MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nincs kártérítés - 2

2009. május 17. - georgejr

 Folytatjuk csütörtökön megkezdett sorozatunkat, amibe RSZT harcol a kártérítésért. Persze mindent megmagyaráznak, és bevetik a taktikát, hogy nem is válaszolnak a levélre, hátha elfelejti a user mit írt... Emellett megfigyelhetjük az automata üzenet törzsfejlődését is... Eredmény: a MÁV-Start homokba dugja a fejét, és azokra kérdésekre, amelyek kényesen érintik egyszerűen nem válaszol....

 

Round three

Feladó: RSZT
Címzett: XXXXX.monika@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-4282/2007
Dátum: 2007-11-13 11:36

Tisztelt XXXXX Mónika!

Köszönöm gyors válaszát!

Kérem, hogy november 12-i levelemet is továbbítsák az Üzletszabályzat módosításával foglalkozó, illetékes munkatársaiknak, amennyiben ez még nem történt volna meg.

Köszönöm!

Üdvözlettel:

RSZT

Válasz

Feladó: XXXXXX.zoltan@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: Visszajelzés
Dátum: 2007-12-03 09:52

Tisztelt Utasunk!

A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának küldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Tájékoztatjuk, hogy minden észrevételre válaszolunk.

Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. 

A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg.

Türelmét előre is köszönjük.

MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata 

 

Round four

Feladó: RSZT
Címzett: XXXXXX.zoltan@mav-start.hu
Tárgy: Re: Visszajelzés
Dátum: 2007-12-03 17:17

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Köszönöm szíves tájékoztatásukat! Kíváncsian várom válaszukat!

Üdvözlettel,
RSZT

 

Feladó: RSZT

Címzett: XXXXX.monika@mav-start.hu

Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-4282/2007

Dátum: 2008-07-14 11:10

Tisztelt XXXXX Mónika!

Érdeklődöm, hogy történt-e előrelépés az ügyben.

Kérem, tájékoztasson a részletekről.

Köszönettel:

RSZT

 

Feladó: RSZT

Címzett: XXXXXX.zoltan@mav-start.hu

Tárgy: Re: Visszajelzés

Dátum: 2008-07-14 11:35

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

2007 decembere óta, az alább idézett levél beérkezése után több mint fél

év elteltével sem érkezett meg a válaszuk az Önök által "Gy.

69-4282/2007" kóddal jelölt témában.

Kérem, részletesen tájékoztassanak az ügyben történt előrehaladásról.

Köszönettel,

RSZT

Itt a MÁV-START által legutoljára küldött, 2007. december 3-án kelt, "Visszajezés" tárgyú levél volt idézve.

Feladó: eszrevetel@mav-start.hu

Címzett: RSZT

Tárgy: válaszlevél Gy. 69-8898/2008

Dátum: 2008-07-24 11:40

Tisztelt RSZT!

 

Köszönettel vettük ismételt megkeresését.

 

Tájékoztatni szeretnénk, hogy a MÁV-START Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzatát, mint általános szerződési feltételek a Polgári Törvénykönyv, a vasúti személyszállítási szerződésről szóló 10/1997. (I.28.) Korm. rendelet, továbbá, a személyszállítási tevékenységre vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései alapján kerültek meghatározásra. 

A korábbi levele kapcsán, az Üzletszabályzattal foglalkozó munkatársaink tájékoztatása szerint: a belföldi forgalomban közlekedő valamennyi pótjegyköteles vonat nemzetközi forgalomba közlekedik. Ez a tény tette szükségessé, hogy a vonatokra hely nem biztosítható. Ezen vonatok késése, már a határállomáson fenn áll, ill. a belépő késés okoz belföldön további késést. Igaz, hogy a Kormányrendelet csak a helybiztosítással közlekedő vonatokra írja kötelezően elő a kártérítési kötelezettséget és a MÁV-STRAT Zrt. kedvezőbb szabályozást is megállapíthat. A korábbi vezetői döntés alapján, a MÁV-START nem kívánja felvállalni a társvasutak hibájából bekövetkező késések miatt felmerülő kártérítéseket, melyet a közeljövőben sem tervezünk.

Természetesen, amennyiben erről vezetői döntés születik a jelenlegi szabályok módosításra fognak kerülni. 

Megkeresését köszönjük.   

Üdvözlettel:

XXXXX Mónika  

ügyfélszolgálati szakértő  

Round five

Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: 2008-08-05 18:33
Tisztelt XXXXX Mónika!

Köszönöm válaszát!

