MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Apa kezdődiiiik!!!!! Villámposzt

2009. október 16. - georgejr

Lehet a hétvégén elkezdődik a gördülő agyatlanság, de lehet hogy nem. 

Ki tudja mi lesz még itt.... Addig is hallgassátok szeretettel a VDSZSZ pénzén az Operaház művészeivel elkészíttetett dalt.

Casey Jones, a sztrájktörő mozdonyvezető története:

http://vdszsz.hu/upload/Casey_Jones.mp3

(Valaki csinalhatna egy gaskos videot erre a zenere:))

Erre biztosan fussa....

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr541454052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Man0o 2009.10.16. 13:55:15

Nekem a VDSzSz oldalán ez tetszik a legjobban: "Érdemes elgondolkozni, megéri-e árulónak lenni." Így már érthető, miért nem fejlődött a vasút a Kádár-korszak óta - a dolgozó legalább egy része még mindig abban a korszakban érzi magát, nem a XXI. században. Ez magyarázat arra is, miért tesz a vasutasok nagy része magasról az utasokra...

Kopi3.14 2009.10.16. 15:14:16

@Man0o: vasutasok nagy részével kapcsolatosan vitáznék: utóbbi időben utazásaim során akikkel kapcsolatba kerültem, s akiknek munkájukból adódóan van közük az utasokhoz azok rendesek, kulturáltak, segítőkészek. Bár mint azt tudjuk, amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

Adani 2009.10.16. 16:25:14

A VDSZSZ-ről ez a legjobb videó szerintem, biztos volt itt is anno a sztrájkok alatt:
www.youtube.com/watch?v=YkWeVdF-Uj4

petya.bacsi 2009.10.16. 16:41:46

Hétfőn kezdődik a muri...

index.hu/gazdasag/magyar/2009/10/16/vdszsz_sztrajk/

Kérdeném a joghoz értőket, ez jogszerű?

"Gördülősztrájkot tartanak, vagyis a munkabeszüntetést, amivel az elvonások és az átszervezés ellen tiltakoznak, bármikor felfüggeszthetik és újrakezdhetik majd."

A sztrájk előtt nem kell nyilatkozni arról, hogy felveszi-e a munkát vagy sztrájkol inkább?

Man0o 2009.10.16. 16:53:49

@Kopi3.14: Pontosan ezért nem általánosítottam. Akiknek közvetlen kapcsolatuk van az utasokkal (kalauzok, mozdonyvezetők), valóban javarészt rendesek. Viszont aki nem érintkezik rendszeresen utasokkal, nem is nagyon tekinti őket létezőnek. A váci eset, amikor 2 órát kellett várnom télen a balassagyarmati vonatra, mert a pesti zónázó 3(!!) percet késett vagy a múlt csütörtök, amikor az esztergomi vonat röpke félórás késéssel közlekedett, mert Piliscsabán beváratták vele a nem létező ellenvonatot csak pár eset a sok közül. Az ilyen helyzetek kezelése nem a kalauzon/mozdonyvezetőn, de nem is a felső vezetésen/kormányon múlik. Csak azt kívánom a hétfőn sztrájkolni készülőknek, hogy vegyék már észre, ezzel nem a politikusoknak okoznak fejfájást, hanem a több tízezer utasnak, aki miattuk ismét késni fog iskolából/munkahelyről. A gördülősztrájkkal nem érnek el mást, csak azt, hogy egyre több ember utálja meg a "hülye vasutasokat."

petya.bacsi 2009.10.16. 16:58:32

@Man0o: azért igyekeznek maguk mellé állítani az embereket:

"A VDSzSz Szolidaritás arra kéri a helyi önkormányzatokat és a civil szervezeteket, hogy október 19-én 10 órára szervezzenek demonstrációkat a vasútállomások épületei elé"

(forrás: www.vdszsz.hu/proba/1278-demonstraciokra-es-vasutas-sztrajkra-kell-hetfn-szamitani )

Enyhe csúsztatás szerintem azért akad az oldalon: "a vasutasok ezrein kívül további tízezrek válnak munkanélkülivé, mivel képtelenek lesznek eljutni munkahelyeikre."

