MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kora esti kabaré a Déliben

2009. október 21. - georgejr

Megaszánalmas. Késik a vezér, ezért késik a vonat is. Előfordulhat ilyen eset. Nincs ilyenkor egy másik vezér, aki elvinné a vonatot? Nem kell ide sztrájk, hogy felboruljon a menetrend és nem kell semmi különleges helyzet. Elég az emberi butaság. De az utasok viselkedése se semmi. Képesek átrohanni az egyik vonatból a másikba, mert az 2 perccel korábban indul. Ezt soha nem fogom megérteni....

 

Mint minden nap, így ma is a 17:43-as (4536 sz.) vonattal szándékoztam hazautazni Fehérvárra. Mikor 17:30 körül a Délibe értem, meglepetten tapasztaltam, hogy az egy órával korábbi, 16:43-as (4526 sz.) vonat még el sem indult. A kijelzőn 60 perces késést írtak ki rá. Előszőr azt gondoltam, hogy ha már ekkora a késés, akkor a két említett vonatot összevonják, persze csak az egyiket közlekedtetve.

Felültem a 16:43-as késésben lévő vonatra, ami már teljesen tele volt türelmetlen utasokkal, akik közül néhányan már a kalauzt támadták a késés miatt. Egyébként a késés oka az volt, hogy nem érkezett meg a vonatvezető. 17:40-kor aztán végre megérkezett a vonatvezető. 17:43-ra már két szerelvény (dupla Flirt) állt indulásra készen. A 16:43-as a 11. vágányon, a 17:43-as a 12. vágányon állt. Az utasokkal ekkor azt közölte a kalauz, hogy a két szerelvény egyszerre fog indulni (a szerelvénynél álló kocsivizsgáló CB rádiójából hallotta ezt a szolgálati utasítást, ezért adta tovább az utasoknak az információt). Az utasok viszont szerették volna tudni, hogy mégis melyik fog előbb indulni, mert azért mégsem fog Fehérvárig egymás mellett közlekedni a két vonat.

Ekkor jelent meg a 12. vágányon a menetrendszerinti 17:43-as vonatnál a külsős szolgálatos, aki a vonatokat indítja, hogy menessze a 17:43-ast. Erre a legtöbb utas, aki a 16:43-on ült, gyorsan átszállt a 17:43-ra. Néhány utas még a vonat mellett állt mérlegelve, hogy akkor melyikkel is utazzon. Szegény külsős forgalmistát faggatták, hogy melyik indul előbb, de ő is csak azt mondta, hogy egyszerre indul a két vonat.

És valóban így is lett. Másodpercre pontosan ugyanakkor kapta meg a zöld jelzést a két vonat. (Már csak egy piros kendőt lengető bikinis lány hiányzott a "startvonalról"!)

A két vonat teljesen egyszerre indult, ám az alagút előtt a 17:43-as vonatot megállították (a legtöbb, átszállt utas bánatára), majd egy-két perc múlva indult tovább.

Így közlekedett le a két vonat Fehérvárig néhány perces követéssel egymás után.

A történet ennyi volt. A kabaré ebben az egészben tulajdonképpen a MÁV-START szerencsétlenkedése volt. Nevezetesen az, hogy nem volt a Déliben egy felelős személy, aki dönthetett volna arról, hogy az egy órás késésben lévő személyvonatot nem közlekedtetik le, mondván az ütemes menetrendnek "köszönhetően" indul a kövezkező vonat. Ha meg volt is olyan személy, akkor meg nem hajlandó a (elavult) szabályzattól eltérni, ezért döntött a két vonat egyszerre történő indításáról.

RÖHEJ!!!!!!!!!   

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr471464858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GumaN 2009.10.21. 10:45:04

Kedves Georgerj!

Jómagam is a kabaré részese lettem! A 16:43-as vonathoz mentem ki a Délibe, de 17:45 kor még mindig ott voltam! Ilyenkor számomra - 8 óra meló után - már a 2 perc is számít. Pláne hogy a 2 vonat egymáshoz közelisége miatt ki tudja még mennyi késés gyűlik össze Fehérvárig! A cinikus megjegyzésedet ezúton visszautasítom!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.10.21. 10:47:33

@GumaN: Ne haragudj, ha megsértettelek, de nem hiszem, hogy két perc miatt feltétlenül szükséges a rohanás, és a dúródás. Ez sajnos abszolút jellemző a magyarokra, képesek vagyunk 1-2 percért letaposni a másikat...

