MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Engedély biznisz...

2009. június 10. - georgejr
A MÁV-tól fotózási engedélyt már nem lehet csak úgy igényelni. Postán küld el a levelet (email már elavult technológia), majd csengess ki ezer forintot, és akkor kapsz egy A/4-es fecnit, amivel vagy megengedik a fotózást vagy nem... Annyira kicsinyes, buta és lúzer dolog... ha a bürokrácia fájna.... De lehet, hogy igaza van olvasónknak és a vasútnak egy TOP SECRET plecsnit kellene kapnia.... Vazze...
 
Tisztelt Szerkesztő!
Egy kis megjegyzést tennék. És azért pont itt, mert a Te blogodból a MÁV-hoz eljut az infomráció, és azt legalább válaszra is méltatják. 
Egy kis háttérinfó: Vasútbarát vagyok. Amióta az eszemet tudom. Aztán megkaptam az első fényképezőgépemet, még 2006-ban, akkor még fotózási engedély nélkül készítettem a fényképeimet. Aztán igényeltem egy fotózási engedélyt is, mert ez kötelező volt azért, hogy a fűtőház környékén is, az utasok elől elzárt területen is tudjak fotózni. 2007-ben ugyanígy volt engedélyem. És 2008-ban is. Idén azonban már csak postai úton lehetett igényelni, válaszboríték küldésével. Korrekt megoldásnak tartottam, de mivel én már csak a peronon fotózok, mert az közterület, így nem igényeltem. A napokban jött a fekete leves a MÁV részéről. A fórumokon megjelent egy levél, amit az engedélyeket kiállító hölgy írt. Így szól:

"Tisztelt Vasútbarát! 

Tájékoztatjuk, hogy 2009. évtől a belépési és felvételkészítési engedély kérelmeket nem áll módunkban e-mail útján elfogadni. Írásban kell beadni név, személyi ig. sz. lakáscím feltüntetésével és a kérelem mellé bélyeggel ellátott válaszborítékot mellékelni. 
Cím: 1940 Budapest MÁV Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV Zrt.) Jogi Igazgatóság ÜDSZSZ. Dr. Siska Judit osztályvezető. 
Amennyiben lehetősége van rá, kérelmét személyesen is beadhatja 2009.június 30-ig 1062. Budapest, Andrássy út 73-75. fszt. 22. szobában. Hétfőtől csütörtökig 8-16, pénteken 8-12 óra között. 
Júliusban új irodaházba költözünk, mely 1087. Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60 sz. alatt található. 
A MÁV Zrt. területére kiadott belépési és felvételkészítési engedélyek kizárólag az utasok számára megnyitott területekre érvényesek. Az engedély birtokában üzemi területekre belépni, felvételt készíteni nem lehet. Vasúti üzemi területeken csak külön engedély birtokában és kísérővel lehet tartózkodni nem vasúti dolgozóknak, a munkavédelmi előírások megtartása mellett. 
Az engedélyt csak az illetékes felügyeleti szerv, vagy leányvállalat adhatja ki saját területére, pl.: vontatási telepek, mozdonyok- MÁV TRAKCIÓ Zrt., műhelyek- MÁV GÉPÉSZET Zrt., forgalmi berendezések – Pályavasúti Üzletág, Forgalmi Igazgatóság., jelfogó – TEB Igazgatóság, de azt csak akkor engedélyezik, ha nem balesetveszélyes, és az ott folyó munkát semmiben nem akadályozza. 
A MÁV Zrt. területén készített felvételek kizárólag magáncélra használhatók fel. 
Tájékoztatjuk továbbá, hogy 2010 évtől kizárólag csak a 18-dik életévüket betöltött vasútbarátok részére állítunk ki engedélyt és várhatóan 1000.- Ft kiállítási díjat számolunk fel. 
Részletes információinkat novembertől megtekintheti a MÁV honlapján. 

