Vasutasok nem értik, hogy miért száll fel több ember a később induló gyors vonatra, mint a jelentős késéssel érkező Isterre... Ez ám a fejtörő...
Lőkösházáról reggel 5.55-kor indulna a Romániából érkező Ister nemzetközi gyorsvonat Budapestre. Az indulna (sajnos) így helyes, mivel április óta kb. 3-szor sikerült eleget tennie a menetrendben megfogalmazott időbeliségnek. Azóta átlagosan 1 órát késik, tehát 7.00 óránál hamarabb elég ritkán sikerül kikecmeregnie az állomásról. Van viszont ugyanabba az irányba (B.pestre) Lőkösről egy másik vonat 6.52-kor , alias gyors- (mint tudjuk, Magyarországon azért még ezt a kifejezést is finoman szólva alkalmazni...), ami viszont (tény, ami tény) szinte mindig akkor indul el, amikor kell (kivéve, ha az elsőként említett Isterre várunk).
Mivel pl. én azért szeretnék 6.30 körülre beérni Békéscsabára, a munkahelyemre, majd' minden reggel a nemzetközi vonathoz megyek ki (a remény hal meg utoljára-szindróma), hogy hátha, mégis...! De általában nem... Szóval, elég logikus, hogy amikor késik az Ister, az emberek (azok a néhányan, akik még maradtunk, habár hétfőn azért még próbálkozik néhány főiskolás, vagy egyetemista, esetleg néhány egyéb, mondjuk úgy - még -, jóhiszemű lény), miután hiába vártak addig, felszállnak a sima gyorsvonatra, hogy szimpla 1 órás késéssel beérjenek a (még toleráns) munkahelyükre.
Nos, tegnap reggel (szept. 29. - 1 órás késést mondtak az Isternek, de 80 perc is kevés volt neki...) két vasutas beszélgetett mellettünk: egyik: - Te, nem értem, mér van az, hogy a gyorson hol alig férnek el
az emberek, hol meg alig lézeng egy-kettő? másik: ...én sem. Most is tele van, az Isterre meg majd senki nem száll fel. Aztán meg sírnak, ha kiveszik a vonatokat. :(((
Ha már így nézzük, valóban inkább sztrájkoljanak, mint gondolkozzanak...
gyicu