geosvuk 2009.10.21. 11:08:40

Heti 3-4x járok BP-Szfv között vonattal, de ilyet még nem tapasztaltam. Nevetséges!
Viszont igaza van a post írónak. Én személy szerint tuti azzal a vonattal mentem volna, amelyiken kevesebben vannak, ha 20perccel ér később be akkor is, ezért nem fogok nyomorogni. Megértem, hogy 8óra meló után kicsit dühítő, ha 1órát kell várni az indulásra. De nem értem miért jó ez az állandó stresszelés amit az emberek legtöbbje levág... Szóval az ég kék a fű zöld, a nyugalom meg fontos! :o)

Ákibard! 2009.10.21. 11:13:05

"Nincs ilyenkor egy másik vezér, aki elvinné a vonatot? "

Hát, nincs. A személyzet is forduló alapján dolgozik, valamilyen vonatot hoznak, és viszik ezt. Ráadsul nem is sima villanymozdony hanem Flirt, arra sincs mindenkinek vizsgája, hogy csak úgy leakasztunk egyet a szögről.
Sajnos előfordul ilyen, emrt lényegében minden nagyobb állomáson ülhetne 1-1 vezér arra várva hátha esetleg véletlenül, de ugyebár ezt a pazarlást nagy takarékosságot követelő urtasok sem szeretnék...? Egész nap üldögéljen egy vezér azért, hogy hátha? Ehhez ritkán következik be ilyen.

teabore 2009.10.21. 11:54:22

Ha már taposás, akkor IC. Azt, amit a felszálláskor levágnak az emberek, nem semmi, mintha nem lenne helyjegyük....

MP 2009.10.21. 11:57:13

S akkor soha nem értjük hová mennek el a pénzek. Jó tudom ez itt most nem a legtöbbet vivő eset de hány ilyen eshet meg egy évben???

endre69 2009.10.21. 12:09:45

"A vezető nem érkezett meg". BAZMEG, nincs ilyenkor másik vezető? Miért kell annak a vezetőnek vinnie a vonatot, akit kijelöltek?
Inkább váratják az embereket 1 órán keresztül, csak mert a vezető dugóba keveredett! BAAAAZMEG! MÁV = TRAGÉDIA!
Na ezért nem utazom vonaton. Rablóbanda.

Ferenczi 2009.10.21. 12:14:12

Déliben mindennap kabaré van:) Főleg amikor kitalálja a start ügyelet, hogy ne ezt a flirtet vidd hanem a másikat ami kint van tárolón mindezt bejelenti indulás előtt 15percel persze, hogy késik minden. A vezénylés se mindig tiszta és ha maga a felvigyázó sincs a helyzet magaslatán akkor meg végképp borul minden, volt rá precedens, hogy a kolléga fogta magát és hazament, mert neki úgy volt megírva a szolgálat, hogy ekkor és ekkor végez szerencsére utánatelefonáltak és még visszaért. Ez a szerencsésebbik eset. Sajnos a mai szervezés mellett ne várjanak a T. utasok rendet,késésmentes vonatközlekedést.

MySQL 2009.10.21. 12:16:45

georgej: te hányszor utaztál az érintett szakaszon életed során? Mert én legalább 1000-szer és pontosan tudom, hogyha nagyjából egyszerre is indul a két vonat, Fehérvárig tuti hogy legalább 20 perc lesz a kettő között. Az pedig már nem mindegy, inkább vagyok a családommal mint a koszos büdös sz*r MÁVon.

milike47 2009.10.21. 12:24:29

Nem nagy ügy, a Nyugati-Esztergom között közlekedő vonatnál a késés mindennapos. Egyet nem értek (vagyis többet). ha az előző bejövő vonat késik, és a másiknak van már az indulási ideje, miért a késve érkezőt indítják el előbb, amikor arra nem szállt fel senki? Ha minden nap várjuk a szembejövő vonatot Óbudán,és a vezető bemondja, hogy a "szembejövő vonat késése miatt állunk 10 percet" akkor ez már a menetrend. Nem?

