MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Megyünk lopni, megyünk lopni....

2009. június 09. - georgejr

A peronkapuknak nem csak a bliccelőket, de a szarkákat is távol kellene tartaniuk a vonatoktól. Persze csak akkor, ha van is ellenőr. Patiszon esetében nem volt. Mobilját betette a táskájába, a táskát a csomagtartóra majd leült. Nagy hiba volt...

Egy általam eddig ismeretlen lopási módot szeretnék megosztani Veletek, aminek sajnos szenvedő alanya voltam. 

2009.06.07-én vasárnap reggel történt, a Keleti pályaudvaron, 8 óra előtt nem sokkal a Miskolc - Sátoraljaújhely felé közlekedő gyorsvonaton. Poroszlóra szándékoztam utazni, füzesabonyi átszállással. Még bent állt a szerelvény a pályaudvaron, 8:03-kor kellett elindulnia. Én már elég korán odaértem, a jegyellenörző kapuknál senki sem volt(!), elfoglaltam a helyem a vonaton, írtam egy sms-t, elraktam a mobilt, a hátizsákomat felraktam a csomagtartóra a fejem felé, egy másik csomagom a lábamnál volt. Egyszer csak hallom, hogy megcsörren a kulcsom a táskámban. Felállok, és látom, hogy a csomagtartó másik oldalán egy férfi a sporttáskájában kutat, az én táskám meg álló helyzetben van. A férfi harmincpár éves lehetett, kb. 175 cm magas, rövid barna haja, barna szeme volt, fején baseball sapka, nyakában fényképezőgéptok. Bocsánatot kért, mikor látta, hogy felálltam és a táskámat nézem, mondom semmi baj, visszafektettem a táskát és leültem. Pár perccel később leveszem a táskámat, hogy igyak és megnézzem, nem kaptam-e sms-t, mikor döbbenve látom, hogy nincs meg a mobilom. Megkérdeztem egy hölgyet, hogy merre ment a sporttáskás férfi, a nő a vonat hátulja felé mutatott, de ekkor már tudtam, hogy felesleges kérdés volt, a tolvaj rögtön leszállt a zsákmánnyal. Szerencsére abban a zsebben nem volt más érték. Eléggé elkeseredtem, egy hölgy fölajánlotta a mobilját, hogy csörgessem meg a sajátomat, de persze már ki volt kapcsolva. Visszaadtam a kölcsönkapott mobilt, nagyon szépen megköszöntem, aztán magamba roskadtan leültem. Szerencsére nem nagy érték, egy mobil pótolható (leszámítva a rajta tárolt személyes adatokat, képeket...), de ha más értékem is épp ott lett volna, esetleg iratok, akkor jobban fájna (szerencsére régóta külön tárolom a pénzemet és az irataimat).

Viszont talán ha jegyellenőrök ott álltak volna a kapuban, akkor talán nem jut fel az illető a vonatra, és nem lennék egy mobillal szegényebb, és egy negatív tapasztalattal "gazdagabb".

Jó tanács: mindig figyeljetek a holmitokra, értékeitekre, mert bárhol és bármikor történhet hasonló Veletek is..


Köszönettel:

Patiszon

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr301173006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.06.09. 08:23:44

Szomorú ugyan, de a peronkapus jegyellenőrzés az ilyet nem tudja kiszűrni. Egy pár forintos jeggyel is beengednek a kapun, ha meg peronjegy lenne, azzal is. és utána nem nézik hogy ki hova megy.

Én tapasztalatból azt értékeimet vagy nagyon beszorítva, vagy nagyon testközelben tárolom utazás közben. Így legalább esélyem van megérezni, ha matatnak a cuccaim körül.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.06.09. 08:25:05

@chipetke: aki meg lopni jár a vonatra az tudjátok mit csináljon, lehetőleg népes süncsaláddal....

Ákibard! 2009.06.09. 09:24:36

Én is ennyit tudok mondani, mint chipetke, a peronkapus ellenőrzés nem riasztja el őket, ugyanis simán beruház egy menetjegyre, többet fog annál lopni...
Ezt bizonyítja az is, hogy IC-n és EC-n is lopnak sajnos, ott még pótjegyet is vesznek.

Az ilyen enm kerülhető el sajnos, csak ELŐVIGYÁZATOSSÁGGAL!

Én mániákusan nem rakok semmit a csomagtartóra. Ha mégis, akkor a VELEM szemben lévő ülés fölé. Tehát nem a fejem fölé, ahol nem látom, hanem szemben, fent. Persze ez csak akkor kivitelezhető, ha nincs szemben utas vagy ha van és nincs ott csomagja. Azt is ki szoktam hazsnálni, hogy szemben szokott tükör lenni, amiből szintén szemmel zartható.