Üdvözlettel: igazgatási előadó"


Ez a levél a fórumokon általános felháborodást keltett. Nyilvánvalóan a MÁV indokait is meg lehet érteni - egyes vasútfotósok, akik saját, és mások életét, munkáját veszélyeztetve készített fotókat, pl. felsővezeték-tartóoszlopról, ami köztudottan életveszélyes és tilos. De az, hogy én adjak (összeszámolva három) engedélyért darabonként 1000 Ft-ot, és megkapjam ugyanazt a silány, A4-es papírra nyomtatott valamit, amit a "hozzáértő" vasutasok hamisnak minősítenek... Vagy ha nem minősítik hamisnak, mindenféle,"a gépészetet lejárató fotókra" hivatkoznak, és megtiltják a fotózást.
Ha már pénzért megy, ott egye kutya: egy évben 3000 Ft nem vág földhöz azt hiszem, de akkor már legyen egységes, és oylan, ahol azt sehol nem minősítik hamisnak, főleg akkor, ha előtte többszáz km-t utazik a lelkes vasútbarát 2 fotóért. Akkor már legyen strapabíró, tartós igazolványformája, elvégre egy személyi igazolvány is "csak" 1500 Ft, cserébe kapok egy plasztikkártyát, saját fotóval, és a kis kártyalap hivatalos okmány. 
Száz szónak si egy a vége: Ha már fizetek, akkor minőséget szeretnék. Nem három bemutatás után elrongyolódott papírfecnit. Mert elrongyolódik. Mert vékony, teszkós papírra van nyomtatva. Sokan tiszteljük a vasutat, mint veszélyes üzem, sé sokan ki vagyunk oktatva a "vágányokon történő közlekedés"-re. Szóval nem csak a vasútbarátoknak, hanem a vasutasoknak is egy gyökeres változáson kéne átesniük. (főleg azok a vasútőrök akasztanak ki, akik elfeledkeztek a rendszerváltásról: "itten kérem tilos a fotózás kérem. A vasút kérem egy titkos üzem kérem." Vagy pedig az, hogy nemzetbiztonsági okokra hivatkozva (!) nem adnak ki egy egyszeri mozdonyon utazási engedélyt...)
Tisztelettel:
Markovits Tamás Győrből.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr821176047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mildi 2009.06.10. 09:43:31

"A MÁV Zrt. területére kiadott belépési és felvételkészítési engedélyek kizárólag az utasok számára megnyitott területekre érvényesek. " ?! WTF?! az utasok által megnyitott területre miért is kell engedély?! hülyebarmok! még jó, hogy az utasoknak nem kell külön belépési engedélyt kérvényezni! bocs, de leakadtam. ezkész. nocomment.
most már csak az érdekelne, ha én lefényképezem azt a putrit, amiben dolgozom, és ami elméletileg egy forgalmi iroda, akkor nekem is kell engedély?

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.10. 09:46:55

@mildi: persze, de csak otthon nézegetheted, mert kulonben meg megsertened a ceg johirnevet...

ruba 2009.06.10. 14:05:26

Nyilvánvaló, hogy a magyar atomfegyver-arzenált védik így.

Ákibard! 2009.06.10. 14:07:46

Ha szabad megjegyezni, 4 éve van engedélyem, eddig maximum 3 aqlkalommal kellett elővennem. (Ebben nem számítom azt amikor év végén elővettem kicserélni a jövő évire).

Az a 3 alkalom is olyan volt, hogy hát megnézik, felírják az engedély számát, és csók.

Tehát ha valaki normálisan áll a dologhoz, akkor úgyis hagyják fotózni, fűtőházakban sokszor végig is kísérik, és biza aki ott van 20-30 éve, attól sokat meg lehet tudni...
Aki meg úgy áll hozzá, hogy "Itt az engedélyem bazdmeg megyek fotózni" azt úgysem hagyják.
Ugyanis az engedély egyik pontja szeerint a MÁV dolgozója minden indoklás nélkül megtilthatja a fotózást.
De mondom aki normális és nem fasz módon viselkedik, akár el is felejtheti, hogy van engedélye, úgyse lesz rá szükség.

Én megértem a változtatásokat mert sok volt a fasz, aki egy emailért cserébe már kapta is. Idén kellett küldeni borítékot, ezzel már drasztikusan csökkent a kiadott engedélyek száma. Szerintetek?

Én magam részéről támogatom, hogy fizetős legyen, de akkor lenne egy fényképes igazolvány, hologrammal, és legyen érvényesíthető. Nem pedig egy A4-es fénymásolópapír.
Amúgy tényleg lépni kell valamit mert nagyon sok a fasz aki úgy gondolja engedéllyel mindent lehet...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.10. 14:14:53

@Ákibard!: ezaz, egy A/4-es papír, aminek a számát felírják, és később ki is derülhet, hogy kamu... na kb annyit er mint egy xarnak a pofon...

