MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Az anti-szolgáltatás magasiskolája

2009. június 02. - georgejr

Sün legyek, ha értem, hogy miért nem lehet a kocsit időben átvizsgálni és miért Lexike klónját kell minden pályaudvaron alkalmazni hangosbemondónak extrém esetekre. Nem nem értem. De K. sem, aki "csak" 50 perc késéssel indult a fent említett átvizsgálás és annak eredménye miatt...

 

 Kedves MÁV Blog!


Sok mindent tudok tolerálni és sok mindent megértek, amit azonban nem, az az emberi ostobaság és nemtörődömség, illetve a másik ember semmibevétele. Úgy gondolom, hogy vannak események, melyek mellett nem lehet elmenni szó nélkül, mert ez esetben konzerválásra kerülnek a sokszor tűrhetetlen állapotok. A világ számos országában volt már szerencsém vonattal közlekedni, a MÁV színvonalát azonban egyetlen egy helyen sem tudták alulmúlni.

Egyszerűen felfoghatatlan, hogy ilyen színvonalon működik itt a vasút. Én nem tudom mi kell még ahhoz, hogy észbe kapjanak azok, akiknek észbe kell kapniuk, mert a mai utazásom a MÁV-val (nem először) nálam minden biztosítékot kivert. Egész egyszerűen felfoghatatlan, hogy hogyan engednek meg maguknak ilyen alacsony színvonalat és ilyen trehány munkavégzést.

A mai napon (június 1.) a 2216-os számú személyvonattal szerettünk volna utazni (15:42 perckor indul a Nyugatiból). Kicsit furcsa volt, hogy 10 perccel indulás előtt a vonatnak még se híre se hamva, de gondoltam Vácról jön és késik, az fordul majd vissza. De nem Vácról jött, hanem csak lusták voltak korábban betolni, kb. 5-6 perccel az indulás előtt állt be a vonat, ami igencsak szokatlan. (Legalább 100 ember várta a vonatot, de ez igazából kit érdekel...) 

A vonat színvonala, állapota egyszerűen minősíthetetlen, azt hiszem több szót nem is érdemel. Ez a magyar csoda, hogy ilyen állapotú vagonokkal még személyfuvarozást végeznek, mert pl. Ausztriába ilyen leamortizált vonatokra az állatokat sem engednék fel.
 
Aztán kiderült, hogy a vonat csak késve fog elindulni, mert a vonat egyik középső kocsijának tengelytörése van. (Ezt természetesen csak fél füllel hallotta az ember, mert ugye ki a fene közölte volna az utasokkal. A nagyon vájtfülűek hallották ugyan, hogy valaki belesúgta a hangosbemondóba, hogy 15 perc késéssel fog indulni a vonat...) Én nem tudom hogy működik ez a MÁV-nál, hogy indulás előtt tolják be a kocsit néhány perccel és akkor derítik ki róla, hogy életveszélyes lenne közlekedtetni. Erre tényleg ez a módszer? A vonat poshadt levegőjéből ítélve legalább egy fél napot állt egy külső vágányon. Nem tudták volna korábban átvizsgálni a kocsit és felkészíteni az utazásra? Csak nem a következő sztrájkukat tervezgették, melyben „teljesen jogosan” követelnek maguknak ilyen munkáért béremelést… Vajon mi az oka annak, hogy a MÁV a zsúfoltnak nem mondható pünkösd hétfői napon nem képes kiállítani egy normális vonatot, csak ilyen roncsot? 

Mi az oka, hogy a jegyvizsgálók – saját bevallásuk szerint – semmit nem tudnak, ezért nem is tájékoztatnak senkit?

Azt hiszem, amit ma megtapasztaltam, az az anti-szolgáltatás magasiskolája. A vonat közel 50 perces késéssel indult. Most mondjam azt, hogy ennyi idő alatt egy európai színvonalú vasút oda-vissza megtenné a Budapest-Vác távolságot? Ilyenkor tényleg olyan óriási dolog lenne kiállítani egy másik vonatot? Azt mondani, hogy "szállj át a peron másik oldalára te hülye utas", mert bizony üresen álló vonat akadt jónéhány az állomáson. Az pedig, ahogyan a helyzetet kezelték valamennyi utas mély felháborodását váltotta ki. Nem csodálkozom rajta, hogy a jegyvizsgálók ezek után nem mertek végigmenni a vonaton. 
Üdv:
K.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr531158148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocokpocok 2009.06.02. 08:58:25

először is a közel 50 az plusz 38 volt.
másodszor: féknehézmény volt, a bazinagy tengely elég csúnya lenne, ha eltörne, de persze ezt az utasnak nem kell tudnia.
harmadszor: csak 5-6 perccel korábban állították be: azt hiszem az ÜSZ 10 percet ír, de majd Ákibárd kijavít, ha nem. De mivel Nyugatin a tárolón vannak a szerelvények, gondolom filóztak rajta, hogy beállítsák-e egyáltalán:+a "rengeteg elfekvő szerelvény" miatt nem tudtak mit beállítani.
Adalék: a Máv-Start semmilyen megrendelt vonat közlekedtetését nem mondja le, mert olcsóbb késetten leközlekedtetni, mint a lemondásért fizetni. Így notórikusan el tudják b.szni akár fél napra is a szerelvényfordulót ezzel: éljen az ütemes menetrend!
Csak épp kocsi, meg kapacitás lenne hozzá:)
ui: európai járműállománnyal, európai pályán európai fizetéssel menne ám úgy, mint Európában!:)

Netuddki. 2009.06.02. 09:43:10

@pocokpocok:
Elmondom mégegyszer. A MÁV-ot az adóforintjainknak a pártkasszákba csorgatása céljából üzemeltetik. Ennyi. A személyszállítás csak látszattevékenység.
Adnák el az egészet a 3.14csába. De nem teszik. Az okot az előbb írtam.

petya.bacsi 2009.06.02. 09:50:22

A MÁV színvonalát odakint oktatják, és ezzel riogatják az embereket, ha gazdag nyugati üzletember lennék, tutira szerveznék vonatutakat ide tisztaságmániásoknak, lehet pár turista itt hagyná a fogát, ha meglátná a MÁV-ot :)

Az ütemes menetrendhez a cégnek, és a dolgozóinak fel kellene nőni - na meg ugye ahhoz tartani kéne a menetidőt, és dolgozni is kéne, többet.

