Hosszú levelezés következik, de érdemes elolvasni. Nem fűzök hozzá semmit.
Szia Geogejr!
Az eset először június 16-án jelent meg az oldaladon, melyben először a keletis pénztárosokra tettem panaszt. Sok kommentben megkaptam "a vegyem meg elektronikusan és kész" üzenetet, de mivel a bankkártyámmal nem engedi kiegyenlíteni a számlát az eTicket kénytelen vagyok pénztárban -szintén kártyára- vásárolni. Drágább éves díjú bankkártyát csak vasútbérlet vásárlás miatt nem kérnék a bankomtól.
http://megintallunkvazze.blog.hu/2009/06/16/azt_mondtam_diakot
Másrészt az egyik utolsó vizsgámról hazautazás alkalmával kötekedett velem a kalauz már a győri kiindulás után néhány perccel, majd rendőrt hívott ki rám, akik Komáromban vártak is. Mivel minden rendben volt (igazolvány, bérlet, matrica stb.) így a rend őrei sem értették, de adataimat felvették, annyit mondtak csak: "...majd elrendezik egymás között a társasággal".
Jött a "sajnáljuk" levél a MÁV-START-tól, melynél gondoltam, hogy nem lesz vége a történetnek, így nem küldtem egyből tovább a blognak, de mivel neked is írtak és kérted, elküldtem. Legutóbb július 6-án volt kint a történet a MÁV-os válaszlevéllel. http://megintallunkvazze.blog.hu/2009/07/06/re_azt_mondtam_diakot
Gondolatom jó volt, július 23-án kiállítottak nekem egy 14.040 forintos csekket és elküldték postai úton. A kézhezvétel után a rövid "fizessem be haladéktalanul" felszólítás után 28-án írtam a következőket röviden nekik:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
2009. július 23-án kelt, 001-172973-as iktatószámú "utasleadási lap postázása" levelüket megkaptam, melyben 14.040 forintot követelnének azért, mert egy véletlen folytán munkájához alkalmatlan kalauzukkal hozott össze a sors. Két éve ingázok a főváros és Győr között, mely napi szintű utazások során két év alatt átlagot számítva közel 600 alkalommal ellenőriztek munkatársaik. Ezek között rengeteg EC/IC-n való utazás alkalmával, vagy épp sokszor előfordult főkalauz is ebben a tavaszi félévben a győri vonalon, érdekes módon soha egyik munkatársuknak sem volt problémája velem.
Legutóbbi, június 10-én, az eset napján kelt levelemben részletesen leírtam, hogy mi történt utazásom alatt. Felháborít, hogy etnikai vagy egyéb alapon megkülönböztetve beleköt egy fizető, rendszeres utasukba munkatársuk, a rendőrök pedig bár nem értik -így le sem kellett szállnom a vonatról- miért, felvették adataimat és 14.000-et követelnek azért, mert bérlettel, diákigazolvánnyal és a bérletre rávezetett igazolványszámmal érvényesen és jogosan igénybe vettem szolgáltatásukat.
A június 10-ei levelemre érkezett sajnálatukat kifejező válaszukat -melyre most, a felszólítással együtt válaszolok- (Gy.69-10168/2009.) köszönettel elfogadom és remélem az ügy mihamarabbi lezárását.
Amennyiben Önök nem lépnek fel kellőképpen a nem megfelelően munkáját végző dolgozóikkal szemben (pl. feleslegesen rendőrt hív) én negatív diszkrimináció alapos vádjával szeretnék feljelentést tenni, melyhez munkatársuk -a fiatalabbik- adatait (valamely számot, mellyel beazonosítható, pl. 1428-as kalauz) legyenek szívesek elküldeni számomra. Munkavégzés körében elkövetett hatalommal való visszaéléssel is vádolom munkatársukat. Az érvényes, utazásomhoz jogosító papirokat az intézkedő rendőrök is megtekintették, az adataim felvételekor csak annyit mondtak: "nem a mi feladatunk igazságot tenni, majd elrendezik a céggel egymás között".
Szeretném, ha személyesen is bemutathatnám a bérletszelvényt, az igazolványomat ill. az igazolványtokom, amely nem tetszett munkatársuknak, miközben kollégái általában dícsérni szokták, mennyire jól átlátható. Örülnék, ha pereskedésre nem kerülne sor, de felhívnám a figyelmet arra: tanúim és bizonyítékaim vannak arra, hogy NAPI RENDSZERESSÉGGEL veszem igénybe az 1-es vonalon szolgáltatásukat, átlagosan napi 3 ellenőrzéssel -személyvonatokon Tatabányán személyzetcsere van, így ekkor egy irányban adódik két ellenőrzés vagy még több-. Azt, hogy én nem vagyok együttműködő nehéz lesz bizonyítani, miközben évekre visszamenőleg be tudom mutatni a bérletszelvényeket, a pótjegyeket, a pót- és helyjegyeket, valamint számtalan bizonyított utazásom -vizsgán való megjelenés; olyan tanórák, melyeken listát vezetnek a megjelenésről- fel tudom hozni az ellenem ért váddal szemben.Remélem az eset súlyosságát megértik és ahelyett, hogy tőlem követelnek kártérítés helyett munkatársuk munkavégzését fogják jobban ellenőrizni, esetleg ha erre alkalmatlan akkor más munkakörben feladatot adni számára.
Erre végre kaptam egy rövid és egyértelmű választ augusztus 17-én, csak épp dolgoztam aznap és másnap egész nap. 19-én nem volt időm postára szaladgálni, 20-án ünnep, 21-én hajnalban indultunk tíz napra Prágába - vonattal.
