Tamás Svédországban és párjával. Ott is előfordulnak késések, de azt valahogy jobban kezeli a svéd MÁV. Már az megdöbbentő, hogy 500 km két átszállással 4 óra, de hogy a vasúttársaság taxit, buszt intéz, akár 4 embernek is, már tényleg elképesztő. Látszik ott fontos az utas. Itt jó, ha egy szakadt Ikarus-t rendel a MÁV két óra fagyoskodás után...
Szia
Késés svéd módra.
Gondoltam kirakhatod a blogodra mint egy referencia. Ide kellene tartanunk, vagy legalábbis errefelé. Így sztrájk idején eszembe jut, hogy most miért is sztrájkolnak?
Szóval a szófecsérlés helyett:
Stockholm melletti kisvárosban lakunk, a párom időnként Göteborgba jár át pár napra, ami cirka 500 km. Az út két átszállással kicsivel kevesebb, mint 4 órát vesz igénybe.
A múltkor 1 óra késés jött össze amikor visszafelé jött Stockholmba. Amikor a késés nyilvánvaló lett, a kalauz végigjárta a vonatot és az átszállások iránt érdeklődött, és összeírta, hogy ki hova megy. Mint írtam, a párom két átszállással jött. Az első átszállási ponton, mivel a csatlakozó vonat elment, egy busz várta a tíz egynéhány embert, aki azzal a vonattal utazott volna, és vitte őket tovább.
A második átszállásnál, mivel csak négy ember jött onnan tovább kisvárosunkba, a vonattársaság egy taxit rendelt, ami várta őket, és az hozta az utasokat haza. Cirka 40 km-t. Természetesen mindent a vonattársaság fizetett.
Mielőtt az árral jönne valaki, hogy persze a svéd árakért lehet is szolgáltatni, egy oda-vissza útért általában 18-20 ezer magyar forintot fizetünk, ha egy hónappal előre foglalunk. Szerintem nem rossz ár, a minőségre meg jellemző a fentebb leírt történet.
Üdvözlettel:
Tamás