De amíg ilyen szemlélet van (lesz*rom tabletta napi 2x), és nincs következménye semminek sem, és amíg nem jönnek rá, hogy már nem a nyolcvanas években vagyunk, és azóta sokat változott a világ - máshol -, addig ez lesz.

bolhaplaza.hu 2009.06.02. 10:13:32

A MÁV nem más mint egy feneketlen hordó,legalább egy tucat igazgatóval akiknek jutalmat kell adni és magas fizetést.Egy rakás semmirekellő semmihez nem értő pénznyelő!Félkarú rablók!

Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.06.02. 10:32:23

a szárnyvonalakat meg szponzorálhatá a Red Bull!

Manyizga (törölt) 2009.06.02. 10:36:42

A probléma ott van, hogy a MÁV-Startnak marhára mindegy, hogy egy nap 1000 vonat, vagy egy se közlekedik. Ezen kéne változtatni úgy, hogy amelyik vonat kimarad vagy késve közlekedik, ott lenne fizetés/prémiummegvonás nyilvánosan legfelsőbb szintű vezetéstől kezdve, az utolsó váltókezelőig ... :) Lenne itt igyekvés, csak rá kell venni a vasutasokat.

balintjozs 2009.06.02. 10:45:34

@Manyizga: Annyiban igazad van hogy mindegy nekik mennyi vonat megy, de miért vonnád meg a pénzt a kisembertől, aki a legtöbb esetben nem tehet semmiről. Át kéne alakítani a vasúton belüli érték rendet. A dolgozó ember fizetését növelni rendes színvonalra, a főnökök felét kirúgni, a többi fizetését rendesen lecsökkenteni. Mert a vasúton mindenkit megbecsülnek csak azt nem aki a valós munkát végzi.

Manyizga (törölt) 2009.06.02. 10:46:44

@balintjozs: nem csak a kisembertől vonnám meg a fizetést. Minden érintettől. Mert JELENLEG senkitől nem vonnak le hibás teljesítés miatt semmit.

Jimbo75 2009.06.02. 11:04:03

@pocokpocok:
Tökmindegy, a 38 perc késés is elég durva, főleg indulásból...
Az, hogy mi baja a kocsinak, qrvára nem érdekli az utast, Ő fizet valamiért amit a MÁV baszik teljesíteni, korrekt, európai módon. Az, hogy nincs elfekvő szerelvény szintén nem köt le, oldják meg, nem az Én dolgom.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2009.06.02. 11:08:59

@balintjozs:
Tud úszni?
Nem!
És ha fizetnek érte?
Először kel bebizonyítani, hogy tudnak jól dolgozni, és csak utána pénzt követelni!
Szerintem, ahogy kinéz, vezértől a takarítóig mindenki elfelejtette hogy mi az: RENDES MUNKÁT VÉGEZNI!

zsoltix 2009.06.02. 11:14:20

30 perc feletti kèsèseknèl elvileg vissza kell a màvnak fizetni a jegy àràt.

greggrant 2009.06.02. 11:18:37

@pocokpocok: se az, hogy 50 helyett 38-at késett "mindössze", se az, hogy tengelytörés helyett "csak féknehézmény" volt a probléma nem von le semmit a panaszból - nem volt semmilyen tájékoztatás, se normális problémakezelés! Még maguk a jegyvizsgálók se tudták, mi a baj! Röhej, hogy a vasutasok még egymás közt se kommunikálnak, bár túúúdom, több cég vagytok.

Edem85 2009.06.02. 11:35:06

Európai szintü szolgáltatás lenne az ha a tárolon elvégeznék a vonatvizsgálatot, tartalékkal meg a vonat mozdonyával betolnák mondjuk a csarnok 2re akár indulás elött 10 percel, egyszerüsitett fékproba és menetrendszerint el tudna indulni, és akkor az utasok nem hözöngenének, hogy miért késik miért nem indul!

Ákibard! 2009.06.02. 11:57:34

@zsoltix:
És ez hol van leírva?
Igazán érdekelne, mert ilyen valójában nincs, de ha szerinted "elvileg" így van szívesen veszem ha megmutatod a vonatkozó SZÜSZ pontot.

Addig pedig "elvileg" 30 perc késés után minden utas egy aranyórát kap. Elvileg.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.02. 11:59:55

Minap megnéztem, hogy vonattal mennyiért és mennyi idő alatt jutnék el szülőfalumba. Nos, autóval csak 300 Ft-tal drágább és 1-1,5 órával rövidebb. És ugye akkor nem vagyok menettrendhez kötve, sőt ha ketten megyünk, feleződik a költség. Miért is szálljak vonatra?

Ákibard! 2009.06.02. 12:13:27

@espadazo:
Igen, akinek van jogsija, és van pénze megvenni/törleszteni, illetve karbantartani a négykerekűjét, annak lehet jobban megéri.
Akinek a felsorolásból akár egy is hiányzik, annak nincs más választás mint a vonat.

lurkó 2009.06.02. 12:19:16

@Ákibard!: F2 utasitás 11.1 habár időpont nincs irva de a szöveg magáért beszél. De mint mifelénk mondják: Bp. és körzete és a MÁV nem ugyanaz a cég. Ott az utasitást is csak ajánlásnak értelmezik.

Ákibard! 2009.06.02. 12:34:20

@lurkó:
Elnézted az előzményt.
Én nem a vonat beállítását kérdeztem, hanem erre a hsz-re reagáltam:

"30 perc feletti kèsèseknèl elvileg vissza kell a màvnak fizetni a jegy àràt. "

lurkó 2009.06.02. 12:37:02

@Ákibard!: Ja olyan nincs. Igazad van! de mi a véleményed a sztorirol?

1116001 2009.06.02. 12:46:53

Az a fő baj, hogy sajnos egyre kevesebben vannak azok a dolgozók, akik még szívügyüknek tekintik a vasutat és az utasokat.

