MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Miért nem Áll meg Vazze?

2009. április 29. - georgejr

A bombariadó nem játék, tudja ezt a MÁV is. Hiszen vagy Lexike mondja be a Keletiben, hogy bombariadó van, vagy a Nyugatiban teszik meg ugyanezt, igaz vonalanként pár perc különbséggel. No nem is ez a nagy baj, hiszen ez megesik. Hanem a vicc, hogy a vonatok nem állnak meg a "pót" állomáson, mert a menetrendben az nem szerepel. Az megint más kérdés, hogy a Nyugatiban az utasokat kihajtották Újpestre... Vicc de tényleg. Ismét egy iskolapéldája a MÁV-on belüli kommunikációnak... Magyarország, MÁV így szeretlek én...


Kedves MÁV!


Péntek délután Nagymarosra indultunk. Hátizsák, hálózsák, kaja, pia, kutya, volt cuccunk rendesen, utólag nagyon örülök, hogy gyereket nem hoztunk magunkkal. Úgy döntöttünk: utazásunkhoz a MÁV szolgáltatását fogjuk igénybe venni. Ez súlyos hiba volt.
A nyugatiban megvettük a jegyeket, majd szomorúan konstatáltuk a táblán kiírt késést, és elkezdtünk várakozni. Kb. tíz perc múlva bemondta a hangosbemondó, hogy bombariadó miatt a ceglédi vonalon közlekedő vonatok Kőbánya-Kispestről indulnak. A tömeg egyik fele el. Pár perc múlva minket is felvilágosít a bemondó: a Váci vonalon közlekedő szerelvények bombariadó miatt Rákospalota-Újpest állomásról indulnak. Kicsit morogtunk, de hát a bombariadó az bombariadó, felszerszámoztuk magunkra a málhát, és a tömeg másik felével kimetróztunk, villamosoztunk észak-pestre. A péntek délutáni csúcsforgalomban már ettől elment a kedvünk az egész utazástól, de azzal vigasztaltuk magunkat, hogy legalább irányban vagyunk. Újpestre érkezve az első élmény a nosztalgia volt, nem is tudtam, hogy egy időhurok az állomást és környékét 1982-ben rögzítette. A második élmény egy vonat, ami utasokkal, megállás nélkül haladt át a Nyugati felé. Nagyjából ugyanakkor, amikor megjött a westelpress-től az sms, miszerint bombariadó miatt a Nyugati pályaudvart és a Ferdinánd hidat lezárták, az állomás nem indít és fogad vonatokat. Mire ideértünk, úgy tűnik véget ért a bombariadó. Pár perc múlva be is jelentettek egy vonatot, amely a nyugati felől Vácig közlekedik, Vác-alsóváros, és valamelyik másik megálló kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll. Aztán valakinek leeshetett, hogy itt tömegek várják a vonatot, és helyesbítettek, miszerint az érkező szerelvény mégis megáll Vác-alsóvárosban és a másik megállóban is, a fokozott késésért szíves elnézésünket kérik. Vonat befut, tömeg nagy részét elviszi, mi várunk, de közben megbeszéljük, milyen rugalmas a MÁV, hogy a rendkívüli esemény miatt megváltoztatta a menetrendet. Közben még mindig folyamatosan hozzák a villamosok az utazni vágyókat. Beérkezik a következő vonat, ami szintén csak Vácig megy, de menetrend szerint addig nem is áll meg máshol, csak Vác-alsóvárosban és a másik helyen, ahol az előzőnek nem kellett volna. Néhány ember erre is felszáll, de ennyit a rugalmasságról. Balsejtelmünk beigazolódik, mikor a következő, Nagymaroson is megálló vonat a menetrendnek megfelelően megállás nélkül átrobog az állomáson. 
Sírni tudtam volna. 
Telefonos segítséggel megtaláljuk az autós barátnőt, aki Vácra vinné munkatársát, mi is beférünk, utána eldob minket Nagymarosra. Probléma megoldva, váltsuk vissza a jegyeket. Jegypénztáros srác hümmögve néz, majd a „Kivillamosoztatok idáig?”- kérdésre adott igenlő válaszunk után vazzeg-ol egy kicsit, mert neki a szabályzat szerint most le kéne vonni a jegy árából a Nyugati-Újpest közti 10 km-es távot. Mintha azzal a vonattal jöttünk volna, ami itt meg sem állt. De még el sem kezdhetünk méltatlankodni, elvonul telefonos segítséget kérni. Röpke húsz perc alatt engedélyt kap, hogy a vonatjegy teljes árát visszafizetheti. Közben autós barátnő is befut, így, bár utazásunk első két órája alatt csak Újpestig jutunk, a harmadik óra végén mégis elérünk Nagymarosra. 
Nyilván nem hibáztatom a MÁV-ot a bombariadó miatt, sőt az újpesti jegypénztáros, aki életveszélyes fenyegetések nélkül, önállóan elintézte, hogy eltérhessen a szabályzattól, megérdemel 10-ből 10 pontot a gesztusért, a józan ész hiányáért a MÁV-nak mégis jár néhány millió pontlevonás. Egyetlen kérdésem, amelyre szeretnék választ kapni így hangzik: Ha átirányítják az utasokat egy másik állomásra, miért olyan megoldhatatlan feladat szólni a mozdonyvezetőnek, hogy álljon is meg azon a telibevert pályaudvaron? Kíváncsi lennék, hogy jártak azok, akiket Kőbányára küldtek ki vonatozni?
Abu

