MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ahonnan indulok: Kapostüskevár

2009. július 01. - georgejr

Tovább folytatjuk állomásokat bemutató sorozatunkat. Ma Kapostüskevár van napirenden, amely megállóhely amellett, hogy rendezett egy vasúti múzeumnak is helyet ad. Ha arra jártok ugorjatok be, és fotózzátok le:)

 

Kedves Georgejr!


Örömmel olvastam oldaladon a szépen rendbetartott Somogymeggyesi állomásról szóló cikket. Nagyon jó látni, hogy vannak még vasutasok, akik áldoznak munkahelyük rendben tartására és folyamatos szépítésére. 
Sajnos egyre kevesebb ilyen rendezett állomás, megálló lelhető fel itt Somogy megyében is, persze hangulatos kivételek azért akadnak. Ezért Somogymeggyes után most egy újabb vasútállomást szeretnék a BLOG olvasóink figyelmébe ajánlani, amely szintén virágos, tiszta és egy különlegességgel is rendelkezik.
Mivel rendszeresen utazom a Balatonra a MÁV 36. számú vasútvonalán, ezért gyakran szállok fel a vonatra Kapostüskevár megállóhelyen. A megállóhelyen nagyon jó érzés vonatra szállni, mivel annak környezete minden évben egy civil szervezet tagjainak köszönhetően megfelelően gondozott. A civil vasútbarátok akik az épületben egy vasúti múzeumot is működtetnek folyamatosan takarítják, kaszálják és virágosítják a megállóhely területét, melyért cserébe egy kis helyiséget használhatnak vasúttörténeti gyűjteményük bemutatásához. Természetesen a fiatalok udvariasak is , mivel nem régiben a megállóhelyen a MÁV-START Zrt. magas fokú szolgáltatása miatt két hétig szünetelt a menetjegykiadás és az információnyújtás, így az éppen a parányi kiállító teremben szorgoskodó fiataloktól kaptam menetrendi információkat. Így megnézhettem az épület egykori nem dohányzó várótermében lévő vasúttörténeti gyűjteményt is, amely nagyon nagy élmény volt, mivel Én is szeretem a vonatokat. A fiatalok elmondták, hogy szeretnék bővíteni a kis kiállítótermet, melyhez bíznak a MÁV segítségében, hiszen elmondásuk szerint a vasútbarátok fő támogatója a társaság.
Ezúton is ajánlom a BLOG figyelmébe a megállóhely Internetes oldalát, melyre egy véletlen kapcsán találtam rá. Az Internetes felület képgalériájában lévő csodaszép képek hűen tükrözik a megállóhely jelen állapotát.
Bízom benne, hogy a megállóhelyen tevékenykedő vasúttörténeti egyesület a jövőben bővítheti az érdekes vasúttal kapcsolatos kiállítását és bízom abban is, hogy mind több megállóhelyen és állomáson lesznek olyan önkéntes és igényes emberek mint Somogymeggyesen és Kapostüskeváron.

A megállóhely Internetes felületét itt érhetjük el: http://www.kapostuskevar.eoldal.hu/

Üdvözlettel: István Róbert
 
Ti milyen állomásról indultok nap mint nap? Fotózzátok le, írjátok meg, hogy mit szerettek, nem szerettek benne, és küldjétek el a megintallunkvazze@gmail.com címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr481219294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lurkó 2009.07.03. 13:52:44

Kedves levéliró tüskeváron hamarosan telljesen megszünik a jegykiadás. A jegykiadónak egyébként sincs a munkakörében az információ adás. Arra vannak a nagyobb állomásokon az információs ablakok de legfőképpen az egész ország területén elérhető MÁV-direkt esetleg az internettel rendelkezőknek az Elvira.hu. Nem csak a Startnak hanem az utasoknak is modernizálódni kell.

lurkó 2009.07.03. 13:52:44

Kedves levéliró tüskeváron hamarosan telljesen megszünik a jegykiadás. A jegykiadónak egyébként sincs a munkakörében az információ adás. Arra vannak a nagyobb állomásokon az információs ablakok de legfőképpen az egész ország területén elérhető MÁV-direkt esetleg az internettel rendelkezőknek az Elvira.hu. Nem csak a Startnak hanem az utasoknak is modernizálódni kell.