Köszönettel vettük ismételt megkeresését, melynek kivizsgálásához és elbírálásához kérjük, hogy iktatószámunkra hivatkozva a kézhezvételtől számított 15 napon belül az érvényes diákigazolvány és az utazáshoz használt tanulóbérlet másolatát az alábbi címre megküldeni szíveskedjék:
MÁV ZRt. Személyszállítási Üzletág, Központi Ügyfélszolgálat 1426. Budapest Pf: 56.
Amennyiben lehetősége van szkennelésre, úgy az elektronikus másolat is megfelelő, melyet a lábjegyzetben található e-mail címünkre várunk.
Közreműködését előre is köszönjük.
Augusztus 20-án jobb híján emailben küldtem el az igazolványokat és a bérletet, igaz szkennelés helyett digitális fényképpel megörökítve mindent küldtem el a társaságnak. Levelemben a későbbi személyes bemutatást is felajánlottam, mivel a postai ajánlott levél feladásáért sem fizettem volna ki feleslegesen néhány száz forintot. Szeptember 11-én az alábbi válasz érkezett:
Köszönettel vettük Ügyfélszolgálatunkhoz küldött ismételt megkeresését. A beküldött dokumentumokat megvizsgáltuk és engedje meg, hogy azzal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.
A levelében leírtakra és a megküldött fénymásolatokra tekintettel különleges méltányosságból – amely a jövőben további hivatkozási alapot nem képezhet – a 001/172973 számú utasleadási lapon felszámított 140400 Ft-ot töröltük. Az ügyben Önnek további tennivalója nincs, az adminisztrációs feladatokat központunk elvégzi.
Köszönjük megkeresését, és reméljük a jövőben elégedett utasaink között üdvözölhetjük.
Megkésett válaszunkért szíves elnézését kérjük.
Az ügy itt lezárva, más dolog, hogy a DACIA napi botrányai kimerítik az embert, a helyjegyes utast leteszi a vonatról a kaller Kelenföldön, mert jogosan reklamálni mert, az első osztályon a legtöbbnél MÉG ÁLLNI SEM LEHET, 150 embert összezsúfolnak inkább a 60 ülőhelyes kocsiba - embertelen. A 9:10-es Semmelweis Ignác EC-vel megy napi rendszerességgel a DACIA, de pótjegykötelesek a sörszagú koszos nem IC kocsik is.
Ha a DACIA-s utazástól elállnék van Intercity Győrig (Szombathelyig illetve Sopronig; Savaria illetve Ciklámen néven), melynek ha az elejébe ülök 350-be kerül a kedvezményes pót- és helyjegy (GySEV-es kocsik, bár hónapok óta a soproni 1. osztályú kocsi MÁV-os) ha a hátába akkor 520-ba a nem kedvezményes. Egymást követő két nap, két különböző pénztárosnál vettem volna a GySEV-es félbe 350-éert kiegészítő jegyet a bérlet mellé, mindkét esetben 520-as jegyet kaptam. Mellesleg a pótjegy miért szükséges a DACIA minősíthetetlen kocsijaira? Tavalyi féléveben legalább 10-szer utaztam le a Semmelweis-szel pótjegy nélkül a DACIA valamelyik kocsijában ülve. Mégis mi lenne ezekben a komfort, a szolgáltatás? A heti három reggelit kárpótolhatná egy 9:10-es indulásnál, de nem, fizessek a semmire, miközben két nap alatt majd' 400-zal lenyúlt a MÁV ugyanazon szolgáltatásért.
Decemberben menetrendváltástól megszűnik a DACIA. Mégis mire fizetjük a bérletet? A legkihasználtabb és idén legelb....tt vonatot megszüntetik, csak Railjet-ek lesznek. Miért nem tudnak kiadni bérletet ezekre? Pl. a DACIA helyett utaznánk az IC-vel, de ha azzal utazunk heti három reggel, akkor 12x350-be kerül jobb esetben ugyanaz az út eggyel több (tatabányai) megállással. A bérlet árának a fele, azaz 50%-os áremelés lenne nekünk ugyanaz a szolgáltatás, mint ami tavaly (tavaly a DACIA ÖBB-s kocsikkal ment elöl és hátul volt EGY darab román kocsi; most román kocsik lennének, de nem érkeznek meg így három kocsira lévő embertömeg utazik egy kocsira korlátozva egy bécsi ELSŐ vonaton).
A pénztárakban egyre értetlenebbek ülnek. Salgótarjánba utaztam volna, de a legelső busz későn indul, marad a vonat. Keleti pu. pénztár reggel 5-kor:
- Jó reggelt! Egy diákot kérnék egyesített bérlethez Hatvanig és egy Hatvan-Salgótarján diákot, valamint egy Keleti pu.-Salgótarján 90%-os jegyet. Kérdés minden nélkül kiadná egyben a részemre is. Elismételtem, felháborodott. Ismét elmondtam hozzátéve, hogy mivel átszállok Hatvanban, kérhetem így szabályszerűen, különben is a kétszeres menetidőre miért kellene többet fizetnem? (Busz 120-at számol, ők 140km-t - busszal 1:45 alatt lehet leérni, pl. másfél óra alatt; míg vonattal minimum, azaz késés nélkül 2:43).
Előtte egy nappal Kál-Kápolna - Erdőtelek esetében ugyanezt játszotta el ugyanaz a pénztáros, akkor is felháborodott. Nem érti, miért lenne úgy drágább. Mondtam neki, hogy nézze meg és jöjjön rá magától...
4 vásárlásból háromszor többet fizettem a MÁV-nak, negyedik alkalommal meg csak a vitatkozásom miatt nem. Miért néznek hülyének?
Közlekedésguru