MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Gördülő agyatlanság

2008. december 05. - georgejr

G.I. Joe februárban nemes célt tűzött ki maga elé, nevezetesen szerez a vasutasoknak fejenként 250 nettót meg visszamenőlegesen 10 százalékos béremelést stb. Azóta eltelt 10 hónap és ez alatt a 10 hónap alatt folyamatosan zsarolt egy országot minden következmény nélkül. Perzse a sztrájkok jellemzően hamar kifulladtak, mert a legtöbb vasutasnak tele a töke  a sztrájkkal, és egyébként sem hisz már abban a pénzben, csak abban, amit a sztrájk idejére nem kap. De most ismét előjött a témával, amitől már az egész országnak hányingere van. Szegény vasutasok, milyen rosszul élnek, milyen keveset keresnek. Oké biztos így van, de azért azt ne felejtsük el, hogy az ország nagy részével összehasonlítva, azért nem olyan rossz az a bér, pláne ha az egyéb juttatásokat is figyelembevesszük. Ennek ellenére Gaskó ismételten sztrájkkal fenyegeti az országot. Nem tudom, biztos nem tűnt fel neki, hogy gazdasági válság tombol, és több ezren kerülnek az utcára. A legtöbb ember örül, hogy van állása, hogy tud kenyeret adni a családnak. Ehhez képest kedvenc vasúti hőscincérünk ismét előállt a követeléseivel. Érdekes. Kíváncsi vagyok egy olyan embernek az álláspontjára, akit a válság miatt bocsátottak el. Mit gondol a sztrájkról? Nem tudom, de az alábbi kérdések nyilván felmerülnek benne:

Amikor a következő évben szinte nulla fizetésemelés várható minden szektorban, akkor miért különb a vasutas, mint az összes többi állampolgár? Neki miért járna fizetésemelés? Miért járna 250 nettó, amikor mások a megélhetésüket veszítik el? Miért járjon annyi pénz, ami járulékokkal együtt egy átlag ember egy éves nettó fizetése? Miért nem örülnek annak, hogy van még munkájuk?

Sajnos a MÁV zsebébe nem látok bele, de nyilván ott is érződik a válság hatása. Meg merném kockáztatni, hogy a veszteség nagyobb lesz a vártnál. És ha ez tényleg bekövetkezik, akkor a vdszsz által követelt (állítólag megígért) potom 30 milliárdra méginkább szükség lesz. Ha mélyponton az ország, akkor azt hiszem az államkasszát még inkább kímélni kellene. De nem a vdszsz szerint ez teljesen normális (az a vdszsz, aki gyalázkodva beszél a kenyéradójáról lsd korábbi sztrájkok, www.vdszsz.hu stb).
Gaskó és bandája a tipikus átlag magyar. Csak jelennek él, nem gondol a következményekre. Nem gondolkozik hosszútávon. És ami fontos: nem utasbarát, mert a szakszervezet magasról lesz@rja az utast. Ezt már többször is bizonyították. De sebaj. Majd pofára esnek... Egyszer elegük lesz az embereknek, utasoknak ebből és lesz akkor majd Utas ököl, vas ököl, odacsap ahova köll...

De addig sajnos tovább gördül az agyatlanság, mert egyeseknél a gyógyszer gördült el.... nagyon messzire...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr47805984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.12.05. 15:11:58

Szia Georgejr! :) Pont arra gondoltam tegnap, hogy vajon írsz-e majd posztot a közelgő karács... izé sztájk miatt :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.05. 15:18:28

Benne is hasonló indulatokat vált ki ez a hülyeség, mint belőlem, csak én rondábban fogalmaztam volna. Ezért is jó, hogy nem nekem kellett írnom róla :)

Scrabantia 2008.12.05. 15:48:47

Én már rég lemondtam a vonatról... majd ha nyugat európai színvonalú lesz akkor újra felülök rá, addig meg én is termelem a co2-t...

Bambano 2008.12.05. 15:49:42

Azt kellene csinálni, hogy a vdszsz dolgozói ne kapjanak a mávtól fizetést. Ez meg is oldana minden problémát. Az mégis milyen parasztos már, hogy a saját kenyéradójával szemétkedik folyamatosan.

A sztrájkok pedig azért fulladnak ki hamar, mert sztrájk alatt a szakszervezet fizet valamiféle munkabér pótlékot a sztrájkolóknak és ha az a kassza kiürül, akkor nincs sztrájk.

kenshikun 2008.12.05. 15:49:42

Ez mondjuk már tényleg az agyatlanság határa.
Ha nem vasutasként dolgozna sok ember egy hónap után vágnák ki a munkahelyéről ilyen magatartás miatt, mint ami általában lenni szokott (tisztelet a kivételnek). Nem elég, hogy (ha nem is sokkal) de többet keresnek az átlagnál, még el is várják, hogy ők legyenek megkülönböztetve minden más munkavállalótót? Miért is?
- Mindennap késnek a vonatok (nem keveset)
- Ha valami van, semmi tájékoztatás, hogy egyáltalán szerencsétlen utas aki fizet most mit tegyen? (ez 1 cm hótól, esőtől, 20°-tól, a csillagok rossz állásától, de effektíve minden ok nélkül is előfordul igen gyakran)
- Koszosak a vonatok, a vécé hányinger, a külállapot már minden vonatok romlik.
- A kalauzok vagy seggtaplók vagy igen kellemes emberek, akikkel le lehet ülni beszélgetni ÉRTELMESEN! sajnos ez utóbbi a ritkább.
Most mindezen vázolt problémákat fogja ezek szerint tetézni jövő héten a sztrájk. Kedves G.I.: Ön szerint egy szerencsétlen egyetemista/diák/MUNKÁS hogy az életbe jusson be a DOLGÁT végezni?
Egyetemistáknak itt az utolsó szorgalmi hét (alvás általában luxus ekkor)
Iskolákban a félév vége előtti utolsó hajtások ideje
Munkásoknak az ünnep előtti utolsó munkanapok.
Épp elég gondja van minden fizető utasnak nélkülük is, ne tetézzék már tovább agyatlan követelésekkel!

Yoda 2008.12.05. 15:51:03

Kiváló meglátás.
Aztán meg majd sírnak, amikor azt mondja a MÁV, hogy "oké, itt a 30 milliárd, itt a lé mindenkinek, de holnaptól lesznek szívesek nem jönni dolgozni, mert ki vannak rúgva, sajnos csoportos leépítések vannak a válság miatt. Tudják nincs pénz, mert tegnap ki kellett fizetnünk 30 milliárdot... Aztán boldoguljanak, ahogy tudnak".
Egyébként az nagyon igaz, hogy a legtöbb vasutasnak tele a bakancsa ezzel a hülyeséggel.

BGC 2008.12.05. 15:52:37

Magának a módszernek (sztrájk) igy semmi értelme, amit akar Gaskó az meg erősen megkérdőjelezhető.
Végülis tizmillió ember léphetne sztrájkba lesve azt amikor a legjobban megszivat mindenki mást, hiszen az elmúlt 18év privatizációs bevételeiből mindenkinek jár!
Másrészt ezzel a szivatással mindenkinek tele a hócipője. Mit szólna ahhoz Gaskó úr, ha bekerülne a kórházba vakbéllel, az orvos meg azt mondja szikével a kezében a műtét előtt egy perccel hogy "na akkor én most sztrájkolok, mert most nagy az alkuerőm, nameg nekem jár 250ezer abból, amit az egésszségügyből elvontak. Ja, hogy maga ordit meg megdöglik, az engem nem érdekel".
Esetleg sorban áll a postán, jó nagy a tömeg, mikor váratlanul becsukják az ablakot a postások hogy "na, akkor ide nekem a Postabankból 250ezret, meg k.va nagy a sor szóval látják az alkuerőmet?"

Kopi3.14 2008.12.05. 15:57:06

Valaki kerem tegye mar fel ide a Gasko irodajanak a cimet. Ha neadjisten december 19-24 kozott sztrajk lesz, tuti megkeresem. A lakcime is johet, elviszem vonatozni.

story 2008.12.05. 16:03:03

G.I. irodájának címe megtalálható a vdszsz.hu-n!
Ami nem igazán iroda, hanem "majomketrec"!
:-)

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.12.05. 16:05:42

Felvetettem már az index szaktopikon is, mint folyamatosan sztrájkokkal károsított bérletvásárló, hogy kellene egy pertársaság.

Mindenki, akinek érvényes bérlete van a sztrájk idejére, kárt szenved, kártérítést követelhet. Hány ingázó van? Úgy negyvenezer országszerte?

