A KVARNER IC-n előbb nem ment a légkondi, majd a szakik egy totál selejtes takarítatlan kocsira cserélték le, ahol se világítás, se klíma, se klotyó nem volt. Megaszánalmas.... És ezért fizess pótdíjat, mivel ez plusz, komfort szolgáltatás, már ha van...
Budapest-Keletiből Keszthelyre utaztam 2009. aug. 1-én a KVARNER IC- vel Balatonszetgyörgyön történő átszállással. Indulás előtt az utasok jelezték a kallernek, hogy az IC első-osztályú kocsiban a légkondi nem működik. Jött azonnal két hozzáértő műszaki szakember, akik rádión kértek ugyan segítséget a légkondi beindításához, de az csak nem indult be. Szintén rádión közölték a szerelőkkel, hogy ez a kocsi már tegnap este is dög meleg volt. Ezután jött az intézkedés: utasok leszállni az elő-osztályú kocsiból, mert kisorozzák ezt a kocsit.
Ekkor még nem tudták, hogy lesz-e pótolva a kisorozott kocsi. Csoda történt, mert találtak egy szintén első-osztályú kocsit, melybe vissza szállították az utasokat, elindították a légkondit és indult a vonat 45 perc késéssel. Indulás után még a Keleti pu. területén elment a világítás, leállt a kondi a belső ajtók nem működtek.
A kocsiban mindkét WC használhatatlan volt és takarítatlan. Balatonszentgyörgyig műszaki személyzet meg sem kísérelte a kocsi javítását. A vonat Balatonszentgyörgy állomásra kb 45-50 perc késéssel érkezett és természetesen a csatlakozó vonat Keszthely felé elment, nem várta meg az IC-t. Az állomáson udavariasan köszöntötték az utasokat, akik részére büfé , étterem nem állt rendelkezésére, a következő vonat, mely Bp-Délitől-Keszthelyig közlekedett csak 10-15 percet késett. Több mint 4,5 óra volt az utazás Keszthelyig. Jól van ez így?