Hihetetlen kis befektetéssel lehetne az egész személyszállítás színvonalát emelni. Gondolok itt elsősorban a hozzáállásbeli változásra.
Emellett nem ártana a technológiákon, és az utasításokon is változtatni. Konkrétan teljesen újat csinálni!

jamjam 2009.06.02. 13:38:50

@Manyizga: igazad van a váltokezelő tehet róla!!!!!ergo:vegyük le a fizetését!
hová???

ruba 2009.06.02. 18:31:12

Üdv! Nem a MÁV védelmében, mert tényleg minősíthetetlen, ami itt folyik, csakhogy lássátok, hogy van még lejjebb. A történetet már máshol is leírtam, így lehet, hogy ismerős lesz: Belgrádból mentünk vonattal Thesszalonikibe. Nos a Belgrádi főpályaudvarról a vonat elvileg 7:50-kor indul. A kijelző, amire a vonatokat kiírják elromlott, így arról nem lehetett semmit megtudni, a hangosbemondó egy vonatot ismételgetett folyton(Nem tudok szerbül, csak a városneveket ismertem fel, ez nem a mi vonatunk volt) 7:45-kor sehol egy vonat az egész pályaudvaron. Megnéztem a kirakott (papír) menetrendet a várócsarnokban, hogy legalább tudjam, hogy melyik vágányról megy a vonat, oda volt írva, hogy 2. 8:20-kor beáll egy vonat a második vágányra, tábla nincs rajta,hogy hova megy, bár a török kocsi a végén gyanús volt, de hát kitudja milyen közvetlen kocsik vannak, felszállunk. 8:40 kor jön egy vonat a másik vágányra, megkérdezzük egy szerb sráctól, aki közben felszállt, és beszélt valamicskét angolul, hogy jó vonaton vagyunk-e. Hát nem, ez Isztambulba megy, a mienk az amelyik a másik vágányon van! Gyorsan átrohanunk, és felszállunk, szerencsére nem indult egyből(mondanom sem kell, hogy végig figyeltem a hangosbemondót, nem mondott semmit). Beülünk egy fülkébe, és dél körül, mikor már kezd nagyon meleg lenni, gondoltuk lehúzzuk az ablakot, hát nem lehetett, megmozdult, de kissé féloldalasan állt, így nem jött lejjebb. Végül még a határon elromlott a mozdony, és két órát kellett várnunk, hogy valami szerelők jöjjenek, és megjavítsák, végül összesen 8 óra késéssel érkeztünk meg Thesszalonikibe(az út menetrend szerint 13 óra). Remélem a MÁV azért idáig nem jut el, még ha elég közel is vagyunk hozzá.

Kopi3.14 2009.06.02. 18:41:14

Nézzük csak: a jv nem tájékoztatott. Vajon ő tudott bármit is tenni, információt szerezni? Miért csak öt perccel indulás előtt érkezett be a kocsi? Pl a probléma vizsgálata miatt, egyszerűen a nyugatiban a tárolóról nincs korábban szabad pálya behozni a szerelvényt. Ha rossz a levegő, ablak lehúz, aztán jól van. Ha meg nyitott ablakokkal állna a kocsi, s egy felhőszakadás elúsztatná, az lenne a baj.

@bolhaplaza.hu: komolyan elhiszed, hogí a vezetők okoznak milliárdos mínuszt évről évre a cégnek, meg az ő fizetéseik?

Késések, késve indulás. Mivel nem egyetlen vonatként közlekedik a nyugati körzetében, valószínűsíthetően nem lehet csak úgy akármikor elengedni, így a késés mértéke szépen lassan nő.

"Azt hiszem, amit ma megtapasztaltam, az az anti-szolgáltatás magasiskolája. A vonat közel 50 perces késéssel indult. Most mondjam azt, hogy ennyi idő alatt egy európai színvonalú vasút oda-vissza megtenné a Budapest-Vác távolságot? Ilyenkor tényleg olyan óriási dolog lenne kiállítani egy másik vonatot? Azt mondani, hogy "szállj át a peron másik oldalára te hülye utas", mert bizony üresen álló vonat akadt jónéhány az állomáson. Az pedig, ahogyan a helyzetet kezelték valamennyi utas mély felháborodását váltotta ki."
nyugati vasút sem biztos, hogy megtenné a távolságot ennyi idő alatt, pláne, ha személyvonatként közlekedik. Baormságot nem kéne írni, de minimum meg kéne ismerni a nyugati személyvonati szolgáltatást. Másik vonatot miből állítsanak ki, ha nincs, ami meg a parasztnak üres az máshova kell menjen, s egy plusz knyar nem fér be, esetleg olyan hibája van, ami nem engedi közlekedni? A másik vágány pedig előfordulhat, csak az állomás túloldalán lett volna, akkor meg az lett volna a baj, hogy át kell rohanni a világ végére. A jv mit kellene tegyen az utasokkal? mindenkinek egyesével modnja el részletesn mi ment tönkre, milyen mértékben, és azt miért csak most derítették ki? stb. Az utas úgyis midnenhez jobban ért, kurvára okos tud lenni. Lásd posztoló. Az utas a vonaton amúgy sem hall semmit, csak hőbörög, vagyis a bemondás is olyan, a fele tuti süket lenne rá, és akkor meg megitn anyázna. És ilyenkor is a legjobb a sztrájkot elővenni.
volt ilyen okos utas Pécsen is nemrég, mikor ottani műszaki hiba miatt kellett dekkolni...

2009.06.02. 18:53:45

Csak, hogy ne egyedüli legyen ez az eset leírom mi történt pár hete:

ugyanez a szitu: Nyugatiból Vác felé a 22:42-es vonattal indultunk volna. A vonat bent állt, 22:58-kor indultunk, épp a veresi előtt (így beszopatva őket is). Istvánteleknél 4-5 perces ácsorgás után Rákospaltán közölték, hogy a vonat nem megy tovább.. lehet menni majd a következővel.

Én értem, hogy komoly biztonsági protokollok vannak a MÁVnál, és nem lehet csak úgy átcsinálni dolgokat, de Gaskó bácsi ezért is sztrájkolhatna már egyszer, mert a nyugatiban 3-4 vágányon álltak a szerelvények, amiket tényleg csak el kellett volna indítani.. a zónázó (ha jól tudom jön még akkor is)nincs visszaminősítve. és pislognak, ha az emberek idegesek...

dontals 2009.06.02. 19:52:52

@Kopi3.14: "komolyan elhiszed, hogí a vezetők okoznak milliárdos mínuszt évről évre a cégnek, meg az ő fizetéseik?" Én igen, elhiszem. Csak a vezérigazgató fizetése 100 milliós nagysegrendű. Hol van annak a sok-sok igazgató munkájának nyoma?