átlátó 2009.10.21. 12:28:36

Én most csak annyit akarok mondani, hogy gyanútlanul bementem egy még "elmaradottabb régióból" a szekszárdi (ez ugyan egy kisváros, de mégiscsak egy megyeszékhely)vasútállomásra, hogy egy jegyet vásároljak Bécsbe. Mindezt azok után, hogy a 06-40-494949-es számon megerősítették bennem azt a hitet, hogy van nemzetközi pénztár. De nem működik a pénztár, mert a zárva van. Azért van zárva, mert szabadságon a pénztáros. Ennél már csak az a szebb, hogy a forgalmi irodában azt se tudták, hogy nincs nyitva. Ennél már csak az a szebb, hogy a fentebb említett telefonszámon megerősítettek, hogy ott márpedig működik a jegypénztár. De nem működik és én inkább a szememnek hiszek.
A kötél és a lámpavas kombó jut az eszembe.

nekemirj 2009.10.21. 12:45:17

Itt nem azon kellene háborogni, hogy a két vonat egymás mellett/után ment, hanem azon, hogy aki miatt késik a szerelvény és a felettese még mindig MÁV alkalmazott!
A két Flirt összekapcsolása nem biztos, hogy mehet. Vannak korlátai, hogy hány kocsit tud elvinni, mekkora az állomási peron, stb. Az utas meg érthető módon siet, akár 2 perc is számíthat neki egy buszra való csatlakozáshoz stb. Ezt nem tudhatod.
Én többször javasoltam már és ingyen nem 10 milliós tanulmányokért, hogy be kellene vezetni a MÁV utazási szabályzatába, hogy 5 percet meghaladó késés esetén minden megkezdett perc nettó 10000 Ft munkabér levonást és az éves jutalom azonnali ugrását jelenti minden azon a szakaszon szolgálatot teljesítő személy számára kivéve ha pontosan megnevezik a felelősöket. Aki felelős harmadik eset után fegyelmivel és a főnökével együtt végkielégítés nélkül távozik a cégtől.
Egyébként a menetirányító is felelős volt, mert a 17:43-s személyzete elvihette volna a 16:43-st és fordítva, csak ehhez gondolkozni, dolgozni kellene

KolompárRómeó 2009.10.21. 12:48:09

Marha egyszeru: ez a 2 vonat masnap (vagy aznap este) 1 oras elteressel elindul Bp iranyaba. Nem lehet masnap osszevonni 2 jaratot, mondvan: tegnap egyben huztuk le a 2-t, most is, mert a masik vonat Bp-n maradt.

aztak 2009.10.21. 12:53:51

nem lehet észrevenni, hogy mikor van sztrájk, és mikor nincsen a MÁV-nál egy külföldinek, olyan, mintha mindig sztrájkolnának.... Most szombaton Pl. a pécsi IC-k késtek 30-120percet... Hivatalosan nem volt sztrájk, még sem működött menetrend szerint a vasút...
Múlt héten tesztelhettem az elővárosi vonatokat, mire megyek Bp. határán belül a BKV bérletemmel!

Kifelé még pontosan indult, visszafelé ami jött Bp határától vonat (valamelyik elővárosból), az viszont teljesen kiszámíthatatlanul jött, így jobban jártam volna, ha BKV-zok, de persze nincsen semmi információ, hogy mikor jön a következő vonat befelé, ami meg is áll, így áltam egy jót az esőben...

Szóval az alapvető menetrendet sem tudja betartani a MÁV, ehhez még hozzájöhet néha a VDSZSZ véletlenszerű sztrájkja, amivel abszolút sikerül megszivatni, és a vasúttól eltávolítani az utasokat... A vasutas sztrájknak akkor lenne látszatja, ha menetrendszerűen közlekednének a vonatok, amikor nincsen sztrájk!!! A szakszervezet miért nem sztrájkol a menetrendszerű közlekedésért? ...ez a saját érdekük lenne, mert nem csoda, hogy bezárják a vonalakat, ha órákat késnek rajta a vonatok, és nem célszerű vonattal utazni, mert stoppal előbb odaér az ember!

Hétvégén lesz sztrájk, vagy csak a szokásos késések lesznek?

Sir Nyű 2009.10.21. 12:57:00

Meg ahogy a vonatvezereknek, a vonatoknak is fordaja van, vagy hogy mongyak okosek. Azaz ha az egyik vonatot nem kuldik el, az visszafele hianyozni fog.