Nem értek egyet a vonalbezárással, mert tényleg nagyon sok embert érintene, ha megszűnne egy-két vonal, de itt szerintem csak a saját kis birodalmukat védik az átlag ember segítségét remélve.

Akik szerintem nem fognak társulni a parádéhoz, mivel ez a formáció már elég sokszor pakolt keresztbe nekik, mikor különböző dolgok miatt sztrájkolhattak, mikor a még működő mellékvonalakon sztrájk miatt nem jutottak be dolgozni az emberek.

Ákibard! 2009.10.16. 17:17:07

@petya.bacsi:
"A sztrájk előtt nem kell nyilatkozni arról, hogy felveszi-e a munkát vagy sztrájkol inkább? "

De. De ez a nyilatkozat bármikor megváltoztatható.

Ezért csinálták ezek az ökrök, hogy elindultak a vonattal, aztán Mocsoládalsó-pusztán azt mondta a jegyvágó, hogy ennyi volt.

Ákibard! 2009.10.16. 17:20:21

@petya.bacsi:
"mikor a még működő mellékvonalakon sztrájk miatt nem jutottak be dolgozni az emberek. "

Fake.
Az azóta bezárt mellékvonalakon ment a forgalom a sztrájkokkor is. Nem véletlenül.

Most is csak szájkarate az egész. Aki fosik az elbocsátástól dolgozni fog.
Főleg ilyen nagy cégnél megy, hogy ha nem is azért rúgunk ki, mert sztrájkoltál, akkor találunk majd valamit. Ha nem előbb, akkor utóbb...

petya.bacsi 2009.10.16. 17:24:46

@Ákibard!: megváltoztatható? :O

Ment a forgalom? Akkor ez visszavonva, kösz a korrigálást :)

Man0o 2009.10.16. 17:34:04

@petya.bacsi: Igen, láttam. És akármit olvasok a szakszervezet honlapján, egyetlen dolog jut róla eszembe: propaganda. A jelenlegi vonalbezárásokkal én sem értek egyet, viszont valamiféle átszervezés és ésszerűsítés elengedhetetlen. Csak ahhoz alkalmazkodni kéne az utasok igényeihez, ami a menetrend betartásával kezdődik.

petya.bacsi 2009.10.16. 17:40:19

@Man0o: persze. én sem vagyok közlekedési szakember, de azt tudom, hogy ennyi emberre, amennyi a MÁV-nál van, nincs szükség. csak ugye bemenekülnek a szakszervezet védőszárnyai alá, s ha már az apjuk is itt dolgozik, jöjjön ide a gyerek i...

ennyi emberrel a büdös életben nem fog ez a cég megmozdulni, külföldön ha jól emlékszem arra, amit valahol olvastam sokkal kisebb létszámmal dolgoznak. azt kéne végre felfogni, hogy 2009-et írunk, és nem szociális foglalkoztatóhely a MÁV.

persze, ahhoz először fent kéne rendet tenni, hozzáértő emberekkel feltölteni a menedzsmentet, akik tudják, hogy hogy néz ki egy mozdony, és esetleg utaztak, utaznak is vonattal, és csak aztán lent...

Ákibard! 2009.10.16. 18:00:57

@petya.bacsi:
Igen. A sztrájk alatt bármikor felveheted a munkát és sztrájkba is léphetsz.

Ákibard! 2009.10.16. 18:04:18

@petya.bacsi:
"külföldön ha jól emlékszem arra, amit valahol olvastam sokkal kisebb létszámmal dolgoznak. "

Igen sokkal kisebb létszámmal, és 50x ilyen nagy műszaki színvonalon dolgoznak.
Ezt sem kell elfelejteni.