Figyelemfelkeltésnek indulhatna egy civil kezdeményezés, aki küldi is a közleményét erről az MTI-nek. Meg kellene egy vagány jogászcsapat stb.

Elegem van GI Joe-ból, munkanélküliként akarom látni, aztán sztrájkoljon, ha akar magának!

getter 2008.12.05. 16:23:55

Azért teljesen nem értek egyet a post írójával.
1.A privatizáció sikeressége miatt majdnem 2 milliárd Ft (sic!) sikerdíjat kaptak az üzlet lebonyolítói
2.ebben az esetben miért nem kaphatnák meg a vasutasok a pénzüket?
Egyébként itt ilyen spórolgatásokkal ne jöjjetek, hiszen az eddig privatizált állami vagyonnak se hamva se látszatja nincsen..ez a röpke 102 milliárd sehol nem fog meglátszani, ezért egy részét inkább látnám a vasutasok zsebében.

johann von donnerwetter 2008.12.05. 16:26:08

Én már tavasszal sem értettem, mi f@szt akar ezzel a 250e-vel. mégis milyen alapon? én ha a cégem elad valamit tarthatom a markom? vagy mivan?
el kellene hajtani melegebb éghajlatra.

V.A.Lucky · http://valucky.wordpress.com 2008.12.05. 16:28:49

Számomra meg az az érdekes, hogy GI csak és kizárólag a személyszállítást akadályozza, ami ugyebár mindenhol veszteséges. Vajon a nyereséges teherszállítást miért nem? Ez is minimum érdekes. Amúgymeg amíg egy kerékütögető többet keres max 8 általánossal, mint egy orvos, addig szvsz szépen kushadni kéne, még akkor is, ha ez nem z ő hibája, hanem a rendszeré. Szal lehet szépen dolgozni, vagy elmenni a versenyszférába.

I.Laci 2008.12.05. 16:29:10

Persze azt elfelejtjük, hogy Kóka mester ígérte meg a pénzt a vasutasoknak. Ebből az ígéretből pedig - ahogy az nálunk, a következmények nélküli országban lenni szokott - nem lett semmi. Másik dolog, hogy miért kellene mindig mindenkinek kussolnia? Mert van állása? jobb életet nem akarhat? Jól vagyunk mi a jég hátán és örüljünk, hogy még élünk? Van aki kimondja, hogy ez nincs rendjén. Persze okos posztírogatás mellett biztos sokat is lehet keresni, de van aki kevésből kénytelen megélni. és persze mindig őket verik át politikusaink. Úgyhogy erről meg ennyit.

trey82 2008.12.05. 16:42:38

az állami ingyenélő eltartottak egy különleges kasztja most kicsit hangosabban kéri a semmi munkájáért a megszokottnál kicsit több pénzét mint általában.


ez nem igazán fontos hír szerintem.


az hír lenne mondjuk hajönne egy politikus aki megmondaná az ingyenélőknek hogy ez így nem megy tovább, keressenek maguknak munkát és próbáljanak hasznosak is lenni egyszer az életben ne csak a mi (eltartók) vérét szívják folyamatosan.


mondjuk azonnal kirúgna minden állami dolgozót, és akiket a helyükre visszavenne azokat a teljesítményük alapján - azt folyamatosan mérve, mint nálunk - díjazná.


na, az már valami volna.

petya.bacsi 2008.12.05. 16:43:22

I.Laci: megígérte? Lehet. De lehet, hogy nem.

Annyi eszük lehetett volna, hogy leíratják vele, mert a szó elszáll...

guyko 2008.12.05. 16:44:21

Azért ne járjon már a vasutasoknak a pénz! Hát nem országos cég a MÁV? Akkor meg mit ugrálnak? A befolyt összeg az országé. Hát még a végén, ha van egy cégem és eladom egy részét, akkor fizetnem kell az alkalmazottamnak! Hát engedtessék már meg!
Különben is, milyen "megnövekedett inflációs várakozások"-ról beszél ez az ürge?! Épp mostanában nincs fogyasztás, nincs gázáremelés. Az infláció esni fog jövőre!

Öcsém, a falnak tudnék menni ettől az embertől...

Kenneth 2008.12.05. 16:53:50

Én felültetném ezt a balfaszt egy mozdony ütközőjére, oszt azon lovagoljon Nyíregyházáig, ne a 250-en.
Nem fizetésemelés kellene ennek a csürhének hanem korbács, az jobban motiválja a fajtájukat.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2008.12.05. 16:56:13

Az irigykedés nem szép dolog.

Ráaádsul a cikkíró nem azért irigykedik, emrt a vasutas többet keres, mint ő, hanem csak azon, hogy a vasutas munkavállalóknak még maradt valami csekély érdekérvéynesítő képességük.

Igen, máshol is alacsonyak a fizetések. Úgyhogy máshol nem azért nem sztrájkolnak, mert elégedettek, hanem mert nincs is szakszervezet, képtelenek megszervezni egy sztrájkot, a magáncég rövid úton elbánna a szervezkedőkkel.

A MÁV viszont állami cég, ráadásul nem is lehet egyik napról a másikra mozdonyvezetőket felvenni az utcáról, így ők még tudnak próbálkozni.

Elhiszem én, hogy a cikkírónak is rossz, de attól ugyan nem lesz jobb neki, ha a vasutasoknak alacsony a fizetése.
Vagy segít elviselni, hogy másnak is rossz?

cselo 2008.12.05. 16:56:22

A cikkíró vagy teljesen bedől a qurcsány féle agylágyításnak, vagy maga is közülük való. Ugyanis a hatalom azt akarja a lelkekbe, fejekbe tuszkolni, hogy:
- örülj, hogy van munkahelyed, igaz, hogy éhbért kapsz, de
- fogd be a pofád, elégedj meg azzal, ami van, robotolj, mert
- az a fontos, hogy mi jól élünk, te meg le vagy sza@rva,
légy agyatlan android, aki eltendődik a minimálbérért és azt is a mi érdekkörünkbe tartozó multikban költsd el,
- közben hidd el, hogy válság van, igaz, hogy a válságot mi generáltuk azért, hogy még többet szakíthassunk rajtad, te hülye dolgozó,
- és szopd be azt a mi dumánkat, hogy mi majd jól megoldjuk a válságot!
hi-hi-hi

cselo 2008.12.05. 17:01:01

Egyébként meg megdöbbentő, ahogy egyesek itt az állami alkalmazottak ellen szítják a hangulatot, ahelyett, hogy az igazi felelősöket akarnák kérdőre vonni: a politikai vezetést, azt amelyik elqrta az országot, amelyik hazudott, lopott, csalt, kiárúsított, amelyik külföldi érdekeknek veti oda koncként Magyarországot.
uffff

Kenneth 2008.12.05. 17:03:44

cselo,
te egy valódi hülye vagy....

megmondó 2008.12.05. 17:05:44

Gyerekek!
Nem akad ebben a kurva országban egy hivatását szerető jogász, aki végre becsületesen megfingatná ezt a fasszopó gaskót?
Nem hiszem, hogy egy jogállamban lehet azt, amit ezek művelnek.

cselo 2008.12.05. 17:07:01

Kenneth
Te hogy veszed a bátorságot mást hülyézni, mert a véleményét leírja? Ezzel saját magadról állítottál ki szegénységi bizonyítványt! Persze valószínűleg te is az országromboló komcsi banda tagja vagy.

Kenneth 2008.12.05. 17:09:03

Ilyenkor örülök azért, hogy nem kell vonattal járnom már jóideje, így én nem bosszankodom, de együttérzek azokkal a százezrekkel akik nem elég, hogy évente az adójukból milliárdokkal "támogatják" a MÁV-ot, nem elég, hogy jegyet, bérletet vesznek, de egy ilyen fasszopó kisköcsög miatt még utazni sem tudnak...

dontals 2008.12.05. 17:09:56

Akitlosz, Cselo
És ugyan miféle érdekérvényesítő képesség az, hogy zsarolnak egy országot nevetséges követelésekkel?

Először gondolkozzatok, aztán írkáljatok hülyeségeket.

Az országban van kb 15 agysebész, alulfizetettek. MEgtehetnék, hogy követelnek maguknak 10 millió Ft-ot, mivel nincsenek megfizetve, különben nem műtenek holnaptól? Hát persze. Akkor miért nem teszik? Mert van agyuk és van erkölcsi rendjük. És tudják, hogy nem olyan a bérszint Magyarországon (főleg a közszférában), mint nyugat felé a határ másik oldalán.