Leeroy of SMV Design 2009.10.21. 12:59:50

"A kabaré ebben az egészben tulajdonképpen a MÁV-START szerencsétlenkedése volt. Nevezetesen az, hogy nem volt a Déliben egy felelős személy, aki dönthetett volna arról, hogy az egy órás késésben lévő személyvonatot nem közlekedtetik le, mondván az ütemes menetrendnek "köszönhetően" indul a kövezkező vonat. "

Ja, csak akkor ugye előáll a konzervhering-effektus, azaz a két vonat utasai préselődnek fel egyre. Nem valami komfortos így utazni, volt már benne részem.

Lórántka 2009.10.21. 13:07:30

Én is a 16:43-as átszálló utasai között voltam. Az átszállásra azért került sor, mert tényleg a 17:43-ashoz ment a forgalmista/indító (vagy mi), és miután a 16:43-asnál is "csak" 20 perces késéssel kezdte a hangosbemondó, ilyenkor már az ingerült utas próbál biztosra menni. (Ingerült utast otthon az értesítés ellenére ingerült és meg nem értő 3 gyerekes feleség várta.) Épp ma gondokodtam azon, hogy ez a cég (MÁV) már legalább 140 éve nagy cég, hasonlóan nagy múltú társcégekkel (más országokban), szóval nem az a helyzet, mint mondjuk 15 éve a mobilcégekkel, akiknek új volt minden, hagyományok nélkül, szóval egy ilyen cég hogy tud jelenleg ilyen bénán működni? Egyszerűen a kialakult működési hagyományok alapján kellene sokkal gördülékenyebben működnie, nem most kellene a - nem létező - rátermett, kreatív illetékeseinek kidolgozniuk a know how-t.
Szerdán ugyanez a járat 30 percet késett, hétfőn 20-at, tegnap 65-öt. (Csütörtökön-pénteken szabin voltam.) A nyáron pl. általában azért indult később, mert a menetrend szerint 16:28-kor Fehérvárról érkező szerelvény fordult vissza, ami általában késett. De miért, mikor közben egy csomó másik szerelvény áll benn. (Ja, akkor is az utasok között voltam, mikor a Fehérvárról bejövőre vonaton, állomáskijelzőn kiírják, hogy Fehérvárra megy vissza, aztán pár perc múlva mégis leszállítanak, hogy a mellettünk lévő megy mégi Fehérvárra, az onnan érkezett inkább Tatabányára, miközben a másikon (a "célvonaton") az ajtók még sokáig zárva voltak. ("Nem lehet beszállni") Ez azért nem hiszem, hogy egyszerűen a géppark/sínek amortizáltságának számlájára írandó.
Amúgy én is egyviszonylag nagy, állami munkáltatónál dolgozom, és itteni tapasztalataim csak megerősítik azt a közmondást, amit a MÁV-ról is gondolok: fejétől bűzlik a hal. (Már csak azért is, mert a fejnek jelentős befolyása van a középvezetők személyét illetően is.)

hókuszpókusz 2009.10.21. 13:10:29

Igazából nem a két perc a lényeg, hanem az előbb indulás. Soha nem tudhatod, hogy a később induló az még mennyit késik, főleg ha már egy órát várt rá valaki. Mondjuk nem emlékszem, hogy tapasztaltam volna olyat, hogy két vonat indulását felcserélték, de abban a helyzetben nem bizti, hogy gyanús lett volna. Egyébként csak annyit mondok mindig, hogy GAGYI MÁV :) ! De néha emiatt mókás...

Leeroy of SMV Design 2009.10.21. 13:24:17

Jómagam a gördülősztrájkok miatt átszoktam még tavaly decemberben Volánra. Ne Gaskóék kénye-kedve döntse már el, hogy beérek-e idejében dolgozni, vagy haza munka után! Nem is szólva ezekről a fejetlen mindennapos agyrémekről, amiket nap mint nap olvashatunk eme blogban is.

Fly_G_Fly 2009.10.21. 13:27:03

Még néhány comment:
1. 16:43-as vezetője az egyik szbattai ingáról érkezett, ami már eleve 40 perc késéssel érkezett. Vagyis dominószerűen dölt össze a menetrend!
2. Miért számít két perc? Azért mert egy kvázi "menetrenden kívüli" vonat képes teljesen szétverni az ütemes menetrendet. És ez a 30a-n most hatványozottan igaz, mivel vágányzári menetrend van életben!
3. Néhány utas valóban ingerültebb volt a kelleténél és szegény kalauzzal illetve a külsős szolgálattevővel kiabált, pedig igazán nem ők tehettek róla, hogy egy órát késett a vonat.

