MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A MÁV Direkt jól meg fog szivatni

2008. szeptember 11. - georgejr

Hjajj drága kenyér, sóhajtana fel édes nagyapám ha ezt olvashatná. Igazából azt nem értem, hogy ha az utasok tájékoztatása, mármint az állomásokon a MÁV Zrt feladata, akkor miért nem képes valaki felemelni a telefont és a Direktes kollégáknak szólni, hogy fiúk szar van a palacsintában nem mennek a vonatok... Emlékszem volt egy eset, amikor anyósomat vártam a Keletiben, csak 60 perc késés volt kiírva, felhívtam a Direktet, hogy má' mé' késik. Erre a válasz: Miért? Késik?

 

Kedves Blogger!

Én ugyan nem vagyok egy nagy blogoló típus, de ma annyira kiakadtam, hogy ezt most muszáj...

Megvilágosodtam ugyanis: a MÁV Direkt (06 40 49 49 49) annak a rövidítése, hogy 'A MÁV Direkt jól meg fog szivatni'.

A férjemet meghívták egy igen rangos nemzetközi konferenciára előadónak. Nagy pillanat ez egy vidéki egyetem fiatal kutatója számára még akkor is, ha amúgy nulla, azaz nulla forint áll rendelkezésére ilyen szakmai utakra, tehát a szállást és a regisztrációt a meghívók állják szívességből, az utiköltség meg amúgy zsebre megy, konyhapénzből.
Ma kellett indulnia. Először Szegedről Budapestre, onnan a Keletiből Velencébe, Velencéből tovább Firenzébe. Szoros a menetrend. A jegyeket előre megváltotta szépen, délelőtt 11 tájban még telefonáltunk információért, egyetlen számot találtunk erre a MÁV-tól: MÁV Direkt.

Annyi kérdésünk volt csupán, hogy van-e valami késés a szegedi vonalon?
- Nem, nincs.
- Ugye, ha akár csak 10 perc késés lenne, azt is mondanák?
- Természetesen. De most semmi késés nincs. - hangzott a kedves hölgy megnyugtató válasza.
Ennek megfelelően böktünk rá, hogy akkor ezzel a vonattal fog indulni Szegedről, ahhoz rendben kiért, és az állomáson, igen ott, vonatindulás előtt tíz perccel közölték vele, hogy a szegedi vonalon gázolás volt reggel, ezért a vonatok 40, azaz negyven percet késnek. Az épp annyi, hogy már ne érje el a Velencébe induló nemzetközi vonatot a Keletiben!!! Ott állt a napfényes hőségriadós délutánon, méregdrága jegyekkel a kezében, jól befürödve... Még ha nem kérdeztük volna meg előre a MÁV-tól, hogy van-e valami gixer???? Hogy a fenébe nem tudták délben, hogy reggel gázolás történt a szegedi vonalon, és minden vonat késik???? Kit értesítettek, ha nem a saját információs központjukat????
Végül egy rokontól kölcsönbe kapott a párom egy autót, amivel Nagykanizsán utolérte a vonatot (ott lakik ugyanis egy nagymamája, akinél az udvaron le lehetett parkolni egy hétre biztonságban a kölcsönautót...), mindez persze azt is jelentette, hogy 1. a Szeged-Budapest jegyet akkor már nem tudta visszaváltani, 2. tele kellett tankolni az autót, 3. autópályamatricát kellett venni és +1 a Föld meg melegszik (de ezt már csak hallkan jegyzem meg, ennek költségeit az egész társadalom állja végülis).
Slusszpoénként délután 3-kor, mikor már végre a párom sín helyett aszfalton volt, felhívtam újra az MÁV Direktet, és érdeklődésemre megnyugtattak, nem tudnak róla, hogy a szegedi vonalon bármi oknál fogva késnének a vonatok. Meg kell tőlük őrülni!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr34658373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek24 2008.09.11. 11:23:00

Először is teljes mértékben igaz, hogy a vonatnak késés nélkül kell közlekednie, MÁV-direkt ostoba stb...

De könyörgöm, hogy lehet a Venezia indulása előtt 40 perccel érkező vonattal megkockáztatni az utazást? Arról nem is beszélve, hogy ha nem is lett volna gázolás, akkor is késhetett volna maga az érintett Szeged-Bp szerelvény. Szóval: oké, hogy a Start a hibás, de azért a minimális körültekintés és élettapasztalat nem szükségtelen :)

Dr Kangörény 2008.09.11. 11:27:28

A vidéki egyetemek fiatal kutatói ki fognak pusztulni, ha annyi gyakorlati érzékük sincs, hogy valamiért úgy gondolják a máv nem képes akár indok nélkül is 40 percet késni 200 kilométeren.