Ákibard! 2009.06.10. 14:19:11

@georgejr:
Hát azért a Siska aláírása és a pecsét eredeti rajta...

Ákibard! 2009.06.10. 14:21:10

Hja most olvasom végig:

"de mivel én már csak a peronon fotózok, mert az közterület, "

Sajna ebben téved, ugyanis magánterület.

Közcélú tevékenység céljára megnyitott magánterület.

Ha közterület lenne akkor nem lenen jogos pl. a peronkapu sem. Mivel magánterület de közcélra át van adva, így feltételül lehet szabni a menetjegy meglétét.

Ákibard! 2009.06.10. 14:21:36

Hja most olvasom végig:

"de mivel én már csak a peronon fotózok, mert az közterület, "

Sajna ebben téved, ugyanis magánterület.

Közcélú tevékenység céljára megnyitott magánterület.

Ha közterület lenne akkor nem lenen jogos pl. a peronkapu sem. Mivel magánterület de közcélra át van adva, így feltételül lehet szabni a menetjegy meglétét.

Ákibard! 2009.06.10. 14:27:10

Mozdonyon utazási engedély kiadását pedig akkor szigorították meg ennyire, amikor Kelenföld előtt szabályos Megállj! jelzéssel megállították a vonatot, felmásztak a gépre, és megtámadták a mozdonyvezetőt.

A Megállj! jelzés adásából következtettek arra, hogy valamilyen szinten hozzáértő lehetett a támadó, így a VB-k is belekerültek a körbe... Pedig sztem a rendőrök n agy része is így állítja meg az autóst de mindegy...

Ez a nemzetbiztonsági okokra hivatkozás szerintem csak a képzelet szüleménye.

dontals 2009.06.10. 15:22:30

"Ez a nemzetbiztonsági okokra hivatkozás szerintem csak a képzelet szüleménye" Szerintem meg nem. Nagyon helyes, hogy nem engednek fel akárkit a mozdonyra. A pilótafülkébe se lehet csak úgy bemászkálni, nem véletlenül.

5341 008-0 flirt 2009.06.10. 16:06:00

Vannak benne nevetséges részletek. De azzal, hogy a mozdonyba nem mehet fel illetéktelen, mármint akinek nincs engedélye teljesen egyetértek, és az engedélyt sem haveri/rokoni alapon kellene kiadni. Az is teljesen rendben hogy 'üzemi területen' se járkáljanak illetéktelenek, de az érdeklődők számára kellene évente egyszer-kétszer szervezett bemutatót tartani. Viszont az, hogy még a peronról való fotózáshoz is engedély kell, az egy nagy b@romság. Még az is valamilyen szinten rendben hogy korhoz kötik az 'engedélyt', de 14 éves kor felett kilehetne adni, hiszen csak a peronra érvényes, ami ismétlem nem normális dolog. Mivel a kedves állambácsi(=adózók) pénzéből tartják fenn az egész kócerájt, ennyit igazán engedhetnének. Akkor én jövőre nem fotózhatok, mert még csak 15 vagyok és akkor sem érem még el a 18-at, közben a szüleim adójukkal hozzájárulnak a létéhez. Vagy nekik hogy tetszene ha mondjuk az Országházat, a Lánchidat, vagy a várat vasútasok csak engedéllyel fotózhatnák, amiért fizetniük kellene.

Ákibard! 2009.06.10. 16:30:00

@dontals:
A nemzetbiztonság nem egyenlő azzal, hogy felmész-e a mozdonyra.
Mit látsz a mozdonyról, amit a vonat utolsó kocsijából nem?
Ennyit a nemzetbiztonságról.

Az viszont biztos, hogy azóta szigorítottak, ammióta megtámadták a mozdonyvezetőt. Szerencsére észnél volt, kikapra a ZBR kart, és gyepálta támadóit. (Nomeg a fülkevilágítás felkapcsolása + kürt az megtette a hatását.)

Amúgy ettől függetlenül ugyanúgy utazhatsz mozdonyon, maximum ismerőssel, vagy kedvesebb mv-vel...

Ákibard! 2009.06.10. 16:32:02

@5341 008-0 flirt:
Szépen ferdítesz, bár ez érthető is, hiszen 15 évesen kikerültél az engedélyesek köréből...

