MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Másnapi jegy

2009. április 15. - georgejr

Gábort megszívatta a pénztáros, nem tájékoztatta, és fejből osztotta, hogy csak első osztályra van jegy az IC-n, pedig 50%-os volt a kihasználtság. Persze a hab a tortán, hogy másnapra adta ki a jegyet... Biztos sok volt a locsoló és a kölniktől betépett mint Görög Zita a hígítótól...

Mai napon, 2009.04.13-án a 19.15-ös személyvonattal szerettem volna Szolnokról Budapest-Nyugatiba utazni. Az Elvirán kinéztem a vonatot, de a szolnoki állomáson a kijelzőn 19.15-re Szolnok-Cegléd útirány volt kitéve.

Megkérdezve a pénztárost, hogy a vonat a Nyugatiig, vagy Ceglédig közlekedik-e, közölte, hogy Ceglédig.

Igen, felületes voltam, nem kérdeztem meg, hogy van-e ceglédi csatlakozás. (Mellékesen: a pénztártól való távozás után egy utas tájékoztatott a ceglédi átszállásról.) Ehelyett a 19.22-es IC iránt érdeklődtem. Ebből viszont a pénztárosnak tudnia kellett, hogy NEM Ceglédre kiívánok utazni, hanem Pestre, de nem szólt a csatlakozásról.

(Nem kötelessége, csak lehetősége - innen nyugatabbra...)

Amikor az IC 2. osztályára kértem jegyet, azonnal rávágta, hogy nincs, csak 1. osztály. A gépet nem nézte meg, - gondolom, fejből vágja az összes IC pillanatnyi forgalmát! 

Nem! Hiszem, hogy üzletet csinál! Amikor felszálltam - végül is az 1. osztályra, - láttam, hogy erős 50 %-os telítettség van. Voltak heylek a 2. osztályon is! Itt jött a meglepetés! Amikor le akartam ülni a helyemre, ott már ültek! Megnézve a jegyeket, kiderült, hogy a kedves, aranyos pénztárosnől, másnapra, 14-ére adott jegyet!

Szerencsére a kalauzzal sikerült találkoznom Ceglédig, és felajánlottam neki, hogy Cegléden átszállok a budapesti személyvonatra, ha nem felel meg a másnapi jegyem.

Ő azonban átlátta a tévedést, és megnyugtatott, hogy folytathatom az IC-n az utamat.

Minderről azt gondolom, hogy

1.felületes voltam: követelnem kellett volna, hogy a pénztáros nézze meg az extra pénzemért, hogy valójában van-e 2.osztályú IC-helyjegy.

2.Meggyőződésem, hogy aki egész nap jegyeket ad ki, nem téved akkorát, hogy ha látja hogy most akarok utazni, akkor másnapra ad ki jegyet!

Vagy ki akar tolni, vagy abszolút alkalmatlan a munkájára! Alapvető, hogy tájékoztasson, ha látja, mi a célja az utasnak. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr231066288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2009.04.15. 12:37:06

A posztírónak nagy valószínűséggel van internetkapcsolata, hiszen ide is el tudta küldeni az üzenetét. Mindenekelőtt azt jegyezném meg, hogy tavaly nyár óta lehet az interneten is jegyet venni, és azt Szolnokon természetesen ki tudja nyomtatni, szóval ha az ehhez hasonló kellemetlenségeket el akarja kerülni, akkor ezt kell használni.
Aztán magában a történetben is sok furcsaság van, a lényeg számomra, hogy az illető saját magát szívatta meg a figyelmetlenségével és a tájékozatlanságával. Az interneten is ott van a menetrend, meg is vásárolható, és abból egyértelműen kiderül, hogy a 19.15-ös személyvonat csak Ceglédig közlekedik. Az, hogy erről nem tudott, az ő tájékozatlansága volt, de ezt a jegypénztáros is közölte vele (mármint hogy Bp. Nyugatiig ezzel nem fog tudni eljutni). Ezt követően a jegypénztárostól kéri számon, hogy miért nem szólt a csatlakozási lehetőségről, holott csatlakozási lehetőség nincs, csak a 19.22-es IC. Nem értem: miért akart volna a 19.15-össel elmenni Ceglédig, hogy ott átszálljon az IC-re, amikor ezt Szolnokon is megteheti, ugyanolyan árért? Ez nem lett volna racionális cselekedet, és mivel csatlakozás nincs, ezért milyen tájékoztatást vár el a pénztárostól?
Az, hogy 50%-os volt a kihasználtság másodosztályon, ez még nem bizonyít semmit, lehet, hogy valaki nem utazott el, stb... És az sem biztos, hogy fejből mondta ezt az információt, mivel a vonat indulása előtt nem sokkal a monitoron ez lehetett előtte. Ő tehát a gép által kijelzett adatokat közölte.
Az sem világos, hogy szerinte miért nem tévedhet akkorát, aki egész nap ezt csinálja: éppen hogy tévedhet - bár szerintem az sem kizárható, hogy Gábor nem pontosan mondta, hogy mikorra kéri a jegyet -, hiszen a sok órás műszak végére tompul az ember figyelme. De még ha ez a tévedés meg is történt: az utasnak kötelessége a jegy helyességét ellenőrizni, amit nem tett meg, így őt terheli a felelősség! A jegyvizsgálónak nem lett volna szabad szerintem elfogadnia a következő napra érvényes jegyet. Egyébként én is jártam úgy, hogy (tavaly nyáron) a jegypénztáros egy személyjegy és egy kerékpárjegy helyett kér személyjegyet adott nekem (pedig 100%-os egyértelműséggel kértem, csak nem váltott át kerékpárjegyre a gépén), amit a fizetés után ellenőriztem, és azonnal szóltam, és természetesen ki is cserélte a különbözet rendezése mellett.