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2009.10.21. 13:47:56

2 perc nem 2 perc kerdeshez:

1) Szamtalanszor elofordult mar velem, hogy kozolte a kaller, vagy a hangosbemondo, hogy a vonat utan kozvetlenul erkezik egy masik vonat is. Volt amikor valoban igy is volt, volt amikor a kozvetlenul szo +20 percet jelentett, az meg azert mar igazan sok.

2)
Sokan mennek busszal tovabb a vonat utan. Ott a +2 perc orakat is eredmenyezhet

3)
Mivel a MAV szamtalanszor hazudott mar kesesek teren, ezert az utas mar semmit sem hisz el, az a biztos, ha atszall.

becher 2009.10.21. 13:57:41

Azon az ominózus vonaton én is rajta voltam, és bár békés vagyok és nem kiabáltam le senki fejét - mert szegény kalauz tényleg nem tehet semmit, nem ő vezet - azért kezdett elpattani a dolog.
Akik meg itt szarul beszólnak, hogy mit óbégatnak 5 perc miatt... Hát azt már megszoktam, hogy minden reggel és hazafele legalább 10 perc késéssel lehet számolni. Amit vagy be tud hozni a vezető vagy nem. Ha ezt összeadom akkor egy hét alatt közel 2 órát elcsesz a MÁV az időmből. De ezen még nem is akadok fenn. Na de az 1 óra és foglama sincs senkinek mi várható... komolyan a fehérvári vonal a szopóág.
Az eleve döbbenet, hogy miért az éppen csak beérő vonatnak kell visszafordulnia, hiszen más okból késhet. És akkor borul minden. Nincs lehetőség, hogy a rá következő időpontban forduljon vissza? Igaz akkor kellene reggel 1 tartalék vonat, de a Déliben mindig látok párat.
georgejnek meg szerintem érdekeltsége van a MÁV-nál vagy minimum rokona :).

Jano_86 2009.10.21. 14:13:34

Velem meg az szokott történni, hogy pénteken 10.33-as IC-vel megyek mindig Miskolcra, onnan haza Tiszaújvárosba. Erről a vonatról tudni kell hogy Pécsről jön és megy tovább Miskolcra. Ezzel a vonattal eddig 4-szer mentem mind 4-szer késve ért a Keletibe gondolom ezért indult később pedig amúgy olyan 25-re ért be legutóbb és már felszálltak az utasok rá de csak 48 körül indult el. Szóval 4 alkalomból 2-szer várta be a csatlakozás Miskolcról Tiszaújvárosba csak azt nem tudom a többi alkalommal miért nem várja be, mikor azzal a személy vonattal nem túl sokan utaznak amúgy?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.21. 18:48:20

Le lehetne közlekedtetni egyszerre, de akkor a két kocsi nem elég az utasok szállítására, tehát abból is késés lesz, hogy a két dupla szerelvényből csináljanak egy 3 kocsisat. (4 kocsit nem támogat a szoftver).

Kocsivizsgáló80 2009.10.21. 20:56:10

@Jano_86: Erre pontosan tudom a választ. Itt a szó szoros értelmében egy ember dönt arról, hogy fél órát meghaladó késésnél bevárja-e a másikat. Ez az ember pedig a Startos irányító, aki természetesen nem a Tiszain ül!

Mellesleg az az utolsó vonatnak korlátlanul várnia kell. Tudtommal.

Jano_86 2009.10.21. 21:11:51

Mondjuk annyi szerencse volt, hogy mikor nem várta meg a csatlakozás akkor legalább a késett intercity jegyárat vissza adták. Így mehettem haza Miskolcról busszal csak azzal meg az a baj hogy az meg nem indul a Tiszaitól Tiszaújvárosba, így mehetek ki helyijáratos busszal a busz állomásra. Igazából ezt a Tiszaújváros-Miskolc vonalat simán bezárhatnák, csak annyit kellene csinálni, hogy mondjuk az eddigi lassú járatok vagy akár a gyorsak is kijönnének a Tiszaiba. Amúgyis a vasútállomás Tiszaújvárosban kiesik a városból, illetve busszal ugyanannyi idő alatt lehet eljutni Miskolcra kb mint vonattal.