Én sem támogatom, hogy 18 alatt engedélyt kapjon bárki is...

Ákibard! 2009.06.10. 16:37:00

@dontals:
Hja azért még megkérdezem, hogy hány mozdonyon utazási engedélyt kértél, (és kaptál vagy utasítottak el) hogy ennyire tudod mire hivatkoznak amikor elutasítják?

dontals 2009.06.10. 17:30:25

@Ákibard!: itt írja a levél: "Vagy pedig az, hogy nemzetbiztonsági okokra hivatkozva (!) nem adnak ki egy egyszeri mozdonyon utazási engedélyt" innen tudom mire hivatkoznak.

A nemzetbiztonság szempontjából pedig: honnan tudják, hogy te élvezeti okból mész-e a mozdonyra és fotókat készítesz, vagy pedig terrorista vagy és bevezeted 100 km/h sebeséggel a Keletibe a vonatot. Ennyit a nemzetbiztonság szempontjából...

Ákibard! 2009.06.10. 17:33:37

@dontals:
Tudom mit írt a levél. Erre írtam, hogy a képzelet szüleménye, leírtam a valódi okot. Erre te megint leírod ami a levélben van. Remek...

A vonat nem repülő, amit fogod magad és eltérítesz... A vonat arra megy amerre terelik. 100-al meg nem jutsz el a keletiig, mert megfog az éberségi... :-) Erről ennyit.

Ha szeretnéd, mégegyszer: NEM nemzetbiztonsági okok miatt nem adnak mozdonyon utazásit.

Adani 2009.06.10. 22:57:25

Én is utaztam már mozdonyon kisebb forgalmú mellékvonalakon, ahol nem gyakori az ellenőrzés általában könnyebb bejutni. Nekem annyi volt ,h ismerőssel mentem, aki megkérdezte, h nem lehetne- e esetleg bemenni és igen volt a válasz.

Fotózni meg én is szoktam peronon ott senki sem szólt eddig érte. Egyébként sok vasútbarát megy a nyíltvonalra fotózni (én is voltam már) oda is kéne zendegély? :) Ha beteszem a kamerát a sínek közé és levideózom alulról a vonatot azzal megsértek vmi szabályt? Most tekintsünk el attól ,h hülye vagyok és kockáztatom ,h leszarják meg lehúgyozzák a kamerát esetleg megrongálódik( ami sztem esélytelen, bár egyszer felborította a vonat Youtube videó: Uzsgyi alulról).

rickyramirez 2009.06.10. 23:51:02

Így, ebben a formában mi értelme van az engedélyek kiadásának? Bárki kaphat, aki elmúlt 18 éves, egyszerűen elküldi az adatait, és kész. Semmilyen oktatáson nem vesz részt, semmilyen többletinformációval nem látják el azokhoz képest, akiknek nincs engedélyük. És eddig még fizetni sem kellett érte. Akkor minek engedély?
A másik dolog pedig, hogy még a peronon való fényképezéshez is kell engedély ezek szerint. Namármost manapság olyan kompakt, de nagy tudású gépeket gyártanak, amelyekkel könnyen lehet észrevétlenül is képeket csinálni, a szintén korszerű mobiltelefonokról nem is szólva. Tehát aki ezzel az engedélykiváltással vacakol, ha pl. peronon vagy a nyílt pályán akar képeket csinálni, felesleges dolgot tesz: észrevétlenül is megteheti, és ha lenne egy A/4-es papírja, akkor az mit változtatna? Egy illetékes vasutas kérdőre von mondjuk valakit, aki felvételeket készít: ha nincs A/4-ese, elzavarja, ha van, akkor lehet?

jamjam 2009.06.11. 13:08:06

@5341 008-0 flirt: volt már olyan 15-16 éves akit tartalék mozdonyal vittünk ki fotózni!
bürokrácia URAIM!!!!!!!!!!!!!
Nem értem mi a problem??

Kocsivizsgáló80 2009.06.11. 20:35:24

Azért a tisztelt vasút barátok figyelmét felhívnám. Ha valaki jelzi azt, hogy nem akar a fotón szerepelni akkor ezt tiszteletben kellene tartani nem?