A hátizsákom SOHA nem teszem fel, abban van a fényképezőgép, bérlet egyebek. Az inkább lábhoz le, inkább kényelmetlenül utazok, de minden cuccommal együtt szállok le.

És emellett a legfontosabb, hogy laptopot soha nem engedni ki a kezedből. Akárhová mész, még az 1 m-re lévő rötyire is vidd magaddal. Én is mindig így tettem. Felkapom, viszem. Ha ülök, akkor is az ülemben van a táska vagy mellettem, de soha nem fölöttem. Mert sajnos ezek sincsenek biztonságban még az EC-n sem.

Igazából ezeket tudom tanácsolni, eddig szerencsére engem nem ért ilyen jellegű kár, bár mundjuk én aggódós természet vagyok ilyen értelemben. Vagy inkább elővigyázatos :-)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.09. 09:29:36

@Ákibard!: dettó, én is csak akkor teszem a csomagtartóra, pláne egyterű kocsiban, ha nem ül velem szemben senki és látom. Ha már sokan vannak, vagy nem tudom feltenni, inkább nyomorgok a csomaggal a lábam között, minthogy lenyúljanak...
a peronkapu tényleg csak annyit használhat, hogy azokat távoltartja, akik nem vesznek jegyet, de bizony itt is vannak kibuvok, kiskapuk és akkor az sem akadály. Őrt, rendőrt, pedig nem lehet minden vonatra állítani. Megoldás: figyelni, figyelni, figyelni...

Zámbori Zita 2009.06.09. 10:08:50

Sziasztok!
Ellenpélda: Keleti, vasárnap du tumultus.kb 6-7 hónapos tehes voltam Hátizsák, kézitáska, sporttáska, kistáska. Szóval úgy festettem, mit egy karácsonyfa, ne mvolt nehéz, csak csámpáztam a plusz súllyal... ráadásul megszólalt a mobilom is... eh. Felvettem, pont akkor értem a kapuhoz. Mondom, tömeg volt ,de a kapuőrök úgy ugrottak rám, egyszerre ketten is, mint a hiénák!!! Kérték a jegyet, és amikor nem mutattam fel, emrt konkrétan nem volt még egy kezem, még nekik állt fejjebb. Bunkó beeszólások, miegymás... Nem volt semmi! Még jó hogy a férjem elém jött.

A vicces az volt, hogy rengeteg ember szállt le a vonatról... biztosan egy 24 éves 7 hónapos kismama lenyúlja az utasok cuccát... :P Máskor persze amikor felfele szállok a vonatra, nincs ott senki vagy ha ott is vannak, hajtják az embereket, meg se nézik, van-e jegye! Ki tudja hány embert loptak már meg emiatt.

dontals 2009.06.09. 13:01:28

A peronkapus jegyellenőrzés tényleg nem ér semmit. Én el tudom képzelni, hogy azt is levajaznák a tolvajok, hogy őket is úgy ingyé' (azaz havonta zsebbe fizetve a karámőrnek) átengedjék, mint a taxis hiénákat. Volt róla riport. Elektronikus kapu lenne a megoldás, és persze a fent leírtak. Amúgy van biztonsági kamera a Keletiben én azért feljelentettem volna a rendőrségen, még ha későbbi vonattal is kellett volna mennem.

Amúgy egyik ismerősömtől a nyugatiban lopták el a mobilját (ugyan így táskából). Pár nap múlva felhívták a telefonban lévő otthoni számát, hogy nem akarja-e visszavásárolni a telefont 10.000 forintért. Ő nem volt hajlandó szóbaállni velük, én rendőrrel mentem volna...

Adani 2009.06.09. 17:39:17

Én belementem volna a visszavásárlásba, persze haveroknak ( markos legények) vagy rendőröknek szólni előtte). Biciklivel hallottam ilyet, h pont a lopott biciklijét akarták az embernek eladni az utcán. Ismertetőjelet tett rá rejtett helyre megnézte, látta, h az az övé, szal. mondta, h tesz vele egy próbakört és esetleg utána majd. Mondanom sem kell felült rá és elhúzott vele, kis kerülővel haza. A bicaj azóta is megvan. A tolvajtól meg elvitték beszerzési áron. :)

Egyébként táskát fejed fölé egyterű kocsiban tilos feltenni, fülkésben lehet, de én jobban szeretem a szemköztire tenni ,h lássam. Mellesleg oda fel csak az utazómat szoktam tenni, abban nincsen soha nagy érték (hazafelé szennyes ruhák meg üres kajás dobozok) utazóban meg ruhák és kaják). Annyira nem értékesek, h megérje ellopni, nekem értékes csak, mert ha ellopják a magammal vitt kaját éhezni fogok. :) De nincs olyan hülye tolvaj, aki pl. rántott húst meg szeletelt kenyeret lop.
süti beállítások módosítása