MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV Kaland

2009. április 22. - georgejr

Az okét, hogy Budapesten nem biztosítanak átszállást, mert minek is az, de hogy egyetlen szolgálatot teljesítő vasutasban sem volt annyi jó érzés, hogy megvárja míg az utasok átszállnak az kész... Bizony a menetrenden a jövő és ahhoz tartanunk kell magunkat, mert milyen már az, hogy 30 utas miatt késünk pár percet...

Szia!

Az én történetem nem a legfrissebb, viszont tipikusan magyar, tipikusan MÁV.


Tatabányáról utaztunk a Balatonhoz, Kelenföldön átszállással. Az átszállásra 40 percünk lett volna, de még Tatabányán voltunk amikor bemondták, hogy 20 percet késni fog a vonat. Nem izgultunk, hiszen még így is maradt 20 percünk. Némi várakozás után viszont elkezdtük az izgulást, mivel a vonat sem 20, sem 30, de még 40 perc után sem jött. 45 perc késéssel érkezett, amiből Kelenföldig sikerült behoznia 5 percet, így a két vonat szinte egyszerre ért be a 14-es és 15-ös vágányokra. Persze ezt láttuk az ablakon át és örültünk a szerencsének. Gyorsan le is szálltunk (tényleg gyorsan, mert az ajtónál álltunk, futásra készen), ám ekkor a MÁV előállt a meglepetéssel, és rögtön indították is Nagykanizsa felé a szerelvényt. Kb. 30-an ott álltunk és szívtuk a fogunkat az utasbarát poén miatt. Mivel ennek köszönhetően lett kb. másfél óra holtidőnk, párommal bementünk reklamálni. Pár héttel később aztán meg is kaptuk a hivatalos választ, amiben gyakorlatilag csak letoltak, mert nem tudjuk, hogy a MÁV Budapesten nem biztosít csatlakozást. Persze rutinos vonatozóként tudjuk, de azért ez a pofátlanság meglepett. Már az sem teljesen korrekt, hogy 40 perc késés után (miközben Tatabánya-Kelenföld 30 perc!) semmiféle kártérítésre nem tarthatunk igényt, de azt már megszoktuk. Az viszont semmibe nem került volna, ha 1 percet várnak, hogy átszállhassunk, ha már a két vonat úgyis egymás mellett áll. Utasbarát vasút? Én vagyok naiv, én kérek elnézést.


András

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr21079357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.04.22. 08:19:02

Hasonló történetet én is írtam Ceglédről fé percet sem vártak volna, a helyzet ugyanaz beért a vonat a peron túl oldalán ott a szolnok felé menő, ami nekem kéne leszálltam eindultam felé, de már indult is el. 10 mp is elé lett volna, h felugorjak rá, de annyit sem várt, pedig azon aztán tényleg semmi sem múlt volna.

Békéscsabán is rendszeresen elmegy az IC a Gyuláról jövő vonat előtt. Még szerencse, h ismét van közvetlen Gyula-Bp.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.04.22. 20:08:24

Ez a dráma az egész MÁVban. Sokkal jobban és olcsóbban lehetne megoldani a közlekedést átszállással-hangolással. Az említett békéscsabai környéken a távolsági, akár nemzetközi vonatokhoz lehetne csatlakoztatni egy EURegio vonatot, teszem azt Békéscsaba-Nagyvárad viszonylatban. Nem napi 2 közvetlen vonat, a többihez meg másfél óra ücsörgés. Minden vonathoz csatlakozás, megvárva míg mindkét irányból mindenki átszáll.
Sopron-Bécs EURegioval mentem, Wulkaprodersdorfban szálltam át az eisenstadi vonatra. Ez utóbbinak a vezetője a vonatot támasztva ácsorgott, a kollégáját viccelődve leb@szta, hogy késett Sopron felől, majd elüvöltötte magát németül, hogy lassan indulna Eisenstadt felé. Nekünk is szólt, de sajnos csak az angol meg a magyar ment, erre szabályosan zavarba jött, hogy csak németül tud, de azért mutogatott, hogy szálljunk fel, mert indul. Ja kalauz nem volt, csak automata a vonaton amiből mindenki vett is jegyet magának... Szóval elérendő célok, példák vannak nem is olyan messzi tájakon.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.04.22. 20:13:32

Ez a dráma az egész MÁVban. Sokkal jobban és olcsóbban lehetne megoldani a közlekedést átszállással-hangolással. Az említett békéscsabai környéken a távolsági, akár nemzetközi vonatokhoz lehetne csatlakoztatni egy EURegio vonatot, teszem azt Békéscsaba-Nagyvárad viszonylatban. Nem napi 2 közvetlen vonat, a többihez meg másfél óra ücsörgés. Minden vonathoz csatlakozás, megvárva míg mindkét irányból mindenki átszáll.
Sopron-Bécs EURegioval mentem, Wulkaprodersdorfban szálltam át az eisenstadi vonatra. Ez utóbbinak a vezetője a vonatot támasztva ácsorgott, a kollégáját viccelődve leb@szta, hogy késett Sopron felől, majd elüvöltötte magát németül, hogy lassan indulna Eisenstadt felé. Nekünk is szólt, de sajnos csak az angol meg a magyar ment, erre szabályosan zavarba jött, hogy csak németül tud, de azért mutogatott, hogy szálljunk fel, mert indul. Ja kalauz nem volt, csak automata a vonaton amiből mindenki vett is jegyet magának... Szóval elérendő célok, példák vannak nem is olyan messzi tájakon.

rickyramirez 2009.04.22. 21:14:11

A kérdés az, hogy a másik vonatot indító személy látta-e, hogy az adott vonatról át akarnak szállni? Mert lehet, hogy nem. Velem is megtörtént hasonló, (Tatabánya felől) Kelenföldi átszállással akartam Siófokra menni, a menetrend szerint érkezés-indulás között 20 perc volt, csakhogy egy késő nemzetközi vonat miatt Bicskén félreállították a személyvonatot, és ez 15 perc késést eredményezett. Még így is jó lett volna, de Bicske és Kelenföld között a vonat képes volt még öt perc késést összeszedni, így - miután érkezéskor lepattogtam a vonatról - arra volt idő, hogy átrohanjak az aluljárón, és mikor felértem, az EC már ott is volt. Egy percen múlott, és ha nem érem el, a pótjegy árát sem kaptam volna vissza.
Kellemetlen, ami az utassal megtörtént, de ne gondolja, hogy mással nem történik ilyen. Ilyen esetek mindig is lesznek, de ha a másik vonat indítója látta, hogy lenne átszálló, akkor tényleg jogos az utas felháborodása. Ez esetben tényleg érthetetlen, hogy miért nem vártak.
süti beállítások módosítása