Folytatjuk csütörtökön megkezdett sorozatunkat, amibe RSZT harcol a kártérítésért. Persze mindent megmagyaráznak, és bevetik a taktikát, hogy nem is válaszolnak a levélre, hátha elfelejti a user mit írt... Emellett megfigyelhetjük az automata üzenet törzsfejlődését is... Eredmény: a MÁV-Start homokba dugja a fejét, és azokra kérdésekre, amelyek kényesen érintik egyszerűen nem válaszol....
Round three
Feladó: RSZT
Címzett: XXXXX.monika@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-4282/2007
Dátum: 2007-11-13 11:36
Tisztelt XXXXX Mónika!
Köszönöm gyors válaszát!
Kérem, hogy november 12-i levelemet is továbbítsák az Üzletszabályzat módosításával foglalkozó, illetékes munkatársaiknak, amennyiben ez még nem történt volna meg.
Köszönöm!
Üdvözlettel:
RSZT
Válasz
Feladó: XXXXXX.zoltan@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: Visszajelzés
Dátum: 2007-12-03 09:52
Tisztelt Utasunk!
A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának küldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Tájékoztatjuk, hogy minden észrevételre válaszolunk.
Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek.
A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg.
Türelmét előre is köszönjük.
MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata
Round four
Feladó: RSZT
Címzett: XXXXXX.zoltan@mav-start.hu
Tárgy: Re: Visszajelzés
Dátum: 2007-12-03 17:17
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Köszönöm szíves tájékoztatásukat! Kíváncsian várom válaszukat!
Üdvözlettel,
RSZT
Feladó: RSZT
Címzett: XXXXX.monika@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-4282/2007
Dátum: 2008-07-14 11:10
Tisztelt XXXXX Mónika!
Érdeklődöm, hogy történt-e előrelépés az ügyben.
Kérem, tájékoztasson a részletekről.
Köszönettel:
RSZT
Feladó: RSZT
Címzett: XXXXXX.zoltan@mav-start.hu
Tárgy: Re: Visszajelzés
Dátum: 2008-07-14 11:35
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
2007 decembere óta, az alább idézett levél beérkezése után több mint fél
év elteltével sem érkezett meg a válaszuk az Önök által "Gy.
69-4282/2007" kóddal jelölt témában.
Kérem, részletesen tájékoztassanak az ügyben történt előrehaladásról.
Köszönettel,
RSZT
Itt a MÁV-START által legutoljára küldött, 2007. december 3-án kelt, "Visszajezés" tárgyú levél volt idézve.
Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: 2008-07-24 11:40
Tisztelt RSZT!
Köszönettel vettük ismételt megkeresését.
Tájékoztatni szeretnénk, hogy a MÁV-START Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzatát, mint általános szerződési feltételek a Polgári Törvénykönyv, a vasúti személyszállítási szerződésről szóló 10/1997. (I.28.) Korm. rendelet, továbbá, a személyszállítási tevékenységre vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései alapján kerültek meghatározásra.
A korábbi levele kapcsán, az Üzletszabályzattal foglalkozó munkatársaink tájékoztatása szerint: a belföldi forgalomban közlekedő valamennyi pótjegyköteles vonat nemzetközi forgalomba közlekedik. Ez a tény tette szükségessé, hogy a vonatokra hely nem biztosítható. Ezen vonatok késése, már a határállomáson fenn áll, ill. a belépő késés okoz belföldön további késést. Igaz, hogy a Kormányrendelet csak a helybiztosítással közlekedő vonatokra írja kötelezően elő a kártérítési kötelezettséget és a MÁV-STRAT Zrt. kedvezőbb szabályozást is megállapíthat. A korábbi vezetői döntés alapján, a MÁV-START nem kívánja felvállalni a társvasutak hibájából bekövetkező késések miatt felmerülő kártérítéseket, melyet a közeljövőben sem tervezünk.
Természetesen, amennyiben erről vezetői döntés születik a jelenlegi szabályok módosításra fognak kerülni.
Megkeresését köszönjük.
Üdvözlettel:
XXXXX Mónika
ügyfélszolgálati szakértő
Round five
Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: 2008-08-05 18:33
Tisztelt XXXXX Mónika!
Köszönöm válaszát!
