MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

SÍNTÖRÉS MÁV MÓDRA

2009. október 18. - georgejr

Érdekes postot kaptam. Csütörtökön Solymár és Óbuda között síntörés volt. Hiányzott egy 30 centis darab. A MÁV-Start, (MTI/Index) közlése szerint a pótlóbuszok fél hét előtt érkeztek meg, és azonnal munkába álltak. Olvasónk szerint kb 1,5-2 órával az eset után felhívták az Ügyfélszolgálatot, ahol azt mondták nincsenek pótlóbuszok, mert nem tudtak szerezni. Kérdések: ÜSZ miért nem tudott a pótlóbuszokról? Óbudán miért nem szóltak az utasoknak, hogy majd lesz pótlóbusz? Miért nem lehet időben, megfelelően tájékoztatni? Tényleg volt a beharangozott időben pótlóbusz?

 

Sziasztok!


Elég régóta szánalmas, ami az Esztergom- Budapest-Nyugati vonalon megy, de a tegnapi nappal most már betelt a pohár.
Ezen a szakaszon maximum hétvégén képesek tartani a menetrendet, hétközben semmi esetre sem. Nem néha fordul elő ezen a szakaszon a késés, hanem mindennapos és lassan már a menetrendet is átlehetne itt írni, mert a vonatok azt a menetrendet, ami megvan hirdetve csak hétvégén képesek tartani. Ebben az egészben a legundorítóbb, hogy az utasok tájékoztatása a minimum, ritka a rendes vonatvezető, aki képes tájékoztatni az utazókat.
De a legdurvább, ami után billentyűzetet ragadtam, az a tegnapi esemény volt.(2009.10.15.)
16:52-kor elindultunk a Nyugatiból és természetesen Óbudán megint sokat vártunk, mint mindig, ebben semmi meglepő nem volt. Azon sem lepődtünk meg, hogy 15 perce álltunk és semmi tájékoztatás nem volt. Be is ért az Esztergom felől érkező vonat amire vártunk, az elindul, majd közli a vezető, hogy síntörés miatt bizonytalan ideig a vasúti közlekedés szünetelni fog ezen a szakaszon. Itt felmerült az emberekben a kérdés, hogy akkor az Esztergom felől érkező vonat, hogy is került ide. Na ezután leszálltunk, ahol a vezető azt a választ adta, hogy Solymár és Óbuda között egy 30 cm-es darab hiányzott a sínből, ami jött vonat az vette észre és még szerencse, hogy nem siklott ki. A válasz arra, hogy mennyi ideig javítják, az volt, hogy szerinte ma már nem nagyon lesz vonat ezen a szakaszon.
Itt megkezdődött a SÍNTÖRÉS MÁV MÓDRA.
Megtudtuk, hogy pótlóbusz nincs, de fel lehet menni BKV-val a Bécsi útra, ott majd fel tudunk szállni a VOLÁN-ra. Természetesen Óbudai vasútállomástól a 160-as kb. fél óránként jár. Nagy nehezen felértünk háromnegyed 6-ra a buszmegállóba, ahol az első busz meg sem állt, majd a következőre nagy nehezen felfértünk, ami 19-kor érkezett. Tehát másfél óra alatt sikerült Óbudán felszállni a hidegből a buszra.
Várakozás közben felhívtuk a Máv-ot is, ahol közölték, hogy síntörés van, vonat nincs és pótlóbusz sincs, mert nem sikerült szerezniük, még így 2 óra alatt sem.
Szerintem az elég abszurd, hogy havonta több tízezreket költenek az emberek a bérletre, majd még minimum szolgáltatást sem tudnak nyújtani, ami jelen esetben egy pótlóbusz lett volna.Vesszük a bérletet, majd fizethetünk a Volánnak is a jegyért.
De persze, mikor jön a kaller, akkor nem tudom mit szólna, ha közölném vele, hogy NEM SIKERÜLT bérletet vennem, de majd valamikor veszek.Mert én fizessek az igénybe vett szolgáltatásért, de ezért cserébe ha gáz van, minimum szolgáltatást sem kapok.
És éljen jövőhéten újra kezdődik a SZTRÁJK.
Ez természetesen muszáj, mert már túl rég volt ilyen.