Másolatot kap:
Megint Állunk Vazze
Tékozló Homár

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr411091718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mkiki 2009.04.29. 07:01:16

De miért nem szálltatok fel valamelyik vonatra ami Vácig ment? Ott megvártátok volna azt a vonatot ami Nagymarosig is elmegy.

"Kíváncsi lennék, hogy jártak azok, akiket Kőbányára küldtek ki vonatozni?"
Akiket Kőbányára küldtek ki azok felszálltak az első olyan vonatra ami abba az irányba ment amerre hazajuthatnak.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.04.29. 09:38:37

Felszállni az első vonatra, aztán ha az nem akarna megállni a kinézett állomások, akkor vészfékkel kényszeríteni rá. (Mivel máshogy nem megy)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.29. 09:59:25

@GayBears: Az a baj, hogy Nagymaros Vácon igen csak túl van...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.29. 10:03:13

@GayBears: ha csak vacig kozlekedik huzhatod am izombol, de tuti nem fog nagymaroson megallni:)

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.04.29. 10:13:40

Akkor meg pláne érthetetlen miért nem szálltak fel a megálló vonatra.

Ez persze nem menti a MÁV taplóságát.

Viszont hasonló élményem volt a Hatvani vonalon, ott viszont egy menetrend szerinti gyorsvonatot a Keletitől Gödöllőig személlyé minősítettek, elszállítandó a felgyűlt tömeget.

Igaz, kis nyomásra, mert több százan rohamozták meg a vonatot, és a felbőszült tömeg egyöntetűen kijelentette hogy ők bizony megállítják a vonatot mindenhol, ha benne van a meterendben ha nincs. ezért 2 perecel az indulás előtt úgy döntöttek (a vita miatt késve indult amúgy) hogy akkor Gödöllőig megáll mindenhol.

Ez az eset persze kicsit más...

johevi 2009.04.29. 10:30:38

Tegnap előtt Dunakeszin elfelejtett megállni a vonat, aztán 500 méterrel az állomás után fékezett egy kegyetlent, majd visszatolatott szép lassan... Az utasok meg izgultak, hogy a késés miatt esetleg nem nyom-e minket seggbe egy gyorsvonat...

Abbé 2009.04.29. 10:58:30

Khian,

feljutni múlt péntek délután a bp-vác személyvonatok valamenyikére nem is volt olyan egyszerű. Igazi, Kairót idéző horror volt. Én is Vácon túlra mentem, és nem értem miért nem álltak meg (az amúgy tök üres) járatok ott, ahová a MÁV kiparancsolta az utasokat.

janikahhh (törölt) 2009.04.29. 11:38:05

Ehhh, mindig oda lyukadunk ki, hogy az utas csessze meg, örüljön, hogy utazhat. (Pedig jobb helyeken ez fordítva vagyon, a vonat örül, ha jön utas, és elégedett, és újrajön, de inkább nem is folytatom, mert felb@szom magam...)

