükségtelen állomás elbontások ellen sőt iparvágányok bontása i tervben van, ami rozsdás azt fel kell szedni ez a jelszó. Így később sem lehet majd szállítani rajta. Eddig ugye az volt a módi és ez így is volt rendjén, h ameddig nem volt útban a vágány maradt a helyén, hiszen nem zavart senki, h ott van, és bármikor újra lehet teherszállításra használni. Volt rá példa, h egy régen nem használt iparvágányt ismét üzembe helyeztek.

Adani 2009.11.25. 19:30:12

@mizrolist:

Na jó, de ahol a vonat veszteséges ott a busz is az lesz, megtakarítás semmi. A busz nem olcsóbb mint a vonat vagyis nem anynival mint állítják. Összköltségben a számok szerint az, de ez csalóka. A busznál nem kalkulálják bele az úthasználatból eredő károkat és egyéb tényezőket a vonatnál meg úgy számolnak, h pályahasználati díj is van, de hát azt állami cég fizeti állami cégnek, egyik zsebből át a másikba ügy. A motor ugyanaz az Ikarusban és Bzmotban. A fogyasztása is hasonló.

Ráadásul a sok vonat nem drágább mint a kevés sőt.

Erről bővebben itt:
itf.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=74:a-szuperszamitogep&catid=36:itf&Itemid=41

rickyramirez 2009.11.25. 20:34:24

A vonalbezárás önmagában valóban nem eretnek dolog, évtizedekkel ezelőtt is voltak rá példák, és szakmailag alátámasztott okok alapján legyen ilyen, ha szükséges. De itt most nincs szó szakmaiságról, hanem a nemzetközi pénzvilág által az országra erőltetett lépésről van szó.
A minisztérium vezetői több évvel ezelőtti és akkor sem a megfelelő időben elvégzett utasszámlálási adatok alapján lépnek, de ahol valóban kevesebb az utas, az vajon nem lehet a vonatok lassúsága, a rosszul megszervezett csatlakozások, a lehetetlen időpontokban induló vonatok, a lepukkant kocsik miatt? Sokszor leírták már, hogy a vasút költségszerkezete miatt egy vonalon vagy gyakran kell közlekedtetni a szerelvényeket, vagy sehogy. Erre mi történik? Mesterházy Attila kiharcolta, hogy a Tapolca-Ukk közötti szakaszon ne szűnjön meg teljesen a személyszállítás, ahogy eredetileg tervezték, csak ritkuljon, ami napi két (!) vonatpárt jelent. Tessék mondani, ez vonzó lesz a vonattal utazni szándékozóknak? Aligha. Az is a szakmaiság teljes hiányáról árulkodik, hogy Zirc és Veszprém között hétköznaponként nem jár majd vonat. Miért? Ezzel semmit nem lehet megtakarítani, ésszerűtlen döntés, ehelyett éppenhogy közlekedtetni kéne Veszprémig a vonatokat, és ott a csatlakozások jó megszervezésével reális alternatívát kínálni a közösségi közlekedést választóknak. Csak hogy hirtelen két példát említsek...
Egyébként egy Bz-mot tényleg nem fogyaszt többet egy autóbusznál, annyian elférnek rajta, mint egy buszon, és ha rákötnek még egy kocsit, gyakorlatilag nulla költségnövekedés mellett egy egész busznyi helyet nyerhetünk. És azokat a tényezőket is figyelembe kell venni, amik közvetlenül nem jelennek meg ugyan a buszos cégek költségszerkezetében, de az állam költ rá, mert utakat kell építeni, táblákat, jelzőlámpákat kell telepíteni, stb, stb...
Ja, és tessék mondani, egy-két utassal közlekedő közforgalmú autóbusszal még nem találkozott senki? Én igen! Az vajon nem az adófizetők pénzének "herdálása" ilyen logika alapján, hogy Alsóbörgözdpusztán egy ingyen utazó nyugdíjassal meg egy húsz forintos jegyet váltó diákkal kanyarog a busz?

gcsabi 2009.11.25. 21:11:16

@Adani:
A BME készített-a MÁV felkérésére- egy vizsgálatot amely szerint egy autóbusz üzemanyagfogyasztása ugyan azon az útszakaszon kéttszerese egy BZ-nek.
Amennyiben dombosabb területen vizsgálják akkor-mivel a vasuti pálya lejtviszonyai sokkal kiegyenkítettek az épitése miatt- a háromszorosára is felmehet. Ez csak az üzemanyag fogyasztás, ahez jön a nagyobb karbantartási költség, sokkal rövidebb üzemi élettartam,az álltalában ezeken a területeken jellemző kissebb terhelhetőségű közutak + felújítási költségei....

