A Budapest–Esztergom vasútvonalon, Piliscsaba és Leányvár között – egy ellenőrzés alkalmával – pályahibát észleltek a szakemberek. A biztonság érdekében ezért ezen a szakaszon 10 km/órás sebességkorlátozást vezettek be. A pályahibát napközben, vonatmentes időben megjavítják. A Budapest–Esztergom vonalon emiatt néhány perccel meghosszabbodik a menetidő.
A vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedés érdekében továbbra is fokozott pályafelügyeletet tart. Tartós melegben az országos vasúthálózaton mintegy 110 helyen mérik a sínhőmérsékletet, az értékeket 2 óránként figyelemmel kísérik. A MÁV Zrt. karbantartó ügyeletei készen állnak arra, hogy azonnal kijavítsák a pályahibákat.
A vasúti pályákon figyelemmel kísérik a kritikus sínhőmérsékleti pontokat a pályavasút szakemberei. Azokban az időpontokban, amikor a levegő hőmérséklete a legmagasabb – déli tizenkét óra és kettő óra között – soron kívüli vonalbeutazást tartanak naponta. A pályaszakaszokat mozdonyról, vagy gyalogos vonalbejárással ellenőrzik.
A tartós kánikula szerkezeti változásokat okozhat a vágányban, a vasúti pályában. Magas sínhőmérsékletnél 50-60 fok között a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak – a biztonság érdekében – sebességkorlátozást vezetnek be. A pályahibákat éjjel javítják ki, amikor csökken a sín hőmérsékletet is.
Budapest, 2008. augusztus 7.
MÁV Rt. Kommunikációs Igazgatóság