MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Káosz Kapitány színrelépett ismét...

2009. április 05. - georgejr
Olvasónk ismét az agyatlan logisztika áldozata lett. Látszik, hogy MÁV-on belül még mindig nem az igazi. Késés, zárt váróterem, vészfék by kalauz. És temérdek kérdés. És tényleg, miért nem készítette fel az indulásra a jv a vonatot? Nem volt rá ideje? Vagy pihenője volt? 
 
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
 
Egy a minap, 2009. április 3-án tett utazásom során tapasztaltakkal kapcsolatban szeretnék néhány kérdésemre választ kapni.
Győrből utaztam Zákány megállóhelyig. Nagykanizsáig minden ment a megszokott módon, kissebb késések voltak, de ez előfordul. Nagykanizsára a 9818. számú vonattal érkeztem 20:29-kor. Mivel egy órám a 21:26-kor induló 8268. számú vonatig, gondoltam beülök a váróterembe. Sajnálattal vettem észre, hogy egy ekkora állomáson a váróterem csak 6:00-20:00-ig tart nyitva. Így kiültem a peronra az egyik padra és vártam, hogy beállítsák a vonatom szerelvényét. Közben kiderült, hogy a 240. számú Venezia EuroNight vonat 50 percet késik.
A történetem érdekes része most kezdődik. A 8268. számú vonat szerelvényét indulás elött 6 perccel, 21:20-kor állították be. Ezzel csak annyi volt a gond, hogy ezt a két kocsit még ki kell takarítani, mivel nem a vonatot továbbbító mozdony tolta be őket, ezért még mozdony kell rá rakni, le kell fékpróbázni, ki kell helyezni az iránytáblákat, világítást kell kapcsolni, meg kell jelölni a vonat végét és meg kell írni a Vonatterhelési kimutatást. Ez utóbbi három feladat elvégzése a vonathoz vezényelt Vezető jegyvizsgáló feladata.
Az a jegyvizsgáló aki a 8268-ast továbbítja a Venezia-val jön és tudomásom szerint Nagykanizsa a telepállomása. Mivel a Venezia - tartva az előre is mondott kb. 50 perces késését - 21:21-kor érkezett meg, így elméletileg 5 perce lett volna a teendőinek elvégzésére, ami persze lehetetlen. Viszont a Veneziát Gyékényesig továbbító Gyékényes telepállomású jegyvizsgáló már akkor - 20:29-kor - ott ült a peronon, mikor én Nagykanizsára érkeztem. Szóval ha a vonat szerelvényét időben beállítják, esetleg őt lehetett volna utasítani a vonatnál szükséges teendők elvégzésére. Végülis a 8268-as 21:26 helyett kb. 21:36-kor indult el, velem együtt.
Ezzel nem ér végett a történet. Papírforma szerint a következő állomáson - Bajcsa-Forgalmi kitérőn - személyzetváltás van. Az a jegyvizsgáló aki eredetileg a Veneziával érkezett és az én vonatomon(8268) volt, itt átszáll a 7825. számú vonatra, aki pedig azzal jött eddig az megy vissza a 8268-assal Gyékényesre. De tegnap ez nem így volt. A késések miatt a keresztet átrakáták Murakeresztúrra. Ezért nekünk nem kellett megállnunk Bajcsán, mivel ott a vonat csak forgalmi okból állna meg. Ennek megfelelően a Bajcsán szolgálatban lévő forgalmi szolgálattevő rendkivűli módon áthaladó vonatként kezelte és már behaladáskor adta neki a megfelelő jelzést. Én ezt az ablakon kinézve láttam. Épp leültem mikor valakimeghúzta a vészféket. Mint kiderült a jegyvizsgáló volt, mondván a mozdonyvezető nem állt meg, mikor neki itt kéne átszállni a másik vonatra. Az igazság az, hogy tényleg volt még egy másik vonat az állomáson, a késve közlekedő 8901. számú, Pécs-Szombathely között közelekedő vonat. Neki pedig nem arra kell átszálni, hanem a 7825-ösre. A két vonat között kinézetre is van elég könnyen észrevehető különbség: a 7825-ös V43-as villanymozdonnyal és régi kék termes kocsikkal közlekedik, míg a 8901-es M41-es dízelmozdonnyal és halberstadti kocsikkal. Szóval ha kicsit jobban kinéz az ablakon észrevehette volna, hogy nem az ő vonata van ott és talán nem húzza meg feleslegesen a vészféket, amiről ha jól tudom eseménykönyvet is kellett volna írnia.
Kérdéseim a következők:
Egy ekkora állomáson miért csak 20:00-ig van nyitva a váróterem, holott kb. 22:00-ig folyamatosan van vonat forgalom.
Miért nem lett időben beállítva a 8268. számú vonat szerelvénye, holott szemlátomást nem volt olyan vonat mozgás ami ezt megakadályozta volna?
Miért nem utasította senki az állomáson ücsörgő jegyvizsgálót a 8268. számú vonatnál szükséges teendők elvégzésére?
Miért nem tájékoztatta senki a 8268. számú vonatot Nagykanizsától továbbító jegyvizsgálót, hogy nem Bajcsán kell átszállnia, hanem Murakeresztúron?
Miért nem végzett Nagykanizsa és Murakeresztúr között jegyvizsgálatot?
Milyen szankciókra számíthat a vészfék indokolatlan meghúzásáért, mivel ha egy utas teszi ugyan ezt, akkor keményen megbírságolják?