Ez még akkor sem válozna, ha ők sztrájkba lépnének. Persze aki a közgazdaságtan alapvető tételeit sem ismeri, annak hiába magyaráz az ember. Aztán lehet gyurcsányozni meg orbánozni meg politizálni. Egymás mocskolásában legalább jók vagyunk ebben az országban

Kenneth 2008.12.05. 17:10:21

így van cselo, most pedig vedd be szépen a gyógyszered

Kopi3.14 2008.12.05. 17:11:23

I-Laci: kovetelni annak van joga, aki teljesit. Aki dolgozik. Na, ez a MAV jelentos mennyisegu alkalmazottjara nem all meg, igy innentol kezdve mirol beszelunk? Ha rendesen vegzik majd a MAV midnenfele alkalmazottjai a munkajukat, akkor sztrajkolhatnak. Addig nincs hozza erkolcsi joguk.

cselo 2008.12.05. 17:15:08

Kenneth
no komment, sajnos veled nem lehet vitatkozni, akinek az érvei elfogynak ott, hogy : "te egy valódi hülye vagy.... " és "most pedig vedd be szépen a gyógyszered " az vagy gyenge felfogó képességű, vagy közönséges provokátor. (Szerintem az utóbbi, tele vanna az ilyen tpoikok, qrcsány bérencekkel, akik folyamatosan a hatalmat bírálókkal szemben lázítanak)

Tanake · http://tanake 2008.12.05. 17:15:24

Én meg azt gondolom, hogy a Gaskó féle szarháziakat nyugodtan lapátra kell tenni. Mint magyar állampolgár, én is követelem a jussomat a MÁV eladásából bejött pénzből, mert én is tagja vagyok ennek az országnak, adót és más dézsmát fizetek. Könnyen jár Gaskó és társainak a pofája, de egyszer valamelyik kormánynál szakad a cérna, eladja a MÁV személyszállítási üzletágát, akkor lesz kuss vasutas frontos. Kíváncsi vagyok arra, hogy az olasz,osztrák,német vevő meddig menne el tolerált baromságban. Ki hisz már ezeknek a kocsogoknek? Nem kellene szakszi vezérként luxuskocsin járkálni, egyetlen egy olyan hely nincs az országban, ahová ezek a mocskok ne tudnának vonattal elmenni. Ahová nem jár vonat, ott meg semmi keresnivalójuk nincs.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.12.05. 17:15:39

cselo, te tényleg azt képzeled, hogy Fletó generálta a válságot?

vasutas 2008.12.05. 17:16:35

Miért fáj az ha vki be akarja tartatni az ígéretet.OK,ez a módi sok kívülállónak fáj de most írigykedünk vagy ez a bruttó250 fáj?Számoljatok a kis embernek soha semmi de a nagyok mindent vihetnek?Őket kéne számon kérni ha vmi veszteséges miéert kapnak milliókat prémiumként?Miért nem utaznak vonaton?Nekik minden jár minden szabad?sokat nem tudtok vasútról csak kívülről látjátok 23 év után ki irígyli tőlem a 89000 havi nettót?NEM BEOSZTOTTOTKÉNT!tÉNYLEG ROHADT SOKAT LEHET KERESNI CSAK NEM LEHET TALÁLNI!!

gabber 2008.12.05. 17:17:11

cselo
Te egy igazi,gyakorló elmebeteg vagy! Hétvégére kiengedtek?

cselo 2008.12.05. 17:17:20

Egyébként pedig üzenem a vasutasoknak, hogy hajrá, ne hagyják magukat és ha Magyarországon mások is kiállnának a jogaikért, akkor hamarabb eltakarodna ahatalomból ez a szemkilövető idegenbérenc banda.

cselo 2008.12.05. 17:18:24

Na jó, kedves elmebetegek, boldogítsátok csak egymást, és nyaljátok fletó hátsóját!
Na pá!

Kenneth 2008.12.05. 17:19:18

Én csak olyannal vitatkozom kedves cselo, aki vitaképes. Aki beböffent egy irtózatos baromságot egy blogba, pszihiátriai bizonyítványt kiállítva magáról az nem tekinthető annak.

csiri bá 2008.12.05. 17:20:02

Egyszerű: ha a bevételből kell nekik a pénz, akkor a veszteségből is kapják meg a részüket...
Kifizetni a fejenkénti 250k-t, aztán máris kezükbe nyomni a csekket a több10milliárdos veszteség rájuk eső részéről...
Ennyi...

Kenneth 2008.12.05. 17:21:41

hehe, csiri bá, ez jó ütletnek tűnik::))))

csiri bá 2008.12.05. 17:23:02

"Őket kéne számon kérni ha vmi veszteséges miéert kapnak milliókat prémiumként"

Na most akkor ez a számonkérés hol is szerepel a sztrájkolók követelési között? Sehol... Akkor?

Kenneth 2008.12.05. 17:23:22

vasutas,
Dehogy irigylem a 89000-et, sőt a 250.000-et sem, sőt,továbbmegyek, örülnék, ha te havonta százezreket vinnél haza.
Csak nem az én adómból pajtás, és nem ezért a szarért amit ti szolgáltatásnak hívtok.

Kenneth 2008.12.05. 17:24:39

szóval "kié mennyi a ráfizetésből?"

trey82 2008.12.05. 17:27:03

cselo,


már megbocsáss szavamért de te tényleg nagyon buta vagy.


tudod ez nem pártszimpátia kérdése...

Kangörény 2008.12.05. 17:32:20

Okostojások, senki sem irigyli a vasutasokat! Továbbmegyek: tőlem aztán bárki sztrájkolhat, azért, amiért csak akar. De ne az én pénzemet akarja!!!
A gaskó féle majmok képtelenk felfogni, hogy az ilyen eszetlen követelések a mi zsebünkre mennek. Persze, ha valaki nem dől be az ilyen őskommunista baromságnak, amit a gaskó féle vasutasok képviselnek, az rögtön gyurcsányista. Hát nem. Mi fitetjük be azt az adót, amit ti akartok elkölteni.
Majmok.

getter 2008.12.05. 17:35:17

hali!
Cselonak részben igaza van, mindig a közalkalmazottakat nyúzzák le gyerünk csak dolgozz paraszt majd megoldjuk együtt én meg kapom a jó kis lóvét..Részben köszönhető Fletóéknak a válság, hiszen ők 6 éve kormányon vannak, ha nem is fletóval 6 évig.Érdekes Szlovákia, Románia,Lengyelország mind mögöttünk kullogtak eddig és lám a válság miket jobban megviselt.
Az ingyenélő banda pedig egy másik poszt amit mihamarabb meg kellene oldani.

Kangörény 2008.12.05. 17:38:54

getter, gaskó tökön szúrná magát, ha a gyurcsányék azokat a dolgokat akarnák itt végrehajtani, amikkel szlovákia elénk került. Basszus, mindenki a másik eredményét látja, de azt, amit megtett érte már nem.

dontals 2008.12.05. 17:40:22

getter:
A vasutasok követelései már akkor irreálisak voltak, mikor a válságnak híre-hamva se volt.
A bíróság jogtalannak ítélt több követelést is, ilyen a béremelés követelés az inflációs elvárással korrigálva, de ez persze vasutasékat nem zavarja...

Kenneth 2008.12.05. 17:41:29

kedves getter,
felhívnám figyelmed a szlovákiai közszféra (és persze a versenyszféra) béreire. Az ottani nyugdíjakra, az ottani szociális juttatásokra.
páran itt néznének, hogy milyen szar az élet a példaértékű szlovákoknál...

trey82 2008.12.05. 17:42:58

Akitlosz,


Bennem semmi irigység nincs: egyszerűen csak nem látom miért érdemelnék meg a pénzüket, miután többször volt alkalmam szembesülni a magyar vasúti szolgáltatás magas színvonalával.


Felőlem akár sokkal többet is kaphatnának ha megdolgoznának érte...

dontals 2008.12.05. 17:43:09

és igen igaza van kangörénynek, szlovákiában vajon mikor osztogattak 250 ezreket a vasutasoknak állami cég eladásából? ez igazi hungaricum, hogy ezt egyesek még jogosnak is vélik... ember! éhséglázadás volt szlovákiában néhány éve,mikor a szociális kiadásokat visszavették!

