MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

10 másodpercen sok múlik

2009. március 21. - georgejr

Az számomra rendkívül hihetetlen, hogy másodpercre pontosan megmondják mikor ért be a vonat. Ha a kijelzőn 15 perc van minek kell cigánykodni 10 másodpercen? Ilyenkor bezzeg mp-re pontosan tudnak mindent, amikor tájékoztatni kell az utast, akkor meg 10 perc +/- belefér.... Ismét egy olyan húzás, amitől elveszik az utasok kedvét az egész vasúti utazástól. Az már csak hab a tortán, hogy két embernek is eladták ugyanazt a helyjegyet... Lol. Úgy gondolták, majd az "erősebb kutya b@szik"? Ki tudja, a levélíró azt már nem írja, hogy visszakapta-e a helyjegy árát, de kíváncsi lennék rá... Teljes sztori lapozás után

 

Jó napot kívánok!

Történetem nem régi, mivel tegnap vagyis 2009.március.20.-án utaztunk üzleti ügyben kollégámmal Budapestre Szolnokról!
Már az állomáson nem volt 2.osztályú helyjegy a Latorca IC-re, így az 1.osztály-ra vettünk jegyet! Meg is lepődtünk, mert mindig ezzel a vonattal szoktunk menni és még soha nem volt olyan, hogy ne késett volna!
Szolnokra menetrend szerint 8.21-kor megérkezett és 8.22-kor elindult idáig minden rendben volt! Nagyon jó kocsi volt a vonaton ez az új 3.generációs IC-kocsi, szuper volt csak annyi volt vele a gond, hogy Pestig végig jött a hideg. Abony és Cegléd között a vonat kb.15 Km/h lelassított és  Ceglédre a vonat már 10 perces késéssel érkezett! Tehát azt a 15Km-t a vonat 21perc alatt tette meg! Ceglédtől Albertirsáig nem volt gond, itt Albertirsa előtt megállt a vonat és elengedett egy személyvonatott, amin mindenki csodálkozott. Tovább döcögtünk, elhagytunk egy pár állomást és megérkeztünk Kőbánya-Kispestre és ott már 15perces késés volt kiírva! A velem szemben ülő úr felhívta a feleségét aki a nyugatiban várta és megkérdezte, hogy hány percet késünk a hölgy azt mondta, hogy 15percet!Megérkezünk a Nyugatiba mindenki rohan visszaváltani a jegyét, és a pénztárosok az válaszolták hogy 14perc 50mp-nél állították meg a vonatot!A kérdésem ezzel kapcsolatban, az hogy miért van a táblára 15perc kiírva amikor azt mondták bent hogy 14perc 50mp késett! Jó nem foglalkoztunk vele! Vissza felé a 16.20-as Hajdú IC-vel jöttünk, és itt tapasztaltuk meg azt, hogy a MÁV 2szer eladta ugyanazt a helyjegyet, a kalauz meg azt válaszolta, hogy üljön le az aki hamarabb megvette a helyjegyet!A másik utas leült! De a vonat nem 100 hanem legalább 120%-os kihasznált volt!Így nem maradt más beültünk a Restaurant kocsiba! Megérkeztünk időben az állomásra úgyhogy ez volt a lényeg!
Köszönöm hogy meghalgattak!
dr Tóth Laura

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr431015630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr_toth_laura 2009.03.21. 08:41:28

Én vagyok a levél író,nem kaptam vissza a helyjegy árát, mert azt mondták, hogy nem az ő hibájukból volt, hogy 2szer eladták azt mondta a pénztáros nő, hogy örüljek, hogy a restaurantba leülhettem!

petya.bacsi 2009.03.21. 09:37:18

"megállt a vonat és elengedett egy személyvonatott"

egy IC egy személyvonatot? biztos valami MÁV-os főkutya vagy hozzátartozója utazott ezen, mert amikor még napi szinten ingáztam személyvonattal, és pl. pályafelújítás volt, a személyvonatot kivezényelték a gyepre (menetrendtől függetlenül), és elengedtük a gyorsvonatot, az IC-t, a tehervonatot, a 627-es hamburgi járatot, és utána engedtek minket el, jó sok késéssel.

