MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szarkák - Vigyázat, lopnak a vonaton!

2009. március 23. - georgejr

 Már szerintem annó elmeséltem azt a történetet, ami '96-ban esett meg velem, és édesanyámmal a Keletiben. Mi csak szemlélői voltunk a sztorinak, de az eset kísértetiesen hasonlít az alábbi esetre. Ott két szarka tevékenykedett, az egyik egy ablakon beszólt az utasnak, és valamit triviális dolgot kérdezett tőle, míg a másik benyúlt a fülkébe és vitte a jackpotot, azaz a pénzt, és amit pár másodperc alatt vinni lehetett. Szegény asszony, csak az indulás után vette észre... Ekkor mondta anyám, aki tapasztalt kalauz volt, hogy a Keletiben este 8 után zárni a fülkét indulásig, és az értékeket minimum zsebben viszonlyag elérhetetlen helyen tartani. D. hasonló történettel kínált meg bennünket. Különbség: 13 év....

 

Az alábbi levéllel a figyelmét szeretném felhívni mindenkinek, nehogy pórul járon!

Március 21.-én hajnalban az első vonattal indultam haza egy átmulatott éjszaka után. A vonat a Nyugati-pályaudvarról indult Vác felé 4:43 perckor. Körülbelül fél órával az indulás előtt értem a vonathoz, ezért a vonat önműködő ajtói még nem működtek, csak leghátul és legelől volt nyitva egy-egy ajtó. A vonat kb. 7-8 kocsiból állt egyébként és viszonylag elszórtan ültek benne az utasok (összesen kb 40-50-en lehettek), igaz hol többen, hol kevesebben. Én a középső kocsik egyikébe akartam ülni (ott jobb nekem leszállásnál), ezért nyilvánvalóan végig kellett mennem 3-4 kocsin. Ekkor láttam, hogy sokan szundikálnak, bóbiskolnak a vonaton, egyesek pedig mély álomban alszanak, de hát ez nem is meglepő ilyen időpontban…

A kocsik beosztása egyébként olyan volt, hogy 3 szakaszból áll egy kocsi, amit üvegezett térfalak választanak el egymástól, tehát az egész kocsit be lehet látni. Egy-egy ilyen szakaszban – mint már említettem majdnem mindegyikben ült valaki, de általában nem sokan, valahol csak 1-2 ember, és olyan is volt, ahol mindenki aludt.

Én is megpróbáltam lehunyni a szememet, de nem akartam elaludni. Kb. 15 perccel a vonat indulása előtt arra lettem figyelmes, hogy 3 ember jön a vonat hátsó része felől. Ebben természetesen nincs semmi különleges (igaz, ekkor már működtek az ajtók, tehát nem kellett végigmászkálni a vonaton, ha valaki „beljebb” akart leülni). 

A három (roma származású) ember közül az egyik egy 25-30 év körüli nő, másikuk egy nála valamivel fiatalabb fiú (kapucni volt rajta) és mögöttük haladt egy nagyobb darab férfi (fehér svájci sapkában). Mindenkit jól megnéztek maguknak, de nem álltak le, mentek tovább. 2 szakasszal arrébb arra lettem figyelmes (mint írtam, átlátható a kocsi), hogy a nő lehajol az egyik ülésnél és kutat valamit, majd kb. 10 másodperc után továbbmegy. Nem láttam, hogy elvett-e valamit, de ekkor összeállt bennem a kép: ez a három alak a vonaton azért ment végig, hogy az alvókat meglopja.

Ez a gyanúm megerősödött, amikor láttam, hogy jöttek elölről visszafele (tehát nem azért szálltak a vonatra, hogy utazzanak). A férfi a vonat mellett haladt a peronon, a másik két alak pedig a vonaton keresztül ment hátra és ismét jól megnéztek mindenkit.

Ezúton szeretném mindenki figyelmét felhívni, hogy még véletlenül se aludjon el a vonaton és inkább olyan helyre szálljon, ahol többen is ülnek. Gondolom nem egyszeri meló volt ez a részükről…

Üdv:

D. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr421019441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.23. 11:45:08

A gond csak az, hogy a fülkét se mindig lehet bezárni. Van olyan, amin elfordítod a zárat, és továbbra is nyitható az ajtó. A másik probléma meg, hogy a termes kocsik vannak többségben.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.23. 11:46:57

@Peti817172M: 13 éve még általában lehetett zárni...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.23. 12:01:27

Tényleg nem zárható minden kabin. Én találkoztam olyan vonattal, ahol több, mint a fele rossz volt.

Én is bezártam régen, amikor elővettem a laptopot, nagyobb biztonságban éreztem magam. Most már csak a Flörtön netezek:)

lurkó 2009.03.23. 13:19:07

Biztos ezt is a jegyvizsgálók csinálják. Szemetek!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.23. 13:37:40

@lurkó: neeem ezt a forgalmi szolgalattevo koveti el a vezérrel összhangban... jo ez csak egy vicc volt. az a baj, h tenyleg nem lehet minden vonatra biztonsagi oroket, rendoroket tenni, de a legnagyobb gaz, hogy szukseg lenne rajuk:( tanulsag: figyeljunk egymasra es magunkra

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.23. 18:30:08

Meg azt nem értem, hogy a vasúti kocsik felújításánál, meg beszerzésénél miért a termes változatot részesítik előnyben? A 3G-s IC kocsik pl. fülkés kocsik voltak előző életükben.

Ákibard! 2009.03.23. 19:40:44

@Peti817172M:
Mondjuk a férőhelyek miatt...?

Technikai kialakításában is előnyösebb a termes.

lurkó 2009.03.23. 19:58:41

@georgejr: persze én is csak vicből irtam. Sajnálom hogy nem jön össze a rendőrséggel a megállapodás az elővárosi vonatokkal kapcsolatban. Álitolag már évek óta tárgyal a start velük.

Adani 2009.03.24. 11:04:36

Egyik állomáson gyakoriak voltak az ilyen lopások ott megoldották úgy, h csali csomagokat tettek ki felhúzott farkascsapdával meg patkányfogóval. A tolvaj meg üvöltött ha belenyúlt, így meg lehetett fogni.

killermoney 2009.03.25. 10:19:10

Nekem már kétszer ellopták így a mobilom, azóta inkább nem alszom el amíg el nem indul a vonat, és lehetőleg utána se. Vagy ha mégis aludni akarok akkor mobil a boxerbe :D ha onnan kiveszi akkor vigye :P

krtek24 2009.03.26. 22:08:08

Nem kellett volna talán szólni annak az utasnak, akinek az ülésénél elkezdett matatni a ribi?...
süti beállítások módosítása