Kenneth 2008.12.05. 17:47:10

Ebben az országban mindig mindenkinek minden JÁR, de soha senki nem hajlandó TENNI semmiért.
Igen, asszem ez lehetne kis népünk mottója, afféle szlogen....

dontals 2008.12.05. 17:52:21

És ha már szlovákia szóba került:

www.poloha.vlaku.sk/en/

Itt lehet követni, hogy egy-egy vonat mennyit késik. On-line!

Nálunk mikor lesz ilyen? A máv még az állomáson sem képes sokszor tájékoztatni. Úgyhogy ilyen szolgáltatásért van pofájuk nemcsak emelést kérni, de még jussolnának is egy állami cég eladásából...

Először dolgozni kéne, színvonalas szolgáltatást nyújtani, vagyis visszaadni az embereknek azt, amit az adójukkal megfizetnek.

Jól írta valaki korábban: "örülnék, ha minden vasutas havonta százezreket vinne haza.
Csak nem az én adómból, és nem ezért a szarért amit ti szolgáltatásnak hívtok." Ennél jobban én sem tudnám leírni...

mildi 2008.12.05. 17:54:24

cseló, te tleg menthetetlenül hülye vagy!

feljebb vki írta, hogy a kocsikerékkopogtató 8 ált-tal többet keres, mint az orvos. jujj! ez fájt. először is min érettségi, az a "kopogtató" ugyanis a kocsivisgáló, és nagyon komoly műszaki tudással rendelkezik, az ő ítélatén múlik, hogy egy kocsi futásképes-e, milyen hibája van, ha van stb. és nagyon nem keres többet mint az orvos! nem kötekvésképp, csak a fogalmak pontosítása miatt. megkérném a szőke utasokat, hogy lehetőleg azért tájékozódjanak kicsinykét, mert így kiröhögtetik magukat...

ja, és megint, sokadszorra, de tartok tőle, hogy nem utoljára, kéretik nem általánosítani! pár hülye vdszsz-es nem egyenlő vasutasság, és nem egy lusta bunkó disznó az összes vasutas! pont annyi lusta bunkó vasutas van, mint amennyi ostoba, de öntudatos, ergo tahó utas.

egy diák 2008.12.05. 17:54:28

Hát nem tudom miért kell sztrájkolni, ez a sztrájk már megkereseríti az életem, az elmúlt tanévben 5-ször volt sztrájk és nem tudtam suliba menni.
Errefelé csak a vonat van, busz nem megy!
Az az igazság hogy egy tanévben 250 órát lehet hiányoznim és az ilyen sztrájkok miatt kell hiányozni az embernek! Szerintem ez felháborító!

Athlay 2008.12.05. 17:59:11

Szlovákiában az átlagfizetés a magyar felett van.

Rosszabbul csak a nyugdíjasok élnek, szerintem teljesen jogosan. Azután, amit a magyar nyugdíjasok tettek ezért az országért (a gazdaság tönkrevágása és eladósítása, a fiatalok jövőjének elrablása) ők is megérdemelnének úgy havi 10.000 forintot.

Ja, és persze szlovákiában az ilyen férgek, mint Gaskó is rosszabbul élnek, legalábbis már rég kirúgták volna az összes élősködő tetüláda vasutast a büdös fracba.

whippet 2008.12.05. 17:59:17

cselo te hüjjjeeeee

Kenneth 2008.12.05. 17:59:36

"min érettségi, az a "kopogtató" ugyanis a kocsivisgáló, és nagyon komoly műszaki tudással rendelkezik"

komoly szaktudás:
ha a megkoppantott keréknek csengő hangja van akkor nem repedt, mehet a vonat.
Ha tompa, hamar lecsengő hangja van, akkor repedés van az öntvényben, nem mehet a vonat.

Ehhez kell is az érettségi,muhaha:)

Katka 2008.12.05. 18:00:03

Érdekes, a mávkargó tartozásaiból nem szeretnének részesedést? Gondolom van/volt ott bőven veszteség...

Dinsdale 2008.12.05. 18:02:24

Gaskó egy Fideszes seggnyaló. Felháborító, ahogy zsarolja az országot. Csatlakozok az előttem szólókhoz, vegyék ki a MÁV dolgozói a veszteségből inkább a részüket, mondjuk közösen törleszthetik az évi 70Mrd FT-ot vagy 100 évig. Persze kell szakszervezet, de ez inkább zsarolószervezet. Ezzel csak azt érik el, hogy még több ember elfordul a MÁV-tól, még nagyobb lesz a veszteség, még kisebb lesz a jogalapjuk a követeléseikre.

jobbbalmind1 2008.12.05. 18:03:15

ott talan nem volt. de mav szintem biztos van. abbol vallajanak magukra egy millat es tolem kaphatnak 250k-t fejenkent....

mildi 2008.12.05. 18:06:59

getter
drága, menj majd nyugdíjba északi szomszédunknál, és akkor rájössz, hogy mi az ára a szlovák gazdasági csodának!
istenem! hát nem igaz, hogy nem lehet ésszel felfogni, hogy azt a ménkű nagy hiányt pnt a mféle szociális juttatások okozták, 13havik, meg ilyen juttatás, olyan pótlék, satöbbi (egen az arcképes is ez a kategória, meg a nyugdíjas ingyenese, meg a közalk igazolványa is)
megértem a közszolgkat, de tudomásul kell venni, hogy ha az állam a kiadásait csökkenti, akkor az bizony rajtuk is csattan, lévén fizetésüket az államtól kapják.
minket, akik az államtól kapjuk a fizetésünket, tkp a versenyszféra dolgozói tartanak el a befizetett adójukból (abból van gyes, gázártámogatás is). most a versenyszféra került nehéz helyzetbe a válság miatt, több tízezer ember lesz munkanélküli, aki most az állam segítségére szorul, de mivel a versenyszféra pont a leépítések, bezárások miatt egyre kevesebb pénzt adózik, a kormány azon igyekszik, hogy azt a kevesebbet hogy lehetne többfelé elosztani. erre jönnek a közszolgák, és követelik a 13. havit! hát, bár tudom, hogy nem a milliomos réteg ők sem, de örüljenek, hogy van munkahelyük, a 13. havijuk most másra kéne...
gaskó meg, ahhhh (kézlegyintés) ezek ellenére is. közröhej.

mildi 2008.12.05. 18:08:43

kenneth,
hidrogén vagy természetes? nem csak ebből áll a munkája. hogy te csak ennyit látsz belőle, az más kérdés.

repecs 2008.12.05. 18:11:25

Sztrájkoljanak de oly modon hogy azt szívassák aki tehet valamit az ügyben ne a 40ezer ingázót. Én sem a nyugdijas szomszéd marinénit verem ha bajom van a politikusokkal.

Cibet 2008.12.05. 18:12:32

Engem nem érdekel, hogyan züllesztik még tovább a Mávot. Egyet nem értek! Milyen alapon követelnek fejenként 250ezer forintot egy állami cég eladásából? Ki ígérte ezt meg nekik? Én is a rendszerváltás előtt születtem, nekem is jár az állami vagyonból. Követelem a rám eső részt!

Jimbo75 2008.12.05. 18:18:42

Mondjuk mindjárt megsajnálom a sok egyetemistát, nem utolsó héten kellene tanulni vazzze....

repecs 2008.12.05. 18:34:52

Szerintem ne csak a bevételből hanem a veszteségből is követeljék a rájuk eső részt.

Simarizs 2008.12.05. 18:45:20

@cselo 2008.12.05. 16:56:22

Egyetértek veled, jól látod a dolgokat, csak nem fejtetted ki bővebben, ezért itt a blogon félreértik az érthetően dühös, ingerült kommentelők. Őket is megértem, individuális szinten teljesen igazuk van.
Azonban mélyebb szarban vagyunk, és ide gyökérkezelés kell...a teljes jobb-közép-bal hatalmi elit cseréje, az összes haver Fb-tag 3,14-be küldése, az összes maradék állami cégvezér és sleppje csába küldése, az összes szart se érő tanácsadói szerződés felmondása, minden mutyiember, felelősök név szerinti megnevezése és felelősségrevonása, egy non-eu komform fegyház megépítése, hogy legyen hely minden elithavernak,
Ezzel egyidőben államadóság kamatfizetésének ideiglenes felfüggesztése,átütemezése, kkv szektor izmos megtámogatása, multiktól minden támogatás megvonása -el lehet menni -, magyar mezőgazdaság talpraállítása....

Mindezek rendbetétele előtt totál fölösleges itt MÁV, BKV szinvonaltalanságról és sztrájhelyzetről beszélgetni.