" pénztárosok az válaszolták hogy 14perc 50mp-nél állították meg a vonatot"

Muhahaha! :D Ez olyan, mint az akciófilmekben, mikor 00:01-nél vágják el a zöld zsinórt, és nem robban fel senki. Ez már szánalmas, tényleg!

"a kalauz meg azt válaszolta, hogy üljön le az aki hamarabb megvette a helyjegyet!"

A MÁV betört a játékpiacra. Aki kapja marja, illetve Székfoglaló vasúti változat v1.0 :D

"De a vonat nem 100 hanem legalább 120%-os kihasznált volt!"

Sok jó ember kis helyen is elfér :)

Viccet félretéve, szomorú, de mindenre lesz/van magyarázat...

timla 2009.03.21. 09:39:21

Igazi mávos sztori.

Vonat kesese. Egyszer hasonlo vitam volt, es akkor tudtam, meg, hogy 15 percet meghaladó késés esetén jár vissza a helybistosításos IC pótjegy ára.

Ha le tudtal ülni a vonaton, akkor elvileg nem jár vissza a jegy ára. Én hasonló esetben kerdés nelkül megyek az első osztályra, és leülök egy szabad helyre. Volt mar kalaúz, aki át akart küldeni a dohnyzóba, de nem mentem. Ha vegkepp nincs hely, akkor igazolás a kallertól a hely hianyáról. Az étkező kocsi nem a máv tulajdona, így ott utazni csak a személyzet engedélyével lehet.

petya.bacsi 2009.03.21. 09:41:31

@dr_toth_laura: "azt mondta a pénztáros nő, hogy örüljek, hogy a restaurantba leülhettem! "

Na, ez egy nagyon korrekt, vevőcentrikus hozzáállás. 2009, Magyarország.

nohab-king · http://www.openttd.info 2009.03.21. 09:50:05

Mit számít a vasúton 10 másodperc???

Semmit. Kell idő a vonat megállásának, elindulásának is, meg bármi másnak, ami közbejön.

Adani 2009.03.21. 14:41:50

Lerázós duma új verziója. A fejlettebb az, h mikor elért a bejárati jelzőhöz már az állomáson van, onnantól nem késés. Igaz ott állhat akár 10 percig is ( pláne a Keletiben mikor a csúcsforgalomban tele van és nem tudják hová beküldeni), de ha oda ért 15 percen belül akkor már nem jár vissza az ic jegy, tessék elgyalogolni a peronig ha sietsz.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.21. 21:35:36

@timla: Maga a kocsi a MÁV-Start Zrt. tulajdona, csak a benne lévő vendéglátóipari egységet üzemelteti külső cég.

Ákibard! 2009.03.22. 10:33:22

Rendesen sántít valami ebben a történetben, ugyanis nincs másodpercalapú mérés, percben írják az érkezést a fejrovatos naplóba.

Olyan eset már velem is volt, hogy +18-al érkezett a vonatom, de apénztárban azt mondták, pontosan +14-nél állt meg az óra.

De 14:50mp nem létezik... (Nem tűnt fel senkinek, hogy 99%-ban nincs mp mutató a vasúti órákon?)

mildi 2009.03.22. 11:03:31

@Ákibard!: pontosan. honnan jött a másodperc? a Nyugatiban központ óra van, vagy a rendelkező karórájához mérik?

@Adani: ez tleg csak lerázós, ugyanis az állomás területe a két bejárati jelző közötti rész, vagyis ha megáll a beti jelzőnél, az még nyílt vonal, a vonat pedig akkor érkezett meg az állomásra, ha az utolsó kocsi is (amin a zárjelző tárcsa van) biztonságosan megállt a fogadó vágány biztonsági határjelzőjén belül (tanuld meg, hivatkozz rá, ez az f2 utasításban van, bár nem szó szerinti)
[a bizt. hatjelzők azok a kis fekete-fehérre kent fekvő gerendák a két vágány között, arra szolgálnak, ha azon belül áll a vonat a szomszéd vágányon közlekedő vonattal nem érhetnek össze]

mi az hogy előre engedte (maga elé) az ic a személyt?! ilyen a világon nincs! nem vonatkereszt volt?

Ákibard! 2009.03.22. 15:39:36

@mildi:
" a Nyugatiban központ óra van, vagy a rendelkező karórájához mérik?"
Az országban mindenhol központi vezérlésű óra van, ha jól emlékszem 3 központ vezérli az országot. A központok által vezérelt régiók között max 1/2 mp eltérés lehet.