Üdv.: bgirl
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr871457340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Man0o 2009.10.18. 10:12:18

Igen... én is csütörtökön döntöttem el, hogy ezentúl délutánonként busszal jövök haza Pázmáneumról, ugyanis a 17:51-es vonat a legborzasztóbb a vonalon. Az egyetemről nagyon sokan veszik igénybe (a legtömöttebb a 15:51-es után), általában a 3 egységes szerelvény is olyan, mint a dunsztos üveg. Mindenki meg volt lepődve, amikor a vonat pontosan érkezett, ráadásul hosszú szerelvény. Örültünk a fűtésnek, kezdtük kényelembe helyezni magunkat, amikor Vörösváron a vezető tájékoztatott, hogy a vonat csak Solymárig megy síntörés miatt, akinek sürgős, szálljon át a buszra. Mesélnem sem kell a tülekedést a Volvonál... a vonat utasainak 3/4-e nem fért fel, szerencsétlenek legalább egy órára ott is ragadtak, mert a vonat közben elindult Solymár felé... De talán még ennél is szebb volt a múlt csütörtöki eset: A menetrend szerint 17:51-kor Pázmáneumra érkező vonat szintén menetrend szerint Piliscsabán találkozik a Nyugatiból 16:52-kor induló szerelvénnyel, Vörösváron meg a szintén Nyugatiból 17:21-kor indulóval. Nos, múlt héten ez a vonat több, mint fél órás késéssel érkezett Pázmáneumra, mert a 16:52-es valamilyen okból kimaradt, de Piliscsabán azért beváratták vele a keresztet, a 17:21-essel... Egy vasutas se próbáljon meggyőzni arról, hogy ez a vezérigazgató / kormány hibája... Először mindenkinek el kéne kezdeni teljesíteni a kötelességét és csak utána sztrájkolgatni a jogaiért....

sütöde 2009.10.18. 10:28:48

Látod,látod. Mégis a vonat az igazán jó tömegközlekedési eszköz. A busz, ha késik sőt,ha kimarad a járat, senki nem tájékoztat róla !!!
A vonatnál nincsen jobb !! Utálom a buszokat !!!

!ndex 2009.10.18. 13:04:29

Ilyenkor miért nem lehet a síntörés előtt megállni átpattyogni a síntörés után álló másik vonatra ami továbbvinne? Sok hülye vasútast meg el kéne zavarni kapálni, én már fél éve autóvál járok mert nekem is tele van a tököm a MÁV/BKVval. Fő hogy megint felvettek egy humánigazgatót a BKVhoz aki kb annyit keres mint bármelyik államtitkár. MIRE FEL???

Ákibard! 2009.10.18. 15:33:00

@!ndex:
"Ilyenkor miért nem lehet a síntörés előtt megállni átpattyogni a síntörés után álló másik vonatra ami továbbvinne"

Ha mindez nyíltvonalon történt (és ott történt) akkor nincs peron.

Te vállalod a felelősséget mindenkiért aki a töltésoldalban ballagva kitöri a nyakát? A töltés rézsűje alsó hangon 50 cm a sínkoronáig, a jármű padlózatához képest min 90 cm. Lehet te fiatal létedre csak úgy lehuppannál, de egy terhes kismama, esetleg gyermek, vagy egy idősebb embernek már gondot okozna. Vagy mondok mást, te is elcsúszhatsz lelépés közben és kificamodna a bokád. Nos?
Ezért senki nem vállalja a felelősséget, és nem is szabad nyílt vonalon utast kiszállítani...

