Mostanában egyre többször gondolkozom, hogy mi értelme van annak, hogy egyes gyors, nemzetközi vonatokból IC-t csináltak. Semmi különbség nincs a korábbi vonatokhoz képest, csak az árában... Mounty is belenyúlt ebbe a különös IC-be, amire a Keletiben már nem tudtak pótjegyet kiadni, de a jv tudott....
Tisztelt ügyintéző Hölgy/Úr!
Kérem, hogy levelem elolvasása után ne a „szabvány választ” küldje el részemre, hanem továbbítsa panaszomat az illetékes személy(ek) felé. Ezt előre is köszönöm Önnek.
Röviden leírom problémámat:
Ünnepi rokonlátogatásra (ahogy ezt ilyenkor sokan teszik – ami nem meglepő) mentünk ketten 2009. április 10-én, pénteken. Utazásunkhoz a MÁV járatát vettük igénybe Budapest és Mezőberény között, oda-vissza úton. Előzetes tervünkben ezt gyorsvonattal tettünk volna, de a menetrendet megnézve láttam, hogy az adott időpontban erre nincs lehetőségünk. Valamilyen okból 06.13 perc és 12.13 perc között nem közlekedik gyorsvonat, csupán a páratlan órákban indul IC. Jól van, akkor odafelé a 09.13 perckor induló Pannonia IC-vel [375] megyünk. A Keleti pályaudvarra 8.22-kor [3027] érkező személyvonattal mentünk. A vonat be is ért időben. Tehát bőven volt időnk arra, hogy megváltsuk a jegyet és átszálljunk. Rögvest a pénztárhoz mentünk, ahol közölte a pénztáros hölgy, hogy már nem tud pótjegyet kiadni a vonatra, s mondta, hogy forduljunk nyugodtan majd a jegyvizsgálóhoz. Így is tettünk. A jegyvizsgáló viszont csak pótdíj ellenében adott ki pótjegyet a vonaton, amin egész úton volt is helyünk. A pótdíj 500Ft/pótjegy, vagyis mi a pótjegyekért 780Ft helyett összesen 1.780Ft-ot fizettünk, a semmiért pluszban. A hazafelé vezető úton a gyorsvonaton [7403] már semmi problémánk nem volt, leszámítva azt, hogy elég sokat késett.
A kérdéseim az esettel kapcsolatban a következők lennének:
1. Miért nem adhatta ki ugyanazt a pótjegyet a pénztáros, amit a jegyvizsgáló kiadhatott?
2. A jegyvizsgálónak elmondtuk, hogy miért nincs pótjegyünk. Miért számolt fel pótdíjat, miután nem blicceltünk (ugyanis jegyünk volt)?
3. Miért kényszerítik az utasokat IC-nek álcázott gyorsvonatra? Talán az utasonkénti plusz 390Ft-ért? Tudni illik semmi különbség nincs a gyorsvonat és az IC menetideje között, sőt ugyanott is állnak meg. (Például hasonlítsák össze a 7400-as vonat menetrendjét a 375-ösével Budapest – Békéscsaba viszonylaton.) Vagy netán az számít emelt szintű szolgáltatásnak, hogy nem a magyar kocsikkal állítanak össze egy vonatot, hanem a románokéval?
4. Tudják jól, hogy ünnepi távolsági forgalomra kell számítaniuk, mégsem állítják össze több kocsiból például a 375-ös számú vonatot. Ne mondják, hogy nincs elég kocsi. A vonat (az étkezőkocsi kivételével) tisztán román kocsikból lett összeállítva, még csak hozzá sem raktak egyetlen magyar személykocsit sem. Miért?
A válaszukat várva tisztelettel: – 2009. április 13.