Sün legyek, ha értem, hogy miért nem lehet a kocsit időben átvizsgálni és miért Lexike klónját kell minden pályaudvaron alkalmazni hangosbemondónak extrém esetekre. Nem nem értem. De K. sem, aki "csak" 50 perc késéssel indult a fent említett átvizsgálás és annak eredménye miatt...
Kedves MÁV Blog!
Sok mindent tudok tolerálni és sok mindent megértek, amit azonban nem, az az emberi ostobaság és nemtörődömség, illetve a másik ember semmibevétele. Úgy gondolom, hogy vannak események, melyek mellett nem lehet elmenni szó nélkül, mert ez esetben konzerválásra kerülnek a sokszor tűrhetetlen állapotok. A világ számos országában volt már szerencsém vonattal közlekedni, a MÁV színvonalát azonban egyetlen egy helyen sem tudták alulmúlni.
Egyszerűen felfoghatatlan, hogy ilyen színvonalon működik itt a vasút. Én nem tudom mi kell még ahhoz, hogy észbe kapjanak azok, akiknek észbe kell kapniuk, mert a mai utazásom a MÁV-val (nem először) nálam minden biztosítékot kivert. Egész egyszerűen felfoghatatlan, hogy hogyan engednek meg maguknak ilyen alacsony színvonalat és ilyen trehány munkavégzést.
A mai napon (június 1.) a 2216-os számú személyvonattal szerettünk volna utazni (15:42 perckor indul a Nyugatiból). Kicsit furcsa volt, hogy 10 perccel indulás előtt a vonatnak még se híre se hamva, de gondoltam Vácról jön és késik, az fordul majd vissza. De nem Vácról jött, hanem csak lusták voltak korábban betolni, kb. 5-6 perccel az indulás előtt állt be a vonat, ami igencsak szokatlan. (Legalább 100 ember várta a vonatot, de ez igazából kit érdekel...)
A vonat színvonala, állapota egyszerűen minősíthetetlen, azt hiszem több szót nem is érdemel. Ez a magyar csoda, hogy ilyen állapotú vagonokkal még személyfuvarozást végeznek, mert pl. Ausztriába ilyen leamortizált vonatokra az állatokat sem engednék fel.
Aztán kiderült, hogy a vonat csak késve fog elindulni, mert a vonat egyik középső kocsijának tengelytörése van. (Ezt természetesen csak fél füllel hallotta az ember, mert ugye ki a fene közölte volna az utasokkal. A nagyon vájtfülűek hallották ugyan, hogy valaki belesúgta a hangosbemondóba, hogy 15 perc késéssel fog indulni a vonat...) Én nem tudom hogy működik ez a MÁV-nál, hogy indulás előtt tolják be a kocsit néhány perccel és akkor derítik ki róla, hogy életveszélyes lenne közlekedtetni. Erre tényleg ez a módszer? A vonat poshadt levegőjéből ítélve legalább egy fél napot állt egy külső vágányon. Nem tudták volna korábban átvizsgálni a kocsit és felkészíteni az utazásra? Csak nem a következő sztrájkukat tervezgették, melyben „teljesen jogosan” követelnek maguknak ilyen munkáért béremelést… Vajon mi az oka annak, hogy a MÁV a zsúfoltnak nem mondható pünkösd hétfői napon nem képes kiállítani egy normális vonatot, csak ilyen roncsot?
Mi az oka, hogy a jegyvizsgálók – saját bevallásuk szerint – semmit nem tudnak, ezért nem is tájékoztatnak senkit?
Azt hiszem, amit ma megtapasztaltam, az az anti-szolgáltatás magasiskolája. A vonat közel 50 perces késéssel indult. Most mondjam azt, hogy ennyi idő alatt egy európai színvonalú vasút oda-vissza megtenné a Budapest-Vác távolságot? Ilyenkor tényleg olyan óriási dolog lenne kiállítani egy másik vonatot? Azt mondani, hogy "szállj át a peron másik oldalára te hülye utas", mert bizony üresen álló vonat akadt jónéhány az állomáson. Az pedig, ahogyan a helyzetet kezelték valamennyi utas mély felháborodását váltotta ki. Nem csodálkozom rajta, hogy a jegyvizsgálók ezek után nem mertek végigmenni a vonaton.
Üdv:
K.