Örülönk neki, hogy te már autóval jársz, eggyel több hely van a járműveken. De maradjunk annyiban,. hogy te is csak azért tudsz autóval furikázni mert megteheted. Lehet meglepő, de vannak, akik ezt nem tehetik meg.

adrus 2009.10.18. 16:00:25

Akár én is írhattam volna ezt a levelet.
Csak a mi vonatunkat még el kellett indítani 17:20kor a Nyugatiból és Angyalföldön leszállítottak minket.A hírt én is erősíteni tudom, hogy 18:45kor az ügyfélszolgálatos kolléga azt mondta nekünk, hogy nincs pótlóbusz. Pont azért telefonáltunk hátha van és elkerülhetjük a nyomorgást a buszon, de mivel közölte, hogy nincs ezért jöttünk Árpád hídtól Volánnal. Tehát biztos nem volt még fél7kor vonatpótló, sőt interneten egy másik cikk azt írta, hogy fél 8-tól volt csak vonatpótló.

petya.bacsi 2009.10.18. 16:17:30

Három betű: MÁV - fityisz ez jár neked, nem a vonat :D

!ndex 2009.10.18. 19:50:53

@Ákibard!:

Igen, ebben igazad van, de hogy mehetett át 30 centis "hézagon" a vonat úgy hogy nem siklik ki? Ha befelé nem siklott ki akkor kifelé miért nem indították el, szép lassan, ezek szerint nem volt akkora a baj???

Egyébként ez a "te megteheted hogy kocsival jársz" dolog nem olyan nagy durranás pár havi fizudból már meg tudsz venni egy használtat (én is 20 éves kocsival járok) az üzemanyagköltség olcsóbb mint a MÁV és BKV bérletek összege, időben reggel ugyanannyi idő alatt lehet beérni, este viszont lényegesen hamarabb otthon vagyok. Majd ha versenyképes ára lesz a tömegközlekedésnek, és betartják a menetrendet, kulturáltan lehet utazni akkor visszatérek a BKV-ra, amíg kocsival olcsóbb, és gyorsabb (és melegebb van) addig nekem ez már nem alternativa

Ákibard! 2009.10.18. 21:32:29

@!ndex:
"de hogy mehetett át 30 centis "hézagon" a vonat úgy hogy nem siklik ki? "

Sehogy. A síntörést ilyen időben nem úgy kell elképzelni, hogy woilá, huss... :D ÉS eltűnt 30 centi... :) Elpattan a sín, majd szépen a hűtágulás miatt ugye összehúzódik. Maga a feszültség is ezért keletkezik a sínben mert oltári nagy volt a hőingadozás az utóbbi egy héten. Múlthéten 21 fok most 4-5. Ezt semmilyen fém nem viseli el. Lehet, hogy amikor a szembejövő áthaladt rajta, akkor még épp elpattant, vagy mondok mást, lehet az áthaladásakor ért ütés hatásaként pattant el.

De ez a 30 cm is olyan, hogy ha most azt mondom holnap 30 fok lesz, akkor magától eltűnik, a főtágulás miatt. Ilyenkor simán meghevederezik, és kipótolják a darabot. Sajnos ezzel többet nem lehet csinálni.

Greg36 2009.10.18. 21:54:53

Ezen a vonalon a hétköznap délutáni 15-20 perces késés mindennapos, pl a Solymár-Újpest 20perces menetidőt általában 40 alatt tudják le. Ehhez jön még a havi egyszeri-kétszeri sintörés/gázolás/motorhiba/automataajtó-hiba/a Nyugatiban egy vágyánra hozzuk az érkező vonatot a bent állóval, hogy az indulót ne lehessen időben meneszteni játék. És ezek csak azok a vonatok, amiken rajta ültem. Bele sem merek gondolni, hogy mik történnek a többivel.

adrus 2009.10.18. 23:12:22

A múlt héten azért indultunk 10 perc késéssel a Nyugatiból, mert ép nem tudták eldönteni hova is megy a vonat. :):)

milike47 2009.10.21. 12:58:17

@!ndex: Nem az a baj, hogy nincs autó....sajnos nagyon sok van a 10-es uton ezért reggel katasztrófa a közlekedés. Ja, és minden autóban egy ember ül. Síntörés valóban volt, mi gyalog mentünk ki a Bécsi útra ahonnan - miután az esztergomi busz elhúzott( nincs megállója)- egy rendes autós elvitt minket a csévi elágazásig. Akkor is sok autó volt az úton...többnyire egy-egy ember ült bennük.