Új rendszer kell, új alapokon, új emberekkel.

ostván 2008.12.05. 18:45:45

Úgy tűnik, a MÁV vezetése sem akarja megoldani ezt a problémát. Mivel a MÁV dolgozók pár %-a sztrájkol, ezeket az embereket nyugodtan lehetne helyettesíteni azonos szakképesítésű, de pillanatnyilag más beosztásban dolgozó emberekkel (pl. irodai v. műhelydolgozók, stb.) és akkor nem állna meg a vasút. De ebbe az irányba semmilyen lépéseket nem eddig nem tettek. Hiába tárgyalnak Gaskóval, úgysem lehet meggyőzni. Másik megoldás (már kb 100 éve jól működik a világban), hogy a menedzsment megvásárolja a szakszervezeti vezetőket. Valószínűleg ti is tudnátok ötleteket adni. Próbáljuk meg, hátha észbe kapnak.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX 2008.12.05. 18:56:15

A sok szaj tepes helyett inkabb csinalni kene valamit.

Alairas gyujtes amiben az utasok megkoszonik a VDSZSZ aldasos tevekenyseget.

Egy gyors figyelmezteto tuntetes a VDSZSZ szekhaza elott.

Alairas gyujtes a sztrajk torveny megvaltoztatasara.
Stb, stb, st.

Itt mindenkinek nagy a szaja aztan a sztrajk napjan birka mondjara beall a Volan busz megalloba, vagy beul az auto, morog parat es leszarja az egeszet ahogy van.

Osszefogas nincs a VDSZSZ ellen, inkabb csak szethuzas.

Kopi3.14 2008.12.05. 18:59:43

mildi: es mia az, amihez feltetlen kell egy kocsivizsgalonak mondjuk a matek masodfoku egyenlet megoldokeplete, vagy tortenelembol, foldrajzbol a kozepiskolai tudas- ergo eretsegi?
Helyi szakmai kepzessel lesajatithatja azt a tudasmennyiseget, ami a munkajahoz kell. Erettsegi meg semmit nem ad hozza, ami kene.


Athlay 2008.12.05. 17:59:11

Szerintem kezeltesd magad. Ha a mostani nyugdijasok nem dolgoztak volna az elmult negyven evben, akkor te most nemcsak, hogy nem leteznel, de enni, inni sem tudnal mit.
agyad nicns, vagy csak gondolkodni vagy lusta, mikor jo kis demagog dumakat is meg lehetne tanulni? illetve a te szuleid is eljenek 10k-bol?

story 2008.12.05. 19:02:31

ostván
Ezek a szakszervezeti vezetők már rég megvannak vásárolva!!!! Azért csinálják a fesztivált, mert többet kérnek maguknak, csak a vasút beintett nekik! G.I. elmehet a p.csába a sleppjével!

New Borika 2008.12.05. 19:15:34

Valaki írta, hogy amit megígértek azt még szép, hogy követelik!

Ok Ok

Ez tiszta gondolatmenet CSAK: nehogy már elkezdjünk mindent követelni, amit a vörösök megígértek mert ha megadnák akkor holnap a PM húzhatná a rolót és Veres olvtárs kicsit elszontyolodva mondaná: BEZÁRT A BAZÁR GYEREKEK méé??? ELFOGYOTT A CSÖCS

mildi 2008.12.05. 19:17:42

kopi, + a többi:
peslants bele:
losi87.uw.hu/vasut/E12.pdf
ez enm az összes, ott még a szir, amit kezelnie kell, folyamatosan egyeztet a forgalommal, intézkedik, ha vmelyik kocsit ki kell sorozni, vagy teherkocsit kirakatni, ha hibát talál, és van lehetősége helyreállítani, akkor kijavítani. összerakni a szerelvényeket, a fűtést (ha van). műszaki emberek tleg. és igen, kell az érettségi, mert annak megléte feltételez egy min iq szintet, ami a munkája ellátásához kell.
ha minden vasutasnak csak annyi dolga lenne, amit ti láttok belőle, az érdekes lenne :)
nem értitek, nem látjátok át, hogy mi dolga a kv-nak, de ez nem ezt jelenti, hogy ők hülyék.

D'os 2008.12.05. 19:21:37

Tény, hogy ebben az országban lényegében mindent a versenyszféra finanszíroz. Hány bőrt akarnak még lehúzni azokról, akik tisztességgel fizetik az adót, nem jogosultak semmiféle kedvezményre mert volt benne annyi hogy tanult és abból próbál megélni és helyt állni a munkahelyén? Azért keres annyit, mert produkál is érte! Állami szinten nem kéne versenyszféra szerinti csúcs fizetéseket és top-vezetői menedzserdíjakat kicsengetni az ilyeneknek, nem kellene olyan juttatásokat kapniuk, amiért nem dolgoznak meg! Miért jár szolgálati autó (és nem akármilyen) ezeknek a vezetőknek?? A politikusokról nem is beszélve!!! Vagy legyen minden versenyszféra szinten, és akkor meglátjuk, meddig tudnák megtartani a zsíros állásaikat... (gyanítom talán egy napig - se). Hozzánemértő barom mind. A vasutasok nagy része meg nem tehet semmiről, nekik is tele van a mikuláscipőjük szerintem az egésszel, és többségük még csak nem is tehet erről a szituról. Nem őket kell szidni. Ők csak bábuk.

kenshikun 2008.12.05. 19:23:26

Jimbo75 2008.12.05. 18:18:42

Egyetemisták nevében lépnék fel kollektív módon:
NEM az utolsó héten tanulás a gond, azt otthon is lehet, és ugyan sokan ezt teszik, ez nem a MÁV meg senki más dolga.
A gond az, hogy arról amit tanulunk SZÁMOT IS KELL ADNI. Azt meg ugye elég macerás ha nem tudunk bejutni egyetemre.
Engem már nem egyszer és nem is kétszer eltanácsoltak vizsgáról amiről igazoltan a MÁV hibájából késtem el (30 percet min.) és ez bizony a mi egyetemünkön szép kis pénzbüntetéssel is jár, hiába igazolom, hogy nem az én hibámból történt (és ez egy pár másik intézményben is így van).
És mielőtt ezzel jönnél, hogy "kalkuláld be a késést is" igen, sok más kollégával együtt azt tesszük. Vizsgákra a 2 (kettő!!!) órával előbbi vonatokkal járok be!
Órákról, gyakorlatokról is kések hasonlók miatt, de oda is mindig legalább az egy órával előbbi vonattal indulok.

És összegezve sokmindent itt az előttem szólóktól:
Igen, én is örülnék, ha minden vasutas százezreket vihetne haza, még akár az adóból is, még akár akkor is ha veszteséges a MÁV (mint általában a személyszállítás mindenütt), de ahhoz először legalább nyújtsák azt a minimumot, hogy a vonatok PONTOSAK, TISZTÁK legyenek, ami azért legalább elvárható lenne.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.05. 19:29:19

mildi · dilike.blogter.hu 2008.12.05. 19:17:42 >>>

Szóval akkor nem csak a vonat kerekét ütögeti egy hosszú nyelű kalapáccsal? ;)

Amikor elment oda dolgozni, tudta mi lesz a munkája, és vállalta. Elmehetett volna, nem kötelező ott dolgozni. Ez a Cargo pénze utáni hiszti meg felesleges. Az emberek most annak örülnek, ha a munkahelyük nem szűnik meg, nem küldik el őket, ezeknek meg Isten fsza se elég...

Most 200 ezer, később több. Ez a gerinctelen Gaskó meg nem veszi észre megát, ez a baj...

