Dávid levelet írt a MÁV-Startnak, amiben felvázolta, hogy a pénztáros nem naprakész az üzletszabályzatból, mert pótjegyes IC-n lehet kutyát szállítani. Sőt a pénztáros kollégái is úgy tudták, hogy nem lehet. Az ügyfélszolgálat ezt máshogy tudta, sőt a kaller se szólt érte. Ergó ő is jól tudta. Ezek után kapott Dávid egy levelet, melyet hajtás után olvashattok. Ebben elismerik, hogy az utasnak van igaza, és a pénztáros tudta rosszul.
A mai napig az szerepel mav-start.hu-n (http://www.mav-start.hu/res/SZUSZ_II.pdf, 135. KF.), hogy pótdíjas kocsiba kutyát nem lehet bevinni. Kérdés, ha ennyire nem naprakész az üzletszabályzat és a személyzet, akkor hogyan tudják ellátni a feladatukat?
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Panasszal fordulok Önökhöz, mert a mai napon kellemetlen afférom volt az egyik Keleti Pályaudvaros pénztárossal.
Ma, szeptember 14-én 13:30 körül érkeztem a a pályaudvarra (Rákosligetről, szintén vonattal), nagy csomagokkal és kutyával hogy visszamenjek Pécsre. Találtam egy pénztárt ami valószínűleg akkor nyitott mert nem állt ott senki (szembe a másik két pénztár hosszú sorával). Gyorsan odamenve kértem a 13:45-ös pótjegyes intercityre egy diák egy Startkártyás és egy élőállat jegyet. a Pénztáros rám néz kissé értetlenül és közli hogy intercityn nem lehet kutyát vinni. Én mondom neki hogy Pótjegyes intercityn már lehet, csak helyjegyesen nem. Elmegy megkérdezi a kollégáit, visszajön mérgesen és közli hogy sajnálja de akármilyen intercity azon bizony nem lehet kutyát vinni, hajthatatlan hiába mondom hogy korábban beszéltem már az ügyfélszolgálattal és ráadásul hoztuk is már.
Kiállok a sorból, felhívom az Önök ügyfélszolgálatát (13:36kor befut a hívás) a készségesen tájékoztatnak hogy jól tudom valóban lehet szállítani a pótjegyes vonatokon, a szokásos paraméterekkel (oltási könyv, szájkosár, póráz, mind meg is van), és ez benne is van a szabályzatban. Vissza a sorba kivárom a 3 embert előttem, közlöm a pénztárossal, hogy mit mondtak az ügyfélszolgálaton, azt mondja hogy akkor elmegy megkérdezi az ügyeletest, az idő telik barátnőm megérkezik, csodálkozik hogy mért állok még mindig a sorban, elmondom. A hölgy időközben visszajön közli hogy az ügyeletes tiszt is azt mondja hogy nem lehet, de adjon ki nekünk jegyet a saját felelősségünkre (ha megbüntetnek, nem engednek fel a vonatra, akkor az a mi hibánk), mondtam hogy jó-jó ez így bőven megfelel. A kavarodásban ráadásul 3 helyjegyet kapunk, de ezt csak a vonaton vesszük észre, buktunk 400 Ft-ot. Hatalmas rohanás a vonathoz (a jegyekre 13:42-43 van nyomtatva mint kiadási idő), éppen hogy elérjük. A kalauz természetesen egy szót se szól a kutyára, a vonat késik 10 percet kb. de ezt megszoktuk, nem baj.)
A kérésem csak az lenne hogy a szabályzatban történő változásokat jobban kommunikálják a pénztárosok, és az ügyeletes felé. A pénztárost megértem, ő rutinból dolgozik, de ezt az ügyeletes tisztnek tudnia kell.
Korábban nem történt ilyen súrlódás (egy pénztáros kérdezett vissza a 3 hónap alatt, de Ő hitt nekem amikor mondtam hogy pótjegyesen már lehet. Remélem, máskor, nem botlunk bele ilyen esetbe.
Köszönettel
--
Dávid
p.s.: az e-mailt ezzel egy időben elküldöm a http://megintallunkvazze.blog.hu/ c- blgonak, köszönve munkájukat.
p.s. 2.: Próbáltam magam megkeresni a honlapon a szabályzat idevonatkozó pontját, de nem találtam (illetve inkább ezzel ellentétes információkba futottam bele, bár emlékeim szerint korábban megleltem ezt)
És íme a válasz:
Tisztelt .... Dávid!
Köszönjük Társaságunkhoz eljuttatott észrevételét, melyre a következő tájékoztatást szeretnénk adni.
Őszintén sajnáljuk, hogy a jegyváltása során kellemetlen tapasztalatokat szerzett. Társaságunk, üzletpolitikánk szerint, munkavállalóinktól minden esetben a pontos, lelkiismeretes munkavégzést követeli meg. Sajnáljuk, amennyiben ez nem minden esetben történik megfelelően. Szíves elnézését kérjük amennyiben munkatársunk hibájából érte Önt a kellemetlenség.
Üzletszabályzatunk szerint élőállat nem vihető be az 1. osztályú kocsiba, étkezőkocsiba, a pót- és helyjegyköteles, helyjegyköteles vonatba és kocsiba. A csak pótdíj megfizetésével igénybe vehető vonatra, és kocsiba bevihető, mint ahogy Ön is jelezte. (Üzletszabályzat II Rész, 10. szakasz, 3. pont)
A hasonló kellemetlenségek elkerülésére észrevételét természetesen továbbítottuk az illetékes szakszolgálat felé, a szükséges intézkedések megtételére.
Köszönjük megkeresését. Reméljük a jövőben zavartalanul veheti igénybe szolgáltatásainkat, és elégedett utasaink között üdvözölhetjük.
Üdvözlettel:
.... Mária