Ákibard! 2009.06.12. 08:01:48

@Kocsivizsgáló80:
Lényegében igen. Ha én téged fotózlak, mert tetszik a csini úk kukásmellényed, akkor valóban szólhatsz, hogy légyszíves ne fotózzalak.
HA a mozdonyt fotózom, amit vezetsz, és a mozdony a lényeg nekem, akát egy UFO is ülhetne a vezetőálláson, akkor neked a törvény szerint se lehet sok szavad a fotózássaal kapcsolatban.

Ne felejtsd el, hogy az üvegfelületek tükröznek, az esetek igen nagy %-ában semmi vagy csak egy emberi körvonal látszódik. Gondolod végig, hogy arányaiban mekkora az arcod a fejed a mozdonyhoz képest, és add még hozzá azt a távoltásgot is, amiről fotózok. (ugyebár senki nem fotóz úgy mozdonyt, hogy faltól-falig kitölti a képet, van benne környezet is.)
Tehát az arcod önmagában elhanyagolható mértű kb 5-6 mm-es lesz amiről felismerni bárkit is.......

Az a baj, hogy sokan nem értik meg, hogy nem ŐT fotózom, mert ugyan biztosan szép és fotogén vasutasok is vannak (sajna nem hölgyek ülnek a vezetőálláson :-(((((( ) ellenben az embert a gép jobban érdekli mint az ott ülő vezér -: ))))

De azért nálatok is lehetne mit fejlődni, mondjuk leszokni arról, hogy a fotós mellett rátenyerelni a kürtre, mert az vicces. Holott az illető űrszelvényen kívül, kukásmellényben, szabályosan álldogál ott ahol.
Szerencsére van pozitív példa is, messziről Figyelj! jelzést ad, villog, stnb. Ilyenből kellene több...

Kocsivizsgáló80 2009.06.12. 12:22:22

@Ákibard!: Én csak a saját példámat tudom leírni. Egy srác a vonat közepéről fotózott a gép felé, úgy, hogy benne voltam én is. KB tőle egy kocsi hosszra. A géptől ő pedig 4 kocsi hosszra volt. Én ezt mindenképpen úgy értelmeztem, hogy engem akart fotózni, munka közben. Ha nem így volt, akkor passz. Olyan szép nem vagyok. :-)

A gép fotózásához nem tudok hozzászólni.

Összességében, ha jelzem a gyereknek, hogy várjon egy cseppet, mert nem akarok a fotón szerepelni akkor neki kutya kötelessége megvárni, hogy arrébb toljam a biciklit. Még ha nem is rám fókuszál, hanem a gépre, vonatra stb.

Senkit nem szóltam még meg, sohasem azért ha fotózott, csak akkor, ha én is szerepelnék rajta.
Ehhez szerintem bárkinek joga van.

Kocsivizsgáló80 2009.06.12. 12:25:53

Ezt kifelejtettem.

Volt olyan eset, hogy egy fotós srácot külön megkértünk, hogy a gazt, a szemetet fotózza le, hátha történik majd vele valami.

Fotózott, valahol megjelentek a képek és láss csodát kb 1 hét múlva jöttek a budabertől azt hiszem, és összeszedték a szemetet, levágták gazt.

Tarackos Sül (törölt) 2009.06.13. 18:31:29

"Az engedélyt csak az illetékes felügyeleti szerv, vagy leányvállalat adhatja ki saját területére, pl.: vontatási telepek, mozdonyok- MÁV TRAKCIÓ Zrt., műhelyek- MÁV GÉPÉSZET Zrt., forgalmi berendezések – Pályavasúti Üzletág, Forgalmi Igazgatóság., jelfogó – TEB Igazgatóság, de azt csak akkor engedélyezik, ha nem balesetveszélyes, és az ott folyó munkát semmiben nem akadályozza. "

Akkor mindegyiktől külön-külön kell kérni??? A jó Isten sem tudja, hány cég már (elvileg 77 leányvállalata van) . . . Ezen ne múljék, de ha ezek után valaki kekeckedni mer, azt megetetem a kutyámmal.

Snake 2009.06.15. 01:30:51

@Tarackos Sül: Nem csak kérni kell, hanem meg is kell kapni...mindtől. Ráadásul jórészük csak alkalmi engedélyt fog adni.

Megette a fene az egészet...

