MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Miért nem frissült a MÁV-Start üzletszabályzata 2007-óta?

2009. október 11. - georgejr

Dávid levelet írt a MÁV-Startnak, amiben felvázolta, hogy a pénztáros nem naprakész az üzletszabályzatból, mert pótjegyes IC-n lehet kutyát szállítani. Sőt a pénztáros kollégái is úgy tudták, hogy nem lehet. Az ügyfélszolgálat ezt máshogy tudta, sőt a kaller se szólt érte. Ergó ő is jól tudta. Ezek után kapott Dávid egy levelet, melyet hajtás után olvashattok. Ebben elismerik, hogy az utasnak van igaza, és a pénztáros tudta rosszul.
A mai napig az szerepel mav-start.hu-n (http://www.mav-start.hu/res/SZUSZ_II.pdf135. KF.), hogy pótdíjas kocsiba kutyát nem lehet bevinni. Kérdés, ha ennyire nem naprakész az üzletszabályzat és a személyzet, akkor hogyan tudják ellátni a feladatukat?

 

 

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Panasszal fordulok Önökhöz, mert a mai napon kellemetlen afférom volt az egyik Keleti Pályaudvaros pénztárossal.

Ma, szeptember 14-én 13:30 körül érkeztem a a pályaudvarra (Rákosligetről, szintén vonattal), nagy csomagokkal és kutyával hogy visszamenjek Pécsre. Találtam egy pénztárt ami valószínűleg akkor nyitott mert nem állt ott senki (szembe a másik két pénztár  hosszú sorával). Gyorsan odamenve kértem a 13:45-ös pótjegyes intercityre egy diák egy Startkártyás és egy élőállat jegyet. a Pénztáros rám néz kissé értetlenül és közli hogy intercityn nem lehet kutyát vinni. Én mondom neki hogy Pótjegyes intercityn már lehet, csak helyjegyesen nem. Elmegy megkérdezi a kollégáit, visszajön mérgesen és közli hogy sajnálja de akármilyen intercity azon bizony nem lehet kutyát vinni, hajthatatlan hiába mondom hogy korábban beszéltem már az ügyfélszolgálattal és ráadásul hoztuk is már.

Kiállok a sorból, felhívom az Önök ügyfélszolgálatát (13:36kor befut a hívás) a  készségesen tájékoztatnak hogy jól tudom valóban lehet szállítani a pótjegyes vonatokon, a szokásos paraméterekkel (oltási könyv, szájkosár, póráz, mind meg is van), és ez benne is van a szabályzatban. Vissza a sorba kivárom a 3 embert előttem, közlöm a pénztárossal, hogy mit mondtak az ügyfélszolgálaton, azt mondja hogy akkor elmegy megkérdezi az ügyeletest, az idő telik barátnőm megérkezik, csodálkozik hogy mért állok még mindig a sorban, elmondom. A hölgy időközben visszajön közli hogy az ügyeletes tiszt is azt mondja hogy nem lehet, de adjon ki nekünk jegyet a saját felelősségünkre (ha megbüntetnek, nem engednek fel a vonatra, akkor az a mi hibánk), mondtam hogy jó-jó ez így bőven megfelel. A kavarodásban ráadásul 3 helyjegyet kapunk, de ezt csak a vonaton vesszük észre, buktunk 400 Ft-ot. Hatalmas rohanás a vonathoz (a jegyekre 13:42-43 van nyomtatva mint kiadási idő), éppen hogy elérjük. A kalauz természetesen egy szót se szól a kutyára, a vonat késik 10 percet kb. de ezt megszoktuk, nem baj.)

A kérésem csak az lenne hogy a szabályzatban történő változásokat jobban kommunikálják a pénztárosok, és az ügyeletes felé. A pénztárost megértem, ő rutinból dolgozik, de ezt az ügyeletes tisztnek tudnia kell.

Korábban nem történt ilyen súrlódás (egy pénztáros kérdezett vissza a 3 hónap alatt, de Ő hitt nekem amikor mondtam hogy pótjegyesen már lehet. Remélem, máskor, nem botlunk bele ilyen esetbe.

Köszönettel

-- 

Dávid

p.s.: az e-mailt ezzel egy időben elküldöm a http://megintallunkvazze.blog.hu/ c- blgonak, köszönve munkájukat.
p.s. 2.: Próbáltam magam megkeresni a honlapon a szabályzat idevonatkozó pontját, de nem találtam (illetve inkább ezzel ellentétes információkba futottam bele, bár emlékeim szerint korábban megleltem ezt) 

És íme a válasz:

Tisztelt .... Dávid!                                         

Köszönjük Társaságunkhoz eljuttatott észrevételét, melyre a következő tájékoztatást szeretnénk adni.