A nemzetközi forgalomban közlekedő, pótjegyköteles járatokra belföldön miért nem biztosítható hely? Ez korábban működött. A belföldön utazók számára -- így számomra is -- tökéletesen közömbös, hogy nemzeti vagy külföldi cég hibájából származik a késés. Mivel a belföldi utasok az utazás megkezdésekor a MÁV-START Zrt.-vel kötnek (implicite) szerződést, a kártérítést is ettől a cégtől várják.
Amennyiben a társvasutak hibájából származik késés, a kárt ilyen esetben pl. a társvasutak térítsék meg a MÁV-START Zrt.-nek, s így Társaságuk is fel tudja vállalni a kártérítést. A probléma megoldása a MÁV-START Zrt. feladata és kötelessége. Számtalanszor előfordul, hogy pl. a Békéscsaba-Budapest ill. Budapest-Békéscsaba útvonalon (ahol leggyakrabban utazom) pótjegyköteles, nemzetközi jártok menetrend szerint, késés nélkül indulnak Békéscsabáról ill. még inkább Budapestről, de jelentős késéssel érkeznek meg. Ezen a szakaszon a vonatok nem lépik át az országhatárt.
(2007. december 8-át követően, a pályarekonstrukciós munkálatok befejezése után is rendszeresen késnek ezek a vonatok belföldön.)
Következésképpen a belföldi késés nem minden esetben a külföldi késésből illetve a belépésből (vagy éppen pályakorszerűsítésből) adódik. A belföldi késések egy részéért nem a társvasutak, hanem a MÁV-START Zrt. felelős.
A fentiek alapján tehát, függetlenül attól, hogy a 30 percet meghaladó késések a társvasutak vagy a MÁV-START Zrt. hibájából származnak, a kártérítést a MÁV-START Zrt.-nek kell biztosítania. (A 30 percet meghaladó késés is rengeteg, pl. egy 2 és fél órás út menetidejének közel negyedrésze.) Tisztelettel kérem ismét, hogy vizsgálják felül Társaságuk Személyszállítási Üzletszabályzatának 20. §-ában fogla1takat, különös tekintettel a 182. KF.-re és 190. KF.-re, és módosítsák úgy, hogy helybiztosítás nélküli járatok késése esetén is lehessen kártérítést igényelni. Erre jogilag megvan a lehetőségük, és a méltányosság is ezt diktálja.
Várom válaszukat!
Üdvözlettel,
RSZT
Válasz
Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: Visszajelzés
Dátum: 2008-08-05 18:34
Tisztelt Utasunk!
A MÁV-START Ügyfélszolgálatához küldött megkeresését köszönettel megkaptuk. Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek.
A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg*.
Türelmét előre is köszönjük.
MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata
* A válaszadási határidő legfeljebb 15 nap.
Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: Visszajelzés
Dátum: 2008-10-05 18:38
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Alább idézett levelükben azt állítják, hogy legfeljebb 15 napon belül válaszolnak a megkeresésekre. Ma éppen két hónapja, 2008. augusztus 5-én Önöknek küldött "Re:
válaszlevél Gy. 69-8898/2008" tárgyú e-mailemre mindeddig nem érkezett válasz.
Kérem, válaszoljanak az e-mailre!
Köszönettel,
RSZT
Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: Visszajelzés
Dátum: 2008-10-05 18:38
Tisztelt Utasunk!
A MÁV-START Ügyfélszolgálatához küldött megkeresését köszönettel megkaptuk. Válaszlevelünket minden esetben a lehető
legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél
összetettsége határozza meg*.
Türelmét előre is köszönjük.
MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata
* A válaszadási határidő legfeljebb 15 nap.
Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: válasz gy. 69-8898/2008-2
Dátum: 2008-10-18 11:32
Tisztelt Utasunk!
Sajnálatosan nem került be Ügyfélszolgálati rendszerünkbe a 2008. augusztus 5-én továbbított észrevétele.
Az utolsó levelünket Önnek 2008. július 24-én továbbítottuk Gy. 69-8898/2008 szám alatt.
Amennyiben kérdését, kérését továbbra is fenntartja, kérjük ismételten küldje el az eszrevetel@mav-start.hu címünkre.
Közreműködését köszönjük.
Üdvözlettel:
XXXXX Mónika
ügyfélszolgálati szakértő
Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: [Fwd: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008]
Dátum: 2008-10-19 20:02
-------- Eredeti üzenet --------
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: Tue, 05 Aug 2008 18:33:56 +0200
Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Hivatkozások:
(korábbi levél)
A levél alján még a MÁV-START 2008. július 24-én kelt levele volt beidézve.
Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: válasz gy. 69-8898/2008-2
Dátum: 2008-10-19 20:03
Tisztelt XXXXX Mónika!
Köszönöm szíves tájékoztatását.
Augusztus 5-i levelemet továbbítottam a megadott címre.
Üdvözlettel,
RSZT
Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: visszajelzés / feedback / rückmeldung
Dátum: 2008-10-19 20:03
Tisztelt Utasunk!
A MÁV-START Ügyfélszolgálatához küldött megkeresését köszönettel megkaptuk.
Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek.
A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél
összetettsége határozza meg*.
Türelmét előre is köszönjük.
MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata
* A válaszadási határidő legfeljebb 15 nap.
(fenti automata válasz angolul, németül)
Ez a levél kétszer jött meg ugyanilyen dátummal, mivel két levelet küldtem nekik egymás után.
Feladó: eszrevetel@mav-start.hu
Címzett: RSZT
Tárgy: válasz gy. 69-8898/2008-2
Dátum: 2008-10-31 11:59
Tisztelt RSZT!
Ismételt megkeresését köszönjük.
Terveink között szerepel, hogy átalakítjuk a helybiztosítási rendszerünket, melyben a belföldi és a nemzetközi vonatokra történő helyfoglalás egy rendszer keretében fog működni. Mivel a nemzetközi forgalomban utazók számára nem kötelező, csak váltható a helyjegy, így a belföldi forgalomban utazóknak nem tudjuk, helybiztosítással kiadni a helyjegyet, mert nagy nemzetközi utaslétszám esetén a nemzetközi kocsikon túl a belföldi vonatrészben is helyet foglalhatnak nemzetközi utasaink.
Továbbiakban a korábbi levelünkben leírtakat csak megerősíteni tudjuk.
Ismételten tájékoztatjuk, hogy csak a kötelező ülőhely-biztosítással közlekedő vonatok igénybevétele esetén térítjük vissza az IC pótjegy árát.
Levelét ismételten továbbítottuk az illetékes munkatársaink részére, amennyiben lehetőségük van rá, kérését a jövőben figyelembe veszik.
Jelen levelünkkel az ügyfélszolgálatunk az ügyét lezártnak tekinti, megkeresését köszönjük.
Üdvözlettel:
XXXXX Mónika
ügyfélszolgálati szakértő
Round six
Feladó: RSZT
Címzett: eszrevetel@mav-start.hu
Tárgy: Re: válaszlevél Gy. 69-8898/2008
Dátum: 2008-10-31 15:06
Tisztelt XXXXX Mónika!
Köszönöm minden eddigi válaszát és pontos tájékoztatását.
Köszönöm azt is, hogy a legutolsó levelemet továbbították az illetékeseknek. Legutóbbi levelében, és a korábbiakban is, csak részben adott választ a feltett kérdéseimre, felvetéseimre: bizonyos kérdéseket egyszerűen figyelmen kívül hagyott, egyes felvetéseimre egyszerűen nem reagált.
Az ügy nem csak az én ügyem, sok utas ügye. Bár egy konkrét járat késése kapcsán kezdtem meg a levelezést az Ügyfélszolgálattal, minden belföldi utasra kiterjedő változtatást kezdeményeztem.
Tételesen cáfoltam azokat az érveket, amelyeket az Ügyfélszolgálat a gyakori belföldi késések és az azok utáni kártérítés elmulasztása mellett felvonultatott. Cáfolataimra érdemben nem reagált az Ügyfélszolgálat.
A fentiek fényében világos, hogy az ügy nincs lezárva, az Önök érvrendszere nem áll meg, a probléma megoldására pedig sajnálatos módon nem hajlandó a MÁV-START Zrt. Legutóbbi levelével Társaságuk inkább "a homokba dugja a fejét".
Mindezek ellenére, tiszteletben tartva az Ügyfélszolgálat álláspontját, miszerint az ügyet lezártnak tekintik, nem kívánok tovább levelezni Önökkel az ügy kapcsán.
Erre a levélre nem várok választ.
Köszönöm türelmét!
Egy élhetőbb vasúti közlekedés reményében maradok tisztelettel:
RSZT