kollas 2009.07.03. 18:23:27

@lurkó:
Abban igaza van hogy nem kell információt adnia a jegypénztárosnak de csak akkor nem ha az állomáson van információs pult ellenkező esetben kutya kötelessége információval ellátni a kérdezősködött.Az hogy az utasnak modernizálódnia kell ez egy kicsit nevetséges!!
Lehet hogy ön amikor utazik és esetleg valami információt szeretne kérni akkor a jegypénztár ellőt fogja a mobil telefonját és felhívja a MÁV információt. De legtöbben inkább meg kérdezik a jegypénztárost. Szerintem inkább a MÁV-nak kéne Utasbarátnak lennie mint ahogyan a szlogenjükbe van ! "mondjuk ezt még sehol nem tapasztaltam inkább ellenkezőleg......"

vasútbarát (törölt) 2009.07.03. 19:46:25

@lurkó:
Az írására válaszolva, ahol nincs külön információ, mint a cikkben szereplő megállóhelyen ott az illetékes pénztáros munkaköri kötelessége, hogy az utazóközönség részére információt nyújtson, ha a menetjegyet vásárló ezt igényli, mert ez is egy szolgáltatása a START-nak. Más kérdés az már tényleg hogy melyik dolgozó ismeri és teljesíti a kötelességeit és más az hogy melyik nem.
Amúgy én is rendszeresen utazom a megállóhelyről és természetesen ismerem a MÁV-direkt szolgáltatását is, de minek hívjam pénzért őket, ha a megállóhelyen ingyen és udvariasan megkapom ugyanazokat az információkat.
Amúgy írása másik részére válaszolva talán nem lesz igaza és még sokáig megválthatóm a menetjegyemet a hangulatos kis állomáson.

Ákibard! 2009.07.03. 20:38:56

@vasútbarát:
"Amúgy írása másik részére válaszolva talán nem lesz igaza és még sokáig megválthatóm a menetjegyemet a hangulatos kis állomáson. "

Vagy mégis igaza lesz mert a környéken dolgozó jegyvizsgáló?

TKory25 (törölt) 2009.07.03. 20:48:55

Kedves ,,lurkó''!
Honnan veszi azt a kijelentést, hogy idézem: ,,...tüskeváron hamarosan telljesen megszünik a jegykiadás." Ennek egyelőre kevés esélye van, ugyanis van jócskán forgalma a megállóhelynek, lévén külvárosi vasúti megállóhely. Másfelöl vannak sokkal gyérebb jegykiadással rendelkező MÁV megállók a vasútvonalakon, nem is egy. Ahol talán a pénztárbevétel a havi 5000 Ft-ot sem éri el. Az ilyeneknek előbb volna esélye a teljes lakatra. Arról nem is beszélve, hogy elnézést, hülye volna a MÁV Start Zrt. bezáratni egy olyan megállót, ahol az utasok arcán az elégedettség van, ahol a várakozás kultúrája messzemenőkig jobb az országos átlagnál. És mellesleg a megálló rendben tartása sem az ő gondja - no meg nem is azé, akié igazából kellene hogy legyen...
Vagy netán tévedek, és Ön a vasút felsőbb berkeiből "való"?

Ákibard! 2009.07.04. 13:26:54

@TKory25:
Mondjuk az is ok lehet, hogy pl elmegy a mostani pénztáros, vagy lebetegedett (komolyabb betegség vagy akármi) helyettes pedig nem találtak... Nem mindenki megy 50-60 km-.re munkahelyétől. Ma a legtöbb helyen vagy pont annyan vannak a pénztárban amennyi kell vagy kevesebben. ISmerős pénztárban is mondták, hogy rengeteg a túlóra mert 1 fő állandó hiányuk van, és nem jön ember.