A válaszokat előre is köszönöm. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr371048443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.04.06. 15:52:39

Kíváncsi lenék, hogy a posztoló miért szeretne bűntetést kiróni az "indokolatlan" ???? vészfék-működtetésért.
Az utas is csak abban az esetben bírásgolják meg, ha:
"indokolatlanul működteti, vagy arra indok nélkül okot szolgáltat".
Tehát akkor, hogyha megkérdezik: édesfiam, miért húztad meg? És azt válaszood: Hámert tökjó meghúzni. Na, akkor megbűntetnek. De ha azért húzod meg, mert megdobták kővel a vonatot, vagy épp azért, mert menetrend szerint meg kellett volna állnia a vonatnak, de nem állt meg. Ezek indokolt esetek nem jár érte bűntetés.
Túlságosan nagy a félelem a vészfék körül, és sajnos ez már nem egy ember életébe került.

Amúgymeg indokoltan működtette, mert ha nem értesítették csórókámat, hogy nem ott lesz a váltás, akkor figyelésre kötelezett dolgozóként kötelessége vészféket húzni, még ha ez annyira hihetetlen akkor is...

Mindemellett az ott várakozó jegyvizsgálót miért is kellett volna és kinek munkára utasítania, ha ahhoz a szerelvényhez 0 köze van???
Hogy van joga a vonatterhelésit olyan dologozónak megírnia, akinek semmi köze a szerelvényhez? És ha esetleg helytelenül írja meg? Akkor a másikat vonják felelősségre azért mert egy illetéktelen hibázott?

Ez nem úgy működik, hogy az egyik titkárnő ugyanúgy le tudja gépelni mint a másik, lényegében mindegy ki csinálja... :-/

story (törölt) 2009.04.06. 20:16:32

Szerintem ez a névtelen posztoló valami vasutas, vagy vasutas család sarja lehet, aki valamiért haragszik az illető kalauzra, és kihasználva az alkalmat és a lehetőséget, így próbál keresztbe tenni neki!

vanek ur 2009.04.06. 20:17:13

@Ákibard!: "Ez nem úgy működik, hogy az egyik titkárnő ugyanúgy le tudja gépelni mint a másik, lényegében mindegy ki csinálja... :-/"

Ennyire azért nem kell védeni... Ha ott van a papíron az aláírása, ő a felelős azért, ami rajta van. Az adminisztrációt minden jegyvágó meg tudja csinálni, nem? Már csak azért se lenne semmi akadálya a dolognak, mert ezen a vonaton is menet közben volt személyzetváltás. Az új személyzet nem vesz fel minden adatot újból...