geosvuk 2009.10.21. 22:00:13

Hát akkor elnézést kérek mindenkitől. Lehet én vagyok a piszok mákos, de nálam még ilyen soha sem fordult elő. Illetve egy alkalommal Fehérvárról jöttem volna BPre, de már vágányzár volt, akkor késett a forduló vonat 25percet. Ki is írták be is mondták. Nem volt kiabálás, nem volt türelmetlenség. Így is lehet rendezni a dolgokat.
ENNYI!

anemo 2009.10.21. 23:10:13

sajnos ez a menetrend, vágányzár Dinnyés-Gárdony-Kápolnásnyék között, és iszonyatosan nehéz tartani. Egy vonat késik, felborul minden, az állomásokon többet kell várakozni emiatt a szembejövő forgalomra stb.
Ma például pesten elloptak 70 méter biztber kábelt, késett minden, a martoni vonatokat lemondták, zónázott minden...

VJV Man 2009.10.22. 09:38:09

@átlátó: Nem kell tudni a forgalomnál, hogy mi van a pénztáraknál, mert más cég.

VJV Man 2009.10.22. 09:45:28

A fehérvári vonal meg egy darabig még ilyen szar lesz. Meg akarják csinálni normálisan. másképp az nem megy csak ha kicserélik a sínt. Anélkül meg a vonat "csak baromi lassan" halad"...

Zsoberpapa (törölt) 2009.10.22. 18:47:19

Ami a 4526. sz. személyvonatot illeti: nem is tudom, mikor volt pontos utoljára. A kelenföldi érkezés is elég érdekes: 16.49, indulás: 16.51. A Keleti pályaudvarról jövő Venezia EuroNight pedig: 16.49 és 16.50. Utaztam jópárszor a Veneziával és tudom, hogy nem Érd alsó utirányon át terelik a legtöbbször, hanem Érd felsőn át. Mivel a 4526. sz. személyvonat is Érd felsőn át halad Székesfehérvár felé, elég vicces lenne az 1 perc követési idő, amely Budatétény után is csak 2-3 percre nő (és csak Érd felső után növekszik folymatosan), a normális követési táv meg általában 5 perc. A Veneziát meg mindig engedni kell, akár késik, akár nem, mert gyorsabb a személyvonatnál. Ha nem érkezik meg Kelenföldre pontosan, akkor meg útközben kell valahol bevárni. Csak azt nem értem, miért nem lehet a Veneziát Érd alsón átengedni...

Mindenesetre ez tényleg egy érdekes sztori (és hallottam másoktól is).

Az esztergomi vonalon pedig én is szoktam utazni az egyetem miatt (valaki említette az ottani késéseket is) és ez az egész még mind semmi ahhoz képest, ami Kedden történt. Ballagok ki a Pázmáneum megállóhelyhez és várom a 17.52-es vonatot, erre látom, hogy ott áll egy vonat, melyre azt mondják, hogy az még a 16.52-es, csak lerobbant, ezért 50 perc késéssel indult tovább...

Zsoberpapa (törölt) 2009.10.22. 18:47:49

Ami a 4526. sz. személyvonatot illeti: nem is tudom, mikor volt pontos utoljára. A kelenföldi érkezés is elég érdekes: 16.49, indulás: 16.51. A Keleti pályaudvarról jövő Venezia EuroNight pedig: 16.49 és 16.50. Utaztam jópárszor a Veneziával és tudom, hogy nem Érd alsó utirányon át terelik a legtöbbször, hanem Érd felsőn át. Mivel a 4526. sz. személyvonat is Érd felsőn át halad Székesfehérvár felé, elég vicces lenne az 1 perc követési idő, amely Budatétény után is csak 2-3 percre nő (és csak Érd felső után növekszik folymatosan), a normális követési táv meg általában 5 perc. A Veneziát meg mindig engedni kell, akár késik, akár nem, mert gyorsabb a személyvonatnál. Ha nem érkezik meg Kelenföldre pontosan, akkor meg útközben kell valahol bevárni. Csak azt nem értem, miért nem lehet a Veneziát Érd alsón átengedni...

Mindenesetre ez tényleg egy érdekes sztori (és hallottam másoktól is).

Az esztergomi vonalon pedig én is szoktam utazni az egyetem miatt (valaki említette az ottani késéseket is) és ez az egész még mind semmi ahhoz képest, ami Kedden történt. Ballagok ki a Pázmáneum megállóhelyhez és várom a 17.52-es vonatot, erre látom, hogy ott áll egy vonat, melyre azt mondják, hogy az még a 16.52-es, csak lerobbant, ezért 50 perc késéssel indult tovább...