Péternél kicsapta a biztosítékot teljesen jogosan, hogy a menetrend kicsit hamarabb változott mint azt beharangozták. Sokra nem ment a válasszal, csak annyit mondtak, hogy majd jövőre. A megszüntetett járatok szerintük kihasználatlanok voltak... Gondolom milyen fasza utasszámlálás lehetett... Valami ilyesmi:
-Te Jóska hány felszálló volt?
-Hét!
-Mennyi?
-Hét!!!!
-Nem hallom, de mintha négyet mondott volna....
Ezt a választ kaptam...
Állítólag jövőre több vonat lesz, mert látják, hogy sok az utas. De akkor idén miért nem lehet sűríteni, vagy legalább visszaállítani a menetrendet?! Én egész nyáron kellhetek korábban, meg állhatnak a nyakamban a fóti utasok... Reménytelen ez a cég :-(
Üdv, Tóth Péter
Tisztelt Utasunk!
Köszönettel vettük a Társaságunk, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak címzett, 2009. június 16-án elektronikus levélben megküldött észrevételét. Felvetéseit érintően Társaságunk álláspontjáról – a minisztérium megbízásából is - az alábbiakban tájékoztatjuk:
A 2008/2009 évi menetrend megtervezése során alapvető célunk volt, hogy a Kelet-Magyarországon és a budapesti elővárosi forgalomban sikeresen működő, az azonos, könnyen megjegyezhető indulási idők miatt utasaink által megkedvelt ütemes közlekedést megőrizzük, valamint azt a Dunántúl egyes vonalaira kiterjesszük. Ugyanakkor az új struktúra kialakításakor Társaságunknak a közszolgáltatási szolgáltatások megrendelőjének, az Állam tulajdonosi elvárásainak is meg kellett felelnie, amelynek értelmében menetrendi fejlesztésünk nem járhatott többletkapacitások igénybevételével. Ennek értelmében a kihasználatlanul közlekedő vonatok közlekedését egyes időszakokban - így a tanítási szünetekben, vagy az év végi ünnepek alatt - korlátozni vagyunk kénytelenek. (Itt szeretnénk informálni, hogy hasonló intézkedéseket hajtottunk végre a 70 sz., 80a sz., 100a sz, 120a sz. budapesti elővárosi vasútvonalakon is.)
Jelezzük, hogy a menetrendi korrekció végrehajtásánál arra törekedtünk, hogy az érintett vonalakon a már meglévő menetrendi struktúra a lehető legkisebb mértékben változzon. Sajnálatosan – tekintve, hogy járatszám csökkenésről beszélünk – a változás érdeksérelemmel járhatott együtt.
Tájékoztatjuk, hogy a 71. számú vonalon az ütemes szerkezetű óránkénti vonatközlekedés a korlátozott időszakban is megmaradt, ami naponta 21 pár vonatot jelent. Ezen kívül munkanapokon reggel egy sűrítő vonat közlekedik Vácról Budapest-Nyugati pályaudvarra.
A nyári menetrendi időszakban - [60]-as közlekedési korlátozású – nem közlekedő járataink szüneteltetése valóban megegyezik az iskolai szünetek idejével, azonban az iskolás időszak elnevezés csak formai, az emberek számára jól érthető időszakot jelent. A szünetekben diákforgalom mellett a szabadságok miatt a munkába járáshoz kapcsolódó hivatásforgalom is jelentősen csökken. Az időszak végétől, szeptember 1-jétől ezek a vonatok ismét közlekednek.
Természetesen a változások hatásait és a hozzánk érkezett észrevételeket rendszeresen vizsgáljuk. A 71 számú vonalon is figyelemmel kísérjük az utasforgalom alakulását. Az elmúlt menetrendi időszakhoz viszonyítva több vonatnál utasszám-növekedést tapasztaltunk ezért a jövő évi (2009/2010. évi) menetrendi időszakban munkanapokon reggel Budapest irányába, délután pedig ellenkező irányban közlekedő sűrítő vonatokat tervezünk.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a fedélzeti tisztaságra és jegyvizsgáló munkatársaink munkavégzésére vonatkozó észrevételét természetesen nem hagytuk figyelmét kívül, jelzését illetékes szervezeti egységeink részére is továbbítottuk.
Megkeresését, értékes észrevételeit ismételten köszönjük.
Üdvözlettel:
XY