A fő probléma ebben az esetben (is), hogy a MÁV dolgozók többsége a saját kis világával van elfoglalva, és magasról nem érdekli, hogy máshol mi történt, vagy mi fog történni. Nincsen kommunikáció a szétszabdalt vállalatok között, és az egyes cégeken belül sem. Ezen kellene sürgősen javítani, és nemcsak az utasok érdekében.

petya.bacsi 2009.04.06. 20:33:23

@vanek ur: óvatosan, mert mindjárt megrohannak a vasutasok, hogy lenézed őket, meg te kívülállóként nem értesz hozzá, és különben se szólj bele a nagyok dolgába, ha meg még utas is vagy, akkor meg pláne :)

Ha meg rosszat szólsz, akkor véged van. :D

pocokpocok 2009.04.06. 20:56:11

@petya.bacsi:
ennek a dafke "azért sincs úgy "kontrázásnak mi értelme van kedves uram?
Ez ugyan mit épít?
Mit magyaráz?
Puszta kontrázás, semmi más.
Őszintén nem értelek..

pocokpocok 2009.04.06. 20:59:23

@vanek ur:
"A fő probléma ebben az esetben (is), hogy a MÁV dolgozók többsége a saját kis világával van elfoglalva, és magasról nem érdekli, hogy máshol mi történt, vagy mi fog történni. Nincsen kommunikáció a szétszabdalt vállalatok között, és az egyes cégeken belül sem. Ezen kellene sürgősen javítani, és nemcsak az utasok érdekében.
"
TAPS:
Végre!
Egy látó a vakok közt:)
Gratulálok: első díj!
Elismerésem!
Köszönöm, hogy ezt megélhettem!
És nem viccelek.

pocokpocok 2009.04.06. 21:02:11

@pocokpocok:
egy kis Off:)
Hú: és ez jutott eszembe: P. Mobil: lámpagyár:

A csillagokat lehozták, az összes tüzet ellopták
Rettenetes sötét, sötét van

Elfáradt a napsugár, szegény szentjánosbogár
Rettenetes sötét, sötét van

Te vagy a fény az éjszakában, gyere dolgozz a lámpagyárban

Az erőművek feladták, Aladdint a szellem mellé zárták
Rettenetes sötét, sötét van

A redőnyöket lehúzták, a gyertyákat elfújták
Rettenetes sötét, sötét van

Te vagy a fény az éjszakában, gyere dolgozz a lámpagyárban!..

On:)

lurkó 2009.04.06. 22:24:12

@Ákibard!: "Hogy van joga a vonatterhelésit olyan dologozónak megírnia, akinek semmi köze a szerelvényhez?"
Olvasd el : F2 utasitás, 1.2.122 utolsó bekezdés.
Amikor volt a siklás Csibrákon akik Dombóváron voltunk mind mentünk és készitettük elő az ott lévő szerelvényeket amikre buszal hozták az utasokat és a személyzetet. Teszem hozzá utasitásra dehát igazság szerint azért is vannak (lennének) az irányitók hogy átlássák hogy hol a bibi és intézkedjenek. De hát oda sem olyan ember kerülhet aki értene hozzá.

balintjozs 2009.04.07. 15:25:38

@story: A vasutasba nem tévedsz nagyot. Viszont abban igen, hogy keresztbe akarok tenni neki. Ha ez lenne a célom elég lett volna a vészféket és a jegyvizsgálat elmaradását megírnom. Az okom az volt, h nem először találkoztam olyan esettel, amikor az ilyen fajta szervezettség miatt 20-30 perces késések keletkeztek. Idejét láttam elkezdeni "papírra vetni", mivel amíg nincs írásos panasz illetve bejelentés, nem foglalkozik vele senki. Így legalább utána néznek, ha érdemben nem is tesznek semmit. Egy idő után majd talán megunják a sok panaszt és érdemben is tapasztalunk vmit.

petya.bacsi 2009.04.07. 16:12:16

@balintjozs: szerinted lesz következménye a levelednek?

Nem fogják megunni a panaszt, megmagyaráznak mindent ;)