MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

2012-ben már jobb vasúton utazunk - már ahol marad vonat

2009. szeptember 03. - georgejr

Antali Károly, az MR1-Kossuth Rádiónak elmondta: a következő három évben a hazai termelés egy százalékát fordítják a helyközi közlekedésre. Az elmúlt években még átlagosan 1,3 százalékos volt ez az arány. Antali szerint 2012-re lehet elérni azt, hogy ne csökkenjen a tömegközlekedés színvonala, miközben évről-évre több pénzt adnak a vasútnak és a Volán-társaságoknak.

A közösségi közlekedés átalakításával megbízott kormánybiztos, Antali Károly úgy látja, a kormánynak végre valós képe van arról, hogy mennyibe kerül az adófizetőknek a helyközi közösségi közlekedés: a rendszer fenntartására évente több mint 330 milliárd forintot kell fordítani.


Arra a kérdésre, hogy mennyit kell ebből az összegből lefaragni, Antali Károly azt mondta:nem egyszerű spórolási feladatról van szó, hanem a tervek szerint több éves munkával kiszámítható pályára kell állítani a helyközi közösségi közlekedést. Persze a válság miatt ennek az ágazatnak is takarékoskodnia kell.


Antali Károly feladata egy három éves projekt, a GDP egy százalékáig terjedő nagyságrendű finanszírozás mellett a szolgáltatás színvonalát javító, de legalább pozícióját megőrző ellátás biztosítása.

Három évvel ezelőtt, Kóka János minisztersége alatt is volt szó reformról. A célok hasonlóak voltak a mostaniakhoz: a párhuzamosságok megszüntetése, a vasúti és buszközlekedés összehangolása, a pazarlás felszámolása. Akkor 474 kilométer vonalat zártak be, és az egymilliárd forint megtakarítást jelentett. Most a hírek szerint négyszer ennyi vasútvonal megszüntetését tervezik.


Antali Károly azt mondta, a 2006-os reformok óta sok minden változott. Szerinte közelebb kell vinni a döntéseket az utasokhoz. Vagyis például regionális érdekek figyelembe vétele nélkül nem lehet jó döntéseket hozni – mondta a kormánybiztos, említve, hogy az elmúlt évek gyakorlatában vonalakat zártak be pénzügyi megfontolásból, de az utas érdekeit nem vették figyelembe.

Szerinte az ellátási feladatokat regionális szemléletben kell megközelíteni, ez vonatkozik az infrastruktúrára is. Ezért lehetnek félrevezető a napokban megjelent térképek, azok ugyanis nem feltétlenül arra utalnak, hogy vonalakat kell bezárni, hanem arra, hogy vannak feladatok, amelyeket regionálisan kell megoldani. És egyáltalán nem csak a vasútról van szó, hiszen Volánnal háromszor annyi utas utazik, mint vonaton.

A tervek szerint a következő három évben el kell érni, hogy betartható menetrendek legyenek, hatékonyabb legyen az eszközkihasználás, mert a mostani15-20 százalékos helykihasználás megengedhetetlen – magyarázta Antali Károly. Az elmúlt öt évben folyamatosan nőtt a helyközi közösségi közlekedésre fordított összeg, miközben az utasok egyre kevesebbet kaptak. Most az a cél, hogy 2012-ben már ne nyíljon tovább ez az olló, tehát akkor már megfelelő szolgáltatást kell kapnunk megfelelő árért - jelentette ki a kormánybiztos. 

http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=286478

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr821356956

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: https://www.jaggaer.com 2019.04.10. 07:18:31

Budapest Hate – melegek a buzik fogságában - Jobbegyenes

Trackback: www.jaggaer.com 2019.04.09. 09:48:52

Hazajött a restaurált Merci! - Belsőség

Trackback: https://www.jaggaer.com 2019.04.08. 04:32:11

Extrém pornó videók ingyen: animal szex - EXTRÉM SZEX VIDEÓK

Trackback: www.jaggaer.com 2019.04.08. 03:43:25

1:64 offroad tires - geuxaqb

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.09.04. 13:37:00

Már alig várom 2012-t. És biztos addigra már euróban fogunk fizetni a jobb vasútra szóló jegyért... (nagyon szkeptikus vagyok az ilyen hírekkel szemben).

Ferike555 2009.09.04. 19:15:39

Egyszerűen a pofám leszakad! Ez az ember képes kiállni a nyilvánosság elé elmondani ezt a nyilatkozatot! Egyszerre szánalmas és hihetetlen az, hogy ezt a nyilatkozatot vállalhatónak tartja!

Az a baj, hogy már a bejegyzés címe is rossz a szöveg alapján:
"2012-re lehet elérni azt, hogy ne csökkenjen a tömegközlekedés színvonala"
Tehát 2012-ben még nem utazhatunk jobb vasúton, 2013-ban lesz akkora szerencsénk, hogy csak pont annyira lesz hulladék az egész MÁV, mint 2012-ben volt! Mindezt úgy, hogy minden 100 megkeresett forintunkból csak 1-et fognak beleönteni. Ettől azért nem leszek boldog...
Ott kellene kezdeni az egészet, hogy az összes, még a kommunizmusból ottragadt alsó-közép-felső vezetőt ki kellene rúgni szó nélkül (és főleg végkielégítés nélkül) meg az ilyen kormánybiztosokat is, és olyan fiatal, energikus, és főleg képzett és képbenlévő vezetőket odarakni, akik már abban nevelkedtek piaci körülmények között, hogy az egyetlen vállalható cél az lehet, hogy a cég gyökeres átalakításával jövőre már lényegesen jobb lesz, és nem az, hogy talán 3 év múlva már nem romlik! Hihetetlen, hogy állami körülmények között ez így működik. Próbálna egy piaci cégnél így hozzáállni valaki egy hatékonyságjavító projekthez...

vanek ur 2009.09.05. 17:36:55

@Ferike555: Sok minden egészen másképp működne ebben az országban, ha szakemberek, és "fiatal, energikus, és főleg képzett és képbenlévő vezetők" intéznék a dolgokat, nem pedig a politikusok és rokonaik/ismerőseik/üzletfeleik.
Lehet, hogy már rég svájci minőségű közösségi közlekedés lenne, összehangolt MÁV és Volán, országos tarifaközösség, és a 10 éve beharangozott Elektra chipkártyás rendszer...

spag · http://railzone.nl 2009.09.09. 15:15:34

A forrás vajon mire alapozza azt a hazugságot, hogy a legutóbbi vonalbezárás egymilliárd, vagy akár egy forint megtakarítást jelentett?

Végül senkit nem küldtek el a mávtól, jegyárbevételnövekedést, tippelek, nem hozott vonalbezárás, így ez nettó veszteség volt.

Kopi3.14 2009.09.10. 12:40:37

@spag: költségcsökkentésre nem gondolsz? Szemléletes Péda a Pécs-pécsvárad vonal, Bzmot, kétóránként jár egy irányban, és kb két utassal. Meg nem éri, az biztos. ha bezárják akkor megspórolható egy halom gázolaj, a futásteljesítmény alapján tartott karbantartások, stb.