MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Elátkozott különvonat

2009. június 17. - georgejr

Az alábbi cikket ajánlották ma a figyelmembe. Az azért már tényleg szánalmasnak sem nevezhető, hogy a vasút különvonatra olyan vonóerőt rendel, ami a kaptatókon lefele sokkal bátrabb mint felfelé, azaz fel már nem tud menni. És az über: mindezt pénzért egy iskolának... Megalol. 10 km 3 óra alatt. Gratulálok...

A mai napra egy solymári iskola különvonatot rendelt Esztergomba. Mivel a START vonóerőnek M41-es Csörgőt rendelt, sok vasútfotós tette félre aznapi teendőit, és indult el a 2-es vonal felé, hogy kellemes, dombvidéki környezetben örökíthesse meg kedvenc dízelmozdonyát.


A sors azonban közbeszólt – vagy éppen a MÁV-csoport dilettantizmusa -, és hiába vártuk a különvonatot a meghirdetett, fél kilences időben Piliscséven.

Ehelyett nem sokkal később a dorogi tartalék M44 425 húzott el előttünk, hogy segítségére legyen a Pilisvörösvárig jutott különvonatnak.

Nem fekvemaradás történt, hanem egyszerűen a vonat céljaira alkalmatlan vontatójárművet, egy köhögős remot-Bobót vezényeltek Csörgő helyett a különvonatra. Az persze a Pilisvörösvár utáni kaptatóval nem, vagy csak nehezen tudott volna megbírkózni, így az egyetlen szabad menetvonalon nem merték továbbküldeni a már Solymárról is késve indult szerelvényt.

A segélygép megérkezése után sem javult a helyzet, mivel a délelőtti ütemen felül Budapest-Esztergom vonat miatt nem volt szabad rés, ahol a különvonat továbbhaladhatott volna, így végül három órás késésnél az iskola elállt a továbbutazástól, és önállóan visszautaztak Solymárra, így az eredeti vonógép 438-as Bobó és a Bhv-kocsik szerelvénymenetben visszatértek a Nyugatiba. Dolguk végezetlenül.


A MÁV-Csoport mai teljesítménye tehát kevesebb, mint 10 kilométer megtétele három óra alatt, méghozzá nem kevés pénzért. Remélem, az ügynek meg lesznek a maga következményei, és esetleg a vasúttársaságon túl is megmutatja, hogy jelen állapotában, jelen cégekkel a vasúti személyszállításnak nincs jövője. Megjegyzem, a teherszállításnak sem sok.

Ehhez képest az eddigi fotókülönvonatoknál még egészen jól jártunk, és sajnos várható, hogy a vasút környékén a helyzet fokozódni fog.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr31190215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.06.17. 14:30:48

Hmmm. Ez érdekes. Ha jól olvastam, akkor tolatómozdonyt küldtek. De azok a személykocsik olyan nehezek voltak? Esetleg műszaki hibás volt a mozdony?

petya.bacsi 2009.06.17. 14:36:53

"Remélem, az ügynek meg lesznek a maga következményei"

Ja, eddig is voltak következményei. A hófrásznál a vezetőség lemondása lett volna a minimum, és mégsem történt meg.

A MÁV egy következmény nélküli cég.

petya.bacsi 2009.06.17. 14:37:26

"Remélem, az ügynek meg lesznek a maga következményei"

Ja, eddig is voltak következményei. A hófrásznál a vezetőség lemondása lett volna a minimum, és mégsem történt meg.

A MÁV egy következmény nélküli cég.

komjatius (törölt) 2009.06.17. 18:23:49

Petya bá! Ebben mi a meglepő?! Ez egy következmények nélküli ország, a MÁV csoport cégei alapjában véve állami cégek, a hal pedig a fejétől bűzlik, mint tudjuk... Amíg nem lesz igazi verseny, sok regionális vasúttársaság, addig nem lesz változás sem.

komjatius (törölt) 2009.06.17. 19:27:51

A tényálláshoz magához... Nálunk kissé fejlettebb országokban a vonatok úgy követik egymást, mint nálunk a villamosok. Mi az, hogy egy nem túl sűrű "ütemes" menetrendbe nem lehet belezsúfolni egy különvonatot?!

