MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Balesetveszélyes ajtók

2008. szeptember 30. - georgejr

Mindenki emlékszik ugye arra a postra, amiben egy holland nő kiesett a vonatból? Valószínűnek tartom, hogy akkor is az történt mint most. Kinyílt az ajtó. Számomra felfoghatatlan, hogy miért nem javítják és egyáltalán miért engedik közlekedni ezeket az életveszélyes kocsikat?


Kedves Szerkesztő.

Egy ma reggeli kis szösszenetet osztanék meg, nem kicsit kiakadva.

A Debrecenből Nyugatiba menő vonaton (régi típusú vasajtós hulladék, nem is tudom, miért van ez még használatban, amikor nálunk az újak vannak egyébként )  törént, amire Monoron szálltam fel 7:13-kor, a tömeg miatt az ajtó mellé kellett állnom, és a legnagyobb haladási sebességnél a vonat ajtaja egyszerűen kivágódott, ksihíján magával sodorva engem is, szerencsére azonban kapaszkodtam, így csak a táskám lobogott a menetszélben. Első ijedségemben nem tudtam bezárni az ajtót , és a nagy ellenszél miatt; 2 középiskolás fiú ugrott oda hogy berántsák az ajtót.
Később , miután felocsúdtam, gondoltam csak bele, hogy nem sokon múlt, hogy nem estem le a lepukkant vonat lepukkant ajtaja miatt, és nem valószínű hogy csak úgy megráztam volna magam utána...
Mindenki vonja le a saját következtetéseit..

Üdvözlettel,

Enikő

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr100688568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.30. 13:05:51

ez már velünk is előfordult, igaz nem ezen a vonalon. nekünk a következő állomásig kellett a nyitott ajtó közvetlen közelében utazni (csehszlovák típusú kocsi harmonikaajtóval, menetszéllel szembe behúzni esélytelen volt.) haver fogta a csomagjainkat, én meg a havert, hogy minden a vonaton maradjon...

ChGeri 2008.09.30. 14:11:59

A MÁV-nak csak a Bz-család volt csehszlovák beszerzése. A személykocsik magyar, NDK és lengyel gyártmányúak (mármint a régiek).

Enikő! Ez egy fülkés, oldalfolyosós kocsi volt? Ha igen, hát bizony azokat az ajtókat jó erősen kell becsapni, nem finomkodva. Utána meg lehet ellenőrizni, hogy felül beakadtak-e a biztosító kampók. Sajnos van olyan ajtó, ami valóban szar, nem záródik még ha telitalppal csukod be, akkor sem. De az esetek többségében az utasok azok, akik nem hajlandóak becsukni az ajtót, vagy csak behajtják, mert "jó az úgy is a buzi vasutasnak" (aki figyelmezteti őket, hogy csukják be...). Talán javítani kéne az utazási kultúrát. Az így kivágódó ajtót becsukni menet közben szigorúan tilos és életveszélyes, mert ha addig nem estél volna ki, akkor biztosan megteszed! Főleg 120-szal "fújó" menetszél ellenében... Eszem megáll...

betépett felhasználó 2008.09.30. 14:36:29

A lepukkant vonat lepukkant ajtaja miatt lepukkanni eleg lepukkantsagra utal.

dórimóri 2008.09.30. 14:37:35

a nyáron Balatonberényben pottyant elém a peronra az éppen elindult vonatból egy néni, mert az ajtót csak akkorra sikerült kinyitnia. ő lenyúzott karral, meg egy adag rémülettel megúszta.

FlybyWire 2008.09.30. 15:14:48

ChGeri 2008.09.30. 14:11:59

Hát én beszarok rajtad, még ilyenkor is az utast fikázod? Magyarisztán díszpolgára vagy, szégyelld magad...

civil 2008.09.30. 15:25:35

Csehszolvák kocsi valszeg egy nemzetközi gyors cseh kocsijára vonatkozott. Aki akarja, érti.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.09.30. 16:11:55

ChGeri - mint nagyokos!

És azt hallod az állomáson amikor az utastájékoztató bemondja hogy a vonat NYITOTT AJTÓKKAL NEM INDUL?

Ezek után ne is haragudj de vagy hiszek a MÁV-nak hogy a látszólag csukott ajtó valóban be van csukva, vagy ne hazudják azt hogy az a vonat ami elindul az állomásról azon minden ajtó csukva van.

Persze nem tudom hány féle vonatajtó van, de talán minden utasnak a felszálláskor a megfelelőt a kezébe kénye nyomni, hogy tudja hogy kell biztonságosan végrehajtani az ajtó becsukás műveleltet!

Adani 2008.09.30. 18:11:06

Nekem is volt már részem abban, h nyitott ajtót találtam a folyosón, mikor gyorsan robog a vonat meg se próbáljátok becsukni, nem lehet. Nekem akkor úgy sikerült, h jött egy lassújel.