alturl.com/fwvr

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.29. 11:45:18

lehetne hanyagolni a commentspamet?
:)

AAAKK 2009.04.29. 11:55:24

Olyan vonat nincs a 70-es vonalon ami gyorsított, de csak Vácig közlekedik. Sajnos a levélíró benézte a dolgot, a 2. vonatra fel kellett volna szállnia. Ezután pedig valószínűleg a "zónázó" jött, ami végigrobog Vácig megállás nélkül. A feszített tempó miatt ez azt hiszem érthető miért nem állították meg minden fánál

szemig jimmy 2009.04.29. 12:57:33

na ezért (is) vettem autót
mg a bkv miatt
mindig elmondom
jólesik

rickyramirez 2009.04.29. 13:05:59

Én nem tudom, hogy ezeknek a bombariadós ügyeknek is mikor lesz már végük. Itt is látható, hogy hány embernek okozott óriási, pénzben nem kifejezhető bosszúságot. Kellene szerintem már kitalálni valami elfogadható reakciót a hivatalos szervek részéről, mert az azért vicc, hogy valaki betelefonál a központi segélyhívóra, hogy: bomba fog robbanni az Europarkban... ő, nem is, inkább a Keletiben! És emiatt a legnagyobb csúcsforgalomban képesek lezárni a Keletit. Mert mondjuk mit csinálna a rendőrség, ha valaki betelefonálna, hogy: Magyarország összes pályaudvarán elhelyeztem egy-egy bombát! A feje tetejére állna?
Ebben a helyzetben én is egyetértenék a büntetőjogszabályok jelentős szigorításával, és az talán (ha tényleg alkalmaznák is őket azokkal szemben, akiket ilyen után sikerül elkapni) visszatartó erő lehetne.

PTibor (törölt) 2009.04.29. 13:07:06

@AAAKK: Az érthető, hogy a zónázót nem állíttták meg minden fánál, de annál az állomásnál meg kellett volna, ahova kiküldték a nyugatiból az embereket..

apropó, ha ilyen van, hogy a nyugatiból kiküldik az utasokat a kökire, vagy újpestre, akkor azt az utazási költséget ki állja?

Traktoros 2009.04.29. 13:58:01

Ebbe a pénteki bombariadóba én is belefutottam, én Szobon túl (odáig vonattal, tovább sárgabusz) utaztam. Mire kiértem, a rákospalotai állomásra, láttam ám, hogy valami nem oké, túl sokan vannak, ebben megerősített a forgalmista is, a hangosbemondón keresztül. Fasza, 19.10-kor megy az aznapi utolsó busz az adott településre, lehet stoppolni vagy a szobi váróteremben éjszakázni. Közben találkoztam egy cimborámmal is, ő "csak" haza akart jutni, Verőcére. Nekem úgy tűnt, hogy a Veresegyház felé menő vonatok valóban Rákospalota-Újpesten fordultak, de a Gödön át közlekedő vonatok továbbmentek (gondolom Rákosrendezőig, csak ott tudnak "fordulni"). Végül lett egy vonat Vácig. Úgy voltam vele, hogy ezzel mindenképp el kell menni, Váctól kifelé meg lesz ami lesz, de legalább az út 1/3-át ezzel abszolválom.
Vácig mentünk mint a golyó. kb. 18.40 körül érkeztünk meg, majd nem sokára bemondták, hogy 19.10 körül jön egy szobi vonat. Hurrá, pont a buszom indulási ideje! Mivel fejből nem tudom a Volánbusz telefonszámát (legközelebb eltárolom a telefonomban!), csak reménykedni tudtam. Szobra megérkezünk este fél 8 körül. Vonatról le, hurrá, áll benn egy busz, nyomás! Szerencsére megvárt minket, meg még két másik vonatot is, így sikerült kb. 40-50 perc késéssel megérkezni a Börzsöny északnyugati csücskébe :)

A palotai forgalmistá(k)nak egy piros pontot adok, mert ők jól tájékoztattak (bár a pénztáros eléggé meghökkent, amikor a káosz kellős közepén közöltem vele, hogy márpedig én Szobra kérek jegyet, és nem érdekel, hogy ha két óra múlva jön is a vonat!), Vác pedig közepessel leülhet, a fél órás kényszerpihenő alatt tán egyszer vagy kétszer tettek utalást a bombariadóra, egyébként meg a számítógép mondta a sablonszövegeket (személyvonat ide-oda-amoda, vonat halad át, ne üttesd el magad stb.).