OftF 2008.09.11. 11:30:44

szégyen a MÁV, szégyen.
és nem is tudom, mitől lesz ez majd másként.

rp_bubu 2008.09.11. 11:32:52

Ha nem lenne gondoskodó társadalmunk, az ilyen emberek már kihaltak volna... és Ők az értelmiség. Hogyan lehet elindulni Firenzébe úgy, hogy 40 perc miatt már ugrik az átszállás?! Megérdemli az ilyen, komolyan, a slusszpoén az lett volna, ha dugóba kerül még az M0-on...

MosoMasa 2008.09.11. 11:33:20

Bassszus, amávval így szervezni egy utat, mikor már az indulás sem biztos ennél a szar cégnél.

dontals 2008.09.11. 11:38:08

Közel 3/4 óra miért ne lenne elegendő az átszállásra, ha előtte megkérdezte, hogy véletlenül késik-e a vonat? Már fél nappal előtte ott kellene lenni, vagy mi?

Nekem egyszer azt javasolta a kalauz, amikor számonkértem, hogy bérletem van, de a máv jelentős és rendszeres késése miatt kár fog érni, hogy üljek taxiba, ha késik a vonat ilyen esetben és a társaság kifizeti (!).

Nem próbáltam ki azóta, de az minimum, hogy a Szeged-Bp jegyet vissza kell váltaniuk

pandie 2008.09.11. 11:40:08

Jó, az rendben van, hogy tényleg szükséges némi élettapasztalat és ész ahhoz, hogy ne számoljuk ki ennyire cantira az átszállásokat. De most komolyan, akkor mi a f***ért írják ki, hogy ekkor meg ekkor kéne annak a k***va vonatnak odaérnie??!! gondolom nem a hasukra csapva találták ki. elviekben ennek működni kéne, még ilyen szoros menetrenddel is. de hát a valóságban ez nem így van...mint minden egyéb más is...

rp_bubu 2008.09.11. 11:48:12

Megnéztem a menetrendet... így még szánalmasabb az egész. A leírtak alapján a Keletiből 17.00-kor induló Venezia-val szeretett volna menni úgy, hogy 13.42-kor indul Szegedről és menetrendszerint 16.05-kor ér Zuglóba az IC-vel. Ez még akkor is rizikós lett volna, ha rendesen érkezik a vonat, elég egy dugó vagy baleset és az fiatal kutató már nem ér át, arról nem is beszélve, hogy mire megkerüli a körbe túrt Keletit, bejut a kapukon... főleg, ha tájékozódni is olyan jól tud mint utazást szervezni. Feltéve persze

kicsilara 2008.09.11. 11:50:06

Ment volna inkább repülővel. Fapadossal... nincs dugó, nincs vágányzár, nincs felsővezetékszakadás, öngyilkos gázolás....max öngyilkos merénylő. De egy biztos eddig egy gép sem maradt fent!

MosoMasa 2008.09.11. 11:50:33

A máv mentrendekre eleve ki kellene írni, hogy a "megjelentetett adatok, időponttok CSAK tájékoztató jellegűek...!"

kicsilara 2008.09.11. 11:52:18

És most komolyan gondolta drága fiatal kutatónk, hogy képes úgy elindulni Firenzébe a MÁV-al hogy 1óra van az átszállásra!!!!! remek. látszik nem vonatozik sokat!és nem tömegközlekedik sokat BPen.

rp_bubu 2008.09.11. 11:53:29

Pandie ébresztő! Még a levélben is benne volt: valmi idióta megint a sinekre bóklászott és elcsapta a vonat... ezzel mit lehet kezdeni szerinted? Bele kéne írni a menetrendbe, hogy ha elgázolunk valamit vagy valakit kérjük a gázoló vonat menetrendjéhez adjon 2 órát! Ha egyvágányú pályán történt akkor az első szembe vonatéhoz is. A mögötte lévőkhöz indulási időben csökkenve 1 majd fél órát mindkét irányból. Kétvágányú pályán pedig használja az alábbi képletet...
Szar ügy, de nem lehet vele mit kezdeni.