A nemzetközi forgalomban közlekedő, pótjegyköteles járatokra belföldön miért nem biztosítható hely? Ez korábban működött. A belföldön utazók számára -- így számomra is -- tökéletesen közömbös, hogy nemzeti vagy külföldi cég hibájából származik a késés. Mivel a belföldi utasok az utazás megkezdésekor a MÁV-START Zrt.-vel kötnek (implicite) szerződést, a kártérítést is ettől a cégtől várják.
Amennyiben a társvasutak hibájából származik késés, a kárt ilyen esetben pl. a társvasutak térítsék meg a MÁV-START Zrt.-nek, s így Társaságuk is fel tudja vállalni a kártérítést. A probléma megoldása a MÁV-START Zrt. feladata és kötelessége. Számtalanszor előfordul, hogy pl. a Békéscsaba-Budapest ill. Budapest-Békéscsaba útvonalon (ahol leggyakrabban utazom) pótjegyköteles, nemzetközi jártok menetrend szerint, késés nélkül indulnak Békéscsabáról ill. még inkább Budapestről, de jelentős késéssel érkeznek meg. Ezen a szakaszon a vonatok nem lépik át az országhatárt.

(2007. december 8-át követően, a pályarekonstrukciós munkálatok befejezése után is rendszeresen késnek ezek a vonatok belföldön.)
Következésképpen a belföldi késés nem minden esetben a külföldi késésből illetve a belépésből (vagy éppen pályakorszerűsítésből) adódik. A belföldi késések egy részéért nem a társvasutak, hanem a MÁV-START Zrt. felelős.

A fentiek alapján tehát, függetlenül attól, hogy a 30 percet meghaladó késések a társvasutak vagy a MÁV-START Zrt. hibájából származnak, a kártérítést a MÁV-START Zrt.-nek kell biztosítania. (A 30 percet meghaladó késés is rengeteg, pl. egy 2 és fél órás út menetidejének közel negyedrésze.) Tisztelettel kérem ismét, hogy vizsgálják felül Társaságuk Személyszállítási Üzletszabályzatának 20. §-ában fogla1takat, különös tekintettel a 182. KF.-re és 190. KF.-re, és módosítsák úgy, hogy helybiztosítás nélküli járatok késése esetén is lehessen kártérítést igényelni. Erre jogilag megvan a lehetőségük, és a méltányosság is ezt diktálja.

Várom válaszukat!

Üdvözlettel,

RSZT

Válasz

Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: Visszajelzés
Dátum: 2008-08-05 18:34

Tisztelt Utasunk!

 

A MÁV-START Ügyfélszolgálatához küldött megkeresését köszönettel megkaptuk. Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. 

A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg*.

Türelmét előre is köszönjük.

MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata 

* A válaszadási határidő legfeljebb 15 nap.

 

 

Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: Visszajelzés
Dátum: 2008-10-05 18:38
Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Alább idézett levelükben azt állítják, hogy legfeljebb 15 napon belül válaszolnak a megkeresésekre. Ma éppen két hónapja, 2008. augusztus 5-én Önöknek küldött "Re:

válaszlevél Gy. 69-8898/2008" tárgyú e-mailemre mindeddig nem érkezett válasz.

Kérem, válaszoljanak az e-mailre!

Köszönettel,

RSZT

 

Feladó: eszrevetel@mav-start.hu 
Címzett: RSZT 
Tárgy: Visszajelzés
Dátum: 2008-10-05 18:38

Tisztelt Utasunk!

 

A MÁV-START Ügyfélszolgálatához küldött megkeresését köszönettel megkaptuk. Válaszlevelünket minden esetben a lehető

legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél

összetettsége határozza meg*.

 

Türelmét előre is köszönjük.

MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata 

 

 

* A válaszadási határidő legfeljebb 15 nap.

Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: válasz gy. 69-8898/2008-2
Dátum: 2008-10-18 11:32

Tisztelt Utasunk!

Sajnálatosan nem került be Ügyfélszolgálati rendszerünkbe a 2008. augusztus 5-én továbbított észrevétele.

Az utolsó levelünket Önnek 2008. július 24-én továbbítottuk Gy. 69-8898/2008 szám alatt.

Amennyiben kérdését, kérését továbbra is fenntartja, kérjük ismételten küldje el az eszrevetel@mav-start.hu címünkre.

Közreműködését köszönjük.  

Üdvözlettel:

XXXXX Mónika  

ügyfélszolgálati szakértő  

 

Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: [Fwd: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008]

Dátum: 2008-10-19 20:02

-------- Eredeti üzenet --------

Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: Tue, 05 Aug 2008 18:33:56 +0200
Feladó: RSZT 

Címzett: eszrevetel@mav-start.hu

Hivatkozások:

(korábbi levél)

A levél alján még a MÁV-START 2008. július 24-én kelt levele volt beidézve.

 

Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: válasz gy. 69-8898/2008-2
Dátum: 2008-10-19 20:03

Tisztelt XXXXX Mónika!

Köszönöm szíves tájékoztatását.

Augusztus 5-i levelemet továbbítottam a megadott címre.

Üdvözlettel,

RSZT

Feladó: eszrevetel@mav-start.hu

Címzett: RSZT

Tárgy: visszajelzés / feedback / rückmeldung

Dátum: 2008-10-19 20:03

Tisztelt Utasunk!

A MÁV-START Ügyfélszolgálatához küldött megkeresését köszönettel megkaptuk.

Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. 

A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél 

összetettsége határozza meg*.

Türelmét előre is köszönjük.

MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata

* A válaszadási határidő legfeljebb 15 nap.