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.11.26. 04:44:43

Kivancsian varom, hogy mikor jelenti be Gasko az ujabb sztrajkot.

Szanalmas...

Adani 2009.11.26. 08:19:54

@gcsabi:

Ráadásul a Volánnak kb. mindent a segge alá tolnak. Nem költenek pl. buszvárók felújítására, megteszi helyettük az önkormányzat, útjavításra sem, azt a Közútkezelő végzi az adónkból ,pedig elsőrobban nem a személyautók rongálják az utakat hanem a buszok és teherautók. Sőt a havat sme ők takarítják el, télen a kátyúkat sem ők javítják. De még a fuvarozók sem fizetnek szinte semmit az úthasználatért. A vasúti sínek rendbentartása pedig pont olyan állami feladat mint a közutak rendbentartása, mégis az előbbit hanyagolják. A MÁV-nak pedig magának kell intéznie a megállók és állomások felújítását, a hóeltakarítást, a pálya karbantartást.

Idén egy kisváros Békés megyében EU-s támogatást kapott 50 buszváró építésére. Ez vissza nem térintendő majdnem teljes körű támogatás. Na már most erre kb. semmi szükség nem volt, hiszen olyan buszvárók épültek, h fedett faház, peron, meg akadálymentesített feljárók, de olyan megállókhoz, amin napi 2x megy végig a helyijárat és gyakorlatilag 0 utasforgalom van, csak télen járnak vele a diákok suliba és haza. Ezért pedig felesleges fleújítani. Van olyan megálló is, amit így megcsináltak, h oda még helyijárat sem jár, különbuszok csak, de azok is ritka vendégek. De hát erre kaptak pénzt megcsinálták, értelme nem sok volt. Ja és akadálymentesített peron. Szép és jó dolog ,de errefelé még egy alacsonypadlós buszt sem láttam, a helyijárat sem alacsonypadlós hanem 20+ éves Ikarusok, vagyis hiába jut el a mozgássérült az akadálymentesített peronra a buszra nem tud felszállni.

gcsabi 2009.11.26. 09:31:14

@Adani: Amit írtam az csak egy szegmens. A buszközlekedés infrastruktúrális költségeit hajlamosak úgy szemlélni, mintha csak az égből pottyanna ide, ingyen és bérmentve!
Biztosan lehet racionalizálni a közlekedésen, de ahoz nagyon komoly és alapos elemzésekre lenne szükség. Ezekkel nem igen találkozni, ha készült egyáltalán ilyen átfogó vizsgálódás.
Ezt a műegyetemi tanulmánnyal sem nagyon lehetett találkozni. Talán nem véletlenül.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.11.27. 04:26:38

Van egy olyan sanda gyanum, hogy a kovetkezo VDSzSz sztrajknak nevezett bohozat a BKVs szakszervezetekkel egy idoben fog zajlani Szolidaritasbol, hogy aterezze az egesz orszag, hogy most milyen szar dolog pestinek lenni.

EvilHedgehog 2009.11.28. 08:21:04

@Adani: Az útfelújítással megoldható a buszközlekedés, az aszfaltot pedig nem csak a busz használhatja...

gcsabi 2009.11.28. 09:41:38

@EvilHedgehog:
Csakhogy egy autóbusz sokszorosan terheli az utat és az ebből is adódó töblet felújítási költségeket nem szokták beleszámítani az autóbuszos közlekedés költségeibe, mintahogy a közúthálozat létrehozási és fentartási költség ráeső részét sem

EvilHedgehog 2009.11.28. 10:04:36

@gcsabi: Egy kilométer töltés kicsit drágább mint 1 km aszfalt...a fenntartás sem olcsó..és csak a vonat használhatja. Továbbá egy motorvonat is drágább mint egy solo busz...főleg ha 10 embert visz

gcsabi 2009.11.28. 10:47:05

@EvilHedgehog:
Bocs de egy közút korántsem csupán aszfaltból áll.
Az egy km töltés mellé ne az aszfaltot számold.
Tévedésben vagy, jelentősen olcsóbb az üzemeltetése és többszöröse a használhatósági ideje.