Ennek ellenére sajnos tudok olyan forgalmi munkahelyről, ahol nincsen központi óra.

mildi 2009.03.22. 17:56:55

@Ákibard!: mindenhol? hol??? :D
nálunk az egész vonalon nem kp-i az óra, a mienket pont tegnap lőttem be a déli harangszóhoz.

Ákibard! 2009.03.26. 18:01:42

@dr_toth_laura:
"Én vagyok a levél író,nem kaptam vissza a helyjegy árát, mert azt mondták, hogy nem az ő hibájukból volt, hogy 2szer eladták azt mondta a pénztáros nő, hogy örüljek, hogy a restaurantba leülhettem! "


Kedves Laura!

Ön túl könnyen hagyta felültetni magát.

Most megvilágosodunk: Megnézzük mit ír a SZÜSZ ilyen esetre:

Elégtelen helybiztosítás
21. §
A vasúttársaság köteles megtéríteni az utas kárát, ha az utas az ülőhelyét helyjegy vál-tásával vagy más módon biztosította és a biztosított ülőhelyet a vasúttársaság ismétel-ten értékesítette, illetve a helybiztosításban megjelölt kocsit nem állította ki és az utas helybiztosításának megfelelő elhelyezéséről nem tudott gondoskodni. A kártérítés ösz-szege a helybiztosítás díjának az ötszöröse.
197. KF. Ha az utas által elővételben lefoglalt hely nem bocsátható rendelkezésre, a vas-útnak gondoskodnia kell az utas részére megfelelő ülőhely biztosításáról.
198. KF. Ha a vasút az utas részére azonos kocsiosztályban ülőhelyet biztosított, mentesül a kártérítés alól.
199. KF. Ha a vasút az utas részére magasabb kocsiosztályban tud csak helyet biztosítani, az utas mentesül a kocsiosztály-különbözeti díj megfizetése alól.
200. KF. a/ Ha a vasút a pót- és helyjeggyel vagy helyjeggyel rendelkező utas részére a vonat indulásától számított 30 percen belül nem tud megfelelő ülőhelyet biz-tosítani, köteles részére a kártérítésre jogosító igazolást kiállítani.
b/ Az igazolás alapján a pót- és helyjegy, helyjegy bevonása mellett a vasút bár-mely személypénztára kifizeti a helybiztosítási díj ötszörösének megfelelő összeget. Az összeg átvételét az utasnak neve, lakcíme és személyazonosítás-ra alkalmas igazolvány száma megadásával kell elismernie.
201. KF. Nem igényelhető kártérítés, ha az utas a helyhiányt a vonatban a jegyvizsgálóval nem igazoltatta.
202. KF. Nemzetközi vonattal történő utazás esetében a vasút a helybiztosítás elmaradása esetében nem fizet kártérítést.
203. KF. Ha a vasút a helybiztosításban megjelölt kocsit nem állította ki, csak akkor men-tesül a kártérítési felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kocsi kimaradását tevé-kenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
204. KF. a/ Nem fizet a vasút kártérítést, ha a helybiztosítási rend változását vagy a hely-biztosítással közlekedő vonat vagy kocsi kimaradását a vonat indulása előtt a rádióban, a sajtóban, állomási hirdetményben vagy a hangosbemondó útján közzétette.
b/ Ilyen esetben a vasút a helybiztosítás díját a vonat megállási helyein levonás nélkül visszatéríti.

Ákibard! 2009.03.26. 18:03:16

@mildi:
Szomorú :-/ :-/ :-(

Mesteri Margarita 2009.03.28. 14:49:06

Csak engem zavar, hogy az összes mondat végén felkiáltójel van? :)

Lassan 9 éve vonatozok napi szinten, láttam már tehervonat miatt félreállított IC-t és 15 percnél több késés letagadását is nem egyszer, szóval nincs semmi meglepetés.

A szerdai (márc.25) késésekkel kapcsolatos észrevételemnél világosodtam meg, hogy a késés idejét bizony nem a peronhoz történő beérkezéshez állapítják meg, ami még a Délinél is necces.
süti beállítások módosítása