Tarackos Sül (törölt) 2009.06.16. 21:01:43

@Snake:

Akkor marad az, ami eddig volt: engedély nélkül. Bár tőlem még nem kérték, de úgy tűnik, a legtöbb vasutas elég lazán áll hozzá, hátha megúszható (ROFL, egy kurva fotó miatt nehogy agyonlőjenek már). Legfeljebb lemegyek kutyába, és seggbek*ratom magam egy csinos kallerrel . . . vagy nem megyek vonatot fotózni többet sehova, ergo nem fizetem a jegyet se, és az ingyenélő sztrájkoló, lusta disznó banda meg éhenhal. Herótom van a vasutasoktól, egyik sem jobb, mint a másik.

kollas 2009.06.22. 15:57:21

Nevetségesnek és felháborítónak tartom az egészet,még hogy utasoknak megnyitott területre kiállított fotózási engedélyt!!
Hiszen oda nem is kell engedély .
Az készít ott fényképeket aki csak akar.Semmilyen engedély nem kell oda!!
Képzeljük már csak el akkor minden utasnak aki képeket akar készíteni az utazásairól vagy magáról a peronrol az gyorsan rohanjon el engedélyt kérni 1000ft fejében hogy fotókat készítsen?
Ezt már megint olyan találta ki aki nem tud mit csinálni a bársonyszékbe ülve.
Hát már nem kap eleget a MÁV?
Most már a vasútbarátból vasút ellensége lesz.
Minek kell azokat piszkálni akik eddig a vasút szépségeit is meg mutatta nem csak a rossz oldalát.

Adani 2009.06.22. 16:03:10

Tőle még sosem kérték, igaz csak peronról szoktam fotózni, meg nyíltvonalon. Fűtőházakba meg üzemi területre nem megyek, egyszer voltam akkor csak megkérdeztük ,h lehet-e és mivel megengedték ezért néhány vonatot sikerült közelről lekapni.

Csucsu2007 2009.06.23. 20:50:37

Jó estét!

Ha pl. osztálykirándulás közben az állomáson meglátom a "Kukutyin Expressz" szerelvényét, ahhoz is kell engedély, hogy a peronról csináljak egy képet? Mert ha jól látom, a korhatár csak 2010-től szól.

Második kérdésem: Engedélykéréshez csak a papírfecnit kell elküldeni névvel lakcímmel sz.ig.számmal és egy megcímzett, bélyegzett borítékot?

Választ előre is köszönöm!

kollas 2009.06.25. 15:42:16

@Csucsu2007: Szia nem a peronrol nem kell engedély.
Második kérdésre: Igen végeredménybe igen habár most már 1000ft lesz az engedély kiállítása,és 18 életévet betöltőt személynek kell lened.

vasútbarát (törölt) 2009.06.30. 20:19:21

Nahát, hogy mik vannak, ezek az okos MÁV vezetők mindenből a zsebüket szeretnék még jobban megtömni! Már a fénykép felvételek elkészítésének ingyenességét is sajnálják szegény vasútbarátoktól, pedig milyen jó volt eddig iszen az ilyen vasútbarátok által készített képek által tudták munkavállalóikat csesztetni mikor meglátták őket az Index fórumain.
Ezen újabb birokratikus és meggondolatlan, előkészületlen intézkedés sorozat újabb példája annak, hogy a tisztelt MÁV, amint mi finanszirozzunk adó forintjainkból mennyire leszarja Utasait és a Vasútbarátokat! Már a fényképezést is tiltja az utazóközönségnek peronjain, nahát nahát...

kinaisas 2009.07.06. 16:33:17

Nos nekem mint 20 éve gyakorló mv-nek, engedtessék meg, hogy elmondjam a véleményemet.
Teljesen mindegy, honnan fotóznak le. Valóban, a szélvédő tükröződik, nem látszik ki van a mozdonyon, s mégis.... Ez nem akadály abban, hogy később megállapítsák, ki volt a mozdonyon. És ez miért fontos? Büntettek már meg kollégát ilyen fénykép alapján, mert nem tartotta be az utasítást, és a nagy tudású vasútbarát olyan helyre rakta fel a képet, pontos dátummal, ahol más, felsőbb vezetők is megnézhették. Az nem vigasztal, hogy a főnök miért ilyen marha, hogy ebben éli ki magát. Az vesse az első követ ránk, aki még soha semmilyen szabályt nem hágott át (meg lehet próbálni, idejönni és ezt a melót csinálni, felöltözve, 40 fokban főve).
Azzal, aki nem a peronról fényképez, nem tudok mit tenni. De. Én ezt úgy intéztem el, hogy azt mondtam, ne látszódjak a képen, és a felteszi valamely nyilvános oldalra, akkor a dátumot hamisítsa meg.
Egyébként meg igaza van Ákibard-nak. Ha normálisan megy oda a vasútbarát, akkor senki sem problémázik a fotózáson.