pocokpocok 2009.04.15. 17:37:16

nos: valószínűleg azért tudta, hogy nincs jegy, mivel már előtted is kérhettek másodosztályra, és már nekik sem volt.
más: az hogy az IC-n mennyien utaznak a "nincs hely-van hely" kategóriában több dolog függvénye:
-ahol te felszállltál még nem foglalta el mindenki az ülőhelyét/ vannak közbeeső állomások , ahonnan mások is felszálhatnak, ergo az ő jegyük/helyük már el van adva/
-nem biztos, hogy mindenki utazik, akinek eladták a jegyet/tovább marad otthon/
-a nemzetközi utasoknak is fenn kell tartani jegyeket/ lásd a külföldi vasutak sem adják el az összes helyjegyet/pótjegyet saját jegyirodájukban, hogy a külföldről érkezőknek is legyen mit eladni/

Ez az állítás semmit nem bizonyít.

Rosszul kiadott jegy: nem lehet, hogy rosszul kérted?
"nem téved akkorát, hogy ha látja hogy most akarok utazni, akkor másnapra ad ki jegyet"
nahát:-o
és miből kellett megállapítania, hogy te ma utazol? esetleg nem mondtad?
Mert ez a fenti mondat alapján nagyon gyanús.
Ezek után a holnapi IC-re közölhette, hogy tele a másodosztály/lásd fenntebb az el nem adható jegyekkel együtt/, de ettől még a fenti megállapítás a foghijjas IC-kről áll.
ha meg nem, ember: dolgozik, hibázik: téged nem büntettek meg miatta, ha jól olvastam: akkor meg minek ez a vihar a biliben?

pocokpocok 2009.04.15. 17:41:31

georgejr:
"Biztos sok volt a locsoló és a kölniktől betépett mint Görög Zita a hígítótól..."
Azért ez egy kicsit durva nekem..
Semmit sem érő levelecske, elég ingatag lábon álló állításai után ilyen alpári módon ítélkezni..
Ejnye Uram!

pocokpocok 2009.04.15. 17:45:17

ui: pénztártól távozás után reklamáció nincs a számla miatt: ugyebár?
az utas kötelessége ellenőrizni a jegyet: ha veszel valamit a boltba, ami nem a 220/230V-os hálózatra jó, és ez fel is van tüntetve, de te nem nézed meg, megveszed, jóhiszeműen kicserélik neked még aznap utána még neked áll feljebb?
Mert ez ugyanaz a szitu.

Mkiki 2009.04.15. 18:42:43

@rickyramirez:
"Ezt követően a jegypénztárostól kéri számon, hogy miért nem szólt a csatlakozási lehetőségről, holott csatlakozási lehetőség nincs, csak a 19.22-es IC."

De van. Ceglédről van egy zónázó ami a nyugatiba megy, a Szolnok-Ceglédi vonattal 19:36-ra ér Ceglédre, és onnan 19:48-kor indul a nyugatiba induló vonat (asszem az 1. vágányról)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.04.15. 19:27:27

@pocokpocok: ez a level mar moderalt valtozat. es tenyleg nem tudok jobbat mondani arra, hogy nincs hely, es masnapra adja ki a jegyet...

Ákibard! 2009.04.15. 20:56:55

@georgejr:
A gép alapesetben az aznapi dátumot adja be.
A következő napi dátumra át kell írni.

Az fel sem merül benned, hogy esetleg a levélíró ferdít??

És ha azt mondják nincs hely, akkor többnyire nincs. Valószínűleg nem a posztoló akart egyedül Szolnokról azzal az IC-vel menni, és ha előtte nem volt helyjegy utána sem terem...

rickyramirez 2009.04.16. 00:31:32

@Khian:
Jogos az észrevétel, bocsánat, idáig már nem jutottam el a menetrendben :-)
Mindenesetre az észrevétel írójának lett volna lehetősége több helyről is tájékozódnia, nem a jegyvásárlás során kell ezt megérdeklődni. Ha az internetes vásárlást használta volna, akkor ez nem történik meg.
süti beállítások módosítása