Traktoros 2009.04.29. 13:59:01

Ja, és köszi a Volánbusznak is, az 50 perc késésből a végére csak 30 lett, halálfélelem és gyorshajtás nélkül :)

Mkiki 2009.04.29. 17:25:03

@Abbé:
"feljutni múlt péntek délután a bp-vác személyvonatok valamenyikére nem is volt olyan egyszerű. Igazi, Kairót idéző horror volt. Én is Vácon túlra mentem, és nem értem miért nem álltak meg (az amúgy tök üres) járatok ott, ahová a MÁV kiparancsolta az utasokat."
Én Kőbányáról egy szegedi gyorsvonattal mentem el ceglédig elhiheted azon is voltak rendesen, voltak akik már a wc-be mentek be, hogy be tudjuk egyáltalán csukni az ajtót és végre el tudjunk indulni. De ha haza akar az ember jutni akkor nem állhat ott az állomáson arra várva, hogy mikor jön egy vonat ami pont addig megy ameddig Ő szeretne.

Adani 2009.04.29. 19:57:54

Tesóm futott be egyszer hasonlóba Szolnokon. Bent állt a vonatuk már rajtaü ltek már épp indították volna mikor közölték ,h bombariadó van és mindenkit kitereltek őket le a vonatról ki az állomás elé. Ezt nem értem miért kellett. Miért nem tudták kiküldeni azt a vonatot, amit úgy is indítani kellett volna? Hiszen ha nincs bomba akkor legalább az nem késik emiatt. Ha van akkor meg az a legjobb ha minél messzebb vannak az utasok a pályaudvartól a leggyorsabban meg úgy lehet őket elvinni ha vonattal mennek. Mindenképp hamarabb elhagyták volna a pályaudvart vonattal mint gyalog ha mégis bomba van akkor pedig az a legjobb ha minél messzebb vannak az utasok mikor robban.

Azt pedig nem merné senki bevállalni, h félvállról kezel egy bombariadót, hiszen ha téved és van bomba és robban akkor őt veszik elő, mert nem intézkedett. Ezért is mennek ki pl. iskolákhoz is mindig annak ellenére, h még soha egyetlen iskolában sem találtak bombát bombariadónál. Ott már ha jól tudom a tűzszerészek miután a tökük tele volt már azzal, h hetente mennek ki iskolákba mert jó heccnek tartják a kölykök meg elmaradnak az órák, elintézték, h az iskolák minden esetben tartsák meg az elmaradt órákat és kizárólag hétvégén ( szombaton). Így már nem volt értelme. Egyébként pedig ha elkapják a bejelentőt akkor minden esetben ráverik az egész költséget, volt is az újságban egy tizenéves hülyegyerek, aki szánta-bánta bűnét és nyüszítve kért elnézést mert éppen pár millára beperelték a szüleit és, h amúgy is rossz körülmények között élnek meg egyébként is. Na ja gondolkodtál volna mielőtt cselekszel bakker.

Az csak a tescoban működött a Tesco Titok könyv szerzője szerint, h a Tesco nem vette komolyan a bombariadókat és a dolgozóknak szóltak vmi titkos hívójellel, h vizsgálják át az áruházat feltűnés nélkül. És ugye egy Teszkóstól nem várható el, h tűzszerészeti ismeretei is legyenek vagyis egy bombát max. akkor vesz észre ha egy sistergő gyújtózsinór vagy egy nagymama korabeli nagy ketyegő vekkeróra van több barna színű TNT feliratú rudakhoz erősítve.

rickyramirez 2009.04.30. 00:35:40

@Adani:
"pár millára beperelték a szüleit"
Ez tisztességes? Mert (én úgy emlékszem, ha ugyanarra az esetre gondolunk, hogy az anyjával élnek ketten) 4,5 millió forintot követelnek egy olyan embertől, aki nem is követett el semmit (hiszen nem az anyja telefonált, hanem a fia, és azért minden lépésénél nem állhat mellette, még ha esetleg nem is nevelte meg rendesen)! Ezzel szemben több milliárd forint kárt több mint egy éve tartó sztrájksorozattal azt lehet következmény nélkül okozni. Szóval a Máv-Start ebben az esetben emberségből elégtelenre vizsgázott.