(fenti automata válasz angolul, németül)

Ez a levél kétszer jött meg ugyanilyen dátummal, mivel két levelet küldtem nekik egymás után.

 

Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: válasz gy. 69-8898/2008-2
Dátum: 2008-10-31 11:59

Tisztelt RSZT!

Ismételt megkeresését köszönjük.

Terveink között szerepel, hogy átalakítjuk a helybiztosítási rendszerünket, melyben a belföldi és a nemzetközi vonatokra történő helyfoglalás egy rendszer keretében fog működni. Mivel a nemzetközi forgalomban utazók számára nem kötelező, csak váltható a helyjegy, így a belföldi forgalomban utazóknak nem tudjuk, helybiztosítással kiadni a helyjegyet, mert nagy nemzetközi utaslétszám esetén a nemzetközi kocsikon túl a belföldi vonatrészben is helyet foglalhatnak nemzetközi utasaink.

Továbbiakban a korábbi levelünkben leírtakat csak megerősíteni tudjuk. 

Ismételten tájékoztatjuk, hogy csak a kötelező ülőhely-biztosítással közlekedő vonatok igénybevétele esetén térítjük vissza az IC pótjegy árát.  

Levelét ismételten továbbítottuk az illetékes munkatársaink részére, amennyiben lehetőségük van rá, kérését a jövőben figyelembe veszik.

Jelen levelünkkel az ügyfélszolgálatunk az ügyét lezártnak tekinti, megkeresését köszönjük.

Üdvözlettel:

XXXXX Mónika  

ügyfélszolgálati szakértő 

Round six

Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: 2008-10-31 15:06

Tisztelt XXXXX Mónika!

Köszönöm minden eddigi válaszát és pontos tájékoztatását.

Köszönöm azt is, hogy a legutolsó levelemet továbbították az illetékeseknek. Legutóbbi levelében, és a korábbiakban is, csak részben adott választ a feltett kérdéseimre, felvetéseimre: bizonyos kérdéseket egyszerűen figyelmen kívül hagyott, egyes felvetéseimre egyszerűen nem reagált.

Az ügy nem csak az én ügyem, sok utas ügye. Bár egy konkrét járat késése kapcsán kezdtem meg a levelezést az Ügyfélszolgálattal, minden belföldi utasra kiterjedő változtatást kezdeményeztem.

Tételesen cáfoltam azokat az érveket, amelyeket az Ügyfélszolgálat a gyakori belföldi késések és az azok utáni kártérítés elmulasztása mellett felvonultatott. Cáfolataimra érdemben nem reagált az Ügyfélszolgálat.

A fentiek fényében világos, hogy az ügy nincs lezárva, az Önök érvrendszere nem áll meg, a probléma megoldására pedig sajnálatos módon nem hajlandó a MÁV-START Zrt. Legutóbbi levelével Társaságuk inkább "a homokba dugja a fejét". 

Mindezek ellenére, tiszteletben tartva az Ügyfélszolgálat álláspontját, miszerint az ügyet lezártnak tekintik, nem kívánok tovább levelezni Önökkel az ügy kapcsán.

Erre a levélre nem várok választ.

Köszönöm türelmét!
Egy élhetőbb vasúti közlekedés reményében maradok tisztelettel:

RSZT

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr501126027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sherlock20 2009.05.17. 10:56:39

Éljen a Máv...
Am egyébként én tökéletesen egyet értek a levelek írójával. de hát gyerekek, ez Magyarisztán...

petya.bacsi 2009.05.17. 11:27:08

:) Elég hosszú levelezés, de ez nem csak a MÁV-nál divat még így egy évvel 2010 előtt.

Ez bizony a legtöbb cégre jellemző, bürokrácia, ide-oda küldözgetik a levelet/embert, nem kapják meg a levelet - érdemes visszaigazolást kérni, ezek után állítsák azt, hogy nem kapták meg, ha válaszolnak félrebeszélnek, ctrl+c, ctrl+v, nem minden kérdésre válaszolnak stb.

Egyáltalán nem hatékony a MÁV vízfej, vagy a székházban csücsülő emberek tömege, tippem szerint ha egy picit leengednének a vízfejből máris hatékonyabb lenne az egész. De ez csak egy tipp.

petya.bacsi 2009.05.17. 11:30:23

Kérdőív az ügyfélszolgálatról:

http://www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/ugyfelszolgalat_kerdoiv.php

Kopi3.14 2009.05.17. 14:52:11

Valamit hiányolok: mi van az üzletszabályzattal és a törvénnyel kapcsolatosan? Az elsikkadt. Állatkínzó leszek, de sünt nekik. Na jó, nem leszek állatkínzó, sünöző rendőröket nekik, gumibototstul.

tomi79 2009.05.17. 22:57:56

Lehet, hogy a Start Ügyfélszolgálat helyett RSZT-nek érdemesebb lett volna esetleg a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel vagy a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, esetleg az illetékes minisztériummal leveleznie. A MÁV-Start önmagától biztos, hogy nem fogja a visszatérítési szabályokat saját számára hátrányosan megváltoztatni.