Én inkább azt hallom sokszor a hangostól, h kérjük a személykocsik ajtaját csukják be, mert a nyitott ajtó balesetet okozhat.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.09.30. 22:20:20

Hajaj, én már halbin is láttam kivágódó ajtót. Hiába a mágnes, ha nem tudja akkora erővel bevágni, hogy beakadjon a zár. Amúgy első néhány alkalommal ki se tudtam nyitni, mert pont fordítva működik a kilics, mint a régebbi vagonokon :)

Jamy000751 2008.10.01. 07:34:55

Az ajtókon kár is vitatkozni. Tényleg nem lenne indítható a vonat nyitott ajtókkal, de mire mindkét oldalon minden ajtót becsukogatna a kalauz -amit biztos ő nyitogatott ki- még több lenne a késés. A vasútnak fejlesztenie kellene, az utasnak a szokásain javítani!
Csak egy kis tanulság hely és név nélkül: aki olvasta annak bocsi; egy helységből megállás után induló vonat. 1 perc tartózkodás van a le -és felszállásra, persze nem mindegyik ajtót sikerült becsukni. Vonat el, egy szerencsétlen a mozgó vonatról leugorván alá esett. Bírósági ítélet a szolgálattevő és a kalauz hibázott, börtön és foglalkozásától való eltiltás.
Tanulság: a rossz szabályokhoz rossz utazási kultúra. A kultúra nehezen változtatható, ergo még rosszabb szabályok, amik betartása késést okoz.
Sajnos ez egy kölcsönös egymásrautaltság.

titan 2008.10.01. 12:52:59

Jamy000751: ennek ellenére általában végig szoktak mászni legalább a nagyobb állomásokon, hogy becsukják kézzel az összes ajtót, de mire elér az elejéhez, a siető utasok, akiknek nem sikerült időben kiérni, kinyitják, és gyakran basszák újra becsukni.. és ilyenkor is a személyzet a hibás :-/ Szóval igazad van: fejlesztés és kultúra, ezek kellenének.

ChGeri 2008.10.01. 13:28:25

Annyi okos fasz szólt már hozzám. Az, hogy a vonat nyitott kocsiajtóval nem indul, az tudjátok, mit jelent? Hogy CSUKD BE AZ AJTÓT, AMIN LE-FELSZÁLLSZ, BAZMEG! Nem pedig azt, hogy az ajtók önműködően csukódnak.
És tudjátok, hogy honnan látszik, hogy egy ajtó be van csukva? Onnan, hogy be... van... csukva. Máshogy néz ki, mint egy nyitott ajtó, vagy egy résnyire nyitott, vagy egy icipicit nyitott.
Ti othon is így éltek, félésszel? Akkor miért nem utaztok a fekete rajozós Merdzsóval?

@kukac@ 2008.10.01. 14:48:13

A csehszlovák kocsik: még nemzetközi vonatnak sem kellett feltétlenül lennie... Budapest-Szeged viszonylatban korábban minden este a Nyugati pályaudvarról 19:50-kor induló gyors ilyen kocsikból állt. Zöld-fehér volt, de nem FTC-s. És egész kulturált volt a MÁV-os kocsikhoz képest. (Most BHV-s kocsik közlekednek)

Kopi3.14 2008.10.01. 15:47:18

Ha mar ezt feszegetjuk, lattam erre valami ertelmes megoldast: onmukodoen zarodo ajto, akar harmonika is. Mondjuk azt nem tudom be lehet-e epiteni a rendszert mas konstrukcioba, vagy eleve igy kell tervezni, de azert szerintem nem lehetetlen.

@kukac@ 2008.10.02. 01:22:54

Egyébként az emlegetett csehszlovák kocsik ajtajai tapasztalataim szerint pont, hogy rendesen működtek, a MÁV-osokkal szemben. Amelyik kocsiban "csapódós" ajtó van, nap mint nap hallok feljajduló utasokat, és nem minden esetben az ő hibájuk miatt: van, hogy ha lassít a vonat, kicsapódik az ajtó, majd ismét be. Lehet, hogy ez amiatt van, mert valaki csak "behajtotta"... de nehogymár csapkodni kelljen az ajtókat az utasoknak, főleg, ha hölgyekről van szó, használati utasítás alapján... Valljuk be: elavult technikával állunk szemben, sőt, a kocsik többsége még selejt is. Utálom a BHV-s kocsikat, de ilyen szempontból legalább előnyösebbek.
Ami pedig a hangost illeti: valahol úgy mondják be, hogy "a vonat nyitott kocsiajtókkal nem indítható". És azt hiszem, itt a lényeg. Nem indítható. Mégis elindítják. Nincs késés, van balesetveszély. Ahol odafigyelnek, és csukogatják, ott meg késni fog a vonat. Sehogy se jó. Azaz mégis: ki kéne dobálni ezeket a kocsikat, akármennyire fáj is.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.10.02. 10:40:53

ChGeri 2008.10.01. 13:28:25 és mindenki. Kimosom a szátok szappannal.
Más, tényleg sok a kretén utas, aki nem csukja be az ajtót, de az esetek nagy száma azt mutatja, hogy sokszor mit sem ér, ha becsukjuk, ugyanis a rázkódától a sebességtől stb elenged a zárószerkezet és kicsapódnak az ajtók. Nos ezeket a hibákat gondolom észre lehet vanni, pláne ha az ajtó "reteszei" elöregedtek, nem zárnak,
Ezt lehetne ellenőrízbni, lezárni kulcssal, bárcázni, vagy el se indítani a kocsit...