Dr. Trebitsch 2008.12.05. 19:43:50

Simarizs:

Aért őszintén örülök, hogy nem lett belőled miniszterelnök. A javaslataid végrehajtása után lemenne a csatornán mindaz, ami az országból maradt, a túlélők pedig sírva könyörögnének Fletónak, hogy jöjjön már vissza... :)

hlynur 2008.12.05. 19:51:22

Komolyan mondom nevetséges az egész.
A sztrájk szerintem is nevetséges, ("sztrájk amiatt, mert valaki állítólag valahol valamikor ígért valamit"), de az is, hogy egyesek itt élik ki a vasút iránti gyűlöletüket. Lehet hogy rosszul látom, de nem az alkalmazottak tehetnek róla, hogy a rendszer rossz. Késések, az utastájékoztatás teljes hiánya, ez a MÁV velejárója, de basszus, a vasutasokat bőszen szidókat megkérdezném, aki épp a hangosbemondónál ül, arról feltételezitek, hogy szándékosan szívatja a jónépet?
Ugyanez vonatkozik a kalauzokra, forgalmistákra stb?
Persze a MÁV-nál is akadnak ostoba öntelt, a hatalmukkal visszaélő bunkók, de máshol nem? Dehogynem, csak ilyenkor ezt hajlamos mindenki elfelejteni.
Ja, és ha valaki nekem támadna, hangsúlyozom, a sztrájkkal nem értek egyet!!

mildi 2008.12.05. 20:06:34

te bkvfigyelő,
te nem figyelsz! :D
mert ez most így hogy?
most arról nem volt szó, hogy a kv-k követelnek-e 200-at vagy se, nem arról ment a téma, hogy sajnáltatják-e magukat, hogy milyen qrva sok, meg nehéz a melójuk, pusztán azt próbáltam megmagyarázni itt pár egyénkének, hogy a munkájuk cseppet több annál, mint ami kívülről látszik. szal, itt és most a kv-kal kapcsolatban szó se volt cargo hisztiről.
vedd le a csizmát az asztalról!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.05. 20:18:53

Vicceltem, de mind1. Legközelebb több kacsintó szmájlit teszek bele ;)

mildi 2008.12.05. 20:37:19

akkó én nem figyelek :D van ez így, bocsesz!

csiri bá 2008.12.05. 20:56:11

"A sok szaj tepes helyett inkabb csinalni kene valamit."

El kell adni az egészet... Aztán lehet menni tüntetni az új 'maszek' tulajnál...

rp_bubu 2008.12.05. 22:20:50

Azt kérném, hogy ne beszéljetek már általánosságban a vasutasokról így. Nagyon megalázó, és kezdem unni. A VDSZSZ a legkisebb, és ezáltal legkevesebb tagot számláló szakszervezet, a vasutasok többségének semmi köze hozzá, és azon gürizik nap mint nap szaré-húgyé, iszonyatos feltételek mellett, hogy Ti eljussatok épségben munkába iskolába, rohadtul nem ezt érdemeljük.

Nagymoli 2008.12.05. 23:25:41

Sztrájk.. Múlt héten ismét vonatoztam egy jót.. Jegykiadás csillagos 5-ös. Pontosság dettó.. Hazafelé elkövettem egy bakit: eurocityre szálltam. Vonaton későn vettem észre, hogy mekkora bakit követtem el. Két gyerek is volt velem, talán a jegyvizsgáló a büntitől ezért eltekintett egy jóindulatú mosollyal kísérve.. Kelenföldről meg jöhettünk vissza, pontos vonat, és tiszta.. Győr-Budapest, azt hiszem, az az 1-es vonal?.. Azaz eddig kellemesen csalódtam, autó ide, vagy oda, néha már újra vonatozok. Sztrájk miatt viszont húzom a szám... Nem merek progit tervezni vasuti közlekedésre. :-/ Nem feladatom eldönteni, mennyire jogos a sztrájk... De úgysem jutnak vele semmire, legfeljebb az utasok fognak bosszankodni.. Vesztességes szállítás.. minden induló személyvonat "x" veszteséget okoz, akkor a sztrájk csak csökkenti ezt, azaz még örülhetnek is a vezetők.. vagy rosszul látom?

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.12.06. 00:05:49

Mindenre egy megoldás van: eladni az egészet: késésestől, vasutasostól, szakszervezetestől, tartozásostól, pályástól, vonatostól együtt. Megszabni, hogy mely vonalakat hogy kell üzemeltetni és ennyi. Akár jelképes 1 euróért. Az országnak így is megéri, több száz mrd forint spórolás évente, max. a jegyek és bérletek árkiegészítését kell fizetni és ennyi. Majd mikor lesz nyugati színvonalú akkor szaporodnak az utasok nyereséges lesz az egész, ennyi.

lurko 2008.12.06. 10:08:08

Jé és pont a kocsivizsgálók követelik a legjobban a 250.000-t. Ugyanis amikor volt a szétválás kell cargonak is és startnak is kocsivizsgáló. A cargosok mindjárt béremelést kaptak és most hogy eladták a cégüket kb. 500.000 Ft értékü részvénycsomagot. Amiről ha lemond kp-ban kifizetik. Na ez az amivel a start itt tartott kocsivizsgálókat hogy megigérte ugyanazt. Aztán kaptak nagy lócumit. Akkor miért ne háborogjon? Más cégnél de ugyanazon a helyen ugyanazt csinálják. Akkor mire is a megkülömböztetés? Miért maradt a startnál? Miért hitt az igéreteknek?

pocokpocok 2008.12.06. 10:19:58

na kedves "blog"
ez az egész nem szól másról, csak a fikázásról.
mikor elkezdtem nézegetni ezt az oldalt, azt hittem, majd épül ebből az ember, hogy mások nézőpontjával gyarapszik.
Aztán rá kellett jönnöm, ez nem szól másról, mint jól eladott jobb oldali sávban található reklámokról, ami a bloggazda zsebét gazdagítja, önajnározásról, önsajnáláatról, hogy nekünk milyen rossz, valamint javarészt korlátolt emberek aggresszíójáról:
-hülye vagy, ha nem osztod a véleményünket, és megpróbálod megindokolni a hibákat, mert ugyebár minket sérelem ért!
Valóban: mindannyiunkat ér: írhatnánk blogot róla, milyen a kiszolgálás a mekiben, mit vágott a fejünkhöz megint a főnökünk, az anyánk, a gyerekünk, és lásd csodát: ezzel is több ezren vagyunk, mint ahogy csello szerint azzal is, hogy bevesszük a népbutítást: valóban így van: képzeljétek: anno még minden cégnek volt szakszervezti képviselete, akik ugyanezekkel a jogokkal élhettek, hogy a munkáltatótól kicsikarjanak jutattásokat a melósoknak: már min. a 19. századtól. nektek az fáj, hogy ezt az előjogot a ti cégetek dolgozói elvesztették..
És a tipikus magyar mentalítás: ha az én lovam lába tört, törjön a szomszédé is: nekünk se legyen jobb, mint nektek, ugyebár?
ha megszünnek a szakszervezetek az ütőképes lapjaikkal, marad pl az a fizetés, amit nem szégyel a munkáltató, különösen olyan gazd.-i helyzetben, amiben most vagyunk, hisz a 80-ért sérvetkapó bakter helyett 2 hónap alatt betanítanak bárkit az utcáról, csakhát a rutin hiányát majd a kisiklott vonatokban érezhetitek meg.
ti hagyjátok a tömegmédiából kiáradó sallanggal teletömni a fejeteket: tegyük ki piedesztára ezt a céget, legyen közutálat tárgya, hisz ő maga is nagy embertömegeket mozgat meg: mind dolgozókat, mint utasokat: megvan a cirkusz: hamár kenyeret nem ad a drága állam./nem tünik fel senkinek az sem, hogy a bkv sz@rát és a mávhoz akarják rakni?/
és ez nektek elég is..

kedves gregor: vasököl, utas vasököl? kommunista vasököl?
evvel meg is adtad magadról a bizonyítványt, és egy kis racionális összefűzéssel az ember azt is gondolhatja, nem e szoc. kézben van ez az oldal, és ki is szponzorálja a te cirkuszod kenyér helyett:
hát jó étvágyat hozzá: pályafutásom befejeztem itt.
ha az ember valamit próbált megmagyarázni, a sok szemellenzős pajtás rögtön rádobott még 3 problémát, úgyse legyen igazad: a javának csak sír a szája, agyament ötletei ha vannak, az már haladás: isten igazából semmit nem tudtok az egészről, és ha valaki feltéved, és jóindulatúan próbálja elmagyarázni, hát azt a jó isten kímélje, mert az utolsó lesz még ezek közt a "mocskos, tróger, naplopó, milliárdosok" között..
volt néhány kellemes kívétel, akivel értelmes vitát lehetett folytatni, egy kézen megszámlálható, de ugyebár a trend..