Ákibard! 2009.06.17. 20:30:50

@komjatius:
Aha. Csak nem mindegy, hogy miylen pályán mész. Egy 200-ra alkalmas pályán ahol egymást követik a térközök, vagy egy olyan szakadt vonalon mint a 2-es fővonal.

Ha kimész az 1-es vonal mellé sokszor ott is úgy követik egymást a teher-személyvonatok mint máshol a kicsit ritkább villamosok. (6-8 perc)
Pedig az is a kissé fejletlen Magyarországon van.

komjatius (törölt) 2009.06.17. 22:08:08

@Ákibard!:
Ebben teljesen igazad van.
Csak engem momentán nem érdekel, hogy hol a nyilvánvalóan abnormális helyzet forrása. Hogy a sok MÁV közül melyik a hibás. Vagy a tulajdonos magyar állam úgy általában. Mindből drága, szeretett politikusaink és családtagjaik, barátaik, meg a külföldi hitelezők lopják a pénzt, amiből vasúti pálya vagy új vonat lehetne. És akkor ahhoz képest, hogy az oktatási tárca már lassan milliárdos szinten van eladósodva, a vasútnál nem is olyan vészes a helyzet... Időnként megy valami, ami évtizedekkel ezelőtt vonat volt.
De ne legyünk idealisták... Egy gyakorlatilag már az államcsőd szélén álló országban ez is nagy szó.
De most komolyan, ezt magyarázza meg valaki... Trianonban szétverték a vasúti hálózatunkat, a románok ellopták a gördülőállományt, az iparilag legfejlettebb részeket elcsatolták, csillagászati összegű háborús jóvátételt kellett fizetni, nagy világgazdasági válság jött, és mégis, a 30-as években világszínvonalú vasutunk és vasúti iparunk volt, amely jobban működött, mint ma, az elvben lezajlott óriási technikai és technológiai fejlődés dacára...

Ákibard! 2009.06.17. 22:36:37

@komjatius:
Na de várj. Most itt vagyunk, egy témáról szakmai szemmel beszélgetünk, akkor döntsük el: Ha szakmai érveket várunk, akkor ne legyen válasz a "Momentán engem nem érdekel mi miért van így" típusú "fröcsögés" hanem ész érveket, konkrét tényeket kell felvonultatni.

Bocs, ez nem csak neked szól, de annyira jellemző, amikor egy felvetett problémára az ember konkrét választ indoklást ad, amire később azt a válasz kapja, hogy "Én leszarom mi miért van így meg melyik MÁV a hibás".
Kérem, akkor nem kell foglalkozni a dologgal...

siófoki35 2009.06.17. 23:13:24

Az egomi vonal nagyon szűk áteresztő képességű, egymást késetik meg a szembejövő vonatok. Leggyengébb láncszem a Vörösvár-Csaba vonalrész, mert itt elég hosszan nincs vonattalálkozási lehetőség, és egy olyan jelenséggel is súlyosbítva van ez az állomásköz, amit úgy hívnak hogy Pázmáneum és diáktömegek. :D

komjatius (törölt) 2009.06.18. 01:16:43

@Ákibard!:
Lebontom én szakmailag... Száz vasutat, ezeret! Kéne ugye építeni, átépíteni, felújítani. Mondjuk akkor ez 2-es vonal is elbírná a forgalmat, meg a különvonatokat is.
Viszont gyakran a meglévő infrastruktúra ki- és felhasználása is hagy maga után kivánnivalót. Bürokratikus, rugalmatlan szervezés (menetrend, probléma-megoldás), példának okáért.
Az első nyilván pénzkérdés, az utóbbi aligha.
És azért kell foglalkozni a dologgal, mert itt az ország tudatos leépítése zajlik. Verjük szét a menetrendet, és egyébként is mindenkit minden lehetséges eszközzel riasszunk el a vasúttól, majd az érthetetlen módon visszaesett forgalom miatt ritkítsunk tovább, a még érthetetlenebb módon, még inkább visszaesett forgalom miatt az adott vonalat zárjuk be, és voilá, máris sikerült ellehetetleníteni egy fél megyét... Innen majd szépen elvándorol a nép, aki marad, lecsórósodik, ergo nem vállal gyereket...
Nem véletlenül volt az ipari forradalom és a polgárosodás szükséges velejárója a vasútépítés. A dolog visszafelé is működik...