A másik pedig: nem tudom mit csodálkozol a levélben olvasható dolgokon. Gondolom nem ismered a vonalon közlekedő szerelvényeket, de egynémelyik tényleg katasztrofális állapotban van. Ha ne adj Isten bekövetkezik emiatt egy tömegbaleset ki vállalja majd a következményeit? Ja, nem volt pénz lecserélni őket. Köszi. Egyszer nézz meg egy bhv-t hogy néz ki...

annapeti 2009.06.02. 21:13:49

Ha késik a vonat, akkor ne kelljen rá jegyet venni... milyen jó lenne már...? Akkor érdek lenne a pontos indulás...
Egyébként bosszantó, hogy míg a személyvonatok néhány perccel indulás előtt, meg a gyorsok leghamarabb fél órával korábban vannak benn a pályaudvaron, addig a nemzetközi vonatok, főleg a Tisza Expressz több órán keresztül (2-3!) foglalják a vágányokat a csarnokban... ja ez a Keletiben van, természetesen... de ezt sem érzem valami igazságosnak. A Tisza komolyan van, hogy már délben benn áll a csarnokban, miközben valamikor este indul csak...

pocokpocok 2009.06.02. 21:59:53

@kovi1970:
mikor előbb?
@Jimbo75:
képzeld, a máv meg szolgáltat, az állambácsi meg b.szik kifizetni a jegyed kedvezményét. Kontra:)
@Botfülű Suzan Boyle hasonmás:
ez jó, ezt felírtam:)
@greggrant:
volt hangosbemondás, bocs, olvasd el újra a levelet, ne csak felületesen.
"A nagyon vájtfülűek hallották ugyan, hogy valaki belesúgta a hangosbemondóba, hogy 15 perc késéssel fog indulni a vonat...) "
Nem érdekel?Csak menjen valami? Oké, ha közfeltünést keltő baleset lesz, majd érdekel.
@espadazo:
ne szálljál, gólya-koma, utazzál:)
Viccen kívül, ha mindenki így gondolkozna, mennyien lennének az utakon, és mennyi lenne a menetidő?+környezetszennyezés, stb..És van, akit ez is érdekel:)
@petya.bacsi: veled már rég nem állok szóba, mélyreható érveléseid miatt: most se tenném:)
@1116001: vannak ilyen vasutasok: azok, akikből a néhány bunkó nem ölte még ki az emberszeretetet: akik képesek az érveket megérteni, meghallgatni, köszönni, ha bejönnek, és nem asztalt borogatni egy forgalmiban, az "üzemi terület, belépni tilos" táblát lesz.rva.
Persze a többséghez eljutott már az inteligens fajta: hisz több ezer ember fordul meg naponta a keze alatt: az üüdítő változatosságnak: köszönet.
Valóban nem nagyon tudja egy Nyugati méretű pu.-on a jobb kéz, hogy mit akar a bal. Az utasnak meg valóban csak annyi köze, hogy később indul. És ezt be is mondták: akkor mit is kér a pposztoló számon?
@dontals: most kezdjem a régi nótát, mikor rászólok a suhancra, hogy ne b.sszon az ülések hátuljába átvonulóban, hogy vegye már le a textil huzatról a retkes lábát, hogy oltssa el azt a nyomorult cigit, és ne a huzatot gyújtogassa vele, vagy lenyeletem vele a filctollát?
Le.arják.
Örüljek, ha nem kapok érte: utazási morál 2009.
Jah: és a lehajtott vbc ülőkére sem én sz.rok!:)
@annapeti: most gondold el, az utasok direkt késleltetnék a vonatot:)
a sok kölök ezzel sporólná meg a sörre valót:)

petya.bacsi 2009.06.03. 07:58:32

@pocokpocok: ha nem állsz szóba velem, akkor minek szólítottál meg ismét, te szerencsétlen!

petya.bacsi 2009.06.03. 08:02:35

@pocokpocok: "Az utasnak meg valóban csak annyi köze, hogy később indul. (...) akkor mit is kér a pposztoló számon?"

Aha, tehát ez így teljesen oké, menetrend mehet a levesbe. Az utas meg ne ugasson, hiszen bemondták. Aha, ez így korrekt.

Tehát egy orvosnál se szóljon a beteg, vagy a hozzátartozója, ha a Barátok közt miatt nem műti meg a sebész a perforálás előtt álló vakbeles beteget.

Alapos tisztogatás kéne a MÁV-nál, a sok naplopó, alkalmatlan embert lapátra kéne már rég tenni, ez már nem szociális foglalkoztató hely. De a MÁV-hoz nem mernek hozzányúlni, kerülnék csak én helyzetbe, lenne sírás-rívás a cégnél!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.03. 08:07:41

@pocokpocok: utasnak tenyleg annyi koze van hozza, hogy kesobb indul. csak ugye o fizet, es mint fizeto utast megilleti a _megfelelo_ tajekoztatas... a postolo ezt is kifogasolta...

jamjam 2009.06.03. 09:56:08

@annapeti: nane már!ezt Te sem hiszed el!!!!

greggrant 2009.06.03. 11:13:29

@pocokpocok: bocs, olvasd el újra a levelet, mert a hangosmbemondás csak annyit közölt, hogy 15 perc - mennyi is volt akkor? Még te is azt mondtad, hogy 38 :P a hozzád hasonló vasutasok miatt tart ott a máv, ahol - mindig van kifogás, hogy mi miért nem működik, még ha az önellentmondásba kerget is.

petya.bacsi 2009.06.03. 11:40:13

@greggrant: megfogalmaztad azt, amit mondani szerettem volna :)

pocokpocok 2009.06.03. 12:09:03

@petya.bacsi: tekintsünk már el a minőségjelzőktől?
Köszönöm: én sem minősítettelek Te szerencsétlen:)

pocokpocok 2009.06.03. 12:10:14

@greggrant:
képzeld el, a kedves utasnak rám még nem volt panasza: de ahogy gondolod:)
Te aztán meg tudod ítélni az én munkámat ismeretlenben:)
Gratulálok!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.03. 12:13:06

zene állj, személyeskedést tegyük félre pls

pocokpocok 2009.06.03. 12:16:40

@georgejr:
mi lett volna a megfelelő tájékoztatás? vasútgépész tanfolyamot tartani rögtönözve, hogy eltört a fékrudazat az anyag fáradása miatt, és ez mit is befolyásol? Esetleg elmagyarázni, miért jött ki úgy Istvántelekről, hogy ezt előzetesen nem tudták ott a revízió alatt elcsípni?
Mert ha bentfogják nagyrevízen, nincs, ami fusson? Aztán jöhet a sírás-rívás, hogy kevés a kocsi, vagy nincs vonat..És miért nincs?
Ennek a bizonyításnak a levezetése beleférne a mindentudás egyetemébe is..
Bemondták a késést... sorry: talán egyenként kérjenek mindenkitől bocsánatot?
Mellesleg ha már először is megsúgva hallotta csak, a vájt fülű utastárs-ő maga nem, ergo, bemondták.-, nem kizárt, hogy többször ,többet is bemondhattak, csak az ő vájt fülű utastársa nem volt a közelében hogy helyette hallja.
Belekötni lehet nyugodtan a dolgokba, csak a "hogyant" is tessék megjavasolni!