Nimfas corporation 2008.09.11. 11:56:50

@rp_bubu, Kangörény_

Nincs igazatok. Háromnegyed óra alatt lazán átérni Zuglóból a keletibe (sőt nekem egyszer 10p alatt is sikerült), úgyhogy abszolult reális a terv, pláne, hogy érdeklődtek is, hogy van-e késés.
A baj az, hogy a Máv és a Máv-start szivatják egymást, és a Máv nem informálja a Startot a balesetekről (sem). Egyszer Kökin történt velem, hogy barátnőm, aki az előző vonaton volt felhívott, hogy a puszta közepén le lettek szállítva gázolás miatt, és forduljak vissza. Információ: semmi. Forgalmi iroda: Igen gázolás volt.
- Ezt az információn miért nem tudják?
- Mert nem szóltunk nekik (vigyorogva).
****** meg a ******* anyjukat, és a rokonaikat a ravatalon!

pandie 2008.09.11. 12:05:49

Kedves rp_bubu!ismétlem, elviekben kéne működnie a dolognak. baleset, sínekre bóklászás..stb esetén ez természetesen borul. de a korábbi kommentek szerint baleset nélkül sem működhet a menetrend. tény, a normálisabbja felkészül mindenre, még arra is hogy a fapados pont a sínre esik, de valaki nagyon okos ezt az áttszállósdi menetrendet úgy találta ki, hogy a valóságban is működhessen. de nem...

Manyizga (törölt) 2008.09.11. 12:07:11

1, Budapest-Zugló megállóhelyről a Keletibe gyalog is át lehet menni 20-25 perc alatt simán.

2, Amúgy tényleg nem sok élettapasztalata van fiatal (brit?) kutatónknak, ha a MÁV-menetrendre építette utazását! :))

rp_bubu 2008.09.11. 12:09:04

Nimfas

Erős kétségeim vannak, hogy a tíz perc releváns lenne... csomagokkal, csúcsidőben, 7-es busszal, gyaloglással a feltúrt Keletinél, vonat kereséssel együtt...
Gyakorlott utazó vagyok, késés beszámítás nélkül is több időt szánnék rá. Főleg egy nemzetközi vonatnál.

Óránként van vonat Szegedről, ez puszta felelőtlenség volt a részéről, megszívta, most pedig önigazolást keres azzal, hogy megírta.

Bocsánat én nem tudom sajnálni, de Ti csak bologassatok, és kórusban
szidjátok a "mocskos gané, bandát", aki miatt szerencsétlen ifjú titán, majdnem nem jutott el olyan fontos konferenciára, amire maga se szánt annyit, hogy egy vonattal korábban elinduljon.

Dr Kangörény 2008.09.11. 12:16:07

Nimfas, nem azzal van gond, hogy elméletileg mire elég negyven perc, vagy egyszer nem késett a máv, hanem azzal, hogy a mávnál a menetrend csak elméletben létezik, gyakorlatilag nem. Így a máv menetrendre alapozni akkor is csacsiság, ha éppen nem lép valaki a vonat elé.

És igen, ha valaki tutira vonattal akar Firenzébe utazni, akkor célszerű jóval hamarabb elindulni, mint ami logikusnak tűnik, mert a máv-nál bármikor megszívhatja az ember.

Az a terv, ami arra épít, hogy a máv menetrendsz szerint közlekedik, tutira nem reális terv.

Nimfas corporation 2008.09.11. 12:16:29

Nem beszéltem vonat keresésről, a tíz perc az úgy számolandó, hogy Keletiből oldalt ki, piros 173 pont jön (csomagokkal). Az hogy a keleti fel van túrva, a busznak néha csak előny, nincs autóforgalom. Vagy visszafelé ugyanez. Lehet hogy neked van időd egész nap a biztonság kedvéért várakozni a keletiben, hátha késik a vonat, másnak nincs.

movhu 2008.09.11. 12:17:27

Vannak még rokonaim, akik indőnként vonatoznak, mert valamilyen kedvezményük van. Szoktam eléjük menni a vonathoz vagy vinni őket.
Miért van az, hogy az elmúlt években soha nem volt olyan, hogy az aktuális vonat ne késsen legalább 10-15 percet?
legextrémebb eset az volt, amikor a feleségem vonata megállt vaalho Ceglédbercel körül visszafelé este 10-kor. Leértem érte autóval, és még addigra az sem derült ki mikor indul majd el és miért késik egyáltalán.

nemecsek ernő áruló 2008.09.11. 12:40:56

Elsiklotok a lenyeg felett:

Nem, nincs keses azon a vonalon! 6 oraval a baleset utan!!!

petya.bacsi 2008.09.11. 13:29:40

Ez kamu :) A MÁV Direkt mindent tud... OK, hülyeség félrepakolva.

