Olvasónk a VONATINFÓ rendszerében talált komoly hibát. Úgy látszik ott is érvényes a MÁV időértelmezése azaz 5 perc késés nem is késés, azaz 5=0. De nem ez a legnagyobb gond, hogy lehet, hogy minden figyelmeztetés, utastájékoztatás nélkül érkezik a vonat az állomásra, alig karnyújtásnyira az ott álló emberektől. Talán drága a hangosbemondó? Vagy elrágták az egerek a kábelt, vagy csak derogál informálni? Olvasónk további intim kérdéseket feszeget: miért késik a vonat, miért csak egy pályát használnak a kettőből stb...
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Ma, 2009.11.06-án, 6:30-kor Kecskemét állomásra érkezve meglepődve tapasztaltam, hogy az állomási információs kijelzőkön még a 6:04-es vonat érkeze került elsőként kijelzésre. Mióta a VONATINFÓ rendszert -okostelefonnal- el tudom érni, rendszeresen rátekintek, hogy lássam, hol tart a vonatom. A VONATINFÓ-ban azonban meglepődve tapasztaltam, hogy az egyébként menetrend szerint 6:37-kor Kecskemétre érkező vonat a kiinduló (Kiskunhalas) állomáson van, valamint, hogy a 709-es Torontál IC 7:36-kor 0 perc késéssel Kiskunfélegyházán tartózkodik. Ami azért érdekes, mert, ha 7:36-kor valóban ott van, akkor az 5-6 perc késést jelent, ami nem meglepő, mert ez, ennél a vonatnál teljesen megszokott. Az már kevésbé, hogy erről leghamarabb akkor adnak tájékoztatást, ha a késés eléri a 10-15 percet.
Az állomáson a vonatra várakozva a 7830-as vonat, 6.38-kor mindenféle hangosbeszélős tájékoztatás és utas üdvözlés nélkül, az első vágányon, -karnyújtásnyira az utasoktól-, beérkezett az állomásra. A 7830-as gépét a 709-es érkezési idejében járatják át az első vágányon. Rendszeresen mindenféle hangosbeszélős tájékoztatás nélkül, (ma kivételesen volt), annak ellenére, hogy van automata, amely elmond mindenféle szöveget, -persze- ha beállítják neki.
Munkám miatt naponta utazom. A vasutat választottam. A mindennapi utazások során azonban nehezen tolerálom az emberi felelőtlenséget, az inkorrektséget. Az utas azzal, hogy megváltotta a menetjegyét megkötötte, a szerződést az utazási szolgáltatások igénybevételére, egyik szerződő fél teljesít, míg a másik...?
A jelzett hiányosságok, mivel sok utast érintenek, nem egyedi és elszigetelt esetet képeznek, s melyek között az utasok testi épségét is veszélyeztető is van, az Önök válaszát, egyetemben levelemmel megosztom a MÁV - Megint Állunk Vazze blog szerzőjével és olvasó közösségével.
Kérem válaszuk ennek megfelelően a válaszuk közösségi felhasználásának korlátozását tiltó bejegyzés nélkül szíveskedjenek megtenni, főképp azt figyelembe véve, hogy közszolgáltató lévén a tevékenységükkel kapcsolatos információk közérdekűek.
Kérdéseim a fent leírt mindennapos esemény kapcsán:
1. Miért érkezik Kecskemét állomásra a 709-es vonat rendszeresen késve?
2. Használják-e, ill. ha nem használják, miért nem használják a vonatok a Városföld-Kiskunfélegyháza között megépült második pályát?
3. Miért nincs korrekt utastájékoztatás (hangosbemondón, információs kijelzőkön) Kecskemét állomáson?
4. Miért nincs korrekt utastájékoztatás a VONATINFÓ rendszerben? (el sem indult, de megérkezett vonat esete, Cegléden a vonatok eltűnnek a rendszerből, csak a késési idő számláló ketyeg tovább, stb.)
5. Miért működik a VONATINFÓ rendszerben a késés kijelzése az alábbiak szerint: 0-5 perc = 0 perc, illetve, ha már így került kialakításra, miért nincs erre vonatkozóan tájékoztatás?
6. Miért a vonatra várakozó, ill. a vonathoz igyekvő utasok között, azok testi épségét veszélyeztetve, a vonat érkezési időben járatják át a gépet? (7830-as gépe)
Üdvözlettel:
Kecskeméti Utas