pocokpocok 2009.06.03. 12:17:17

@georgejr: följebb is megírhattad volna, de köszönöm:)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.06.03. 12:20:39

@pocokpocok: hogyan? mondjuk nem lexike mondja be. esetleg a jv tajekoztat, ja es nem kamu kesest mondanak be... ami ugye trend a mavnal... normalis tajekoztatas, mondjuk nem 15 perc utan 10 perc stb.

Kopi3.14 2009.06.03. 12:28:19

@dontals: mennyiről beszélünk? ,milliárdos veszteségről, évente. Ehhez hol van a vezetők éves fizuja, együttesen kb száz misi? Kevesebb, mitn 10%. A többivel van a tényleges gond. Ami mindenhol elfolyik, apró tételekben, sokszor, sokfelé. Pl két utasért megéri fizetni egy egész Bz üzemeltetését, mozvez+kaller bérét? Nem és soha nem is fogja. De közlekedtetni kell, mert állambácsi azt mondta. Ilyeneken megy el a nagy pénz, ez ellen egyetlen vezető sem tehet, ha a tulaj így dönt. CSak akor a tulaj ne sírjon.

ismerem a bhv-kat, utaztam is rajtuk eleget, hogy tudjam milyen állapotban vannak, kinézetre. A műszaki állapot másik kérdés, azt csak alapos átvizsgálásal lehet kideríteni. most a kedves utasnak pl az is a baja votl, hogy nem indították a szerelvényt időben, hanem filóztak, hogyegyáltalán alkalmas-e közlekedésre. Nocsak? már a szar is büdös, vagy mi van? Ha vizsgálják a kocsit és ezért késik az a baj, ha kivonják forgalomból és kimarad, az a baj. Döntsék már el mi a bajuk...

pocokpocok 2009.06.03. 12:34:38

a normális utastájékoztatás 5 percen felüli késést be kell mondani.
Ha megy folyamatosan a hangosbemondó-ami nyugati pu.-n nagyon ritkán nem történik meg csúcsidőben, azt megszakítani nem lehet, csak a betáblázott un."csoport " után élőszóval bemondani.

Ki/mi az a lexike? Lehet lemaradtam az egyetemes lexikális fejlődésben valamiről.Légyszi magyarázd.

Ui: utastájékoztatásra foglalkoztatott kollega/reggel 6-este 6-ig, utána maga a rendelkező/ a rendelkezőtől kapja az infót, akinek kilóg a bele, néha szó szerint, mert sz.rni sem tud elmenni, na akkor ha van ideje, átbüfög a Nyugatiban egy folyosón keresztül a másik helyiségbe a hangososnak, hogy mondjon be ennek a vonatnak ennyi késést: ha utána a rendelkező el van foglalva az ominózus vonaton felüli kb. 10-el, akkor amíg megint nem lesz büfögni ideje, nem tud hozzászólni: és ott van még a mit is szóljon hozzá: mivel:
ad1)várja, hogy az ált. semmit tudónak titulált jól képzett kalapácsos ember(kocsivizsgáló) megállapítsa, hogy futhat e ezzel a sérüléssel. Jobb esetben többen szeánszot ülnek fölötte, hogy az utas feneke biztonságban célba érjen./ellenpélda német gyorsvasút nyomkamarima felnyíródásos, utastérbe beszaladós, váltót felszakítós, hídnak ütközös, rászakadós, sok-sok halottas közfeltünéskeltéses balesete./

Ad2) vár, hogy a menetirányítója a startossal megegyezzen, mi legyen a vonattal: lemondja a start, vagy késetten közlekedteti
ad3) Közbe ugyebár a "hideg oldal"-on /Vác felé/ szaladgál ám a forgalom, valahova ezt a nem lemondott nyomorult vonatot be kell tolni közéjük.
ad4) Indulás előtt új fékpróba, hisz X ideje ott áll már, a rendszerből elszállhatott a levegő+ babráltunk is rajta.
ad5) szegény jv ott áll végig, mert bármelyik percben elindulhatnak, nehogy az utas azért dühöngjön, mert a jv beszaladt infóért, és még ezért és késünk.
szóval hogyan lett volna jobb?
Tényleg várom az épp-kéz-láb javaslatokat.
Elvileg ma már egy csúnya angol szóval emlegetett "ész-vihar" nem ártana.
Köszi

nickk21 2009.06.03. 15:09:27

Hagy reagáljak néhány kommentelő felvetésére, mint a levél írója. (És köszönöm ezúton a szerkesztőnek a levél közlését.)

1. Én nem tudom honnan jön a 38 perc. Amikor az órámra néztem és a vonat elindult 16:30 volt pontosan. Talán siet egy kicsit az órám, de az időpontot könnyű volt megjegyezni... 15:42-es induláshoz képest ez közel 50 perc. Téma lezárva, engem nem érdekel, hogy milyen papírosra mit írtak.

2. Mellékes, hogy mi volt a baja, egy szerelő szájából hallottam, hogy életveszélyes lenne közlekedtetni (azután, hogy pár perce beállították), ezért ki kell szedni a kocsit.

3.A máv még szép, hogy nem mondja le a menetrendben szereplő vonatokat.

4. Én nem a jegyvizsgálókat szidom, mert szerencsétlenek valószínűleg ők sem tudtak semmit. Viszont milyen cég ez, ahol ilyen előfordulhat? Jobb kéz nem tudja, mit csinál a bal. Lent középen pedig ott az utas, akinek a fejére néha még rá is szarnak. Elnézést a kifejezésért, de ez a véleményem.