Igen, sajnos nagyon sokszor nem tudják, hogy mi újság egy-egy vonalon, de a legszörnyűbb az, hogy mikor próbálják kideríteni, tehát megpróbálnak telefonálni egy-egy állomásra, nemes egyszerűséggel nem veszik fel nekik sem a telefont - így több perces hívásvárakoztatás után - fizess, utas! - sem tudják, hogy mi a helyzet. Az utas őket szidja, holott már rég porszem került a gépezetbe.

Az egész MÁV úgy ahogy van rossz. Szánalmas, hogy alig van pár vonat, amit le tudnak menetrend szerint közlekedtetni. Felelősök nincsenek, utastájékoztatás sokszor pontatlan, stb. Az egész cég egy hatalmas szégyen!

JuveKrisz 2008.09.11. 13:34:20

Kedves szuper IQ bajnokok!

Látom nem nagyon tudtok olvasni a sorok között.
A kedves utas, aki a konferenciára szeretett volna utazni, talán az elmúlt 10 évben kb 5. alkalommal ült vonatra.
Ebből adódik, hogy rohadtul nem ismeri a MÁV szokásait, és ütemes "mindig késünk vazze" menetrendet.

A gond azzal van, hogy a MÁV egy szarrágó és szarik az utasokra.
Jóhiszeműen felhívta az utazó a MÁV direktek, gondolva arra, hogy a nevéből eredően, mivel DIREKT, pontos és megbízható információt fognak neki adni.

Mivel nem tapasztalt a vasúti közlekedésben, így nem volt tisztában azzal, hogy tilos felhívni a Direktet, mert nemhogy a direkt, de még a következő állomáson sem tudják 2 óra múlva sem, hogy mi van a vonattal.

Csak két példa:
Egyszer Tiszatenyő állomáson a vonat menetrendszerinti érkezése előtt 10 percel nem tudták, hogy a vonat késik 270 percet. Azért ennyit mert hatvan-szolnok útirány helyett jászberénynél visszavontatták a vonatot hatvanba, majd onnan rákosrendező és úgy le szolnok.
Ez 4 óra kerülő. És ezt nem tudták úgy, hogy az eset kb másfél órája történt.

Másik:
Ez most vasárnap szeptember 7-én történt.
Az internetes és nyomtatott menetrendben van egy nemzetközi gyorsvonat, amely lökösháza és Rajka között közlekedik mint belföldi szerelvény, másodosztályú kocsikkal. Nemzetközi viszonylatban helyjegyes vonat.
Nos Szolnokon erre a vonatra nem engedtek senkit felszállni, mert csak hálókocsival közlekedik a vonat. A kaller szerint ez mindig így van.
Ennek ellenére a menetrendben is benne van. És csatlakozó vonat is van hozzá!
Csakhogy utazni nem tudsz vele.
Felhívtuk a direktet, hogy miért nem lehet felszállni?

Reakció:
Miért, nem engedték magukat felszállni a vonatra???????????
>>>>
Hát nem tudjuk mi volt az oka, kérdezze meg Szolnokon ha úgyis ott van!?!?!?!?!


Egy másik érdekes észrevétel!
Meg kellene már szüntetni ezt a Budapest központú vasúthálózatot.
Nagykanizsa relatív közelebb van Szegedhez, mint Pest. Azért mondom, hogy relatív, mert szinte csak úgy tudod megközelíteni, hogy felmész Pestre, majd le Nagykanizsa. Vonattal miért nem lehet egyenesen átmenni a dunán? Miért kell 400km-t kerülni?

Szóval akik ennyire szapulják a kedves levélírót és a pórul járt utast, annak üzenem, hogy egyszer próbáljon meg egy tök ismeretlen megyében átszállással utazni volánbusszal.
90%, hogy nagyon hasonló esetet fog tapasztalni.