Adani 2009.04.30. 10:38:34

Meg kellett volna nevelnie a kölykét és elmagyarázni, h ilyenekkel nem szórakozunk mert nem játék. Érdekes módon nekem sosem jutott ilyesmi az eszembe gyerekként sem és nem azért mert akkor még nem volt telefon.

Egyébként lehet, h a szülőket nem fair perelni mert nem ők voltak, akkor viszont követeljék a gyerektől, majd ha nagykorú lesz törlessze szépen, avagy a szülők is törleszthetnek részletekben ha akarnak.

A lényeg, h menejne híre, h aki ilyet csiánl és elkapjuk azt megfingatjuk és bevasaljuk rajta a kárt a másik hülye meg olvassa az újságban és talán elgondolkodik ,h lehet, h mégse kéne ezzel szórakozni?

Egyébként meg a gyerek hülyeségből ötöst kapott, mivel a saját telefonjáról csinálta, ha ennyire hülye meg is érdemli. Ha annyi esze sincs, h legalább egy utcai fülkéig elmásszon nem lehet egy Einstein.

jamjam 2009.04.30. 13:59:24

@rickyramirez: Igen viccnek tünik a
történet csak ha 1szer nem lesz
vicc mit csinálsz????????
sok ember,sok fiatal tanuló!!!!
Oda állsz majd,hogy "bocs,nem vettük komolyan".Igen komolyan kellene
büntetni az ilyen emberkéket

rickyramirez 2009.04.30. 14:27:16

@jamjam:
Nagyon egyszerű a válasz:
1. Az egyértelmű bohóckodásokat a helyükön kellene kezelnie a rendőrségnek. Nem önmagában a bombariadókra írtam, hogy vicc, hanem az olyan nyilvánvaló esetekre, amikor a betelefonáló abban a pillanatban találja ki, hogy hol fog bomba "robbanni".
2. Ha valaki tényleg bombát helyezett el, akkor pénzt, időt, fáradságot áldozott rá, és az elhelyezésével kockázatot vállalt. Akkor a célja a robbanás előidézése (például Madridban a 2000-es évek elején is robban egy vonaton bomba, és ott sem jelentette be az elkövető, hogy fog), és nem az, hogy a helyszín megjelölésével megadja az esélyt arra, hogy a szakemberek megtalálják és hatástatanítsák.

jamjam 2009.04.30. 15:43:50

@rickyramirez: Miből gondolod,hogy
"abban a pillanatban"talája ki???
Miből tudja meg a rendőr,hogy ez csak
"bohóckodás"??????????
Miért ne kellene kiüriteni 1 plázát v.
1pályaudvart ha esetleg több100-1000
ember van ott???????????

rickyramirez 2009.04.30. 16:57:13

@jamjam:
Abból gondolom, hogy ezt mondja: bomba fog robbanni ezen és ezen a helyen, őőő, nem is, inkább egy másikon! Ilyen esetek a valóságban megtörténtek.
Hogy miért nem kéne kiüríteni a helyszíneket (vagy legalábbis mérlegelni lehetne)? Ennek a kérdésnek a megválaszolása az előző kommentem 2. pontjában rejlik.

Adani 2009.04.30. 18:57:00

@rickyramirez:

Nem építhet erre, mert ha tévedett jogosan veszik elő utána. Mellesleg ha ezt csinálják akkor előbb-utóbb az igazi terroristák is megtudják és ők is így jelentik be. Ha tényleg szelektálnának akkor pl. iskolákba ki se mennének mert már sokszor telefonáltak bombariadót iskolákba, de még egyetlen egyszer sem találtak bombát.