EvilHedgehog 2009.11.28. 10:57:42

@gcsabi: Egy kilóméter útnál a teljes útszerkezetet értettem.

Alkalmazottak fizetése sem mindegy: Mozdonyvezető fizetése nagyobb mint egy buszsofőré, továbbá 1 buszsofőr elvisz egy buszt egy mozdonyvezető egyedül nem elég kell még egy kalauz plusz a vonalmentén a felügyelőszemélyzet stb. Az aszfaltutat pedig még mindíg tudja Józsibácsi is használni a Suzukival hazafele jövet a városból stb.

A motorvonat ott éri meg ahol jó a kihasználtásga...pl Budapesti elővárosi vonalak.

gcsabi 2009.11.28. 11:52:28

@EvilHedgehog:
Nem ismerem a pontos költségeit egyiknek sem, de nem hinném, hogy utat építeni és megfelelő szinten karbantartani nagyon olcsóbb lenne.
A mellékvonalak nagyrészt egyszerűsített szolgálatra berendezett vonalak ahol minimális létszám dolgozik. A kalauz több módon kiváltható lehetne.A jóval kisebb üzemanyag mennyiség jelentős megtakarítás, mivel egy igen jelentős költségtényező.
Az én legnagyobb gondom ezzel, hogy nem igazán látom, hogy bármiféle megalapozott számítás támasztaná alá a költséghatékonyságát a buszközlekedés faforizálásának. Nem beszélve arrol, hogy ez egy közszolgáltatás és egy ráfizetéses járat megszüntetése sokkal egyszerübb, egy volán társaságnál, amivel komoly ellátási jukak keletkezhetnek. A buszközlekedés is támogatással képes csak a járatai legtöbbjét üzemeltetni.Igaz a nyereséges járatokat könnyebb külső vállalkozásnak átadni, a vestteségeseket pedig megszüntetni vagy ugyanúgy az állammal kifizetteni.
Nem ellenzek automatikusan minden vonalbezárást, csupán szeretném, ha egyértelmű és logikus adatokra és érvekre támaszkodna.

Kocsivizsgáló80 2009.11.28. 15:23:00

@EvilHedgehog: A motorvonat ott éri meg ahol jó a kihasználtásga...pl Budapesti elővárosi vonalak.

Jahh már megint a szokásos duma!! Még az atya úr isten is pesten lakik. Az ország többi része meg dögöljön meg. Nem véletlen az a kifejezés, hogy amikor mennek pestre az emberek akkor azt mondják, hogy mennek a nagy faluba.

EvilHedgehog 2009.11.28. 15:43:36

@Kocsivizsgáló80:
"Jahh már megint a szokásos duma!! Még az atya úr isten is pesten lakik. "

Nem, nem Budapesten lakik..pont ezért jó a kihasználtsága az elővárosi vonatoknak.
Sőt BP agglomerációban azokon a helyeken melyeket nem érint a vonat az emberek busszal mennek..és túlélik..

Kocsivizsgáló80 2009.11.28. 20:48:12

@EvilHedgehog: Itt nem a buszos közlekedésre gondoltam. Hanem arra, hogy minden szinte csak pesten történik, van. Az ország más része meg szó szerint el van felejtve. A BKV-t az én pénzemből is fenntartják. Ott is lopnak. Sőőőőt!

VS1 Vágányzáró sorompó elé helyezett siklasztósaru 2009.11.29. 10:18:51

@Kocsivizsgáló80:
Hagyjuk már ezt az egész Bezzeg pesten dumát, csezmeg az én adómból meg az MKV-t pénzelik ott is lopnak sőőőőt! Pedig 2x ha utaztam az MKV járatain.

Sőt! A parlamentben is lopnak azt is az én adómból fizetik. Az nem zavar?

Szegény elnyomott vidék néha már úgy sajnálom őket...
Egyszerre lakom pesten és vidéken is, hát nem kell sajnálni a vidéki nagyvárosokat sem, maradjunk ennyibe...

Kocsivizsgáló80 2009.11.29. 20:47:23

@VS1 Vágányzáró sorompó elé helyezett siklasztósaru: Ezt nem csak én mondom, hanem a pestiek is. Csak ők más szemszögből látják a dolgokat.

Amúgy tetszik nem tetszik igazam van.