Valaki itt írta hogy egy kaller szerint a taxit fizeti a máv.
Ez igaz, de csak abban az esetben ha számlát kérsz a taxiról, és megtartod a vonatjegyet, melyet a taxiba szállás előtt az állomáson igazoltatsz, hogy a vonatod már elment. Egy kollégám ezt megcsinálta, mivel egy mellékvonali vonat 20 perces késése miatt lekéste az Intercityt.
Eljárt az ilyenkor szákosos módon, majd taxiba ült és elutazott Miskolcról-Budapestre. Pesten a keletibe bement, és szó nélkül kifizették neki a taxi árát.

lurkó 2008.09.11. 13:49:25

zsola!
Ajánlom járd egyszer végig azt az útvonalat amit ajánlottál. És ha túlélted akkor viszafelé ajánlom az autópályát M7-M0-M5. Nézd csak meg hogy az utvonaltervező mit ajánl. Csak logika kell hozzá.

Division 2008.09.11. 14:07:04

"Vonattal miért nem lehet egyenesen átmenni a dunán? Miért kell 400km-t kerülni?"
Azért mert bizonyos sajnálatos történelmi események folytán "véletlenül" határainkon kívül maradt ennek az egyenes útnak egy picike darabkája Röszke és Csikéria között. Majd ha egyszer déli szomszédaink is bejutnak az EU-ba...

JuveKrisz 2008.09.11. 14:19:43

Kedves Division.

Ezzel egyetértek, de a MÁV szolgáltatását nem magyarázzuk már egyes békeszerződésekkel.

A gond ettől komolyabb.
Kedves országunk több 10 milliárdokat költ el olyan autópályákra, amelyet köztudott, hogy olcsóbb lenne megépíteni, meg az EU sem úgy támogatja.

A vasútfejlesztést gőzerővel támogatja az EU, de mi csak 2013-ig leszünk rá jogosultak olyan mértékben, mint most.
Könyörgöm egy pályázat kellene egy megfelelő vagy esetleg kettő vasúti hídra.

Nem köztúi meg vasúti.
CSAK VASÚTI.
Közúti van, bár tudom, hogy az is kevés.

A kőröshegyi meg megyeri híd, meg sok-sok M6 híd-alagút kombó helyett egy vasúti híd Szekszárd közelében, hogy Szeged és Pécs vonalai össze legyenek kötve. Meg mondjuk egy dunaföldvári hídnak sem lenne rossz kihasználtsága egy megfelelő hálózattal.

A háború óta eltelt egy emberöltő. Ezalatt 2 nagyfelújítás is volt a vasútnál. Legutóbb a 80-as évek elején/közepén.
Akkor nem érte volna meg egy híd?

Vagy mostanság az EU-s pénzekből?

Bejönne az ára.
Ha okosan csinálják.

Csakhogy itt a baj.
A máv taszítja az okosságot.

rp_bubu 2008.09.11. 14:23:58

"Te Q.vra nagyon H.Ü.L.Y.E "nagy magyar"!!! Barom arcú... drága cimborám..."

Kedves Zsola!

Lehet, hogy nem tetszik a véleményem, de kétlem, hogy ezek a szavak vagy ehhez hasonlók is szerepeltek volna a hozzászólásaimban... így az inteligenciát ne Te kérd számon rajtam, s kultúrából se Te tartsál nekem továbbképzést. A cimbora megszólítást köszönöm, de visszautasítom, nem barátkozok, és nem is szeretnélek megismerni.

rp_bubu 2008.09.11. 14:37:14

ui.: a levélben autópálya matrica vásárlását írta, így joggal feltételezhetem, hogy a levél írója az autópályás megoldást választotta mikor a vonat után eredt, s nem a másodrendű utas kalandtúrát, mint amit Te javasoltál.

Adani 2008.09.11. 16:51:02

Pécs-Szeged kapcsolat már régóta hiányzik ,de jelenleg akarat sincs rá, h megcsinálják. Ehelyett megszüntették a Pécs-Bátaszék vonalat. Mellesleg a szegedi vasúti hidat sem sikerült 60 év alatt sem újra felépíteni csak mostanában vannak rá tervek.

Egyébként nem a Direktet kell hívni hanem a vasútállomást, ahonnan menni akarsz ők azt biztos meg tudják mondani ,h mennyi késés van az érintett vonalon. Azt ugyan sokszor nem tudják ,h miért késik a vonat. A gázolás tényleg vis major, arról a vasút nem tehet. Idő ameddig összekanalazzák az öngyilkos maradványait.