A Balaton déli partját is elirányítja egyetlen ember, egyetlen központból (Fonyódról) megmondják hogy pl. Siófokon hova érkezzen meg a vonat.
A kisebb állomásokon is csak egyetlen forgalmász van, aki egyben pénztáros is, ha netán a KÖFE meghalna akkor visszaadják helyi kezelésbe a rendelkezést.

Tehát megfelelő műszaki felszereltséggel lehet leépíteni, de amíg ilyen eszközök vannak (sok helyen 80-90 éves biztosítóberendezés!!) addig a biztonságot szem előtt tartva a végrehajtói szinten feleleőtlenség a leépítés.
A vízfej az más kérdés.

story (törölt) 2009.10.16. 18:25:13

Kíváncsi leszek arra a sztrájkra.
Ha van eszük a dolgozóknak, akkor nem sztrájkolnak.
Miért?
Mert azzal csak azt bizonyítják be, hogy nem kell a vasút, mert az utasokat elviszi a volán, és még csak meg sem kell erőltetnie magát!
Aztán utána lehet sírni, hogy bezártak ennyi, meg annyi vonalat, de az majd nem jut eszükbe, hogy saját maguk is hozzájárulnak a sztrájkkal.
Amúgy szerintem az értelmesebb vasutasok nem fognak bedőlni ismét G.I.-nak, és nem állnak neki sztrájkolni azért, hogy mondjuk egy-két óra múlva lefújják az egészet. Nem hiszem, hogy ismét engednek magukból bohócot csinálni.
De majd meglátjuk.

combo 2009.10.16. 20:46:11

Azért jók ezek a sztrájkok, mert megmutatják, hogy mennyi szükség van a mellékvonalakra... Pl. nem hallottam még, hogy Bátaszék-Dombóvár között buszkonvojokkal kellett volna elszállítani a népet, mint mondjuk Szeged-Budapest között.

combo 2009.10.16. 20:47:59

@story: A számból vetted ki a szót, előbb el kellett volna olvasnom a kommenteket. ;-)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.10.16. 21:38:09

Eljen kezdodik a bohozat.

Meg szerencse, hogy szabadsagon leszek.

Kopi3.14 2009.10.17. 11:40:05

@Ákibard!: és nem volt sehol egyetlen jóérzésű utas, hogy úgy pofon vágja a kallert, egy életre elmenjen a kedve a sztrájkolástól?

petya.bacsi 2009.10.17. 12:51:20

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=292215

Azért ez nem kicsit röhej, hogy a szükséges (?) leépítés esetén rögtön rázendítenek. Tőlem dolgozhatna mindenki a MÁV-nál, ha éppen ez a hatalmas embertömeg nem az adófizetőknek fájna.

Vajon egy nem állami cégnél meg mernék ezt tenni? Kötve hiszem...

petya.bacsi 2009.10.17. 12:57:04

És már készült egy szórólap is:
www.vdszsz.hu/upload/09okt%20sztrajkplakat%20A4.pdf

Kíváncsian várom a hétfőt.

didaktikus 2009.10.17. 18:00:57

Én meg megyek Gas K.O. István Jeszenák utcai négyszintes, liftes, családi otthonához jelezni, hogy nem értek egyet alkeszes, zavart gondolatvilágával. :)

combo 2009.10.17. 18:55:44

Egyébként ez a kormány hülye, házhoz megy a pofonért. Ha leépítenek pár ezer vasutast (akárhogy csűrjük-csavarjuk, sajnos a MÁV-nál elég nagy a túlfoglalkoztatás), abból a végkielégítések, felmondási idő stb. miatt kb. 0 azaz nulla forint megtakarítás keletkezik a választásokig. Tehát a következő kormánynak elvégzik a "piszkos munkát", learatható haszon nélkül. (Az, hogy ez az ország javát szolgálja-e vagy sem, az mellékes, azt politikusaink nem szokták nézni.)

Kopi3.14 2009.10.17. 19:17:15

@combo: ez a kormány talán kivételesen nem választást akar nyerni, azért lépegetne meg ilyeneket. Már ha a maszop a háttérből hagyná. Szerintem korábban is a párton buktak el a dolgok.