_Totty_ 2009.05.01. 09:54:05

hát jó hogy nem azt várta az iró h bemondják h nagymarosra közlekedö vonat indul :D
ha vác felé megy akkor igenis az elsö vonatra felül ami abba az irányba megy mert kitudja hogy vácrol inditanak-e vonatot, vagy jön-e valami zónázo peströl...amúgy is újpeströl átkell szállni vácon 5:54 és 21:54 között kivéve a 13:54est meg ugye a délutáni 6 gyorsítottat...
am én is belefutottam de ujpesten 15 p. váraozás után jött is egy vonat nyugati felöl
szerintem nem annyira hibás a máv mintahogy belett állitva...inkább örüljetek hogy nem azt monta hogy a bombariado végéig nem indit vonatokat,hanem megoldotta hogy ami jön be pestre azt valahol forditsák vissza

Ákibard! 2009.05.01. 18:08:23

@rickyramirez:
Mi az hogy emberség? Te ezt őszintén komolyan írtad??? :-((((
Kit érdekel, hogy emberség??? (Mármint ilyen esetben?)
Én is viccből telefonálgassak bombariadót mindenhova azt majd szépen elengedik a milliós károkat mert szegény gyerek csak viccelt? Persze :D A gyilkosokat is elengedjük majd mert ők is csak vicceltek mi? Különbenis miért állt be a golyó elé az áldozat?
Megáll az ész...

A hülyegyerek gondolkodott volna akkor, amikor telefonálgatott... Nekem miért nem jutott eszembe soha bombariadót hirdetni, vagy épp a mentőkkel játszadozni? Mert anyukám elmondta még időben hogy ezt nem szabad és nem szép dolog, és megbűntetnek érte. Hát ezért...
A gyereket így kell nevelni, nem pedig leszarni, mert ha valamit csinál a kölyök majd úgyis emberségből eltekintenek a bűntetéstől... Vazz... Komolyan ledöbbentem! :(

Ákibard! 2009.05.01. 18:11:56

@johevi:
" Az utasok meg izgultak, hogy a késés miatt esetleg nem nyom-e minket seggbe egy gyorsvonat... "
Te jó édes isten, tudatlanság ezerrel...
Amikor szimplán megáll a vonat egy megállóhelyen, de pl 5 perc késéssel akkor is összef...sod magad hogy vajon összeütköztök-e??

A vasút, még ha nehezen hihető akkor is, az egyik leginkább túlbiztosított közlekedési üzem...

(Van olyan hely, ahol 30 milliós váltókat építenek be csak azért, hogy oldalról ne ütközhessen neki vonat a másiknak. Ún. védőváltó, ha a végőváltó a fővágány felé áll, akkor a fővágányon nem mehet vonat. A fővágányon csak akkor mehet vonat, ha a védőváltó egyenesen áll, ezáltal a földkúp felé vezet. A közúton láttatok már hasonló védelmet?)

Ákibard! 2009.05.01. 18:14:21

@szemig jimmy: Egészségedre. Az első élvezet az életedben :D
(Bírom az ilyeneket mindenre megoldás a fika)

rickyramirez 2009.05.01. 18:25:17

@Ákibard!:
Miről is van szó? Nem arról, hogy egy felnőtt ember bombariadóval fenyegetőzik, elkapják, és követelik tőle a költségeket, hanem arról, hogy egy 15 éves nem felnőtt fenyegetőzött ezzel, ráadásul a saját készülékéről. Na most emiatt a MÁV az egyedül és rossz anyagi körülmények között élő anyjától követeli az őt ért károkat. Ez az embertelenség! Mert nem ő telefonált! Ő nem tehet arról, hogy a fia egy ilyen meggondolatlanságot követett el, és egyáltalán nem biztos, hogy azért követte el, mert nem nevelték meg rendesen.
Ezzel a teljes anyagi ellehetetlenülésbe taszítják, elveszíti a házát, hajléktalan lehet. Ezt az (emlékeim szerint) 4,5 millió forintot könyörtelenül bevasalja a MÁV, és ha mondjuk tudna és akarna fizetni, akkor mi történne? Elkönyvelnék, aztán észre sem venné senki, mert egy több százmilliárd forintból gazdálkodó cégnél ez fel sem tűnik. Neki viszont mindent jelent. Ezt kellett volna figyelembe vennie a vasúttársaságnak. Ha ő telefonált volna, akkor engem sem érdekelne, hogy mi lesz vele, megérdemelné a sorsát, de nem ez történt! Sztrájkokkal több milliárd forintos károkat okozni (és ebben nincs benne persze a pénzben ki nem fejezhető kár) azt persze lehet. Azt nem vasalja be a MÁV Gaskóékon, csak a 4,5 milliót!