Nagymoli 2008.09.15. 08:45:16

Tudom miért ilyen lassúak MO-n a vonatok!
Mert így megőrizzük a nagy ország látszatát...
:-DDD

Sir Nyű 2008.09.15. 14:29:38

Jezusom, itt mindenki teljesen hulye?
Hogy lehet 40 perces atszallasra azt mondani, hogy ki van centizve? Komolyan a szemetdombon akartok megrohadni? Primitiv, provincialis csurhe... Oke, ertem en, hogy mai Mo meg mittudomen, de segit nektek, ha egyetertoen bologatunk? Es hol a hatar, ahol a keses sok? Egyoras atszallast lekesni sok? Felnaposat? Egynaposat? Azt hiszem, nem csak a MAV nem erti, mi az a menetrend es mire jo.

kontraszt 2008.09.15. 15:47:23

Szegedről a 40 perc az bizony ki van centizve ... akár 2 órát is késhet onnan bármelyik vonat, bármikor ...
jobb ötlet autóval jönni pestig, és majdhogynem olcsóbb, kevesebb stressz.

Kopi3.14 2008.09.15. 18:14:14

Milyen jo, hogy a level szerint direktes informacio alapjan dontottek eme vonat mellett, hogy keses meg tiz perc sincs. milyen jo, hogy ha valaki valahova menni akar, akkor azt a kedves ceg miatt- mert tajekoztatni sok esetben baxik az utasokat, az allomas helyett tudakozotol, akarhonnan csak a direktet talalja, mint forrast informaciohoz, el kell varni, hogy legalabb fel napot malmozzon akarhol, akarmiert, csak hogy veletlenul se kesse le a vonatat. nonszensz, hogy egy IC vonat annyiban kulonbozzon egy sima gyorsvonattol, hogy csak mas kocsik vannak, es a szerelveny eleje az ic, a vege mar gyors. Nonszensz, hogy keseseket az allomason sem kepesek modnani, szinte soha, kulonosen ha nemzetkozi a vonat. Nonszensz, hogy a Keletiben keso vonat eseteben -erkezo vonat- erkezesi ido +15perccel meg semmi tajekoztatas, idoben erkezik allapot van, forgalmi irodaban sem tudnak modnani semmit. Nonszensz, hogy egy oylan nagy forgalmu allomason, mint Bekescsaba ugyanaz a vonat egymas utani ket heten a legritkabb esetben indul ugyanarrol a vaganyrol. Nonszensz, hogy a Bp-Pecs jaraton Ic potjegy visszajar a Bp-rol ekrezoknek, de a Sarbogardiaknak mar nem, mert ott bemondtak a kesest. Mikozben nem, de attol meg nem tud hamarabb eljonni, az meg keses minden szempontbol. S a panaszra nem reagalnak, honapokkal, nekem eme ugyben mar masfel evvel kesobb sem. eke, so, vezetostol egyutt megmuvelni.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.09.16. 16:19:32

Egyáltalán minek vesz autópálya matricát Szeged Nagykanizsa között? nem mondjátok komolyan, hogy felment pestig és vissza az m7-esen? és én még ide járok egyetemre... szegedről a vonat bármikor késhet 2 órát bármilyen gázolás nélkül is... ha valahova oda akarok érni időben legalább 2 vonattal hamarabb megyek, sajnálom szegényt, ha ennyi gyakorlatiasság szorult belé...

krtek24 2008.09.17. 00:28:56

De, sajnos az M5-M0-M7 gyorsabb és sokkal biztonságosabb, mint a bajai vagy a szekszárdi hídon átmenni.

Kopi3.14 2008.09.17. 15:48:53

Tommeeca: mivel sokaknak csak VIs Maios esetekben kell utaznia MAVval, vagy akarmivel, ami nem helyi kozlekedes, ezrt nem is tudhatjak, hogy mik a lehetosegek. Megnezik a menetrendet, terkepet, hogy tudnak a legkenyelmesebben eljutni A-bol B-be, lehetoleg nem fel napokat varva a csatlakozasra, ha szukseges atszallni.
Nem lehet ezt eletrevalotlansagnak hivni, ha pusztan elvarja, hogy a tajekoztatas alapjan, az elerheto informaciok alapjan valaszt jarmuvet, es azzal is megjarja. Persze ha elotte kolbaszol be a sinekre a 40 tonna, az kulon tortenet, arra nem lehet felkeszulni. De fel napos informaciok hatasarol nem trajekoztatni az utast, az mar verlazito.
süti beállítások módosítása