nos további jó puffogást!
sziasztok

dontals 2008.12.06. 11:28:50

pocokpocok:
Az embernek nem kell a tömegmédiából áradó sallanggal teletömnie a fejét. Vannak olyan szolgáltatók, melyek társadalmi megítélése egységesen rossz. Itt nem a médiának van szerepe, hanem a tapasztalásnak.
Az emberek nap mint nap tapasztalják, hogy milyen állapotban vannak pl. a bkv buszai. Akik vonatoznak, nap mint nap tapasztálják, hogy milyen állapotban van a MÁV. Akik buszoznak nap mint nap tapasztalják, hogy milyen elhanyagoit a Volán is. Kivételek persze vannak és elő lehet hozakodni olyan példákkal, hogy de hiszen vett a máv 30 Flirtet az elővárosokba, de ez cseppet sem érdekli azt az utast, aki havonta 25-30 ezer forintot fizet a bérletéért, de neki minden reggel a 35 éves lepusztult mocskos vonat érkezik, minden reggel késve, minden reggel döcögve megy, mert csúszik az egész menetrend és a pálya elavultsága miatt nem lehetséges normális követés a vonatok közt.
Aki vonattal jár rendszerint ugyan olyan bérből és fizetésből élő, mint a máv alkalmazottai. Neki vajon nem fáj ez a bánásmód? Hogy a saját munkahelyén, saját területén neki sokkal többet kell nyújtania, mert ilyen szolgáltatási színvonallal a cége pillanatok alatt kirostálódna a piacról és ezáltal az ő munkahelye is megszűnne. Érdeke tehát jól dolgozni. Azért a pénzért, amiért a munkavégzés előtt megállapodik a munkáltatójával. (Munkáltatói szerződés). Aki nem vállalja, keres magának másik állást.
A máv és az alkalmazottak miért nem képesek átvenni ezt a gondolkodásmódot? Mert monopolhelyzetben van és szrik az egészre. Mert ha késik a vonat ha nem, ha kedves a jegyvizsgáló, ha nem, ha tiszta a vonat ha nem a máv akkor is máv marad, maga a feneketlen pénzeszsák. Öntik bele a milliárdokat évek óta és meg lehet nézni az eredményt.

Ennek felismeréséhez nem kell blog nem kell TV, ezt mindenki látja.

A vasutasoktól senki nem irígyli a szakszervezetüket, legfeljebb sajnálja őket, mert látható, hogy több kárt okoz nekik, mint amennyit használ.

Ez a vasút nem a sztrájkoktól lesz jobb, nem több pénzt kell követelni, hanem a meglévő pénzt kell úgy beosztani, hogy abból minőségi szolgáltatást lehessn nyújtani. Mert lehetne. Persze ennek felismerése biztos fájna sok-sok vasutasnak, hiszen a családtagok ingyenes utaztatása nekik kellemetlen lenne. A szervezet racionalizálása nekik kellemetlen lenne. Az állami támogatás és a magas jegyárak ellenére (ha ketten összeülnek egy kocsiba, már sokszor jobban kijönnek, mintha vonatjegyet vennének...) a máv évről évre VESZTESÉGES!

És milyen a színvonal? Bárki megtapasztalhatja...
Ez az, amin el kellene gondolkodni.

Jó dolog, hogy nektek van szakszervezet, viszont finanszíroznia kell valakinek a vasutat. A finanszírozó pedig nem más, mint a magyar adófizetők, akiknek baromira nem tetszik, hogy miközben tízezrével szűnnek meg a munkahelyek országszerte sőt Európa-szerte (gazdasági világválság miatt) és mindenki attól retteg, hogy lesz-e munkája jövőre (persze kivétel a máv, hiszen ott van szakszervezet...), addig ez a veszteséges cég az összes kínjával bajával együtt úgy gondolja, hogy a dolgozóinak bizony jár az inflációs elvárásokkal korrigált fizetésemelés meg minden kutyafüle, amit kitalált magának.

A máv egy maradvány az előző rendszerből, képtelen volt racionalizálni tevékenységét (többek közt a szakszervezetek áldásos tevékenységének). Ezzel lehet, hogy megmentett néhány ezer munkahelyet, viszont tökéletesen konzerválta a fenntarthatatlan állapotot, és ezzel azoknak a vasutasoknak a sorsát is megpecsételte, akikre egy jól működő cégnél is szükség lenne (természetesen magasabb bérért, jobb munkakörülményekért.) Talán érdemes elgondolkodni azon, hogy a magyar vasútnál annyian dolgoznak, mint pl. a spanyolnál, pedig az négyszer nagyobb ország és a szolgáltatási színvonal közti különbséget most nem ecsetelném.

Bancis 2008.12.06. 13:45:14

Gaskó nem olyan hülye, mint amilyennek látszik. Ez a demagóg ide a zsetont duma az átlag embernek bejön. A vasútnál az konszolidáltabb szakszervezetek tagsága csökken, a VDSZSZ-é nő.
Egyébként Fletó, lehet, h. ad majd nekik a végén valamit, mert igazán sikeres sztrájkot a vasút tud kezdeni.
A vasutasok többsége nem keres jól (bár a magyar átlagot azért megkapják) 75-120 ezer, a juttatásaik viszont elfogadható mértékűek: 250-280 ezer Cafeteria, szabadjegy.
Ami vicces, papíron nem számítanak a közszférához, ezért őket eddig egyik bérbefagyasztás sem érintette és most is meg kell kapniuk az infláció követő béremelést. (persze az se sok)
Tőlük fél a politika, valószínű ezért hiszik, hogy lesz zseton... Emellett, mindig azt látják, hogy már a középvezetők, vagy a szakszervezetisek is halálra keresik magukat. (egy MÁV-os osztályvezető bére kb. 1-2 milla... ami azért sok egy kicsit, de a legegyszerűbb, érettségizett kiemelt szakszerv. tisztségviselő is kap kb. 150-200 nettót.).

Szerintem általános probléma, hogy a mértéktelen állami pazarlást, meg az óriási nyugat-európai mértékben is magas vezetői bérekezt látva az egyszerű dolgozók (vasutas, közalkalmazott, vagy akárki a versenyszférából) nem képes felfogni, hogy neki miért nem jut valami ebből a látszólagos gazdagságból és miért tőle sajnálják az 1-2%-os bérfejlesztést.
A magu(n)k módján igazuk van...

Bancis 2008.12.06. 13:54:32

Ami a válságot illeti, biztos van ilyen, de a munkáltatók, akár állami, akár magán jól tudnak vele takarózni és még jobban lenyomni az így is rossz magyar béreket.

Bancis 2008.12.06. 14:01:00

Én nem vagyok vasutas, de ismerem valamennyire... Persze vannak rossz példák, de általában nem a munkamorállal van gond, hanem az elöregedett bontásra érett technikával, meg a rossz szervezéssel. Ez a Heiczinger-féle bagázs például korábban olajjal (MOL) foglalkozott... Végül is a Diesel-mozdonyba is az kell..., úgyhogy értenek a vasúthoz is.
A privatizáció, ha úgy fogják csinálni, ahogy a többi vállalatnál nem eredményt fog hozni, hanem még nagyobb káoszt.
Pl. most, hogy több cég van, már annyi kis- és nagyfőnök HR és jól fizetett PR manager lett, hogy az ő fizujukból telne pályafelújításra is.

Mozvez 2008.12.06. 21:20:34

Egy cég csoport, sok szakszervezet. Ne általánosítsunk a szrájkról....
Egyébként érdekes Gaskó úr állapota szakszervezeti vezető és mellette benne van azok között a vezetök között akik sok százezreket keresnek. Hol a munkáltatót képviseli, hol a munkavállalót... egy ember két személyiséggel. Kicsit összeférhetetlen szerintem.
Egyébként mióta ez a mindenki külön cég felállás van, azóta a start küzdd, hogy csak aző munkavállalóiknak járjon a szabadjegy.
Elözö hozzászólásban valaki a jutatásokról beszélt: tévedett úgyan, de nem sokat. 210e Ft az egyéb jutatás amit nem kap meg az ember teljes egészében, mert pl. az étkezési utalvány kezelési költségét a cég a munkavállalóra terheli(!) különböző szorzó számokkal.
És azért ne feledjük pl. rajtam mint mozdonyvezetőn sok sok ember élete múlhat...

sakkmatt 2008.12.07. 09:02:57

Egyébként érdekes Gaskó úr állapota szakszervezeti vezető és mellette benne van azok között a vezetök között akik sok százezreket keresnek. Hol a munkáltatót képviseli, hol a munkavállalót... egy ember két személyiséggel. Kicsit összeférhetetlen szerintem.

Szerintem sokak szerint az, amíg szoci kormány van, kapni fogják.

"És azért ne feledjük pl. rajtam mint mozdonyvezetőn sok sok ember élete múlhat... "

Szerintem a normális átlag nem tőletek sajnálja a pénzt, hanem a slepptől, aki csak élősködik a cégen. (szakszervezetek, sajnos ebben Borsikotok is benne van, a vezig. több ezres létszámú vízfeje, semmihez sem értő "vándor" (egyik zsíros állásból a másikba típusú vezetők)

sakkmatt 2008.12.07. 09:04:03

Ha Fidesz lesz, akkor lehet, hogy majd mások kapnak helyettük:) Pl. csak a VDSZSZ.

