Az új menetrend kitolt a balatonszemesiekkel. Pedig igény lenne rá, de valamiért mégsem áll meg a gyorsvonat. Ha Budapestre akar valaki utazni, akkor kénytelen átszállásokkal megoldani 4:58 és 11:50 között, így a délelőtti átszállás nélküli utazás kilőve...
Tisztelt Cím!
A múltkor olvastam a blogon egy másik bejegyzést, amely "Akikre a MÁV nem gondolt" címen jelent meg. Úgy gondoltam, hogy a szóban forgó reggeli nagykanizsai gyorsvonatról (859) én is leírom a véleményemet. Nem tudom, hogy kik állítják össze a menetrendet, de biztos, hogy az új, 2008-2009-es menetrend írása során valami figyelmetlenség történt, amit nem vettek észre - én legalábbis erre gondolok. Én is balatonszemesi lakos vagyok és elég gyakran veszem igénybe reggelente a nagykanizsai gyorsvonatot, vagyis pontosabban csak venném, ugyanis a vonat - a többi gyorsvonattal ellentétben - itt nem áll meg. Ha úgy adódik, hogy utaznom kell vele, akkor át kell utaznom a 8539-es személyvonattal Balatonföldvárra, majd itt át tudok szállni a 859-es gyorsvonatra. Csak egy átlagos reggeli élet az állomásról: reggel viszonylag sokan várják a 8539-es személyvonatot, amely Nagykanizsa-Siófok viszonylatban közlekedik. Viszont elég gyakran egy érdekes jelenségre lettem figylemes: a Balatonszemesen felszálló utasok nagy része Balatonföldváron átszáll a 859-es gyorsvonatra és nagy részük Székesfehérvárra, illetve Budapest-Déli pályaudvarra utazik (természetesen én sem ismerek minden balatonszemesi utast, csak látásból). Arra a következtetésre jutottam, hogy településünkről van utasforgalom Budapestre - még reggel is. Csak tisztázásképpen leírom, miről van szó. Egy normális gyorsvonat megállóhelyei: Nagykanizsa, Zalakomár, Balatonszentgyörgy, Balatonmáriafürdő, Balatonfenyves, Fonyód, Balatonboglár, Balatonlelle, Balatonszemes, Balatonszárszó, Balatonföldvár, Zamárdi, Siófok, Lepsény, Székesfehérvár, Budapest-Kelenföld, Budapest-Déli pályaudvar. A 859-es gyorsvonat megállóhelyei: Nagykanizsa, Zalakomár, Balatonszentgyörgy, Balatonmáriafürdő, Balatonfenyves, Fonyód, Balatonboglár, Balatonlelle, Balatonföldvár, Siófok, Lepsény, Székesfehérvár, Budapest-Kelenföld, Budapest-Déli pályaudvar. Ha valaki figylemesen elolvassa az állomások nevét és összehasonlítja a tárgyalt gyorsvonat megállóhelyeit a normális gyorsvonatok megállóhelyeivel, akkor látja, hogy három - ráadásul forgalmas megállóhelyen - a vonat nem áll meg.
Ez a vonat valójában nem is gyorsvonat, de nem is InterCity vonat, hanem a két vonattípus közötti átmenet. Ami viszont mégelkeserítőbb: ugyan még nem hivatalos a nyári menetrend összeállítása, de az elvirán a vonat közlekedése is megváltozott: "2009.VI.19-ig VIII.24-től naponta" helyett bekerült a "naponta" intervallum, azaz ez a vonat valószínűleg nyáron is így fog közlekedni. Balatonszemes állomásról az első Budapestre közlekedő vonat 4.58-kor indul, utána a következő viszont 11.50-kor. Ha a 859-es gyorsvonat megállna - reggel 7 óra magasságában halad át, akkor a 7 órás szakadék 4 óra 50 percre csökkenne. Szerintem a MÁV-nak is érdeke lenne a nagyobb bevétel, ha a Budapestre történő utazást egy balatoni nagyközségről színvonalasabbá tenné.
Kérem, hogyha ez lehetséges, szíveskedjen levelemet továbbítani az illetékesekhez!
Üdvözlettel:
Egy balatonszemesi utas, aki a MÁV szolgáltatását veszi igénybe