5. Kopi3.14 hogy milyen nyugati vasutakat ismerek, az legyen az én magánügyem, feltehetően többet mint te, mert akkor nem mondanád, hogy ekkora távolságot 50 perc alatt oda-vissza nem lehet megtenni.

6. Hogy másik vonatot miből állítson ki? Hát kérdem én hol volt a többi vonat, amely rendes hétköznapon közlekedni szokott? Csak nem szabadságon volt, aki a kulcsot hazavitte? Pünkösd hétfői nap volt, fele, vagy harmad annyi vonat közlekedett, mint máskor szokott. Az meg, hogy ilyen állapotban lévő vonatot beállítottak ez nem pénz kérdése, ez az igénytelenség és bunkóság netovábbja, hűen tükrözi a máv helyzetét és viszonyulását az utasokhoz. Heinzinger vezérigazgató urat felültetném egy körre, lássa csak a valódi mávot ne csak a tízmilliós fizetését a bankszámlán.

7. Aki nem volt ott és olyan utast lát bennem, aki mindenben a rosszat keresi az téved. Levelemet is azzal kezdtem, hogy sok mindent eltűrök, de azért van egy határ.

Hogy hogyan lehetett volna kulturáltan kezelni a helyzetet?

Nos először is ilyen állapotban lévő vonatokkal máshol már állatot nem szállítanak. Erre tudom, hogy az a válasz: nincs pénz lecserélni, viszont aki ilyen állapotban lévő kocsit üzemeltet, az piszkosul szégyellje magát, mert normális helyen legalább gondoskodnak az eszközcseréről (ránézésre az említett vonatot már legalább 10 éve ki kellett volna vonni a forgalomból)

A helyzetet segítette volna, ha a kocsit időben beállítják, mert becslésem szerint úgy is kisebb csúszással indult volna a szerelvény, ha minden rendben van.

El lehetett volna indítani a szemközti vágányon álló vonatot (mely a váci zónázó volt és 16:07-kor indul, megjegyzem végül ez is késve indult kb. 16:25-kor. Hogy ennek mi az oka, az a máv titka.) Semmiféle fennakadást nem okozott volna, ha a két vonatot felcserélik. A rossz kocsit lett volna idő kiszedni és 16:07-kor indulhatott volna zónázóként. Ja, hogy ez a megoldás túl egyszerű lett volna, vagy nincs leírva a szabályzatban?

Kopi3.14 2009.06.03. 15:44:17

@nickk21: Na, akkor ragálok: napi szinten vonatozok köln környezetében a DB vonataibal, vonatoztam korábban, és bizony ekkroa távolságnak az oda-vissza 50 perc annyira nem általános. Talán gondolkodva kéne írni, nem marhaságokat. Persze ICE simán megtesz ennyi idő alatt 200km-et, de jelen posztban sem ICE-ről van szó, hanem ingavonatról. Ami teljesen más jellegű, midnen állomáson és megállóhelyen jellegű.

Kopi3.14 2009.06.03. 16:00:25

@nickk21: szemközti vágányon álló vonat? A vonatokat nem lehet csak úgy közlekedtetni, hogy akkor ez most erre megy, az arra. A kocsiknak is megvan a tervezett útvonaluk. A mellette levőt sem valószínű, hogy be lehetett volna forgatni máshova, esrtleg későbbi forduló miatt. Erre nem gondoltál?Hogy hétvégén akármilyen vonatot nem tudnak előkaparni, annak egyik oka, hogy pl nicns rá karbantartó-személyzet, aki leellenőrizze olyan szinten, ahogy egy teljesen új menethez kell. Ezer oka lehet, hogy másik kocsi nem mehet arra. kívülről könnyű szövegelni, összetettebb a dolog, mint amit az utas lát belőle.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.06.03. 16:02:32

@Ákibard!: Megkövetek mindenkit, akit megbántottam hiányos okfejtésemmel. Úgy egészíteném ki, hogy szívesen utaznék vonattal és nem szennyezném a környezetet, ha az megérné. Régen azzal jártam. Volt hangulata, lehetett ismerkedni és megérte. Most meg olyan, amilyen. Nem örömömben tartok ám autót, hogy éjjelente a részeg paraszt álló helyben a parkolóban totálkárosra zúzza!

greggrant 2009.06.03. 16:03:36

@pocokpocok: imádlak ember, nagy adagot szolgáltatsz ám a kifogásokból, amik elég átlátszóak: hova is kellett volna beszaladnia a jegyvizsgálónak infóért? Miért, a vonat problémáját távoli eléréssel oldották meg? Nem volt ott senki, aki bütykölte? Egyébként is úgy tűnik, a kaller lemaradt a végén valami miatt, mert nem ment jegyet vágni :)
A lényeg, hogy össze kéne szorítani a fogakat ilyenkor, azt mondani, hogy probléma volt, ELNÉZÉST, és akkor majd lehet azon pampogni, hogy hülye utas miért nem fogja fel, hogy műszaki gond van, talán meg akarja oldani maga, vagy vállalná-e a közlekedést az életveszélyben. Addig ezek üres kifogások

nickk21 2009.06.03. 16:14:39

@Kopi3.14:
Nem tudom mit nem lehet ezen érteni: áll 2 egymás melleti vágányon 2 vonat. Mindkettő ugyan arra megy, az egyik 15:42-kor személyként, a másik 16:07-kor zónázóként. (menetrend szerint). Akkor mi ebben a nagy variálás, ha felcserélik a két vonatot?

Igen kivülről könnyebb szövegelni, mert amit az utas lát, az egy nagy szerencsétlenkedés és tehetetlenség.