Kocsivizsgáló80 2009.11.29. 20:48:45

@VS1 Vágányzáró sorompó elé helyezett siklasztósaru: "Sőt! A parlamentben is lopnak azt is az én adómból fizetik. Az nem zavar?"

Dehogynem!!! Sőőőt! Engem jobban zavar az mint ahogy titeket zavar a vasutasság fizetése!

Utazgatóó 2009.12.02. 23:09:34

A vidéki embereket még rosszabb helyzetbe hozzák! Ha egy vonalon csak néhány utas utazik,tenni kell azért,hogy ez másként legyen.Az 1968-as Csanádi -féle elhibázott koncepcióból nem tanulunk!Ugyanazt csinálják 40 év múltán is. Szörnyű! Persze,hogy rendezni kell a mellékvonalak ügyét.Erre most kapásból több ötlet is elképzelhető lenne.Pályafelújítás,B+R,P+R,ráhordás,rendezett állomás,jó menetrend,akciók,akár nyomvonal-korrekció,célcsoportok felkutatása,turizmus,stb...nem vagyok szakember,de millió eszköz van.Persze a vonalbezárás is egy eszköz,csakhogy ez a legrosszabb,legegyszerűbb,ám nagyon elhibázott.
Milyen jó lenne,ha nem csukták be volna 75-ben a szegedi kisvasutat!( Ott a mórahalmi híres fürdő,ásotthalmi erdő,domaszéki tanyavilág,stb...)Ja és persze a tanyasiak,falusiak.(magyarul még közforgalmú is lehetne)
Most a kecskemétit is bezárják.Legutóbb is tizennégyen utaztak a kőrősi oldalban.( vásárlás,ügyintézés,stb..)(és ott nincs busz sem.)
Ahol meg néhány utas van,az pedig a tudatos lerohasztás eredménye.
Székesfehérvár-komárom legutóbb 80 fő volt (csoport(30 fő)+a többiek)igaz,péntek volt.
Az adómat inkább a fenntartásra,fejlesztésre költsék,mint saját cégeikre,tanácsadásaikra.
Egy vasútvonalnál nem a pillanatnyi utasszámot kell nézni,hanem a jövőre vonatkozó szerepbetöltést,lehetőségeket.
Meggyőződésem,hogy nincs felesleges vasútvonal.
Lehet,hogy van közút is,de az nem mindig a vasút mellett van.Főként a faluban.Van akik a vasúthoz laknak közelebb,és ők nem szívesen gyalogolnak km-eket.Ráadásul bevett szokás a mell.vonalakon(is) vinni a kerékpárt.Az EU legjobban preferált közlekedési módja a kerékpáros egyéni közlekedés és a vasút kombinációja.Ezt is ellehetetlenítik.
Sajnálatos módon illik ide a régi igazság:Nem akarásnak nyögés a vége.

Adani 2009.12.03. 08:10:12

@Utazgatóó:

Na igen a szegedi kisvasút. De említhetnénk az Alföldi Első Gazdasági vasutat is, aminek szintén volna értelme ha még meglenne. Évente kb. 3000 nagyvasúti teherkocsira való árit szállított a nagyvasúti állomásokra, olyanokra is, ahol most alig van teherforgalom. Ott is tudatosan verték szét a vasutat először kettévágták úgy, h létező legforgalmasabb Békéscsaba-Békés vonalat szedték fel, ezzel egyrészt kettévágták a hálózatot, másrészt a legforgalmasabb viszonylatot szüntették meg, pedig akkor még korszerű is volt, hiszen évekkel ezelőtt modernizálták. Teljes síncsere, sőt már a dízelesítés is megvolt. Ma is hasznát lehetne venni, nagy hálózat volt és a települések főutcáin ment vagy azt is érintette, ha ma még meglenne akkor korszerű kényelmes motorkocsik is mehetnének rajta Tram-Train rendszerben akár településen kívüli szakaszon 80-100 km/h sebességgel is. Ehhez pedig minimális fejlesztés kellett volna csak 1960-tól mostanáig. De már 1960ban mikor kimondták rá a halálos ítéletet akkor is annyira rendbe volt téve a hálózat, h mindennemű fejlesztés nélkül még legalább 20 évig gond nélkül fenntartható lett volna rajta a közlekedés. Szinte új sínek, talpfák ( kisvasúti betonaljak) 35-40 km/h sebesség ( akkor az már jónak számított).