Tehát nem feltétlen MÁV töketlenség ha bezárják lehet munkaerő hiány is. De a konkrétumokat nem tudom.

lurkó 2009.07.04. 16:09:54

@TKory25: Inkább a legallját képviselem mint a legjobban nem elismert és nem megfizetett a máv csoporton bellül ugyanis vezetőjegyvizsgáló vagyok. És eléggé sürün járok arra felé. Az hogy Kapostüskeváron és Somogyváron nem lesz jegykiadás eldöntött tény. Az indok pedig az önök álltal várva várt spórolás. Valahol el kell kezdeni itt most átcsoportositással. Dombóvár-alsón lényegesen nagyobb forgalom volt és láss csodát julius 1-től megszünt. És itt a környéken még sok sok kisforgalmu pénztárt zárnak be idén is de jan. 1-től mégtöbbet. Kezdik a KM-es pénztárakkal mint amilyen tüskevár is.

lurkó 2009.07.04. 16:09:54

@TKory25: Inkább a legallját képviselem mint a legjobban nem elismert és nem megfizetett a máv csoporton bellül ugyanis vezetőjegyvizsgáló vagyok. És eléggé sürün járok arra felé. Az hogy Kapostüskeváron és Somogyváron nem lesz jegykiadás eldöntött tény. Az indok pedig az önök álltal várva várt spórolás. Valahol el kell kezdeni itt most átcsoportositással. Dombóvár-alsón lényegesen nagyobb forgalom volt és láss csodát julius 1-től megszünt. És itt a környéken még sok sok kisforgalmu pénztárt zárnak be idén is de jan. 1-től mégtöbbet. Kezdik a KM-es pénztárakkal mint amilyen tüskevár is.

lurkó 2009.07.04. 16:26:07

@kollas: Honnan veszi hogy kutya kötelessége? Nincs olyan utasitás ami kötelezné rá. Amikor én utazok akkor már otthon megtervezem az utazásom A,B,C változatban hátha közbejön valami. Húsz éve igy teszek és még nem kellett csalódnom. Tudom ajánlani. Vagy nyamvadt 1000 Ft-ért megvásárolható a Menetrendkönyv. Ugyanis az ön érdeke hogy minden stimmeljen és ne boszankodjon.

lurkó 2009.07.04. 16:44:19

@vasútbarát: Milyen távra utazik Kapostüskevártól? Ugyanis max. Fonyódig tudja most is megvenni a jegyét mert csak 50 km-es jegyet tudnak kiadni. Csütörtökön is furcsán nézett rám három fiatal hölgy amikor mondtam nekik hogy fejenként még 160 Ft-ot kérek Alsóbélatelepig. Elmagyaráztam nekik mi is az a KM. Nem vitáztak kifizették. Csak furcsának találták hogy kétszer kell jegyet venniük. Nekem is háromszor akkora munka kiegésziteni az MJG-n mint kiadni a telljes utvonalra.
Minek hivja a Direktet? Mert az ön érdeke hogy minden információnak birtokában legyen.

kollas 2009.07.07. 17:22:13

@lurkó: lurkó: Nos ha nincsen információs pult akkor a kért információért a jegy pénztárost kérdezem meg.
Hátha ő tudja a menetrendet !!!!
Nem semmi lenne hogy ha egy utas oda menne és azt mondaná neki a jegy pénztáros hogy no coment, mert neki nem kötelessége információt adnia. Hát nem tudom hogy mi lenne a vége az ilyesminek... Ami meg a menet rendet illeti erről nem nyitok vitát elég ha ide beírt panaszokat olvassuk . Az meg hogy ön A B C variációt néz meg azért hogy eljusson A pontból B pontba az ön részéről dicséretes ,
A MÁV felé meg szégyenletes hogy ennyire lehet meg bízni a menetrendbe .Mi lenne akkor, ha azt mondanám, hogy felszállok a Vonatra 10 órakor és ott leszek 12 óra 23 perckor, Ami mi felénk még csodának számit.

lurkó 2009.08.08. 23:44:48

Nem örülök neki de igazam volt a bezárást illetően. : "A folyamatosan zajló állomásbezárások után ezúttal Kapostüskeváron szűnik meg a szolgálat. A Kaposvár nyugati részén található megállóban jelenleg pénztáros teljesít szolgálatot, azonban 2009 szeptember első napjától már csak a vonaton válthatnak jegyet az utazók" (Indohaz.hu)