Kopi3.14 2009.06.03. 16:54:30

@nickk21: Nem tudom mit nem lehet rajta érteni, hogy nem csak annak a fordulónak a végével van a gond, hanem további másik vonalakkal, ahova megy tovább. komlyan modnom mintha szándékosan nem értelemznéd amit leírok.

ellenben az utas a külső hőbörgésével csak a felszínt látja, az okokat nem, s a végén kiderül nem lehetett másképp megoldani a problémát. amikor vna rá mód, akkor igyekeznek a MÁVnál segíteni rajta. Tapasztalatból, mitn utas mondom. Aztán hogy ez mire elég, már más kérdés.

pocokpocok 2009.06.03. 16:55:44

@nickk21:
na csak az utolsóra reagálnék, mert a többi messzemenően értelmesebb volt, mint amihez hozzá vagyok szokva:
miért nem megy zónázó személybe?
mert a zónának igenkomoly csatlakozás-hegyei vannak vácon: 28-kor érkezik: ha mindenhol megáll az +15 perc, amivel eltolja a veresit, az induló helyit bp fele és a gyarmatit is megnyomja: ha pedig felborul a rend, a rendszer hibaérzékenysége miatt, ami a szűk keresztmetszetre vezethető vissza- lásd pálya-fél napok kérdése, még helyreáll, és akkor nem egy vonat utasai szívnak, hanem a többié is.
Ezért lenne jobb ha a start lemondaná a vonatokat ilyen esetbe: persze neked nem, de a többi vonatot nem vágná agyon.
sajnálom, ha a válasz kiábrándító, de mint a háborúban: egy ezred felálldozható a háború nyeréséért.
Vedd úgy, hogy hős vagy:)
na jó, de tényleg. Viccet félre.
Szerintem érthető, ahogy leírtam, miért jobb, ha kimarad.

pocokpocok 2009.06.03. 16:57:48

@greggrant:
kérdeztem:egyenként személyesen ment volna végig a kocsivizsgáló és kért volna elnézést: bocs, hogy elfáradt az anyag?
Orwell: 1984

pocokpocok 2009.06.03. 17:01:12

@nickk21:
a zónának és a személynek is más a személyzete, visszafele is mást kell hozni, lejárhat a munkaidejük, akkor ki hozza el Szobról a vonatot vissza, ha a vezérnek Szobon lejár az ideje? Szolnok felé is befordulhat a szerelvénye: mivel szerelvényhiány van az alulfinanszírozottság miatt, nincsenek régiós szerelvények, forognak jobbra, balra, ezért van baj a 70-esen pl, ha Monoron megdöglik valami.
És ezek még csak apró szeletek.

nickk21 2009.06.03. 17:22:49

@pocokpocok:
Miért a személyzet a vonathoz van nőve? Ugyan már, mindent lehet, csak akarni kell.

Ha pedig a zónázónak "igenkomoly csatlakozás-hegyei vannak vácon", akkor hogyan lehetséges, hogy a zónázó is legalább 15 perces késéssel indult, mert várta, hogy mi lesz a roncsvonattal.

pocokpocok 2009.06.03. 17:27:31

@nickk21:
így lehet...
volt is szívás belőle rendesen.
te a 12órás munkaidőd végén szívrepesve vállalnál még 2 órát, hogy föl meg leviszel egy döglődő vonatot, ami bármikor lerobbanhat Szobig meg vissza?
Más sem..
Mindenki ragaszkodik a munkaideje végéhez.

nickk21 2009.06.03. 17:39:33

@pocokpocok:
Nem értem kinek kellett a munkaidő végén még 2 órát vállalnia. A vonat benne volt a menetrendben, tehát felteszem volt személyzete is. Senkinek nem kellett +2 órát vállalnia. Tényleg nem értem...

petya.bacsi 2009.06.03. 17:44:07

@pocokpocok: "a normális utastájékoztatás 5 percen felüli késést be kell mondani."

A Keletiben soha, ismétlem SOHA nem mondják be, ha mondjuk késik a zónázó Szolnokról. Szoktam figyelni, SOHA nem mondják be, ha 10 vagy nagyobb késéssel jön.

Mondjuk a Keleti is egy érdekes hely..., ha nem leszek lusta írok róla majd egy szépet.

Kopi3.14 2009.06.03. 18:10:18

@nickk21: Talán hogy nehogy menet közben kelljen mögötte dekolnia esezleg?Amikor az van, hogy öt perc múlva elküldjük, akkor minek engedjék a nyakára? Ellenben az öt perc társalgás is simán lehet több, mire midneki kideríti, vizsgálgatja, véleményt mond, akinek ilyenkor döntenie kell. Azt követően meg szabad vágányok, midnen irányba, hogy Rendezőig kijusson minimum.
A jv, mozvez. egyébként hozzá van nőve a vonathoz. Nem lehet cak úgy átszállniuk másikra, azt meg otthagyva, mitn kutya a szarát. Pl ha hirtelen a jv-t átteszed a szomszéd vonatra midnen papírmunkát ismét meg kell csinálnia, a régiét leadni, stb., stb. Ez rengeteg plusz idő, a papírmunka kb 5-10 perc. A végén semmivel sem lennétek előrébb azzal.

Kocsivizsgáló80 2009.06.03. 20:54:30

A kedves utas sajnos nem látja át a vasút működését, csak a felszínt. De ez szerintem így is van rendjén.

Ha egy vonatot nem tolnak be időben annak tuti, hogy oka van. (nem a lustaság!) Pl.: tuskózás, takarítás, víztöltés stb.

Nálunk Miskolcon is van néha ebből galiba. Igaz ez Miskolc. Az országban a többi vasutas tudja, hogy miről beszélek, mert Miskolcnak "híre" van. :-)

Nagyon, nagyon sok olyan probléma, amit ide leírtok nálunk nincs. Igaz nem is fejállomás vagyunk, kevesebb vonat is van nálunk.

Egyébként leírom a folyamatot, ha én találok valami hibát a vonatnál.

Betolják az állomásba, megvizsgálom, mert csak ott vonat a vonat. Megtalálom a hibát, szólok a tolatásvezetőnek, vagy a csoportvezetőmnek, hogy bibi van. Nagy nehezen elő kotorják a tartalék mozdonyt, mert annak máshol is dolgoznia kell (vonatrendezés stb.). Ki kell szállítani az utasokat, ha beültek a kocsiba. Aztán megint le kell szállítani az utasokat a kocsiból, mert közben újból felszálltak. Kisoroz, ha van szabad vágányút. Besoroz az új kocsi, amit újból meg kell vizsgálni. Aztán jöhet a fékpróba, majd a papírmunka, ami nélkül nem fog elindulni a vonat.

Ez az idő lehet 20-50 perc is. Ez sok mindentől függ.

Még egy dolog. Az, hogy a vasútnál felelősségre vonás nincs, ez csak a felső vezetésre vonatkozik. Ha az egyszerű melós valamit elcsesz, akkor igenis kemény alapbércsökkentésre számíthat.

Tömören ennyi. Ha van kérdés válaszolok, ha tudok. :-)

petya.bacsi 2009.06.03. 21:44:42

@Kocsivizsgáló80: mikor felelősségre vonásról beszélek, a felsővezetésre gondolok.