BTfan 2008.12.07. 18:30:29

Nem értem ennek a Glaskónak a hülye követeléseit. Így válság idején nem azon kéne picsogni, h "jajjmá aggyá pénzt a CARGO-ból", meg "emeld má a fizetésem!", hanem inkább annek kéne örülni annak, hogy olyan szerencsések, hogy megvan még a munkájuk!!

Jamy000751 2008.12.07. 19:43:14

Üdv Mki!
Ismét egy szép téma!
A követelésekről csak annyit, hogy volt a tavasszal egy per ez ügyben. Lám-lám nem emlékeztek.... :-)
Igen, pumpáljuk a 30 milliárdot a Főpolgármester-helyettes javaslata alapján, a szintén halálra ítélt HÉV-be!
A megállapodáskor még nem volt gazdasági válság!
A vonatok az idióta menetrend, nem a munkavállalók miatt késnek!
Az elhúzódás ugyan-úgy a MÁV menedzsmentjének a hozzáállásán is múlik; Ők nem "útonálló, tolvaj banda"?!
Persze, hogy a MOSZ nem ért egyet, hiszen ugyan abban a fizetési kategóriában (12)lévő mozdonyvezető alapja átlag 70%-al magasabb, mint egy forgalmi szolgálattevőjé! ( persze egymás nélkül nem megy a vasút)
A MÁV ISO9001 minősítése alapján van olyan megyeszékhely állomása, ahol a -nem a forgalmi irodában dolgozó- munkavállalók tábori vécét használnak!
A létszámrokról csak annyit, hogy -ha jól emlékszem- 6reprezentatív vasutas szakszervezet van és az első 3-ban benne van a mi Pistánk bandája is! :-)
Most már ki bánthatja szegény CARGO-t, az sem a mienk!
A saját kenyéradójukról: nyomon követve a tárgyalásokat sajnos a 2 kezem ujjai nem elegendőek a munkáltató megígért aláírt, ugyanakkor be nem tartott megállapodásainak megszámlálására!
A legtöbben csak az egyik oldalt nézitek a média miatt. Sajnálatos! Senki nem hibátlan...

sakkmatt 2008.12.07. 21:47:45

"Igen, pumpáljuk a 30 milliárdot a Főpolgármester-helyettes javaslata alapján, a szintén halálra ítélt HÉV-be!"

Miért lenne a HÉV halálra ítélve? Nagy forgalmat bonyolítanak ezek a vonalak, nincsenek rosszabb bőrben, mint az átlag vasútvonalak...

Kopi3.14 2008.12.08. 03:16:43

mildi · dilike.blogter.hu 2008.12.05. 19:17:42
"műszaki emberek tleg. és igen, kell az érettségi, mert annak megléte feltételez egy min iq szintet, ami a munkája ellátásához kell.
ha minden vasutasnak csak annyi dolga lenne, amit ti láttok belőle, az érdekes lenne :)
nem értitek, nem látjátok át, hogy mi dolga a kv-nak, de ez nem ezt jelenti, hogy ők hülyék."

Ad1. Azért nem csak utas siznten láttam bele korábban a vasútba, kissé érdeklődőként volt lehetőségem plne sok vasútbuzi évfolyamtárssal együtt tapasztalni dolgokat itt-ott.
Ad2. ha annyira műszaki a dolog, akkor miért érettségi kell, nem szakmunkás-vizsga?
Ad3. MUHAHAHAHAHAHA. Érettségi meg IQ. Mondd, te melyik idősíkon, melyik galaxisban, és legfőképp melyik országban élsz?
Ad4. Mondta valaki, hogy hülyék?

Jamy000751 2008.12.08. 08:29:27

2007 2 157,9-össz utaskm, 1 301,4-busz 409,4-villamos, 108,5-troli, 282,0-metró/földalatti, 56,5-HÉV. (forrás: portal.ksh.hu). Ennyit a HÉV-ről.
Rendben, ne adjunk a munkavállalóknak; válságra hivatkozva nyúljuk le az egészet! A BP - Lh vonalon Gyomától nem fog folytatódni az építkezés, mert elfogyott a forrás. Nem csak annyi, amit ide szántak, hanem az egész vonalra való! -és ezt mindenki tűri!
BP - Bcs között a felújítások teljében a menetrendszerkesztők kb 20'-el rövidebb menettartamokat találtak! Nem baj majd késnek a vonatok! -és ezt is tűri mindenki!
Rendben, ne adjunk a munkavállalóknak egy buznyákot se, de akkor emeljük fel a hangunkat, hogy forgassák vissza ezt a pénzt a vasútba!

mildi 2008.12.08. 11:23:58

kopi,
látom te is az a fajta vagy, aki arra utazik a topikokban, hátha tud heccelni vkit természetesen a témától totál függetlenül, juszt is újra meg újra hozzászólva.
szoktam én is ilyet, de tudod az embernek nem mindig van kedve hozzá...
nem fogok meddőn polemizálni itt, csak azért, hogy te ne unatkozz
ad3, igen, ezt én is sokszor tapasztalom, gondolom neked is van érettségid....
ja, téma lezárva, tleg van ettől jobb dolgom is

titan 2008.12.08. 13:25:44

vicces, hogy milyen jól sikerül mindig vizsgaidőszakra tenni ezt a bohóckodást :)

GGG 2008.12.08. 15:30:49

Mennyire igaz az, hogy a Gaskó mozdonyvezető volt, de egy alkoholszondázáson megbukott és emiatt felfüggesztették?

Akitlosz 2008.12.09. 11:38:26

Szia dontals

"És tudják, hogy nem olyan a bérszint Magyarországon (főleg a közszférában), mint nyugat felé a határ másik oldalán."

És miért ekkora a bérszint?

Magyarország GDP-je körülbelül a fele - több - az EU átlagnak, miközben a bérek úgy a negyede - kevesebb. Azaz egy ugyanekkora teljesítményű országban magasabb bérekre, magasabb életszinvonalra is futná, ha nem az állam élné fel a megtermelt jövedelmek döntő többségét. A munkavállalók bérköltségüknek csupán a harmadát kapják kézhez, de még ez sem mind az ő pénzük. Ebből még ÁFÁ-t fizetnek és még vagy 40 féle kisebb adót.

"Először gondolkozzatok, aztán írkáljatok hülyeségeket."

Ha esetleg megfogadnák a saját tanácsaidat, amit másoknak javasolsz, akkor ez a hozzászólás nem jött volna létre.

Akitlosz 2008.12.09. 11:46:27

cselo és vasutas mondanivalójával lényegében egyetértek. Az ellenvéleményen lévők érvek nélküli szánalmas személyeskedése meg nem az a szint, amire érdemes bármit is reagálni.

Legyenek boldogok a nyomorukban attól, hogy a vasutas dolgozóknak, meg a többi munkavállalónak is szar ebben az országban! :-(

Bizonyára lelkes szakszervezeti passzivisták.

sakmatt 2008.12.09. 12:46:55

Ok, kapjanak valamit a vasutasok a privatizációs bevételből, de ne mindenki, hanem a kiskeresetűek többet... Szerintem 250-et nem fog adni Fletó, mert akkor lavina indulna el az országban. Esetleg a nővérek is megkérdeznék tőle, hogy nekik miért csak havi 65-70 ezer jár és miért kell ezt befagyasztani. Továbbmegyek, a multiknál is felvetődne a kérdés, hogy miért kell 12-15 órázni havi 80-ért...
Szóval kíváncsi vagyok a végére...

Kopi3.14 2008.12.09. 16:53:10

mildi · dilike.blogter.hu 2008.12.08. 11:23:58

A kerdeseim komolyak voltak, nem tudom az erettsegidbol ez nem derult ki?

Barmennyire furcsa, nem szemelyes celzaskent irtam a harmas pontot, de aj elek szerint megis all rad.

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.12.18. 16:58:36

Elkeserítő...alighanem a karácsonyt is tönkretették már pár embernek...(az csak a naptárban kezdődik 24én)
jövőre autót veszünk, nekünk elég volt... a színvonaltalanság + ezeka cirkuszok nem hiányoznak, és inkább fizetek egy japán autógyárnak. Ők megérdemlik a pénzüket. A vasutas meg mehet havat lapátolni ennyi ésszel és ilyen szívvel.
süti beállítások módosítása