 

Őszintén sajnáljuk, hogy a jegyváltása során kellemetlen tapasztalatokat szerzett. Társaságunk, üzletpolitikánk szerint, munkavállalóinktól minden esetben a pontos, lelkiismeretes munkavégzést követeli meg. Sajnáljuk, amennyiben ez nem minden esetben történik megfelelően. Szíves elnézését kérjük amennyiben munkatársunk hibájából érte Önt a kellemetlenség.

Üzletszabályzatunk szerint élőállat nem vihető be az 1. osztályú kocsiba, étkezőkocsiba, a pót- és helyjegyköteles, helyjegyköteles vonatba és kocsiba. A csak pótdíj megfizetésével igénybe vehető vonatra, és kocsiba bevihető, mint ahogy Ön is jelezte. (Üzletszabályzat II Rész, 10. szakasz, 3. pont)

A hasonló kellemetlenségek elkerülésére észrevételét természetesen továbbítottuk az illetékes szakszolgálat felé, a szükséges intézkedések megtételére.

Köszönjük megkeresését. Reméljük a jövőben zavartalanul veheti igénybe szolgáltatásainkat, és elégedett utasaink között üdvözölhetjük.


Üdvözlettel:
.... Mária

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr271441618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2009.10.12. 13:47:00

Korrektül megírt panaszoslevélre korrekt válasz. Reméljük utóbbi mögött valós tartalom is van, nem csak ígéret. :)

Manyizga (törölt) 2009.10.13. 10:35:34

Tegnap egy egyetemista iskolalátogatási papírral igazolta hallgatói jogviszonyát, mert még nem kapta meg az új diákigazolványát.
A kalauznő szerint az nem jó, mert ők kaptak egy parancsleiratot (ha jól értettem) amiben az van, hogy ez nem érvényes.
Erre ketten mondták neki, hogy márpedig okt.31-ig érvényes. Végül elfogadta.

Utána halkan megkérdeztem, hogy most már kíváncsi lennék, hogy VALÓJÁBAN MI szerepelt abban a parancsleiratban??

Ákibard! 2009.10.14. 11:06:53

@Manyizga:
Parancskönyv(i rendelet).

Okt 31-ig el kell fogadniuk a hallgatói jogviszony igazolást is.

Mondjuk az is szánalmas, hogy amióta az eszemet tudom SOHA soha nem készülnek el a diákok időre. Mi a szent zarért nem lehet változtatni ezen a rendszeren? Kinek éri meg, hogy a diáknak 2-3-4-5 hónapig nincs igazolványa?

Manyizga (törölt) 2009.10.15. 11:45:26

@Ákibard!: ezen már régen gondolkodtam, hogy miért jó, hogy az iskolákban dupla adminisztráció (diákigazolvány kiállítása + előtte hallgatói jogviszony-igazolása), ugyanez az összes közlekedési vállalatnál: szabályozni, hogy meddig, mit kell elfogadniuk diákigazolvány helyett. Minden évben.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.10.22. 19:38:15

@Manyizga: SZE, Tanulmányi Osztály, 2 évvel ezelőtt:
... (köszönés, jogviszony-igazolások stb. után, ketten voltunk)
- MI: Szeretnénk ideiglenes diákigazolványt kérni.
- TO: Minek?
- MI: Mert kell a vonat miatt.
- TO: De van még igazolványuk, nem?
- MI: Szakközepes még van, de az nem jó a vonatra.
- TO: De jó, elfogadják.
- MI: Bérlet mellé nem jó, csak az itteni.
- TO: Minek maguknak bérlet? A jegy nem jó?
- MI: Ingázók vagyunk, kissé drága lenne jeggyel.
- TO: A jegyre jó a diákjuk, nem? Azzal is ugyanannyi.
- MI: NAPONTA UTAZUNK ÉS KELL HOZZÁ AZ IDEIGLENES DIÁK, MINDKETTŐNKNEK.
...

Nagyon nehéz és megerőltetően nagy munkája után végül megkaptuk az ügyintézőnktől. Hogy valaki ennyire ne legyen tisztába a dolgokkal...?

Ez csak így a diákról jutott eszembe.

Ákibard! 2009.10.22. 20:37:45

@Közlekedésguru:
Nekem pedig az jutott eszembe, hogy a középiskolás diák mellé 60 ft-ért kértél volna igazolást a MÁV pénztárban, akkor a középiskolás diák matricájának érvényességéig (okt 31) érvényes lett volna bérlet vásárlásához...

Én így csináltam. Nem keleltt kekeckedni a TO-s nénivel sem. SZE, 2008, Magyarország. Mindenki boldog.
süti beállítások módosítása