Oké (illetve dehogy oké!), hogy felveszik a pofátlanul magas fizetést, de hogy még a hófrász idején sem volt ejnye-bejnye lárifári... az egész brancsnak önként és dalolva kellett volna lemondaniuk. Szerintem.

Kocsivizsgáló80 2009.06.04. 09:17:13

@petya.bacsi: Sajnos tényleg rá férne már frissítés az egész vezérkarra.

De amíg a nagyjaink a parlamentben is így tesznek (felfelé buknak), addig tuti, hogy itt sem lesz változás.

Sajnos nem minket (akik ténylegesen a terepen dolgoznak) kérdeznek meg pl. a menetrend szerkesztésekor, a csatlakozások elkészítésekor, stb.

Ezért kell ez a blog, kellene a kedves utasnak bemenni és megírni a panaszkönyvet, értelmes, jogos követeléssel. Itt nem arra gondolok, hogy milyen a kocsi, mert ezt már nem lehet takarítani, hanem sósavval kellene maratni az egészet. :-)

Sajnos ez van. Ilyen a kocsi park. De bizakodjunk, hogy jobb lesz, és nem lopják, ill. lopták már el a cargó eladásából származó pénzt és felújítanak belőle.

Miskolc kapott pl. 6db 3G kocsit, ami nem új, hanem csak tökig felújítottak. Sajnos.

Isaak_Asimov 2009.06.05. 09:08:52

Csak a saját véleményem. Addig amíg a forgalom búját-baját a saját irányítójának sírja el -hiszen ezt írják elő-, aki tovább zokogja a startos irányítónak, ki szakemberként javaslatot tesz a probléma megoldására ugyan, de a figyelme addig már nem terjed ki, hogy ez utasítás ellenes-e, vagy sem addig itt nem lesz előrelépés. Amikor kijön a hiánylat az a legnagyobb probléma, hogy kinek a munkavállalójára tudjuk úgy ráhúzni, hogy mi jól jöjjünk ki belőle.
Csóró jegyvizsgáló meg ingázik a forgalom, a start, a gépészet, a trakció között, ahol mindegyik a saját igazát bizonygatja és nem tud az utasnak mit mondani!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.06.05. 23:21:31

@Kopi3.14: most te tenylegesen egyetertesz azzal, hogy helyenvalo utastajekoztatas nelkul, tobb mint fel ora kesessel indittatni vonatot? mindezt egy olyan jaraton, aminek azert a menetideje nem ket nap? ha igen, akkor javaslom, ne akarj versenyszferaban elhelyezkedni soha. ott az ilyesmit nem dijazzak, es szokott lenni kovetkezmenye is.

az meg egy dolog, hogy az utasokbol eleged van, esetleg lenezed oket. talan nem kene reklamoznod. tudod, a szolgaltatoi magatartas nem az, hogy az ugyfel van ertem, es ugyis tejel; hanem az, hogy szolgaltatok a leheto legjobban, es megteszek mindent, hogy legyen ugyfel, aki ezert tejel.

amugy komolyan gondolom, hogy sok mindent el lehet nezni a MAV-nak ismerve a korulmenyeket, amik kozott szolgaltatast probal nyujtani. de a hozzaallast nem. mielott felreertenel: a normalis utastajekoztatas (minimum, hogy a varhato kesest kommunikalod az utas fele, meg ha a hiba oka nem is publikus esetleg) az nem premium-, hanem ALAPSZOLGALTATAS, es aki fizetett a jegyert joggal veri az asztalt, ha erre sem kepes a MAV.

komjatius (törölt) 2009.06.17. 19:08:00

Szerény véleményem szerint ilyen esetekben nincs értelme mentségeket keresni. Egy ilyen szolgáltatás, mint a vasúti személyszállítás, bizonyos minimális elvárások szerint, gördülékenyen kellene, hogy megvalósuljon. Nem érdekel, és nem is kell, hogy érdekeljen, sem engem, sem a tisztelt utazóközönséget, hogy van-e elég kocsi, van-e elég mozdony, mi törött el, és mi nem, mi szakadt le, és mi nem... A vasútnak menni kell, egy elvárható minőség (sebesség, tisztaság, kényelem, tájékoztatás) mellett. Na most ez az, amiből nincs meg semmi. Ezért járok kb. évente egyszer vasúton, és akkor épp eléggé megbánom mindig ahhoz, hogy újabb egy évig a vasútállomás felé se menjek...

Giolamo 2009.06.28. 17:34:37

A jagyvizsgálók valószínűleg azért nem tudnak semmit mert nem közlik velük. Jegyvizsgáló vagyok és én is jártam úgy a Nyugatiban hogy a vonat késve érkezett. Hogy miért? Nem tudom mert nem közölték. Azért mert az ember jegyvizsgáló, nem jelenti azt hogy egyben gondolatolvasó is. Felhívhatjuk a menetirányt megkérdezni mi történt de valszeg ők sem tudnának mit mondani. Hogy a vonatot nem vizsgálták át mielőtt betolták, ez tényleg nagy hiba. Hogy miért akkor tolták be amikor.. gondolom több oka is lehett, nem hinném hogy azért tolták be késve mert akkor szánták rá magukat. Én is jártam úgy hogy azért indultam egy Vasútállomásról késve mert akkoriban rangeteg kocsi műszaki álapota miatt egyszerűen alig találtak egy még "megfelelő" kocsit. Mikor azt a kemény 1 db kocsit rátették a mozdonyra előkészítettem és mikor a mezdveznek beírtam az adatokat, akkor a fülem hallatára hívták telon a kocsivzsgálót és közölték még egy kocsit kap a vonat amit egy érkező szerelvényről akasztanak le ami akkor szokott érkezni mikor nekünk már öt perce el kellett volna indulnunk.
Így lett szép kerek 30 perces késésünk. Egyébként itt egy személyvonatról beszélek amin abban az időben elég kevesen utaznak és egy kocsival is vígan el tudtunk volna menni.
Hogy miért van ez a fejetlenség? Gondolom, (de ezt nem mondom biztosra), azért mert tíz emberből nyolc, aki ott fennt ül és ezekről a dolgokról dönt, még az életében nem dolgozott vonaton. Nem mindig a jegyvizsgáló, kocsivizsgáló vagy mozdonyvezető hibája ha a vonat késve indul el.
süti beállítások módosítása