@kukac@ 2008.10.02. 11:34:16

Az a baj, hogy a lezárt/bárcázott ajtók száma lassan meghaladja a még működőképesnek ítéltek számát. ÁM: nem az csapkolódik, ami le van zárva, hanem az, ami nincs. Tehát azon ajtók nagy része is rossz, amik még nincsenek lezárva. Azonban ha minden rossz ajtót lezárnának, akkor sok vonaton egyetlen működő ajtó lenne, vagy annyi sem. Lehet, hogy hamarosan a vonat végén kell majd leszállni, a széthúzható ajtókon keresztül???

Adani 2008.10.02. 15:16:42

Az újabb vonatokon azértm ár van önműködő ajtó. Sőt nem isk ell újnak lennie. A Bzmot motorkocsikon is zárható központilag meg reteszelhető. Az újabb Uzsgyikon is. A felújított piros csíkos kék kocsikon is. Az új Desirokon ( tamponok) meg Flirteken ( Delfin) is.

Solutor13 2008.10.02. 15:48:02

Haha. Neked az a bajod, hogy akkor nyílik, amikor nem kéne, nekem meg az, hogy akkor sem, mikor akarom:
a napokban Bp.-Szombathelyi gyorsvonaton alig bírtam kinyitni a kézi működtetési ajtót; hozzáteszem, hogy egy évtizedig triatlonoztam, és most vagyok 31. Szerinted ki tudta volna nyitni az a 16 éves kb. 40kg tömegű lány, akivel együtt szálltam le (ja, én 181cm/81kg vagyok)?

lurkó 2008.10.02. 19:37:56

Amelyik ajtót be lehet csukni azt be lehet csukni. Sem rázkódás sem menetszél nem tudja kinyitni. Csak be kell csukni vagy inkább csapni. Érdemes mert könnyen belehalhat valaki. Arra válaszoljon valaki hogy miért olyan nehéz megtenni. Sosem láttam még olyat hogy valaki nyitott ajtóval indult el személygépkocsival.

Egy mozdonyvezető! 2008.10.18. 15:35:21

Lehet ha a kedves utazó közönség nem lábbal nyitogatná ,nem úgy baszná be az ajtót ,vagy szimplán nem basztatnák a zárakat akkor nem lenne baja a hulladék vonat hulladék vas ajtajain.Aztán majd lesz pénz megcsinálni ha a kedves utazó közönség rongálásait nem kell javítani

Mucika_ 2008.10.21. 10:36:19

Sziasztok!

Én írtam a levelet, és nem akartam többet mondani vele, mint ami oda van írva... Szóval nem kellene folyton mögöttes tartalmat keresni egyeseknek.
Engem nem érdekel, hogy cseh-szlovák vagy NDK-s vonatról van szó, engem az érdekel hogy a pénzemért tisztességes ámde cseppet sem életveszélyes szolgáltatást kapjak.

Ahogy írtam, induláskor az ajtó csukva volt,menet közben nyílt ki, ha pedig nem csukták volna be, levegőt nem tudtunk volna kapni az út további részében, szóval az ezt forszírozó kommentek szerintem tök fölöslegesek.

Azzal viszont maximálisan egyetértek, hogy legalább amit mi, utasok megtehetünk, azt tegyük is meg, ha már a MÁV szarik rá, tehát csukjuk be az ajtókat.

Solutor, a vicc az, hogy ugyanaz az ajtó leszálláskor alig akart kinyílni, én nem vagyok megközelítőleg sem 40 kiló (és tudom, hogy működik a kilincs) de csak rángatás hatására nyílt ki... Jó, hogy ott voltál segítségnek a lányzó mellet, ha az a 2 srác nincs ott az én esetemben, nem tudom hogy most itt pötyögnék-e...

Mindenkinek köszi a hozzászólásokat egyébként.

Utazgatóó 2010.01.03. 09:58:50

Az a baj,hogy az emberekből kezd kihalni a mások iránti felelősség tudata.Nem érdekli,hogy kieshet valaki.Tisztelet a kivételnek! (azért a törzsutasok nagyobb része szerintem becsukja,főként kisebb állomásokon)
Ugyanis egy be nem csukott ajtó főként a fülkés kocsikban nagyon veszélyes lehet (wc-ből kilépve különösen)
És az ajtó becsukása -véleményem szerint-Az utolsó le-felszálló emberke feladata.
Máshol is így működik,pl.egy boltból,hivatalból ha kimegyek,akkor is a kilinccsel becsukom az ajtót magam mögött.Ennyire egyszerű (lenne).
Nyilván vitathatatlan,hogy a bárcás ajtókat mihamarabb meg kell javítani.
süti beállítások módosítása