Hellisfitar 2009.10.18. 11:00:55

Halló! Halló... halló? Vonalban vagyok? Halló!
Jó napot kívánok!
Az Utas vagyok Budapestről. Jómagam és több tízezer utastársam nevében szeretnék köszönetet mondani Gaskó úrnak és a VDSZSZ nevű bandájának, amiért léteznek. Ennek kifejezésére küldeném nekik, de természetesen elsősorban Gaskó uraságnak az alábbi számot. Köszönöm.

www.youtube.com/watch?v=vPKYy8TU4wM

Adani 2009.10.18. 12:24:46

@Ákibard!:

"Igen. A sztrájk alatt bármikor felveheted a munkát és sztrájkba is léphetsz."

Ezt kellene megváltoztatni. Döntse el munkakezdés előtt ,h felveszi-e a munkát vagy sem. És ne lehessen változtatni rajta. Így legalább kiszámítható lenne a dolog lehetne tudni ki sztrájkol és ki nem és így ,h melyik vonat fog menni és melyik nem. Bohóckodásra sem lenne lehetőség mint most ,h most sztrájkolok most már nem és percenként váltogatja, és emiatt kiszámíthatatlan a dolog.

petya.bacsi 2009.10.18. 13:03:25

Most hol van a 10%-os béremelés, és a 250 ezer Ft a Cargoból?

lurkó 2009.10.18. 16:04:31

@petya.bacsi: Elköltötték igazgatói jutalmakra és végkielégitésekre.

petya.bacsi 2009.10.18. 16:14:24

@pécsisrác: :) :) :) ez nagyon nagy!

@lurkó: mármint a követelésből hol van? feladták gaskóék, vagy majd idővel frissítik a követeléseiket? :D

szaGértő 2009.10.18. 19:49:39

@petya.bacsi: Nem csak a sztájk gördül folyamatosan, hanem a céljai is. Érdekes jogi kérdés, hogy ha más célból sztrájkolnak, akkor az miért ugyanaz a sztrájk, mit elkezdtek vagy két éve??

szaGértő 2009.10.18. 19:52:11

A MÁV utasai sztrájkot hirdetnek. A sztrájk a vasutassztrájk befejezésének pillanatában kezdődik, és pontosan annyi ideig tart, mint amennyi ideig a vasutassztrájk tartott. Az utassztrájk ideje alatt az utasok nem vesznek jegyet, és az ebből származó károkért semmiféle felelősséget nem vállalnak. :D

didaktikus 2009.10.18. 22:10:17

*TOI*

Térben-Okban-Időben görbülő sztrájk

A TOI-TOI, amit mindenki leszar.

Manyizga (törölt) 2009.10.19. 08:36:15

A vonatom ma reggel halálpontos volt. Pontosabb, mint szokott. :)
( twitteren: #vasutassztrájk )

Utazgatóó 2009.10.21. 22:11:59

Bosszantó a sztrájk,de valahogy ezt a kezdetleges,legbarbárabb,legegyszerűbb 1968-ból származó fűnyíróelves vasútgyilkosságot meg kell állítani.Ugyanis ha átadják a tolvajoknak,enyészetnek a vonalakat,helyrehozhatatlan károk keletkezhetnek nagy eséllyel.'68-tól 70-es évek végéig több tucat vasútvonalat zártak be!!!
Szégyen,hogy most is ezt a megoldást választják az utasszámnövelés helyett(B+R,P+R,tiszta állomások,BZ-korszerűsítés,nyomvonalkorrekció,stb...)
Habár sok bezárandó vonalon még a mostoha körülmények ellenére is jócskán van utasforgalom.
SZakszervezeti összefogás talán még megmentheti a vonalakat"jobb időkre"
Ja és 14-et már bezártak,a Kalocsai vonalon pedig VOLT UTAS!!!!!
süti beállítások módosítása