MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Levelezős diákkal buszon vonaton

2008. augusztus 01. - georgejr

Nekem szerencsém volt, mert tudtam az igazolásról, hogy szükséges. Sőt a pénztáros direkt mondta, hogy jobban járok, ha felvesszük külön a Dunaújváros-Budapest, Budapest-Mezőberény útvonalat (oda-vissza), hogy a jv ne köthessen bele, hogy Újváros-Bp viszonylatra miért nincs jegyem, lévén busszal utazok ezen a távon. Azt viszont nem értem, ha az utas rövidebb távra vesz azon a vonalon jegyet, amire a kedvezmény jogosít az miért baj?

 

Hello!

Az alábbi történetet azért írom le, hogy esetleg más már tudja kezelni, ha hasonló szituba kerül:

Még vizsgaidőszakban történt, hogy érvényes levelezős diákommal utaztam volna haza Győrből Esztergomba, vonattal. De nem tudtam az egész utat vonattal megtenni, mert a közlekedés nem olyan. Már 12 előtt vége volt a vizsgámnak, hátam mögött volt egy hajnali közel három órás odaút, és a visszafele vonatom úgy közlekedik, hogy 15.31-i indulásig várnom kellett volna, és 18.07-re lettem volna otthon úgy, hogy közben 35 percet várok Almásfüzitőn, a legkihaltabb állomások egyikén, a semmi közepén. Úgy gondoltam nem várok négy és fél órát déltől, hogy aztán negyed hétre (mert ugye késik) hazaérjek, inkább összekombináltam a buszos járatokkal a vasút járatait, gondoltam megváltom a vasúti jegyet Komáromig, és ott pár perc múlva átszállhatok az Esztergomba tartó buszra. És így lehet diák jegyet vennem, elvégre a tanintézmény és a lakhely között utazom.
De aztánjött a kaller bácsi, kérte a jegyemet, és a diákomat, majd közölte, hogy adjam oda a személyimet, mert büntetni akart. Érdeklődtem, hogy miért? Erre válasznak azt kaptam, hogy nem érvényes a jegyem abban a viszonylatban, amit a diákom mutat.
A diákomon Esztergom a lakhelyem, és Győr a tanintézményem, a matrica rajta, így nem értettem mi fáj neki. Közöltem, hogy Komáromban leszállok, és átszállok a buszra, ami Esztergomba megy, ezért nem váltottam meg a jegyet Győr-Esztergom viszonylatban. Erre ő nagyon magyarázta, hogy azt nem lehet, meg h vegyem elő az utazási igazolásomat. Fogalmam sem volt róla, hogy mit kér, és ezt tudtára is adtam.

Látta a diákomat, úton voltam hazafelé Győr és Esztergom között, nem Székesfehérváron, Debrecenben vagy Nyíregyházán kapott el. Addig-addig folyt ez az idő közben veszekedéssé fajult dolog, hogy a végén már a rendőrséggel fenyegetett... Jó, gondoltam, odaadom a személyimet, büntessen meg, csak nehogy ne tudjak Komáromnál leszállni emiatt. Aztán fülemet-farkamat behúzva és megszégyenítve leszálltam, kifizettem az 1000 ft-os büntimet a vasútállomáson, majd átszálltam a buszra. Kiderült hogy egy nyamvadt 60 ft-os utazási igazolást (egy kis összehajtott cetli) kellett volna felmutatnom azért, hogy a diákomat használhassam kombinálva Győr-Esztergom között vasúton és buszon.


Minderről a kis cetliről nem tudtam semmit, de még a létezéséről sem. A MÁV oldalát nézegettem, hátha oda van a kedvezmények mellé írva zárójelben vagy apró betűvel, hogy "levelezős hallgatók esetében az átszálláshoz IGAZOLÁS", de semmi. Csak annyi, hogy jegy "A lakóhely és a tanintézet között váltható, korlátlan számban" Csak akkor találtam erre az utazási igazolásra vonatkozó infókat, mikor konkrétan rákerestem a neten, és csak egy helyen, a diákigazolvány honlapján. De ők is csak azt emelik, ki, hogy akkor kell, ha esetleg mondjuk az állandó lakcím és az ideiglenes nem ugyanazon a helyen van.
Fogyasztóvédelemhez fordultam, elküldtem mindent, erre csak azt a választ kaptam, hogy a büntetés jogos volt. A tanintézetnek kell a levelezős hallgatókkal tudatni, hogy ha lakhely nem ott van, ahol a tartózkodási, vagy esetleg átszállnak menet közben, akkor kell ilyen "okmány". A tanintézetek tanulmányi osztályai pedig szintén nem precizitásukról és odaadó mukájukról híresek...

Remélem azok, akik eddig így, kombinálva utaztak, olvassák ezt, és az én "hibámból" tanulhatnak. Köszönöm, hogy megoszthattam véleményem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr86595730

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Websites tagged "matrica" on Postsaver 2008.12.31. 02:33:54

[...]Dapol vs. Graham Farish saved by guchen2008-12-18 - Levelezős diákkal buszon vonaton saved by[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timla 2008.08.01. 13:51:12

Tenyleg kell az igazolas. Ocsemnek vettem eppen jegyet, amikor kerte a jegykiado az igazolast, mart csak ugy akart kiadni. Amikor mondtam, hogy nincs, akkor adott egy "Kervenyt"? amit kitoltottem, beleirtam kb 10-12 viszonylatot, es o szepen lepecsetelte. Azota ocsem diakkal utazhatna. Mindenhova...

Adani 2008.08.01. 17:30:50

Nem kellett volna személyit adni, ha nem tetszik vmi akkor szállítson le Komáromban úgysem akartál tovább menni melelsleg érvényes jegyed volt ,hívjon rendőrt ha akar, de egyrészt úgysem sietnek a kiszállással másrészt nem vagy köteles megvárni erőszakkal meg nem tarthat ott, harmadrészt mivel érvényes jegyed van nem tehet veled semmit. Max. felveszi az adataidat és kész. Ilyen esetre meg tökéletesen jó az új személyi lakcímkártya nélkül, avagy jogosítvány vagy útlevél. Igazol, de lakcím nincs benne, ha meg kéri a kaller bemondod a városi sportpálya címét.

Jártamm ár én is úgy, g Cegléden elment a csatlakozásom én meg mentem egy IC-vel Szolnokig, mertaz előbb jött, és úgy még elértem ott egy korábbi vonatot. Akkor megbeszéltük a kallerral ,h ok felszállhatok ,de ha nincs IC jegyem akkor vagy kifizetem azt és a büntit is, vagy Szolnokon le kell szálljak. Leszálltam Szolnkon mert amúgy is csak addig akartam menni, ilyen egyszerű.
süti beállítások módosítása