MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Akikre a MÁV nem gondolt

2009. április 07. - georgejr
A menetrenddel sokan szívtak már. Nincs olyan módosítás, ami mindenkinek megfelelne. De azt már nehezen tudom elképzelni, mi értelme van, hogy a gyors nem áll meg ott, ahol korábban az IC.... Jó logikát nem keresek benne, de na.
 
Tisztelt Cím!
 
Nem olyan nagyon régen találtam meg ezt a blogot az interneten. Nem tudtam, hogy panaszomat hol írjam le, itt pedig - mivel lehetőség van rá - megtenném. Én Balatonszemesen lakok és az új menetrend településünket nem jól érinti.
Az új menetrendben megszűnt a reggelente közlekedeő belföldi InterCity vonat (Kanizsa-Zala IC) és helyette bekerült (vagy inkább visszakerült) egy nagykanizsai gyorsvonat. Arról, hogy az IC vonat meg fog szűnni és helyette gyorsvonat lesz, már korábban lehetett értesülni. Én személy szerint örültem, mert ha reggel szerettem volna utazni Budapestre, akkor mindig át kellett mennem Balatonföldvárra vagy Balatonlellére, hogy az InterCity vonatra fel tudjak szállni. Abban bíztam, hogy végre megint lesz normális időpontban egy vonat, amivel egész kényelmesen fel lehet utazni a fővárosba, mivel gyorsvonatról lévén szó és nálunk minden gyorsvonat megáll. Azonban, amikor tanulmányoztam az új menetrendet, csalódnom kellett. Valóban van gyorsvonat reggel Nagykanizsa-Budapest viszonylatban, amely 859-es számmal közlekedik, de a Balatonlelle-Siófok viszonylatban nem gyorsvonatnak, hanem inkább InterCity vonatnak lehetne nevezni. Ez a vonat tulajdonképpen annyiban tér el a többi gyorsvonattól, hogy Balatonszemesen, Balatonszárszón és Zamárdiban nem áll meg. Problémámat már többször jelztem, de megoldásul annyit kaptam válaszként, hogy "Szálljak fel Balatonszemesen a személyvonatra, vonatozzak át Balatonföldvárig és ott szálljak fel erre a gyorsvonatra. Vagy, ha ez nekem nem jó, akkor utazzak a hajnali személyvonattal". Igen, a probléma valóban megoldható, csak az a gond, hogy ez a vonat pont jókor, jó időben érkezne hozzánk. Nem én vagyok az egyetlen, aki utazna ezzel a vonattal a fővárosba, hanem mások is, akik közül én is ismerek néhány embert az érintett településekről. Autóbusszal sem lehet közvetlenül eljutni a fővárosba reggelente. Így marad az "átszállósdi". A menetjegy ára pedig nem olcsó. Ha van rá igény és a MÁV-nak is lenne belőle bevétele, akkor miért nem áll meg ez a vonat? Az utas kényelme már nem számít?
 
Üdvözlettel:
 

egy utas 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr791051151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.04.07. 09:30:37

:( Hát, sajnos a menetrendet nem lehet úgy összerakni, hogy mindenkinek megfeleljen.

Nem tudom, hogy ez működik-e (szerintem nem, de egy próbát megér), de azon emberek, akiket ez a probléma érint, írjanak egy levelet közösen, aláírva a máv-hoz, vagy keressétek meg a parlamenti képviselőtöket, hogy próbáljon meg tenni valamit, vagy kérjetek tőle tanácsot.

Most olvasom egyébként hogy április 5-től történt némi változás a menetrendben, a rám vonatkozó 120a-s vonalon délutánonként 6 zónázó megáll Rákoshegyen. Ügyes!

Nagyon okos dolog ez, gratulálok aki kitalálta, semmi értelme. Rákoshegyről be lehet jutni BKV-val, meg amúgy is megáll a mendei személyvonat, illetve a sülysápi vonat, de hál' Istennek már a zónázó is, aminek pont az a legnagyobb előnye, hogy Rákos után, csak Sülysápon áll meg. Innentől szerintem álljon meg minden bokornál, és állomásnál.

Az, hogy a mendei vonat úgy felesleges, ahogy van, az persze senkit sem érdekel, jó, ha egy maroknyi ember utazik vele (legalább is, ameddig én jártam azzal, ez volt).

kacsa! 2009.04.07. 23:54:58

"Az utas kényelme már nem számít?"
Eltaláltad. Az utas nem számít.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.04.09. 18:26:08

Ha mindehol megállna, ahol más gyorsvonatok megállnak, akkor ugye hosszabb menetidővel járna, nem biztos, hogy ez belefér.