Ákibard! 2009.05.01. 19:14:00

@rickyramirez:
Értettem én már először mit mondasz, de egyáltalán nem értek egyet vele!
Egyvalamit mondj meg. Ha anyukám megtanította nekem, hogy miért nem szabad ilyet csinálni, nekem miért nem jutott szembe ilyen meggondolatlan dolgot tenni?
Mert meg voltam nevelve, tudtam hogy nem szabad ilyet tenni. Hát ennyi.
Az, hogy kin követelik azt a törvény írja elő. Erről nem a MÁV tehet.
Én maximálisan egyetértek ezzel a kemény fellépéssel a médiában is megjelent, ha már egyetlen hülyegyereket eltántorít a telefonálgatástól, már megérte.
Én meg leszarom (bocsánat) hogy elveszti-e a házát, legközelebb 2 gondolja meg a gyerek, hogy telefonál-e vagy sem.

Remélem, ha legközelebb neadjisten neked okoz komoly károkat egy ilyen baromállat (Mondjuk nem érsz oda egy állásinterjúra és elúszik az állás, de ne adja isten hogy iylen helyzetbe kerülj) akkor is remélem ilyen megértő leszel, hogy bizony én elvesztettem az állásom, de szegény hülyegyereken ugyan ne követeljék már a 4.5 millkót. Pontosabban az édesanyján mert nem tehet arról, hogy hülye a gyereke!

A sztrájkról meg annyit, hogy bizonyos költségmutatókban pluszként jelentkezett a sztrájk, még ha megleő akkor is. A munkabérek, a gázolaj, a bérleti díjak, pályahasználati díjak stb stb mind megtakarítás volt. És nem 2 filléres dolgok, napi százmilliós megtakarítások voltak ezek. Cak ezt elfelejtették kommunikálni. Csak azt mondták mekkora kiesés volt a visszaváltott jegy...
A BKV sztrájknál viszont bejelentették, hogy bizony nemhogy kiesés hanem 60 milliós bevétel volt ugyancsak a munkabérekből és az üzemanyag megtakarításokból...

rickyramirez 2009.05.01. 20:53:41

@Ákibard!:
1. Azért csinálhatta, mert hárman voltak, és a csordaszellem, ugye... Mondjuk egy ennyi idős embertől tényleg elvárható lenne, hogy előtte gondolja át: ezt nem kéne, de a társai belevitték. Azonban így sem látok egyenes összefüggést az eset és a között, hogy rendesen megnevelték-e. Pillanatnyi hülyeség volt.
Az még talán rendben lenne, ha az elkövetőn hajtanák be az összeget (hiszen korlátozottan cselekvőképes személyről van szó), például úgy, hogy ha lesz jövedelme, akkor törleszti, stb..., de a MÁV igenis eltekinthetett volna az összeg behajtásától a körülményekre tekintettel.
2. A sztrájknak valóban voltak megtakarítást eredményező tételei is, ezzel magam is tisztában vagyok, de összességében akkor is több volt a kár, mint a megtakarítás. Ezt pedig nem a károkozók fizetik meg, hanem az adófizetők!

Ákibard! 2009.05.01. 21:12:35

@rickyramirez:
1) Értem én mit mondasz, de 15 évesen már gondolkodni elvileg tudna...
Amúgy szerintem maradjunk annyiban, hogy mi nem tudunk semmit a végkifejletről, lehet csak bekeményített a MÁV minden sajtó megírta elrettentésként és végül eltekintettek a befizetéstől.
Ha ez történt, akkor is a sjatóvisszhanggal elérhette a MÁV a célját, amit fent említettem.

2) Valóban, az adófizetők fizetik, de ez az egész szrtájk egy más tészta... MEg kellene változtatni a törvényt, ne lehessen csak igy játszadozni ide-oda.
Bizonyos követwelésekkel annó még egyetértettem, akkor a támogatottság is magas volt társadalmi részről és vasutasok részéről is. Azzal ami az elmúlt 1.5-2 éve megy azzal már közel nem tudok azonosulni...
süti beállítások módosítása