A bombariadó nem játék, tudja ezt a MÁV is. Hiszen vagy Lexike mondja be a Keletiben, hogy bombariadó van, vagy a Nyugatiban teszik meg ugyanezt, igaz vonalanként pár perc különbséggel. No nem is ez a nagy baj, hiszen ez megesik. Hanem a vicc, hogy a vonatok nem állnak meg a "pót" állomáson, mert a menetrendben az nem szerepel. Az megint más kérdés, hogy a Nyugatiban az utasokat kihajtották Újpestre... Vicc de tényleg. Ismét egy iskolapéldája a MÁV-on belüli kommunikációnak... Magyarország, MÁV így szeretlek én...
Kedves MÁV!
Péntek délután Nagymarosra indultunk. Hátizsák, hálózsák, kaja, pia, kutya, volt cuccunk rendesen, utólag nagyon örülök, hogy gyereket nem hoztunk magunkkal. Úgy döntöttünk: utazásunkhoz a MÁV szolgáltatását fogjuk igénybe venni. Ez súlyos hiba volt.
A nyugatiban megvettük a jegyeket, majd szomorúan konstatáltuk a táblán kiírt késést, és elkezdtünk várakozni. Kb. tíz perc múlva bemondta a hangosbemondó, hogy bombariadó miatt a ceglédi vonalon közlekedő vonatok Kőbánya-Kispestről indulnak. A tömeg egyik fele el. Pár perc múlva minket is felvilágosít a bemondó: a Váci vonalon közlekedő szerelvények bombariadó miatt Rákospalota-Újpest állomásról indulnak. Kicsit morogtunk, de hát a bombariadó az bombariadó, felszerszámoztuk magunkra a málhát, és a tömeg másik felével kimetróztunk, villamosoztunk észak-pestre. A péntek délutáni csúcsforgalomban már ettől elment a kedvünk az egész utazástól, de azzal vigasztaltuk magunkat, hogy legalább irányban vagyunk. Újpestre érkezve az első élmény a nosztalgia volt, nem is tudtam, hogy egy időhurok az állomást és környékét 1982-ben rögzítette. A második élmény egy vonat, ami utasokkal, megállás nélkül haladt át a Nyugati felé. Nagyjából ugyanakkor, amikor megjött a westelpress-től az sms, miszerint bombariadó miatt a Nyugati pályaudvart és a Ferdinánd hidat lezárták, az állomás nem indít és fogad vonatokat. Mire ideértünk, úgy tűnik véget ért a bombariadó. Pár perc múlva be is jelentettek egy vonatot, amely a nyugati felől Vácig közlekedik, Vác-alsóváros, és valamelyik másik megálló kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll. Aztán valakinek leeshetett, hogy itt tömegek várják a vonatot, és helyesbítettek, miszerint az érkező szerelvény mégis megáll Vác-alsóvárosban és a másik megállóban is, a fokozott késésért szíves elnézésünket kérik. Vonat befut, tömeg nagy részét elviszi, mi várunk, de közben megbeszéljük, milyen rugalmas a MÁV, hogy a rendkívüli esemény miatt megváltoztatta a menetrendet. Közben még mindig folyamatosan hozzák a villamosok az utazni vágyókat. Beérkezik a következő vonat, ami szintén csak Vácig megy, de menetrend szerint addig nem is áll meg máshol, csak Vác-alsóvárosban és a másik helyen, ahol az előzőnek nem kellett volna. Néhány ember erre is felszáll, de ennyit a rugalmasságról. Balsejtelmünk beigazolódik, mikor a következő, Nagymaroson is megálló vonat a menetrendnek megfelelően megállás nélkül átrobog az állomáson.
Sírni tudtam volna.
Telefonos segítséggel megtaláljuk az autós barátnőt, aki Vácra vinné munkatársát, mi is beférünk, utána eldob minket Nagymarosra. Probléma megoldva, váltsuk vissza a jegyeket. Jegypénztáros srác hümmögve néz, majd a „Kivillamosoztatok idáig?”- kérdésre adott igenlő válaszunk után vazzeg-ol egy kicsit, mert neki a szabályzat szerint most le kéne vonni a jegy árából a Nyugati-Újpest közti 10 km-es távot. Mintha azzal a vonattal jöttünk volna, ami itt meg sem állt. De még el sem kezdhetünk méltatlankodni, elvonul telefonos segítséget kérni. Röpke húsz perc alatt engedélyt kap, hogy a vonatjegy teljes árát visszafizetheti. Közben autós barátnő is befut, így, bár utazásunk első két órája alatt csak Újpestig jutunk, a harmadik óra végén mégis elérünk Nagymarosra.
Nyilván nem hibáztatom a MÁV-ot a bombariadó miatt, sőt az újpesti jegypénztáros, aki életveszélyes fenyegetések nélkül, önállóan elintézte, hogy eltérhessen a szabályzattól, megérdemel 10-ből 10 pontot a gesztusért, a józan ész hiányáért a MÁV-nak mégis jár néhány millió pontlevonás. Egyetlen kérdésem, amelyre szeretnék választ kapni így hangzik: Ha átirányítják az utasokat egy másik állomásra, miért olyan megoldhatatlan feladat szólni a mozdonyvezetőnek, hogy álljon is meg azon a telibevert pályaudvaron? Kíváncsi lennék, hogy jártak azok, akiket Kőbányára küldtek ki vonatozni?
Abu
Másolatot kap:
Megint Állunk Vazze
Tékozló Homár