Ouaid (törölt) 2009.07.09. 16:41:37

@Ákibard!: "Sajna ebben téved, ugyanis magánterület."

Már amelyik. A Keleti például közterületen épült, ott a peronkapu is jogellenes.

Törzsgyökeres szentesi 2009.07.23. 21:08:39

Így több hete tudva már a dologról, egy kicsit higgadtabban tudok nyilatkozni. Szóval itt is az lesz, ami az egész országban megy: csak az jut előre, aki nem teljesen tisztességes módon keresi a kenyerét, és ahol tud ügyeskedik. Jövőre a fára, villanyoszlopra és egyéb veszélyes helyre mászó fotósok ugyanúgy élnek tovább, mint hal a vízben, a becsületesebb peronon alkalmilag fotózókat meg csesztetni fogják a vasútőrök.
Én általában pályaépítéseken szoktam a gépemmel jelen lenni. Most egy ilyenre én honnan, kitől kérjek engedélyt? Éves kellene, mert általában előtte egy vagy két nappal dől el, hogy aznap XY helyre megyek pl.: a Platov darut fotózni.

Én a pénzszedéssel és a korhatár emeléssel egyet értek, csak akkor legyen is e mögött valami. Amúgy jövőre lehet, hogy én sem váltom meg a papírt, azért nem adok ki egy ezrest ami seggtörlésre jó csak.
Ja, és az ideit csak egyszer kérték el csak, szép szóval eddig szinte mindenhol sikerrel jártam.

Adani 2009.07.23. 22:24:45

Aki pedig eddig is csak peronon meg nyílt pályán fotózott mint én annak mi változik? Számomra semmi, ugyanúgy fotózok, ha elzavarnak akkor nem fotózok, de nyílt pályán ez nem áll fenn általában. Peronon sem szóltak még soha fotózásért, ott ugye elvileg lehet.

WTomi 2011.01.04. 01:11:39

Az érdekes az, hogy voltam már vontatási telepen, készítettem is képeket, de mindeddig sem egy táblával (pl. "Idegeneknek belépni tilos" logikus nem?), sem mogorva vasutassal nem találkoztam. Most világosultam fel arról, hogy ezek szerint illegális tevékenységet végeztem(!?)
Témához visszatérve, úgy gondolom, hogy ha már szigorítanak, akkor legalább hitele is legyen annak a fecninek... bár minek tököljek azon amit eddig is meg tudtam tenni...

WTomi 2011.01.04. 01:14:32

Ami a mozdonyon utazási engedélyt illeti, azért felettébb örülök annak, hogy egy marha miatt bűnhődik az összes vasútbarát. Úgy hallottam, minden egyes telepnél külön engedélyt kell igényelni..., és akkor sincs nagy esély h megadják, mert ugye a bürokrácia szaknyelve igen gazdag, amikor valamit magyarázni kell.

pbence 2011.01.05. 11:16:12

@WTomi:

Nekem erről a Nyugati jut eszembe, a Ferdinánd híd felőli bejárata. Ugye semmi nem jelzi, hogy tilos lenne belépni, sem a Podmaniczky utca felől, sem a pályaudvar belseje felől. És semmi olyasmi nincs is ott, ami miatt azt kéne gondolnom, hogy tilos lenne ott bejárni, van út és lépcső is, ezért én azt a Nyugati másik bejáratának tekintem.
De volt már olyan, hogy jött egy-két legalább 70-es IQ-val rendelkező vasútőr, és elkezdte magyarázni, hogy itt tilos tartózkodni, ez "terület" (WTF?). Mondom neki, hogy miért lenne tilos, sehova nincs kiírva. Erre elkezd mutogatni arra a táblára, amire az van írva, hogy "vigyázz, a vágányokon vonat közlekedik" (vagy valami hasonló). Mondom neki, hogy arra nem ez van írva, még fel is olvastam neki. De ő mondja tovább, hogy ki van írva, menjek el innen, ez "terület". Szóval okos embereket alkalmaznak, és a saját szabályaikkal sincsenek tisztában...