Gábor szerint a vonat még mindig jobb mint a busz. Ezzel maximálisan egyetértek. Igaz, büdös, késik, sokszor bunkók a vasutasok, de még mindig jobb mint a semmi.
Tanú című filmben Pelikán elvtárs mondta: "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk"
És ez igaz a vasútra is!
Hello!
Szeretném, ha a levelem megjelenne az oldalon!
Nem tartom a MÁV szolgáltatását 21. századinak és TELJES MÉRTÉKBEN elfogadhatónak DE....
Az ember azért utazik vasúton, mert a vonatot jobban szereti, mint a buszt. Viszont vegyük példának a Desiro-t. Mi különbözteti meg egy busztól, azon kívül, hogy kötött pályán közlekedik? Gyakorlatilag semmi. Nem lehet kinyitni az ablakokat, nem lehet kényelmesen elférni stb. Akadálymentesített ugyan, de gondoljunk bele: vegyünk egy BHV kocsit (kék kocsi a mozdony mögött :)). Lehet, hogy nem akadálymentesített, de eddig is meg tudtunk lenni vele, felmentünk a lépcsőjén, sőt, kimondottan szimpatikus dolognak tartom, mikor fel kell rajta segíteni az idősebb nénit. Neki ez nem probléma, ha segítünk neki, máris megvan a napi jó cselekedet, és még emberileg is közelebb kerülünk hozzá. Vegyük továbbra is példának a "sima kék kocsit". ki lehet nyitni az ablakát, huzatot lehet csinálni, hova kell a klíma?! Olvastam a problémázásokat a műbőr ülésekkel. Életemben nem aludtam még olyan kellemeset, mint a vonaton :) Meg ilyenkor mindig eszembe jut az "uzsgyi" vonat (bpmot). Mennyire borzasztó, ül az ember egy vason, amin van egy szövet. Kemény az egész, kényelmetlen. Talán a nyaranta kb. 5-ször előforduló 40 fokban inkább kibírom, hogy hozzá izzadok a műbőrhöz, mint azon a borzalmon utazzak.
A rendszeres problémák között szoktam olvasni a vonat késését. A busz nem késik?! :D És ha a balhés, analfabéta utas rájön arra, hogy a vonat nem azért késik, mert a mozdonyvezető épp nem akar időben hazaérni és eltölteni a szabadidejét úgy ahogy gondolja, akkor védekezik azzal, hogy nem megfelelő az utastájékoztatás. Ezzel kapcsolatban annyi a véleményem, hogy rendszeresen késtem már, csatlakozást is késtem le stb. sose volt még azzal bajom, hogy ne tudjam meg, hogy jutok haza. Az állomásfőnököt meg lehet kérdezni. Nem ő az ördög, hogy ne mondja meg. :) Ha meg valaki azzal dobálózik, hogy ez mindig előfordul, akkor szintén ő a hülye, mért nem tanul az x-edik esetből és megy busszal?! :D
A rossz pálya miatt is szoktak panaszkodni. Ez egész addig jogos, amíg nem a 100 km/h-s villamosított vonalon aggódnak. Viszont ilyen írásokkal vigyázni kéne, ugyanis a rossz állapotú mellékvonalakkal kapcsolatos szidalmakra - mint tapasztalhattuk - a MÁV válasza nem a felújítás, hanem a vonalbezárás.
Összegezve: Én is sima utas vagyok, diák. 20 évesen fel tudom mérni, mennyivel előbb kell elindulnom A-ból B-be. Mindig időben odaértem mindenhova, pedig 15 éves korom óta használom a vasutat. Ha késik a vonat, lekésem a csatlakozást, a többi utassal, aki így járt, elbeszélgetünk a helyzetről, viszontagságokról: szocializálódás:). Az új vonatokról az a véleményem, hogy a csicsa a fő szempont (pl Desiro) de kényelmetlen. Nem a PRAKTIKUSSÁGI szempontokat kéne figyelembe venni. hanem azt, hogy ha már vonattal megyek, akkor ne érezzem úgy magam, mint a buszon. Férjen el a lábam, üljek kényelmesen.
A kalauzok ugyan bunkók. Én számtalanszor hagytam már otthon a diákom. Érdekes, mindig segítettek, megtaláltuk a hangot. Talán ha nekem sikerül, másnak is. Továbbá meg lehetne érteni, hogy a 400. panaszkodó utas után nekik is ki van a p*csük.
Nem vagyok vasutas, teljesen másnak tanulok, rendszeresen szívtam már meg a vasúttal, de nem véletlen használom. Legalább nem unalmas az élet :) A 130, 120, 100, 140, 147-es vonalakon közlekedek rendszeresen. Üdv: Gábor