Utazgatóó 2009.10.21. 22:00:22

@Man0o: A sztrájk most komolyabb dologért folyik.Most nem bér-és egyéb juttatások miatt(persze az is fontos),hanem azokért a vasútvonalakért "sztrájkolgatnak",amiket eleink felépítettek,most meg kérdéses eredetű utasszámlálási adatok alapján adnák át a vonalakat az enyészetnek és a tolvajoknak,holott még jöhetnek jobb idők a mellékvonalakra.A fenntartási költsége meg nem hinném,hogy milliárdokba kerülne a vonalaknak. Egy Bz motorkocsi kb egy Ikarusz busznyi gázolajat eszik..A pályahasználati díj meg egyik zsebből a másikba megy.Még a tudatos menetrendelcseszések ellenére is van utas.
És ha másképp nem megy,akkor szakszervezeti összefogással kell nyomást gyakorolni.
Vidék-és falurombolás ez!! Ugyanaz a szemlélet,mint 1968-tól a hetvenes évek végéig,amikoris szintén fűnyíróelven több tucat normál és keskenynyomközű vonalat zártak be.Nem lenne-e ideje kicsit felnőni a döntéshozóknak és nem a legegyszerűbb,legbarbárabb csonkításba,vasútgyilkosságba kezdeni (folytatni),hanem közép-és hosszútávon elgondolkozni,hogy hogy lehetne felfuttatni egy-egy vonalat.( ráhordás,P+R,B+R,rendezett környezet,sebességnövelés,Bzfelújítás,nyomvonalkorrekció,stb,millió lehetőség van)
Ezt a helyrehozhatatlan rombolást meg kell állítani!!!!

Anibell 2009.10.21. 22:11:46

Múlt csütörtökön ott álltunk az aquincumi megállóban több tucatnyian. Az ügyfélszolgálatos válasza minden kérdésre (Várjunk? Hogyan menjünk haza? Mit csináljunk? Mikorra javítják meg?) az volt: nem tudom.
Biorobot!
Utólag olvasom, hogy voltak pótlóbuszok... Nem állítom, hogy nem volt, de azt igen, hogy esélyünk sem volt igénybe venni azzal az öt-hat utassal, akivel együtt mentünk át a Flóriánra. Jó lenne, ha legalább egy-két ember jelentkezne aki, pótló busszal utazott, akkor nem kételkednék benne...
Végül a 19.00 órás, dugig tömött Volán busszal jutottam haza, összesen 2.5 óra alatt, javarészt állva utazva, dupla áron (MÁV Start kártyám van). Mellettem egy fiatal lány rosszul lett, az utasok (példás segítőkészséggel) kerítettek neki zacskót, dedalont, ülőhelyet. Amikor a lány belehányt a zacskóba közvetlen mellettem, én is majdnem követtem...
Aztán a döbbenet: Pilisvörösváron piros volt a vasúti jelzőlámpa, tehát közlekedtek a vonatok (ez kb. akkor lehetett amikor az Origo és az Index leadták az MTI-s hírt.)
Az egyik rádióba egy utas telefonált be, ahogy a buszon hallottam. Ennyi volt a tájékoztatás...

Miért nem tudott semmit mondani a MÁV-Start ügyfélszolgálata? Miért nem tudtak a pótbuszokról? Voltak egyáltalán? Miért nincs a MÁV oldalán semmi a történtekről?
süti beállítások módosítása